1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508861 inlägg · 4107 ämnen

Building the future, Silly Season 08-09

« · 1025767 · » Till forumet

Sv: Building the future, Silly Season 08-09
Poffa: Widing? Nä, vi får Kristoffersson. Urk.
Kommentera

Mixery:

Vi kan väll hoppas på att detta betyder att man har lite nya namn på g som kanske presenteras snart. Jag hoppas bara inte Kristofferson blir nån ersättare för Jonasén för då är det ett stort nedköp enligt mig.
Kommentera

Alla här inne pratade om hur bra eller dålig dom tyckte att Jonasén var och hur han skulle vara nästa säsong i Modo. Nu känns den diskutionen ganska onödig.
Kommentera

Cyklob: Ja det är faktist dags för ett nyförvärv. Vi har fockat två, tappat en. Då har vi alltså minst två luckor om man nu tänker att Enström ska ses som ett nyförvärv, vilket jag i och för sig vägrar eftersom jag inte tror på honom.
Kommentera

shinzawai:

Jonasén is a gone-er! Bra eller anus?!
Kommentera

shinzawai: Nä Enström lär väl högst ska va 14:e forward?
Kommentera

bisterfinnen:

Och jag är ju flera minuter för sen med min "nyhet". Skäms på mig...
Kommentera

bisterfinnen: Anusbra!
Kommentera

shinzawai:

Klara förluster

Marcus Jonasén
Jari Tolsa
Oscar Hedman
Atvars Tribuncovs

Rykten förluster

Oscar Steen
Andreas Salomonsson
Peter Öberg Inget nytt kontrakt ?

Är väll så här läget ser ut typ nu eller jag kanske glömt någon :).
Kommentera

Jonasén får gå, bra. Det skapar plats för en ettrigare spelare. En Ledin eller Jämtin.

Widing och Kristoffersson? Herrejösses, jag trodde vi skickade iväg spelare som Tolsa och Hedman för att skapa plats för namn som för oss framåt. Widing har landslagserfarenhet, något som driver upp hans lön till nivåer som jag inte anser MODO ska lägga ut på medelmåttor. Sök isf istället upp en Jämtin-typ från Nordamerika, en Hinote.
Kommentera

Poffa: "en Hinote", heter han inte Dan Hinote? ;) Kan inte Foppa anställa honom som säkerhetsansvarig för nya hotellbygget eller något sånt...
Kommentera

Poffa: Alltså, det finns inget rykte om Widing så vi kan sluta diskutera honom. I övrigt håller jag med om att det ser läskigt ut. Det gnälls dock så mycket på officiella att jag inte riktigt kan med det här domedagssnacket. Jag skulle dock vilja se kommentarer från Ecke där han säger att vi ska satsa.
Kommentera

Cyklob: Han spelar i Borås och toppar interna poängligan.

27 Karlsson, Jens LW 44 18 20 38 120

www.borashockey.se/game/joomlo/index.php?option=com_joomleague&func=showPlayer&p=4&pid=16&ttid=37&Itemid=47
Kommentera

shinzawai: Hmm, alla snackade om Widing, så en trött arbetare som jag antog att det fanns ett sånt rykte. Så går det då man inte läser igenom allt som skrivs.
Kommentera

Poffa: Om man skulle byta Jonasén mot Widing skulle det va en riktigt bra affär, visst hoppas man på något bättre men allt beror ju på om Ecke å gubbarna vågar satsa..
Kommentera

Varför inte Mats Sundin?
Kommentera

Lumber Jack:

Tack för informationen :). Men det där är en spelare som jag tror på skulle kunna göra bra nytta i MoDo. Men nu vet man ju inte vad han håller för klass nu för tiden men han spelade tufft och var rapp i käften samt en ganska bra skridskoåkare om jag inte minns fel.
Kommentera

Mixery:

Tror knappast att dom tillåter att det blir en sådan här säsong igen det kan jag då inte drömma om i alla fall. Sedan lär väll Harri förhoppningvis ställt hårda krav med om att det inte går att snåla sig till framgång.
Kommentera

Poffa: Widing är väl en ganska bra måttstock. Nej han är ingen superstjärna, men likväl är han bättre än samtliga högeryttrar vi har idag. Hinote är grymt överskattad. Ok, han jobbar stenhårt och offrar sig för laget, men som poängproducerande spelare är han helt värdelös. Det jag vill ha är en jobbig kille som ändå kan göra 25 poäng under en säsong. Tyvärr så sket det ju sig med Petrovicky.
Kommentera

Wayne Gresky: På tal om Petrovicky så var jag nere i Leksand i fredags och såg ett blekt Leksand losa mot Rögle, Robert var dock klart bäst i Leksand. En oerhörd speed hade han matchen igenom, minns inte han så tydligt från MODO tiden, hade han speed då också?
Kommentera

Martin S:

Jag minns inte han heller så mycket, men han spelade väll inte så många matcher för oss heller? kan han ha gjort 5-10 matcher högst. Men jag har sett han nu i Leksand med och han har ju absolut hört till dom bättre spelarna på isen.
Kommentera

Wayne Gresky: Att jämföra Widing och Jonasén är som att jämföra en volvo Amazon med en  Impreza WRX. Sen att Widing kanske skulle kosta för mycket i förhållande till hur bra han är kanske stämmer. Men jag skulle då inte tacka nej till att ha han i laget.

