1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508386 inlägg · 4106 ämnen

DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?

« · 438620 Till forumet

Sv: DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
Petey21: Måste skadat sig på uppvärmningen eller nåt.
Kommentera

Icing-Ove: Hedin passning i knähöjd.
Kommentera

Petey21:
Salle kanske har blivit nedklubbad av några Järnkaminer, Judas som han är :-)
Kommentera

NuMo: Nu sjunger man internationalen också.
Kommentera

Nikki: Hmm detta är konstigt, nu är kedjorna annorlunda helt plötsligt, vart är Salle??

40. GÄSTRIN, Magnus
4. ÖBERG, Jan
18. ÖBERG, Peter

4th Line
2. MUIR, Bryan
26. WENNERBERG, Mattias

17. WARG, Fredrik
22. LINDSTRÖM, Joakim

3rd Line
8. HEDMAN, Oscar
5. JONSSON, Hans

12. SEDIN, Daniel
20. SEDIN, Henrik
13. WEINHANDL, Mattias

2nd Line
33. HEDIN, Pierre
3. TIMANDER, Mattias

23. HEDLUND, Magnus
39. SVARTVADET, Per
27. STEEN, Alexander

1st Line
7. DAMGAARD, Jesper
6. ENSTRÖM, Tobias

Goalkeepers
30. ZAJKOWSKI, Mikael

35. SALO, Tommy
Kommentera

Är det två sömnpillerkommentatorer vi skall få lyssna på? Gäääsp!
Kommentera

Poffa: Bra att Wennerberg får hänga med trots allt, okej att han inte petar Hedlund, men han är definitivt bättre än Janne Öberg. Så ska nån sitta på bänken borde det i första hand vara just Öberg, sen får väl de andra två göra upp om platserna.
Kommentera

tk75: Apparently he has halsfluss.
Kommentera

Nikki: foppa borta ?
Kommentera

och Modos, nerifrån och upp...

40. GÄSTRIN, Magnus 4. ÖBERG, Jan 18. ÖBERG, Peter
4th Line 2. MUIR, Bryan 26. WENNERBERG, Mattias

--------------------------------------------------------------------------------

27. STEEN, Alexander 17. WARG, Fredrik 22. LINDSTRÖM, Joakim
3rd Line 8. HEDMAN, Oscar 5. JONSSON, Hans

--------------------------------------------------------------------------------

12. SEDIN, Daniel 20. SEDIN, Henrik 13. WEINHANDL, Mattias
2nd Line 33. HEDIN, Pierre 3. TIMANDER, Mattias

23. HEDLUND, Magnus 39. SVARTVADET, Per 15. SALOMONSSON, Andreas
1st Line 7. DAMGAARD, Jesper 6. ENSTRÖM, Tobias

Goalkeepers 30. ZAJKOWSKI, Mikael
35. SALO, Tommy
Kommentera

Djurgårdens lag, uppifrån och ner.

39. BJURLING, Björn
Goalkeepers 30. WANHAINEN, Rolf

1st Line 34. TJÄRNQVIST, Daniel 37. FRANZÉN, Rikard
3. EKMAN, Nils 9. OTTOSSON, Kristofer 17. NILSON, Marcus

2nd Line 15. ODUYA, Johnny 33. FERNHOLM, Daniel
19. ÖLVESTAD, Jimmie 16. FALK, Nichlas 91. CZERKAWSKI, Mariusz

3rd Line 6. PETTERSSON, Ronnie 26. STRÖMBERG, Mika
14. RUDSLÄTT, Daniel 21. KNUTSEN, Espen 23. BREMBERG, Fredrik

4th Line 4. KRONWALL, Staffan
10. NILSSON, Robert 20. EKLUND, Christian 25. JOHANSSON, Mikael
Kommentera

65selander: Eeh, de mentala bilderna vill jag inte se framför mig just nu...

Tja, kan mycket väl vara så, eller så är det en jävligt knepig bok precis som det mesta av kurslitteraturen.
Kommentera

Paddan: Undrar vad Dacke och Foppa har hittat på tillsammans :-))

Ang boken du tror inte på att det är du som har begränsningar på vad du kan ta till dig?
Kommentera

65selander: Hmm, säkert någon Brynäsare som smittat honom...

