1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508421 inlägg · 4106 ämnen

Building the future, Silly Season 08-09

« · 1004147 · » Till forumet

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Salle: Fan vad roligt! Hade varit ännu roligare om vi haft "råd" att ha honom redan från start.
Kommentera

Frisco: han kan ju inte vilja störa moralen i slutspelet och väntar tills slutspelet är slutspelat samma salle kan jag tro
Kommentera

MorganaLefaey: Vi får vara nöjda med Molinders kontrakt kanske?
Kommentera

MorganaLefaey: Hur bra Steen än har varit så kan han ju inte vara "avis" på att stå som 3:e center bakom Svarten och Susse. Dessutom har han ju fått spela mycket både i BP och PP.

Jag tror (läs hoppas) att dom bara lagt allt på is fram till att Steen kliver av densamma för denna säsong.
Kommentera

Paddan: Nästan så att man börjar bli orolig då det varit väl tyst om Steen och hans kontrakt. Var det inte för en månad eller två sedan man kunde läsa om att de suttit ner och pratat om nytt kontrakt? Är orolig över att han är för bra för att vilja vara kvar som 3e center. Om han hade fått spelat med lite bättre spelare än Tolsa och Jonasén så hade han producerat klart mycket bättre också.
Kommentera

Lumber Jack: Håller med. Molle har i år tagit ett stooort steg framåt. Det syntes väldigt tydligt när han fick spela med Susse och Skröder. Kändes som ett klockrent samarbete där Molle tog för sig, samtidigt som ha tilläts visa att han även besitter fina offensiva egenskaper.
Kommentera

Poffa: Mycket mycket trevligt! Molinder har verkligen tagit flera steg framåt. Den förste juniorforwarden på flera som verkligen har potential att bli en framtida storspelare.
Kommentera

Martin S: Fem år, är du inte klok... åtta år minst, han vill ju visa sig dubbelt så bra som Svarten på kontraktsskrivande.
Kommentera

Martin S: Och så länken, så Paddan slipper påpeka att jag kan bli arg. ;-)
Kommentera

Martin S: Jag skulle vara nöjd med två år.
Kommentera

Molinder har förlängt sitt kontrakt med två säsonger. Nu väntar vi bara på Steen. Fem år?
Kommentera

Wayne Gresky: OK, du är skitdryg idag och har absolut inget vettigt att göra. Något mer du ville förmedla?
Kommentera

shinzawai: Du milde vilket skrivande det måste vara här, den användes ju senast i onsdags...
Kommentera

Wayne Gresky: Ja, att de inte låg bland de 3 första trådsidorna. Hur många sidor tror du att jag orkar plöja igenom? :)
Kommentera

shinzawai: Var det något fel på den här eller?
Kommentera

NordaBoy: Ville Leino mot Tolsa , sluta drömma....
Kommentera

Edler och sedinarna var väl de bästa gamla modoiter på isen, kan inte vara ofta som 5 spelare som gått på samma hockeygym lirar en nhl match.

Foppas sista period vill han säkert glömma, felpass och misslyckanden men allt som allt en ok comeback, man känner igen hans puckkontroll och balans, men han behöver nog lite fler matcher innan han är tillbaka.
Kommentera

qwertas: ja fint klipp men det märks lite att tajmingen i passen inte riktigt är där, antar att han är på sin egen nivå bedrövlig.

rätt trist match annars
Kommentera

yaqop: Tycker att han visar bra klipp i åkningen. Dock var det så länge sedan man såg honom i en match att man nästan glömt.

För övrigt kan jag verkligen rekommendera ESPNs webbtv, bättre kvalitet än vad jag trodde.
Kommentera

spud:

Han har helt klart potential att bli nåt, mäktigt jubel för övrigt då han klev in för sitt första byte
Kommentera

Kul att set foppa tillbaka och såhär efter ett par byten ser han ju ut att vara i gammalt gott slag.
Kommentera

Kung Svartvadet släcker lite av vår oro kring Salles vara eller icke vara i denna intervju.

clients.playout.se/goservice.aspx?service=/swe/webbrowser/hockeyligan/modowebtv_service.xml&contentID=993970B1263928DAA9C9433F3213F230

Hur märkvärdig är du Salle?
Kommentera

Wayne Gresky: Vem blir det första nyförvärv då ?
Kommentera

NuMo: Vi kan nog utgå ifrån att han inte var jättedyr att behålla. Frågan är dock om jag inte hellre ser Tommy som forward nästa säsong. Han har varit väldigt slarvig i defensiven den här säsongen. Personligen tycker jag även att alla skador han åker tyder på lite halvtaskig spelförståelse.
Kommentera

MorganaLefaey:

Fast vi har ju inte råd att kasta våra etablerade talanger på soptippen. Hela Modos nutid och framtid bygger på den traditionen. Spelare vi krossat modohjärtat på kommer inte tillbaks.
Kommentera

Poffa:Förstår inte riktigt hur de tänkte när de skrev kontrakt med Wargh. Javisst han är en helt ok ES-back som har framtiden för sig. Men med Wargh på kontrakt så har man nu 7 backar klara för nästa säsong.

