1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506745 inlägg · 4104 ämnen

Building the future, Silly Season 07-08

« · 980140 · » Till forumet

Sv: Building the future, Silly Season 07-08
yaqop:

"- Oroligt kul, kommenterar sportchef Holmberg. Det här handlar om lite av ryggraden i vårt lagbygge. "

vad har han att oroa sig för? :)
Kommentera

Wayne Gresky: Äh. Svartvadet lider som så många andra av att hela laget går dåligt, detta är ljuva nyheter!
Kommentera

Wayne Gresky:

Om han blir för usel som spelare så kan han ju ta över efter Hasse A som medieansvarig!

Där skulle han passa hur bra som helst... ;-)
Kommentera

yaqop: Då får vi hoppas att Svarten tar och skärper till sig, för annars känns fyra år som väldigt lång tid för en spelare på väg ned.
Kommentera

Lite nya kontrakt påskrivna, Svarten fyra säsonger och Susse två enl. modohockey.se, härligt härligt.
Kommentera

"Som SN skrev förra veckan var en elitserieklubb ute efter Nyköpings Hockeys Knut Henrik Spets signatur precis innan transferfönstret stängde. Klubben det handlade om var Modo.

– Modo var och ryckte i honom, men det blev inget med det. Och det berodde inte på oss, utan Modo själva. De hade ett antal kandidater och valde någon annan, säger NH-tränaren Fredrik Söderström."
Kommentera

Gusse:

Nu är du väl ändå i fel tråd?
Kommentera

Gusse: Heja svarten ..Sjödin fintar upp sig själv på läktaren !
Kommentera

yaqop: Va faan händer? och varför?
Kommentera

NordaBoy:

Ja, rätt Frustrerande
Kommentera

helt Jävla dött för modo på marknaden
Kommentera

Lumber Jack: Ring döme
Kommentera

Lumber Jack: Var det hon som scim ville byta tröja med, eller hur var det?
Kommentera

Hlinka vet jag väl inte, men Slinka...
Kommentera

NordaBoy: Ja, men då MartinS nämnde att Hlinka bytte lag idag och sen skriver att han vill ha Sykora så var det nog allt Sykora han menade. ;)
Kommentera

Deas: nej men Miroslav Hlinka
Kommentera

Salle: Marabou Daim. Som alla vettiga människor då den lysande kombinationen väl släpptes. :)
Kommentera

NordaBoy: Ja, jag vet.

NordaBoy igen: Nej, Sykora har aldrig spelat i Modo.
Kommentera

Deas: han har ju spelat i modo en gång i tiden
Kommentera

Deas: Tror du att är mer en "Apelsinkrokant"-kille...
Kommentera

Deas: jackman gick ju till leksand inte Modo
Kommentera

Martin S: Vet inte om center står särksilt högt på Eckes inköpslista...
Kommentera

Bad_Brett: Hur vet du att han är ledig ?
Kommentera

Petey21: Jackman är ett riktigt bra nyförvärv. Nu behöver iof inte Modo främst en back. Men visst verkade det gå att fynda även i år.
Kommentera

Salle: Man kan ju i sådana fall fundera vad uppdateringen bestod i. Uppdaterar man i efterhand på det sättet så var uppdateringen märkligt onyhetsmässig.
Kommentera

zigge: Marknaden kan omöjligt vara STENDÖD med tanke på att Leksand värvat Grosek och Jackman nyligen, och Malmö värvade Banham och Jarrett lika nyligen. Hade den varit helt död hade de på sin höjd fått nöja sig med Anders Andersson från division 2. Jag tror att dessa spelare hade varit bra nyförvärv även med elitseriemått mätt, men det är klart, är det spelare i klass med Foppa, Selänne, Iginla och Kovalchuk man förväntar sig så är det klart att marknaden är tämligen död...
Kommentera

Pardubice HC i Tjeckien missar slutspel och har börjat lönedumpa. Ingen mindre än Miroslav Hlinka lämnade idag för Sparta Prag. Ja tack, ge mig Petr Sykora!
Kommentera

NuMo: Jag tycker Ecke antydde att det var annat än det spelmässiga som gjorde att Petrovicky lämnade i den där DN-sammanställningen.
Kommentera

zigge:

Grosek var ju ledig, hade passat perfekt.
Kommentera

Petey21: Lätta på börsen? Om nu marknaden är STENDÖD är det inte lätt, ens med den tyngsta börs! Vem ska Ecke värva? Knappast nån utfyllnadsspelare till 3-4:e line, då ere BÄTTRE ge junisar chansen!