Själv har jag ont i huvudet, men det skyller jag på den förbannade boken "Kunskap i handling" som är snudd på obegriplig.
Kommentera

65selander: Synd om Peter. Synd om publiken som kommer. Drygt 8000 extra för att se Monsieur Forsberg så har han halsfluss.

Ska bli intressant att se hur laget spelar utan Peter. Dessutom lär väl trycket från media vara lite lättare. Kanske är bra för Modo under dagens match. Nedsläpp om drygt 2 timmar.
Kommentera

Salle: Foppa har halsfluss!
Kommentera

Paddan: Han missade väl bussen i Mora (igen) och bestämde sig därför att gå till Stockholm. Han har värmt upp på SpyBar/Cafe Opera eller nåt liknande hela helgen.
Kommentera

Poffa: Det var inte så att Foppa var så missbelåten med sin insats den senaste tiden att han låst in sig på toaletten under hela nedresan, eller han kanske checkat in sig själv som frystorkad vara.
Kommentera

Petey21:

Wennerberg med i kväll, åtminstone till Globen. Med på planet ner till Sthlm. Tyder väl på att han får sitta på bänken och att Hedlund går in någon av de spelande kedjorna.
Kommentera

Poffa: Du borde inte vara förvånad, min inställning till hockey har inte förändrats under åren, men utvecklats. Vi har ett spelarmaterial som på papperet ofta är överlägset, varför skall vi med det ändra spelsystem, speciellt till något så naivt och blåögt att vi har öppna spjäll bakåt. Med traditionellt spel så slår vi de andra lagen mer ofta än någon av de andra lagen. Det är så vi skall vinna SM-guld.
Kommentera

NuMo:

Du förvånar mig NuMo, du har i mina ögon rätt igen. Ett styrspel med snabba kontringar/spelvändningar som följd, det är den rätta vägen att gå. Sedinarna vet vi kan det spelet, de spelar det i NHL och de spelade det i MODO innan de for. Svarten, Salle, Warg, Hedlund, Gästrin och de övriga kan också spelet. Steen kan få det lite svårare men är så pass duktig att han kan anpassa sig.

Vad Foppa kan och inte kan i det här fallet låter jag vara osagt.
Kommentera

Poffa: Jag måste väl diffrentiera mig lite då, bara därför att. Vi kommer snart, om inte panduras ask plötsligt öppnar sig, (Vilket skulle innbära att i vinner alla matcher merd fem-sex mål) att få se ett hårdare styrspel. Verkligheten kommer snart ikapp tränarna och man inser att man vinner inga matcher om man inte spelar försvarsspel så att man får slagläge, i stället för tvärtom.
Kommentera

NuMo:

Ja, det kan nog vara så att du har rätt (för en gång skull). Vi såg väl samma fenomen i fjol efter att Svartvadet blev skadad. Helt plötsligt steg andra spelare fram och visade klass. T ex Green var ju resor bättre efter Svartens skada än han var före.
Kommentera

Poffa: Det kommer absolut inte att vara någon negativ inverkan, tror jag. Modo har ju ett lag vars stjärnor nu gömmer sig bakom varandra i ren och skär ödmjukhet. Varenda spelare skall visa att just han är den bäste och att just hans lajn är den bästa. Det skanas just nu. Den inbördes tävlan saknas i matcherna i strävan att inte kliva varandra på tårna för att få ihop ett lag. Jag tror att det är sär felet ligger.
Kommentera

NuMo:

Man kan ju alltid hoppas. Frågan för MODO är, hur reagerar de andra då Foppa helt plötsligt inte spelar? Kommer de att sjunka ihop eller tänker de "Nu jävlar! Nu skall vi visa att vi också kan.".
Kommentera

Poffa: Då kanske de läsr sig att uppskatta sitt eget lag desto mer.
Kommentera

Fick just ett SMS från en person som brukar hänga rätt så frekvent här på HS:

Foppa skall inte spela idag... Tro om 13850 personer blir glada ikväll?
Kommentera

Petey21:

Vet ej varför Wennerberg inte är med, men jag anser inte honom vara bättre eller lika bra som Hedlund. Wennerberg har sett lite "spak" ut och inte vågat gå in i situationerna. Man riktigt hoppas att han skall komma tillbaka till den spelstil och form som han hade för ett par år sedan.
Kommentera

Poffa: Nån som vet varför Wennerberg inte är med? Han spelar ju också fysiskt och rejält och passar bra in i kedjan med Gästrin och Peter Öberg, precis som Hedlund. Någon av de två borde spela i den kedjan. Och Janne Öberg, han kan vara maskot eller nåt.
Kommentera

Frisco: Hmm, märkligt nog verkar den här artikeln passa sällsynt bra in på diskussionen...
(länktips)
Kommentera

Paddan: -Ska du ha en snuuus?
Kommentera

Poffa: Fast varför skulle man göra något undantag från den här säsongens halvunderliga coachning och göra något så logiskt som att låta Hedlund få spela när det verkar snudd på omöjligt att göra om formationerna i övrigt.
Äh, låt Janne få sitta på bänken och "vara snygg"...
Kommentera

Paddan:

Äääh, det är ju skillnad på Hedlund och Hedlun'. Den sistnämnde har taskig timing, den förstnämnde har oftast väldigt bra timing.
Kommentera

Poffa: Men, det där med Hedlund fattar du väl ändå, eller?
Han kommer ju att vara upptagen med att blanda till vargtass under hela matchen, för att inte tala om att han också ska köra sparkrace under periodpauserna.
Kommentera

knaskamilla:

Grrr, varför sätta Hedlund på bänken och låta Janne spela? Hedlund visade i matchen mot Brynäs hemma att han verkligen bör få spela. Han är mer aggresiv i sitt spel än Janne och han är, trots att han är 15 kg lättare, mer rejäl i sitt närkampsspel.

Jag gissar på att Muir kommer få speltid redan i början av andra. In och låt han känna på det hela, gärna så han har lite minuter innan han blir placerad som point i MODO:s PP.

Domare i matchen är:

Domare: Ulf Rönnmark.
Assisterande: Leo Takula och Nicklas Smedman.
Kommentera

DIF-MoDo, 19 oktober, lirar Muiraren?
Kommentar:
Kent Forsberg: Bara placeringen gör mig nöjd
Dags för omgång tio i elitserien i höst och MODO Hockey spelar då sin tredje bortamatch i rad. Nu handlar det om Djurgården i ett utsålt Globen.

1-2 i Södertälje och 3-2 efter förlängning i Mora, vad sägs om förra veckan Kent Forsberg?
- Sådär. Fortfarande har vi massor att jobba på. Egentligen är jag bara riktigt nöjd med den placering vi har. Trots att så mycket inte fungerat har vi skapligt med poäng och ligger hyfsat till. Det måste väl tyda på att vi ändå har vissa kvalitéer.

- Sanningen är att vår trupp kanske består av lite för många s k lirare. Därför blir det lite mycket duttande och för lite rakt på mål. Vi jobbar på det, men ska lösa vissa problem utan att göra om bra lirare till hockeyarbetare.

Målvaktsbyte inför matchen i Globen?
- De stämmer. Tommy Salo kommer in igen sedan han vilat tre matcher på grund av sin nackspärr. Ingen skugga dock över Mikael Zajkowski, han har varit lysande. Inte minst i Mora där han räddade oss långa stunder.

Laget i övrigt?
- Nye backen Brian Muir åker med som sjunde back, mest för att se och lära och känna laget. Men han ska in så fort som möjligt i seriespelet.

Tredje raka borta och Djurgården, vad sägs?
- De verkar av vad jag läst mig till ha haft ungefär samma problem som oss. För mycket upp och ner och mycket fungerar inte. Kanske blir det just därför en toppmatch i Globen.

============================================

Laget:
Målvakter:
35 Tommy Salo
(30 Mikael Zajkowski).

Backar:
7 Jesper Damgaard,
6 Tobias Enström -

33 Pierre Hedin,
3 Mattias Timander -

5 Hans Jonsson,
8 Oscar Hedman.