Westin
Hedman dy
Timmy
Hasse
Hedin
Hållberg
Wargh

In borde det komma ett nytt ankare då chansen finns att Timmy och Hasse kommer bli skörare desto äldre de blir samt att det även skulle behövas en högerskytt. Då blir det 9 backar på kontrakt.

Kommentera

Poffa: Tack! Ja nu står det så. Det gjorde det inte för några minuter sen. De har nog editor.
Kommentera

Frisco: 1+1.
Kommentera

spud: Han är bra som forward också pojken.
Kommentera

Frisco: äsch petitesser.. Vad man önskar honom att få ordning på sin kropp, har är ju en bra back när allt fungerar.
Kommentera

Nytt kontrakt med Tommy Wargh är trevligt. Men hur långt är det?
Kommentera

Lumber Jack: Jag vet, jag vet. Dock tycker jag inte att han levde upp till youtube-klippen i JVM och vi kan inte plocka in hur många tillväxtgrabbar som helst tycker jag.

Vi tar in Tedenby och Kempe, kastar en puck mellan dem och låter dem "fight to the death" som Achmed skulle sagt.

www.youtube.com/watch?v=4y-waHLz-TU
Kommentera

shinzawai: En av dina "bebisar" vill iaf definitivt hem.

allehanda.se/avdelning/sport/21479
Kommentera

spud: VAd säger ni om vi skulle kunna lock hit´ eller byta
Teemu Aalto Back – Tappara mot pieer hedin
Ville Leino Forward – Jokerit Mot Tolsa
Anssi Salmela Back – Tappara Oscar hedman
Kristofer Berglund Back – Björklöven KÖPA
Toni Koivisto Forward – Ilves= En av finska ligans bästa ytterforwards VILL HA HAN mot jonasén

Chris & Cam Abbott Forwards – Frisk Asker.

Kanadensiskt tvillingpar som tillsammans gjort 137 poäng i den norska ligan. Rankas i Norge som klassen bättre än exempelvis Modos Patrick Yetman.

Joakim Lindström Forward – Columbu/Syracuse Crunch

Hade erbjudanden från flera elitserieklubbar inför den här säsongen. Exempelvis Skellefteå, Modo och Timrå kommer säkert att göra ett nytt försök.
Kommentera

shinzawai: Haha
Kommentera

spud: Det här citatet låter likadant. Får vi ett liknande från Tedenby har vi de närmaste årens bebiskedja värvad i fantasin.

Tedenby - Aasen - Kempe.

Laga Warghs axlar och sätt in Westin så har vi en femma som tillsammans väger 200 kg. WROOOM.
Kommentera

"– Mitt mål är att komma till Sverige och elitserien redan till nästa säsong. Modo är en stor klubb och det vore en dröm att få spela för dem, säger Zuccarello Aasen."

Har svårt att se honom välja något annat när han uttalar sig så. Citatet är i klass med att det borde tryckas upp på t-shirts.
Kommentera

knaskamilla: Jo du har rätt men det står inget om vilket av föreningens lag du får träna med. Så ditt försök att få se Steen, Yetman eller vem det nu är i duschen kan nog gå i stöpet.
Kommentera

spud: haha okej
Kommentera

Wayne Gresky:

På tal om det. I stadgarna står det något om att alla medlemmar har rätt att delta i föreningens aktiviteter, dock inte i tävlingssammanhang. Det måste ju innebära att man får träna med laget om man vill.
Kommentera

Wayne Gresky: Ja, absolut.
Kommentera

spud: Är det ett löfte?
Kommentera

NordaBoy: Jag kommer nog lägga av.
Kommentera

Vilka tro ni kommer och försvinner/Slutar Nästa säsong?
Kommentera

hellge: Tack för textningen Hellge.

Steen har varit helt ok i år, och visst kan Ecke få erbjuda honom ett skapligt kontrakt. Men det är knappast en kille man spräcker budgeten för. För mig kvittar det vad det står i lönekuvertet, det är vad MoDo måste betala för att ha spelaren som betyder något. Petrovicky hade ett artistkontrakt och därför kan man mer eller mindre halvera hans lön, för att se vad en svensk spelare skulle kunna ha i lön, till samma kostnad för klubben. Ingen Petrovicky-lön till Steen, no way!
Kommentera

shinzawai: Japp tycker det jag med men som ska kontrakta Steen också
Kommentera

Lumber Jack: Äh, vadå, både ASAP och "Silver and Gold" hade ju anknytning till Salle.
Kommentera

Paddan: Bedrövlig låt, det kliar i modereringsfingret...
Kommentera

« · 1004147 · »