1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508520 inlägg · 4106 ämnen

Building the future, Silly Season 08-09

« · 1010772 · » Till forumet

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Cyklob: Ossi Väänänen kanske
Kommentera

NordaBoy: Ossi Väänänen är en mycket duktig spelare som skulle göra stor nytta i Modo, men han kommer spela NHL nästa säsong då han är för bra för elitserien. Sedan tror jag nog inte han skulle vara särskillt intresserad av att spela i Modo heller för den delen.
Kommentera

Cyklob: Riku Hahl
Kommentera

NordaBoy: Låter onekligen konstigt.
Kommentera

Ingen som hört något nytt angående aktuella nyförvärv ?, tycker det verkar vara ovanligt tyst om detta. Sedan har Helsingfors spelat klart eller ? i så fall borde Modo gå ut med att Rindell är klar eller är det så att det kanske inte är han som är aktuell endå?.
Kommentera

Någon som hört något mer kring Mats Zuccarello Aasen ?. Tycker att det har varit ganska tyst om han en längre tid nu. Iof så spelar han väll fortfarande men endå.
Kommentera

Cyklob: Det beror nog som sagt på att Tigers fortfarande spelar i Norge.
Kommentera

Frisco: Jo det har nog med det att göra, du råkar inte ha någon koll hur det ser ut i slutspelet för Tigers där?.
Kommentera

Cyklob: Jodå.

1. finale
26.03.08 kl.2000 Storhamar - Frisk Asker

2. finale
28.03.08 kl.2000 Frisk Asker - Storhamar

3. finale
30.03.08 kl.1700 Storhamar - Frisk Asker

4. finale
31.03.08 kl.2000 Frisk Asker - Storhamar

5. finale
02.04.08 kl.1800 Frisk Asker - Storhamar

6.finale
04.04.08 Kl.2000 Storhamar - Frisk Asker

7.finale
06.04.08 kl.1700 Frisk Asker - Storhamar
Kommentera

Frisco: Jasså dom är i final med, det hade jag inte den minsta koll på. Storhamar saknar nog Yetman i alla fall :).
Kommentera

Icing-Ove: Även om Tolsa förbättrade sig de sista 7-8 matcherna så har jag svårt att förstå varför ecke vill ha han kvar.

Skeppa Tolsa, Öberg och Jonasén och försök på igen. Det kan bli sämre men det är ytterst ytterst tveksamt. Hoppas sedan att man tar ett snack med Wernblom och kollar om han tycker det är ok att han spelar i 4e formationen och PP. För att spela 5 mot 5 med honom inne är som att spela 4,5 mot 5.
Kommentera

MorganaLefaey: Varför i h-vete kom den där bilden in i det inlägget.
 Får väl ta det som något roligt och säga att vi inte får lite allt för mycket på de killar som såg ut så här på slutet av 80-talet.
Kommentera

MorganaLefaey: Äh, erkänn, det var ett försök till Morganas bildgåta ;)

youtube.com/watch?v=Vd34vJohGXc&feature=user
Kommentera

MorganaLefaey: hahaha!. Maken till felpostning har jag sällan sett.
Kommentera

MorganaLefaey: hahaha..Vad vinner jag eftersom jag kan namnge samtliga personer på bilden?
Kommentera

Forza modo!!! jaså är säsongen slut..jaha ok herå!
Kommentera

NuMo: Nästan så man måste gå och gömma sig efter en sådan. Tur i alla fall att man själv inte är med på bilden.
Kommentera

Martin S: osäker, men tror det inte är något pris på att namnge dem. Men om du gör det så kanske det dyker upp någon bild på dig också här. :)
Jag kan ju misslyckas flera gånger......
Kommentera

MorganaLefaey: Helt plötsligt så känner jag inte igen några personer alls på bilden.
Kommentera

MorganaLefaey: Allså jag blir grymt besviken på Ecke om det blir som det står i tidningen. Fan då har inte karln sett många matcher live i år i alla fall. Fan målet måste ju vara att bli bättre varje år men tydligen inte enligt honom.
Kommentera

Martin S: Hahahaha. Men tror det är dags för en sådan där fest igen. Finns inget som går upp mot 80-talet.
Kommentera

Martin S:

Jag skulle vilja påstå att om du INTE känner igen alla dina kollegor på en bild från en fest förtjänar du stryk.
Kommentera

Cyklob: Jag blir också orolig och besviken när jag läser vad Ecke säger. Tror jag skippar nästa säsong om de inte pimpar truppen.
Kommentera

shinzawai: Håller helt med. Men jag skippade ju denna säsong så har inget att hota med.
Kommentera

shinzawai: Med den inställningen som han verkar ha, så kommer det inte bli något guld på många år känns det som. Fan borde ju vara en självklarhet att göra laget bättre varje säsong och inte sämre.
Kommentera

Ser att det på Svenska Fans går lösa spekulationer om Jonas Ahnelöv från Frölunda till MoDo inför nästa säsong. Är Ahnelöv något att hänga i julgranen?
Kommentera

Paddan: Det ryktet gör mig förbannad. Ska vi värva nåt så ska det vara toppklass i Europa, inte nån halvmesyr.
Kommentera

