1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508523 inlägg · 4106 ämnen

Building the future, Silly Season 09-10

« · 1115814 Till forumet

Sv: Building the future, Silly Season 09-10
shinzawai:

"In med lite unga allsvenska stjärnor. Remember the Högardh. Remember the Weinhandl."

Remember the Jonasen säger jag då ;-)
Kommentera

Jag säger ju det... anställ Hellge, i någon roll där han får fatta beslut.
Kommentera

Gidde: Jonasén var ingen stjärna och ingen lyckad värvning, så det där inlägget var bara waste of space och förlorad humor.

Gör om, gör rätt!
Kommentera

shinzawai:

Nä, men han var en allsvensk värvning
Kommentera

hellge: Sen finns det fler resurser också. Ta en sån som parresurre på officiella. Han gör iofs inte alltid ett genomsympatiskt intryck, men han förefaller ha väldigt bra koll på lovande spelare i Umeå-trakten. Både när det gäller potenitial och ambitionsnivå. När vi inte lyckas ta fram egna juniorer så är det ju väldigt viktigt att värva rätt unga spelare utifrån. Umeå ligger helt klart inom vårt upptagningsområde.
Kommentera

shinzawai:

Han och jag gick ett år i samma klass på Nola. Fast jag tror inte att han har koppling till den mer kända Forsberg. Han är ÖSK:are från början och inte Modoit, vilket kan vara bra, dessutom har han inte bott i Ö-vik på 20 år, eller något sånt.

Läge för headhunting, alltså

Jag vet inte, men om man är scout åt Ottawa kanske han hade ett finter med när det gällde Regin till NHL. Bara en sån sak är ju bra gjort, jag menar att Regin alldesles för bra för att husera hos hyndorna...
Kommentera

hellge:

Dessutom har han mycket kortare hår numera än han hade på tiden han bodde i Ö-vik ;-)

På tal om off-topic och onyttigt vetande alltså.. *skäms*

Jag känner också honom faktiskt, men det var länge sedan vi träffades nu.
Såg honom bara på stan när han var på besök i stan, kan det ha varit i somras?
Kommentera

Gidde:

Bullen Hägglund-look-alike-tiden verkar vara slut :)

Men visst är det som Gresky säger, om man inte redan gjort det borde ett nätverk personer med kunnande och modohjärta bildas för att bättre ha koll på spelare. Parresurre är säkert utmärkt för södra Västerbotten.

Jag tror det är många som är mycket less på att köpa grisen i säcken, år efter år.

hockey.folkbladet.nu/wp-content/uploads/2008/01/loovens_historia076__468.jpg
Kommentera

hellge: Eftersom sportchefer ska ha med agenter, ryssar, tjecker, slovaker och annat hytt och nytt att göra hoppas jag att nämnde Forsberg är släkt med den förste store forsbergaren från Ö-vik - Tore Forsberg!

www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=835320&d=147

Det vore något det!
Kommentera

Gidde: Hm, tror du verkligen att det är någon som köper MoDospelare på auktion?

Förresten, den märklige hockeyspelaren, som ser ut att vara hämtad från en reklamkampanj för FBK, som gör reklam för nästa omgångs elitseriematcher i Sportbladet idag ser han inte lite ut som Svartvadet? Tänk om Svarten ändå hade haft sån glöd i blicken i år.
Kommentera

Undra om fredrik warg försvinner till nästa säsong? jag ör itne säskligt imponerad av det han har gjort denna säsong
Kommentera

Lumber Jack:

Det var en tung artikel, den måste ha varit två hela sidor i pappersupplagan.

"Tore Forsberg, en gång Sveriges hemligaste man."

Undra om inte Ecke petat ner Tore från förstaplatsen nu?
Kommentera

Lumber Jack: Gissningsvis NHL, men man kan ju hoppas att han stannar en säsong till i MODO. Bra pojk, i vilket fall som helst.
Kommentera

Hovmästarn!

Det är tre kockar i min soppa.

Melinder i båset, på Harris initiativ.

Hmm? Harris coachingsegenskaper har hittills inte fått mig att hoppa upp och ner av glädje.

Freddans kunskaper att leda ett konstruktivt fantasifullt anfallsspel sitter fast i mina fördomar om målvakters orimliga fantasier om vad som är rimligt att genomföra.

Melinder som ledare fungerade ju inte med Skägget. Men det kanske en anna sak.
Kommentera

NuMo: ÄNTLIGEN.

Detta har vi funderat ett längre tag över på jobbet då Melinder är en röst som alla gamlingar ser upp till och lyssnar på.
Kommentera

Salle: MEN JAA
Kommentera

TIK- The Heart of what?? Lustigt att agenten tycker han passar så bra där - lika barn leka bäst?
Kommentera

zigge:Jag håller mig från att kommentera. Det är ett för upplagt läge.
Kommentera

zigge: Med tanke på svårigheterna att lära en gammal hund att sitta, bör nog tik passa sig från att ta dit folk med redan dåliga vanor.

I övrigt hörde jag att Snellman tjänar omkring 80kkr/månaden. Tycker jag är väl spenderade pengar.
Kommentera

spud: Vi borde erbjuda honom 80% av sin lön, utbetald av A-kassan.
Kommentera

Lumber Jack: A-kassan? Är det inte försäkringskassan som sköter era utbetalningar?
Kommentera

McCarton: Eeh, du är väl medveten om att du befinner dig i MoDos GB nu?
Kommentera

« · 1115814