1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507024 inlägg · 4104 ämnen

DIF vs Det Stora Stockholmskomplexet, lördag 17/1 kl 16.00

1114101 · » Till forumet

Sv: DIF vs Det Stora Stockholmskomplexet, lördag 17/1 kl 16.00
NordaBoy: vi har ju två kanadicker redan så det går ju icke..
Kommentera

zigge: På A svarar jag C och på B vet jag inte.
Kommentera

Poffa: Känns inte omröstningen här bredvid lite väl nattstånden nu? Kan vi inte rösta om, vilka nya shots de ska ta in i Bank-barerna? Eller annat av vikt?
Kommentera

Han ryktas bort från sin nuvarande klubb något att satsa på?
Kommentera

Bissett19: Jag sa komplex, du sa höga hus. Vi verkar eniga med Rindell.
Kommentera

MODO-match i S-holm slutar ofta med förlust om man tittar bakåt.

Det känns bra att MODO inte behöver möta DIF i kvarten. Jag menar att DIF inte kommer dit. Skulle DIF ta sig till slutspel, så är de knappast bland de 4:a första.

Tippar att MODO blir 6:a ev 7:a och blir valda av FBK eller HV.
Kommentera

65selander: J18 lyckades vinna iallefall...

hockeymagasinet.fpgroup.se/cldoc/hm/nyheter/20128.htm

Kanske A laget skulle ta några tips från J18
Kommentera

Kort hår skulle ju vara "Statsvetaren" Lumber Jack. Förresten Ni kan lämna igen Westerlind nu.

Kommentera

NuMo: Inte för att vara en... en MODO seger mot DIF är ungefär som du hade hockeyfrilla eller NuMo hade kort hår... Eller ännu värre Poffa utan Hood.

Bjuder på mig själv också med en en hemma seger med vinst på 350kr :-)
Kommentera

Modos statistik mot DIF i Stockholm är direkt pinsam. Man har ju gett upp innan man ens kommit dit.

Svenskaspel hade satt ett odds påhemmaseger på 2,30 eller något liknande. Idiotiskt att man inte sålde huset och satte hela slanten på det. Det är ju ett överodds utan dess like.

Bremberg. Vafan är han fridlyst eller vad är det?
Kommentera

Den här nyheten från åfficijella är värd att fira.

"Mattias Timander tvingades utgå i den första perioden men var tillbaka i spel redan i period två.
Det är ingen fara för "Timmy" som fick en smäll på sitt knä där han har ett specialskydd. Efter att man rättat till skyddet så var det grönt för fortsatt spel."

Kommentera

MODOJohan samt alla andra: SUCK!!! Var är whiskey'n och ölen när man frestas av er på detta sätt. Har ni närmare till systemet eller är ni bara bättre på prioritering & framförhållning, månne?

Jag har en herrans massa likörer hemma men inga paraplyer och liknande trams som skall sättas dit.

Gin samt vodka i massor har jag också men ingen läskig blask som alla recept föreskriver.

Punsch och oyzo finns även det men vi har varken midsommar eller grekisk grisfest på gång så, vad gör man?

Går törstig och suktar efter sex, eller? ;-)
Kommentera

pratarn: Det är mig angenämt som jag utbringar en skål i form av öl från USA: Skål för att vi egentligen borde tillhörar toppen av serien. Skål för att vi egentligen är för bra för att ligga 9:a respektive 8:a i serien. Denna säsong är en mellansäsong för vad som komma skall inför nästa. Låt oss hoppas att Timrå och Modo slipper undan kvalserien. Slutspel är en bonus. Let us bury the hatchet =)
Kommentera

pratarn:En famous med en isbit och en grolsch =) Absolut desamma
Kommentera

Berka: Du har så rätt, så rätt. (drömmer mig bort)

...zzzZZZ* tenkrat,susse,mza,mps,timander,pärrsinen,hedman *ZZZzzz...

Oj, så skoj det skulle bli. :-)

Hoppas drycken är riktigt gammal och fin samt att den väl finner sin plats i strupen på dig.

God fortsättning på helgen nu och ladda era batterier så tar vi nya tag till veckan.
Kommentera

pratarn:  hörru skål ;)
Kommentera

MODOJohan: ...och förlåt till dig också Johan då jag misstog mig och trodde att du och Modoante var samma person...