Paddan:

Han känns ju inte som en kille som går före våra egna juniorer rent spontant. Ser hellre att vi satsar på nån toppback än att ta in nån junior från ett annat lag när vi redan har tre kapabla juniorer, varav två inte får spela om vi tar in Ahnelöv. Om man nu kan räkna Wargh som junior.
Kommentera

shinzawai: Tycker inte heller jag att det känns som rätt väg att gå ifall detta skulle vara en spelare man är intresserade av. Men tyvärr spelar ju MIKA! vidare i Milano så då får man väl nöja sig med medelmåttor...
Kommentera

Än så länge har Silly Season varit helt dött! Varför har man inte gått ut med att Rindell blir vår tränare nästa säsong? Vad jag kan förstå har ju hans finska lag spelat klart!
Kommentera

Mixery:

Det skulle kunna bero på en sådan sak som att det inte är klart vem som blir vår nya tränare.
Kommentera

knaskamilla: Rindell kanske är klar, men som andretränare. Man lär ju knappast presentera en andretränare innan coachen är klar. Det naturliga är väl att presentera dem som ett team, inte var för sig.

Jalonen + Rindell? Yatak!
Kommentera

shinzawai: Kan vi då förvänta oss att sno tre stycken finnar till vår tredjefemma från Timrå så blir jag också glad. ;)
Kommentera

Paddan:

Det är ju ett hån mot våra juniorer om man väljer att plocka hit en back som Jonas Ahnelöv. Men nu ligger det nog inte mycket sanning kring detta rykte, sedan sa ju Ecke att man var nöjd med backsidan och om man skulle värva så är det forwards.
Kommentera

shinzawai:

Håller med dig, ska vi värva ska det vara toppklass, som förstärker laget och bidrar till en bättre hockey med. Det går inte bara att värva medelmåttor ska vi vara med samt kunna locka publik varje säsong så måste det in lite spelare av rang med. Men känns som att det inte kommer bli något större värvande från Modo håll, men vi kan ju allitd hoppas på det.
Kommentera

shinzawai: Ahnelöv skulle vara ett hån, framför allt mot Westin som då skulle få stå åt sidan.

Nä, på backsidan är det en hårdskjutande högerfattad pjäs som ska till, inget mer.
Kommentera

Cyklob: Jag har svårt att ta det där ryktet på alltför stort allvar. Den känns så otroligt långsökt. Enda anledningen att plocka in en ofärdig spelare är ju att göra vederbörande till "vår spelare", vilket knappast går att göra med en västkustpöjk (Steen undantagen).

Äh, skitrykte. Next!
Kommentera

Poffa:

Ja vi har väll egentligen inte haft en riktigt bra powerplay back sedan Lintner spelade i laget, men han var ju lite mycket forward som back på den tiden :). Men han kunde göra mål och skjuta.
Kommentera

shinzawai:

Det finns väll egentligen bara ett rykte till MoDo som är trovärdigt och det är väll Mats Zuccarello Aasen. Spännande spelare helt klart dom inget klass namn men skulle Öberg nu lämmna skutan som det ser ut så är ju detta en bra ersättare åt han i mina ögon.
Kommentera

shinzawai: Vi har stort behov av spelare som t ex Jämtin och Ledin. Vi behöver grinders, i dagsläget har vi inga. Forsberg och Bjuhr kan kanske bli, men dit är det en bra bit.
Kommentera

Poffa: Och så behöver vi minst en spelare som kan "krama" stolpen vid 5 mot 3 spel, eller är det i själva verket någon form av grundspel som jag önskar att vi hade?
Kommentera

Paddan: Spelare för det har vi, Warg, Yetman osv. Det är ett grundspel i både 5 mot 4 och 5 mot 3 som saknas. Och med tanke på att vi hade riktigt bra procent i PP i år så ser jag fram emot att se MODO med ett grundspel ligga på 30-32% i PP nästa säsong.
Kommentera

är isen kvar däruppe fortfarande!
Kommentera

Långben: Nejdå, den smälte så fort solen kom fram. Där lärde man sig att inte tvätta håret precis innan man går ut.
Kommentera

Jalonen + Rindell är ju en våt dröm, men det vågar jag knappt hoppas på!
Att Rindell är "klar" har man ju fått höra från olika håll, en av få "säkra källor" på officiella tex.
Kommentera

Mixery:

Skulle det bli dom 2 som leder MoDo nästa säsong, så lär det ju komma lite finska spelare med. Väldigt sällan en finsk tränare coachar ett lag utan nån landsman i :).
Kommentera

Cyklob: Jo förhoppningsvis någon vass ytter. Säg att O Hedman inte blir kvar då måste det in en PP-back, varför inte Teemu Aalto? :D
Kommentera

Mixery:

Jag vill se 2 klass yttrar till dom 2 första kedjorna, sedan en bra powerplay back och det gäller även om Oscar blir kvar. Sedan som Poffa nämde behöver vi grinders som Ledin/Jämtin. Sedan vill jag se en spelare som Micke Pettersson i laget. Då tycker jag det ser helt ok ut.
Kommentera

« · 1010772 · »