Tony T: Du skojar väl? LÄS några av alla artiklar som florerar annars.
Kommentera

Gidde: Jo det kommer han om han inte lägger av menar jag..
Kommentera

NuMo: Då är den uppdaterad för jag läste den strax före 10 i morse. Sen om det är tidigt eller inte är ju personligt. :-)
Kommentera

NuMo: Vi har alla olika dygnsrytm...
Kommentera

Salle: Artikeln publicerades 13:51
Kommentera

Salle: Inte i min dator.
Kommentera

NuMo: Den artikeln fanns ute redan tidigt i morse så nåt fultrix är det inte av den anledningen.
Kommentera

Konceptet: "Oraklet" Gunnar Nordström kör ju ett litet fultrix, när han nu får sin lilla förhandsrapport om Foppas framtida öde publicerat, strax efter att det blivit officiellt. Ungefär som att; "Vad var det jag sa" - trots att jag inte sa det, men tänkte säga det.

www.expressen.se/sport/kronikorer/gunnarnordstrom/1.1027766/gunnar-nordstrom-foppa-valjer-nog-philadelphia
Kommentera

Vad har Foppa att förlora på att registrera sig för Modo? Han kan väl fortfarande välja NHL senare i alla fall. Eller avstå spel helt. En registrering är väl inte detsamma som ett kontrakt. Eller? Upplys mig.
Kommentera

Petey21: Håller med. I det här ljuset framstår sparkningen av Petrovicky helt ologisk. Peter Öberg lär väl i alla fall få fler minuter ett tag till.
Kommentera

Gidde: Nu väntar vi bara på alla hockeykrönikörer som sagt att det blir MoDo som envist påvisar att de minsann ändå hade rätt om Foppa. Jag vet inte hur men de lyckas ändå¨på något sätt vända sitt resonemang till att belysa att de hade rätt trots allt.
Kommentera

källan:

Va?

Går han till Schweiz eller Tyskland för pengarnas skull eller?
Kommentera

Foppa kommer inte spela i NHL...
Kommentera

Inte oväntat. Samtidigt kan jag inte förneka en viss besvikelse :/
Kommentera

MorganaLefaey: Tråkigt med Foppas besked. Ännu tråkigare blir det om inte Ecke lättar på börsen i sista minuten. Om man har som ambition att försvara guldet måste man ha en både vassare men kanske framförallt bredare trupp, tre kedjor är inte nog, speciellt inte som man kanske står där med några skador igen framöver.
Kommentera

Dream Team: Inte direkt. Han vill va säker på om det fungerar och fungerar det till 100% så vill han prova om han kan spela med de bästa. Sen då han inte vet hur foten är så kan han inte ta beslut nu. Tråkigt värre då man hoppades, men samtidigt så måste man väl säga att jag tycker att om han skall spela i modo och hjälpa klubben i hjärtat så bör han göra det i alla fall halva säsongen för annars blir det lite fel.

Det här betyder då alltså att modo kommer spela med 3 formationer i det kommande slutspelet. Ack
Kommentera

yaqop: Kommer han någonsin att spela i MoDo igen. Det som var åtminstone en aning nära känns nu oändligt långt borta.
Kommentera

Dream Team: Nä.... Klart han inte kan spela nu när han ska bli sportchef
i Timrå. Och han uppfyller ju alla kriterier med både golfen och hästarna
Kommentera

Dream Team: Lite besviken men inte förvånad.
Kommentera

yaqop: Är någon egentligen förvånad?
Kommentera

Så var det klart, ingen Peter.
Kommentera

« · 980140 · »