Kontentan av det hela blev ju att jag trodde att du istället för att bara erkänna att just korrekturläsning inte är en dum idé försökte hitta något annat att kritisera... ...ja du förstår... ...och ja, ovanstående mening blev väl lång. ;-)

Skall försöka upphöra med att inläggsmässigt vara så stingslig.
Behöver få sex tror jag. :-)
Kommentera

Modoante: Jag lovar. - Förlåt!!! ;-)
Kommentera

pratarn: Jag anser inte att jag behöver vidare korrekturläsning till mina inlägg. Men ÖVERHUVUDTAGET, inte över huvud taget, så är du nog ute på djupa vatten när du kritiserar mig för att inte röra på mig. Du överträffar aldrig mina rörelsemoment om vi ska jämföra vad vi presterar via våra arbeten så att säga.
Kommentera

pratarn: Nu har man varit och lirat lite hockey själv så man fick tänka på något annat och lugna ner sig lite =) Nog för att  jag på förhand hade tippat en modoförlust så hade man ändå en liten liten förhoppning om trendbrott och seger, men det får vänta ett tag till. Att jag va arg,besviken och sur under matchens gång hör väl till hos en supporter antar jag, men såhär några timmar efter matchen känns allt genast mycket bättre för det är snart ny matcher att fokusera på!  Säg att timrå slog ssk, GRATTIS ! Som du skrev tidigare hoppas jag oxå att både tik/modo tar sig till slutspel och jag tror båda gör det, för visst är det roligare att se tenkrat,susse,mza,mps,timander,pärrsinen,hedman osv i ett slutspel än att titta på dackell,månsson,molin mm.

Nu tänkte jag fira lördagen med en whiskey =)

Kommentera

MODOJohan: Du är ju störtskön. ;-) Har du över huvud taget korrekturläst ditt inlägg? Snacka om att "kasta sten i glashus". Det som du känner saknades i mitt svar till dig var inga tecken utan antingen, A - läsförståelse (vilket man får av att vara med på svenskalektionerna i grundskolan). Eller B - lungkapacitet (vilket man får i samband med kondition om man rör på sig lite. Kanske borde fundera på att idrotta lite.)

Tänker inte argumentera med dig mer nu eftersom vi ej spelar i samma liga kunskapsmässigt. I hockeyligan däremot är våra lag jämställda och där skulle jag personligen misströsta något oerhört om ni ej är med i slutspelet för där hör ni (och vi) hemma. Denna ståndpunkt har dina MoDovänner redan tidigare noterat.
Kommentera

bisterfinnen: Lite dammig vart jag men det får man ta när man hör nått skoj. ;P
Kommentera

Modoante: Det var du själv som gav dig in i leken, så sluta gnälla om personliga påhopp.
Kommentera

Tycho:

Hoppas du har nystädat...
Kommentera

Lumber Jack: Från säsongen 02/03 har Fredrik Lindquist/Bremberg gjort 25 poäng på 16 matcher i Globen/på Hovet.
Kommentera

pratarn: Tack pratarn, jag är av samma åsikt som Du, å Lars T Johansson, han vill lixom jag ha MoDo - TIK i final. (Dock håller jag inte med honom att ingen ska vinna). Som sagt, poäng idag hade väl varit en skräll, som matchen utvecklade sig var det lixom DIF's hela tiden. Nää, mest fokus på LHC hemma , DÄR måste MoDo vinna!! Synd att BIF vände o vann, oavgjort där hade varit bra både för MoDO o TIK.
Kommentera

pratarn: Jag skämtade jag om det inte framgick i mitt inlägg.Jag har inget emot timrå.Och du sluta med personliag påhopp är du snäll.
Kommentera

pratarn: Jag kan inte annat än att konstatera att jag nästintill fick andnöd efter att ha läst ditt inlägg. Det saknades något, kanske ett komma här och där. Slutfasen är dock bra, väldigt bra. Det känns roligt att vår största motståndare kan lyckönska oss.
Kommentera

Modoante: "en ovanlig syn jag har hört att det se en Djurgårdare i hockeytröja är lika ovanlig syn som en Timråbo med studieskulder."

...ovanstående meningsuppbyggnad ifrån din sida i samband med dess innehåll tolkar jag som lite bittert samt avundsjukt eftersom det känns som att du ej ens kunde få godkänt slutbetyg ifrån grundskolan...

Hoppas verkligen att andra ämnen kändes roligare för dig än svenska.

Till dig och alla er andra Modosupporters kan jag bara beklaga dagens förlust eftersom det är min förhoppning att vi skall ha två lag ifrån Västernorrland med i slutspelet. Det vore fruktansvärt tråkigt om det skulle sluta med att en av oss går dit på bekostnad av den andra så kom igen nu. Nya tag.
Kommentera

Paddan: Nu har Bremberg dominerat fullständigt i snart varenda match mot MoDo sedan han lämnade Malmö och ändå går man inte in för att köra skiten ur honom. Han får åka omkring och sprida giftiga passningar som en rabiessmittad cobra, men inget händer. Ligg på honom som en igel, börja redan på uppvärvningen, kör ett tifo mot rattfylleri, gör allt för att få honom ur balans. Jag blir så less.
Kommentera

