1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

494275 inlägg · 4086 ämnen

Djurgården - MoDo 120303

1473326 · » Till forumet


Sv: Djurgården - MoDo 120303
Blizzard: Var det BLEV du menade (skrev jag fel igen)  LORRY !
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303

Wayne Gresky:"Många modoiter här har matchen Rögle-MoDo i färkt minne, där Rögle gav upp fullständigt i ledning 4-1 tack vare att Vita Hästen samtidigt pulvriserade Björklöven vilket gjorde matchen betydelselös för Rögle.

Ja fy f-n! Träffade faktiskt en kille från Ängelholm för ca tio år sedan. Han berättade att han varit på matchen. När inte Rögle kunde nå Elitserien och MoDo sedan vände stod hela halen och applåderad det fortsatta Elitserielaget MoDo.

Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303
Blizzard:Försök ignorera honom istället. Han vill ju att du ska bli skogstokig. Du reagerar precis som han vill. Ge honom inte det nöjet.
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303
Blizzard:Chilla, mannen...
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303
Blizzard: Varannan vatten killar!
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303
Olle: Många modoiter här har matchen Rögle-MoDo i färkt minne, där Rögle gav upp fullständigt i ledning 4-1 tack vare att Vita Hästen samtidigt pulvriserade Björklöven vilket gjorde matchen betydelselös för Rögle.
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303
Salle: Tack! Får nog kanske satsa på Lind Tours istället!
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303
Blizzard: "egan" ??
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303
NuMo: Nej, något mer självklart än det finns inte. Det går ju inte ens att tycka nåt om det. Tabellen säger det mesta.
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303
Blizzard: "Nybbe: allvarligt, har du skrivsvårigheter. Jag trodde du var gammal. men fan du gör meningar som en 3-åring.Okej att det är lördag men du gör aldrig ett helt inlägg som går att läsa utan att man måste tänka till. LÄR DIG SKRIVA RÄTT!!!!! blir tokig!"

Som sagt: vad vore gästboken utan dina tankar som förgyller tillvaron?

Ex tankar om hur andra har skrivsvårigheter när du själv skriver och uttrycker dig som en kratta?

Vänta, jag svarar själv: boken vore bra mkt tråkigare....
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303
Viskarn: Går det nåt så hittar du det här. Men med tanke på de senaste veckorna skulle jag börja gå...
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303
Olle: I kvalserien så hade ett lag som tappade ledningen och förlorade i takt med att Mora öste in mål. Det kan mycket väl hända. Visst ska man vara professionell, men det är svårt att behålla koncentrationen i det läget. Då är det faktiskt lättare att som i Timrås situation veta på förhand om förutsättningarna..
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303

Viskarn:

Tåget går troligtvis på tisdag.......för Linköping.

Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303
Dream Team: Alla förstod. Han tycker att Timrå har sveriges sämsta elitserielag. Det gick inte att undvika att förstå det.
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303
Någon som vet om det går något hockeytåg på tisdag från Umeå?
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303
När blev detta svenska för invandrares Timrå avdelning?
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303
Blizzard: Nu ska vi inte vara såna. Eller okej, nu ska vi se: Du inleder hela inlägget med liten bokstav. I den tredje meningen sker samma sak. Det saknas ett mellanslag mellan punkten i mening tre och O:et i mening fyra. Rätt ska vara rätt var det, eller? 

Alternativt så accepterar man att alla inte är perfekta. Även i den här boken. Att man kanske har lite olika lätt och skriva rätt. Jag törs nog gissa att du förstod huvudinnehållet i vad Nybbe ville ha fram ändå, inte sant?