Man har för tillfället 7 forwards som jag tror kan hålla ES-klass nästa säsong och då är en artistspelare. Det lär behövas en hel del nytt och jag skulle nog inte klaga om det kom så många så att Forsberg och Enström behöver slåss för att bevisa att de vill vara med i uppställningen till och med innan artistaren kommer.

Vad skulle man inte ge för att få reda på vilka spelare de jagar.
Kommentera

MorganaLefaey: Och ännu värre om du jämför med en WRX STi ;)
Kommentera

"Mats har nå i ettermiddag gitt Frisk beskjed om at han er i forhandlinger med MoDo om kontrakt for neste år, og vil signere for de en av de neste dagene.

Vi har blitt enige med Mats om at hvis MoDo skulle ønske å leie han ut i løpet av sesongen, vil han komme tilbake til Asker."
Kommentera

Therion: Trevligt, snart presskonferensdags med andra ord.
Kommentera

Therion:

Mycket trevligt!
Kommentera

Paddan:

Tror du verkligen att de har presskonferens för en sådan spelare? Eller gissar du att det är fler på ingång?
Kommentera

Bad_Brett: Det räknar jag med att man har för varje nyförvärv som inte kommer från den egna juniorverksamheten, men det kanske är bara jag som tar sånt för givet.
Kommentera

Paddan:

Jag kan inte ens minnas den senaste gången MoDo höll presskonferens för att presentera ett nyförvärv. Spontant så känns det som att det inte har hänt sedan lockout-säsongen, men det är möjligt att det är mitt minne som sviker mig.
Kommentera

Bad_Brett: När er nye tränare presenterades för några veckor sedan kallade modo till presskonferens.
Kommentera

Bad_Brett:

Presenteras han redan nu måntro? modohockey.se krånglar igen!
Kommentera

Bergius:

Ja, det är jag medveten om, men det händer inte ofta att de gör det för att presentera en spelare.
Kommentera

oscaaaar: Vi tar väl originalartikeln istället så slipper vi expressens tolkningar.
Kommentera

Bad_Brett:

Dom hade presskonferens när dom presenterade Susse :). Och som Bergius säger nu då när Harri presenterades. Men annars är det väldigt dåligt med sådana. Det var väll nån under lockouten med som du säger. Men vi kan väll hoppas på nån trevlig sådan nu :).
Kommentera

Jussi Pesonen var aktuell för Modo förra säsongen. Denna säsong var han i HIFK och verkar vara en tuff lirare.

Valde man mellan dessa två tro?

"Modo Hockey visar nyfikenhet för Almtunas jätteforward Marcus Jonasén, 23. En högerfattad och vältränad bjässe på 100 pannor som redan hälsat på i Örnsköldsvik för att se sig om. Finske forwarden Jussi Pesonen i Ilves är ett annat tänkbart nyförvärv."
Kommentera

Icing-Ove: Får hoppas 2xPesonen dyker upp i modo. Men det är väl inte så stor chans om man säger så.

Sen så kan man ge den här killen kontrakt redan nu. Kontraktet kan väl vara 15 år eller något.

www.youtube.com/watch?v=nGIB11yCi1Y&feature=related
Kommentera

Icing-Ove: Just Jussi Pesonen ryktas ju till Sverige han står under kontrakt men har en så kallad utlandsklausul i sitt kontrakt. Att han har haft Rindell bör ju förhoppningsvis inte göra saken sämre!

Skulle nog va en bra ersättare till Jonasén!
Kommentera

Mixery: Precis, tre-fyra finnar skulle göra er gott. :-)
Kommentera

The Fat Bastard: Och sen säga att dessa spelar med hjärtat?
Kommentera

The Fat Bastard: Så många finnar tyder på hormonrubbningar.
Kommentera

Frisco: Absolut, med rätt betalning. :-)
Kommentera

The Fat Bastard: Tony Schälin var en finnig jävel, och sedan har det funnits andra också som kunde göra skäl för namnet Krateransiktet.

www.modohjerta.com/Mikael_U/12andersson.jpg
Kommentera

Paddan:

Challe B hade ju problem med en stor på näsan under slutspelet.

static.hockeyligan.se/upload/image/tik/2007-2008/90px/29_Kimmo_Lotvonen-1763.jpg
Kommentera

Mats Zuccarello Aasen (20) klar for Modo
- En drøm for meg
Kommentera

Wayne Gresky: För att vara klar är han djävligt oklar...
Kommentera

shinzawai: håller med.. jag tror det först då det kommer upp på officiella..
Kommentera

Wayne Gresky: Enligt vad jag hört så lär det snart vara ett och annat fruntimmer där uppe i Övik som kommer att börja drömma snart oxå
Kommentera

Wayne Gresky:

Trevligt, nu kan vi ju hoppas på att det börjar rulla in lite fler nya spelare med :).

Är det någon som hört något mer om nått nytt rykte som är aktuell?.
Kommentera

« · 1025767 · »