Paddan: Många klagar på Zacke, som vanligt, idag tycker jag inte det är hans returer som e problemet, utan att han silar 3 slaggor, nästan från blå. Jag tycker ändå han gör godkänd insats, men som sagt, DIF har flyt, hela tiden, o MoDo oflyt, om det är 'komplexet' elr vad vet jag ej. Visst kunde dommarn hittat åtm 2 DIF-hakningar, innan han tar 1:a på MoDo, men det hör ju lixom till därnere. Nä, bara att glömma nu!
Vem vet hur nye målisen är? Han kanske silat 7-8 baljor direkt? Vi får kanske besked på Torsdag, ännu en svår bortamatch mot Skelet.
Kommentera

Modoante: HAHAHAHA! *rofl*
Kommentera

Poffa: Tja, enbart Timander "tappade" väl klubban tre gånger.
Kommentera

Paddan: en ovanlig syn jag har hört att det se en Djurgårdare i hockeytröja är lika ovanlig syn som en Timråbo med studieskulder.
Kommentera

Poffa:

Komplex?
Jobbigt o se de alla stora husen i Stokkholm eller?
Kommentera

Vissa här inne undrar varför MODO-spelare tappar klubban hela tiden i den här matchen. Det kallas interference. Både när Steen och vem det nu var andra gången tappar klubban får de rejäla slashingar på klubban.

Sjöberg är en sopa. Men det är inte därför MODO förlorar, det gör man för att man går in på isen med ett komplex.

Kommentera

Förresten, jag tror jag skådade något unikt idag. En kille i Djurgårdsklacken med hockeytröja. Såna observationer borde gett bra pengar tillbaks på oddset.
Kommentera

Paddan: Mycket "Men" blev det...
Kommentera

Men det måste ju kännas bekvämt för Djurgården att kliva ut på isen och veta att det inte spelar någon roll hur de spelar för de kommer ändå att ta tre jäkligt enkla poäng varje gång de möter MoDo i Stockholm.

Men KB65 klarade av att besegra Östersund idag, trots att Micke P inte var med. Men tydligen ska han vara med i morgondagens match mot Nälden, även om det ska vara klart att KB tar en plats i Allettan Norra.
Kommentera

Wayne Gresky: sant man hadde ju redan inna matchen räknat in en förlust så det är inget att bry sig om bara att sikta på mästa match och då slänga in Morrison i målet för han kan ju inte vara sämre än Zacke.

När ska modo fatta att Zacke inte håller eliterieklass bort med han efter denna säsong.
Kommentera

Helvete, Zacke såg ju farligare ut idag än om Muhammed Ali hade jobbat som Nitroglycerinansvarig. Att påstå att Zacke är en stabil förstemålvakt är ungefär lika trovärdigt som att säga att Enron är ett pålitligt företag.

Sen så är det märkligt hur Sjöberg nästan konstant lyckas titta åt ett helt annat håll när Djurgårdsspelarna begår regelöverträdelser mitt framför ögonen på honom.
Kommentera

Zacke är en kass målvakt, det finns inga ursäkter. Han släpper returer åt alla håll, allra helst till motståndare, att han sidan i skymda lägen täcker ungefär lika bra som en 9-åring gör inte saken bättre. Nu måste Morrison testas.

Domarinsatsen är för övrigt bland det sämre jag sett. Fasthållningar och interference av djurgårdsspelare matchen igenom utan åtgärd.

Steen inne på fler baklängesmål. Han är en belastning för laget. Victor blandar och ger, men oj vad sevärd han är när det fungerar.

Vem hade oljat klubborna före matchen?

Varför lämnar vi inte klubba till back som tappat den?

Poäng i den här matchen hade varit bonus, så det är inget att gräva ned sig för.
Kommentera

Modoante: Den var väntad men skit it det nu för faan!
Kommentera

Berka: du kan väl knappast vara förvånad över att vi förlorade i dag det här var ju den mest väntade förlusten på hela säsongen och om du har nån som helst koll så borde du fattat det.
Kommentera

Oj oj... vi kan inte göra mål!!!  Borta spöket ser ut att vara kvar!

Trist och aningen konstigt då jag tycker modo är bättre än dif, men man slarvar lite för mycket och dif utnytjar de näst intill fullo.

Vi får helt enkelt vänta några år till innan vi lyckas vinna borta mot dif!

Kommentera

källan: Äh vem kan vinna mot ett lag i medflyt?  D

Skulle man ta bort modos mål av banan så skulle dif lyckas göra 5 mål ändå.

Kommentera

Modoante: Men Modo vann inte borta mot Dif när Krizan var i formtopp heller!
Kommentera

Berka: Zacke håller inte som förstemålvakt i elitserien så enkelt är det bara.
Kommentera

MorganaLefaey:Sant , men det hjälper knappast heller om våra spelare ska fara å tappa klubborna hela tiden så dif får chanser.

Sen har verkligen dif flyt som lyckas göra mål på i stort sett ingenting

Kommentera

1114101 · »