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303
Nybbe: allvarligt, har du skrivsvårigheter. Jag trodde du var gammal. men fan du gör meningar som en 3-åring.Okej att det är lördag men du gör aldrig ett helt inlägg som går att läsa utan att man måste tänka till. LÄR DIG SKRIVA RÄTT!!!!! blir tokig!
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303
yngwie: "risken" menar du väl?
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303
J F K: Och då menar du att dom kastar in handduken mitt under match om DIF råkar leda? Jag tror att dom är så professionella att dom gör det bästa av det dom kan påverka, dvs. matchen, och sen kollar man på tavlan när den är över. Ni kan ju hoppas på en lätt match men det hade ni nog bara fått mot ett lag som inte har något att spela om.
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303

Nybbe:

Koncentrera dig på sista matchen på tisdag nu, chansen är stor att det blir sista matchen i elitserien för Timrå på bra många år.

Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303
Poffa: Tänk hur fruktansvärt taggad Tellan kommer vara på tisdag. Inte nog med att han vid seger tar modo till slutspel, han räddar även djurgården från kvalserien.
Av alla spelare tror jag inte tellan kommer svika oss på tisdag:-P
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303
Nybbe: Huvudsaken man vann mot timrå.
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303
73Sjöbba: Tyckte att Modo nästan utspelade av ES näst sämsta lag.
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303

J F K:

Såklart dom kommer ha koll på hur det går i Jönköping, annat vore fruktansvärt korkat.

Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303
Olle: såklart att de inte kommer att ta ut en iPad till båset, men de brukar ha rätt bra koll.
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303
J F K: Ja, det kan jag förstå. Annars brukar ju en 5-0 förlust kunna bero på allt från jetlaggade domare till alltvadvetjag. =)
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303
J F K: Då ska dom nog dra iväg redan i första perioden, jag tror inte att LHC-spelarna i sig kommer att sitta med swehockey på sina smartphones i paus, dom har ju en match att spela.
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303
73Sjöbba: Det känns dock skönt att vi inte på något sätt förlorade pga ett domarmisstag:)
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303
yngwie: Gör som du vill, det är säkert inte någon som bryr sig.
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303
Dream Team: Absolut. Ni behöver er vila. Snart kommer ni hoppas på målpling från Tegera Arena och Behrn Arena. Vi vet hur det känns.
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303
Bad_Brett: Rusar DIF ifrån målmässigt, vilket kanske inte är sannolikt mot HV men... Då kan ju Linköping hamna i en situation av uppgivenhet...
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303
Poffa: Vad skönt det är att ha allting klart. Att bara kunna slappna av och gilla läget oavsett hur det går. Eller nåt. 
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303

73Sjöbba:

Jag har sagt att jag hoppas att Timrå fixar KS, men jag undrar om jag inte ångrar mig ändå.

Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303
Bad_Brett: Ja, herregud. Det finns så sjukt många olika scenarion. Tre matcher avgör två streckstrider. Målplingen kommer bli extremt intressanta på tisdag.
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303

Poffa:

Ett intressant scenario:

Låt oss säga att HV 71 - Djurgården ligger lite före och går till förlängning. Där avgör Djurgården direkt och tar 2 poäng. Samtidigt är det oavgjort mellan MoDo och Linköping med en minute kvar matchen. Linköping kommer då att bli tvingade att plocka ut målvakten, eftersom två poäng inte kan räcka.

Så hypotetiskt kan MoDo skjuta det avgörande målet i öppen kasse.

Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303

snabelhåkan: Jag är cynsk.

Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303
yngwie:Hahahaha, look who's talking.
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303

yngwie:

Då var vi tillbaka till dig, att du aldrig lär dig!

Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303

Poffa:

Att Timråiter är här inne och brilljerar visa bara på vilken nivå deras iq ligger på.

Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303

Poffa:

Sist jag kollade på ishockey var idag, såvida inte Färjestad också spelar i Allsvenskan så är jag skeptisk.

Jag kommenterade att jag trodde på ingemansland för eran del, men du verkar vara sten säker på din sak angående Allsvenskan för oss.

Har du inside kontakter?

Är du synisk?

Eller allmänt less på ditt egna hockeylag?

Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303
Berka: 3p på tisdag och vi har 80p, allt enligt uffes genomtänkta plan ser ni väl?:-)

Förstå hur mkt pengar modo ska dra in på tisdag jämfört med om dom skulle vare klart redan;-)
Näslund har en plan;-)

Akuten lär få sätta in extra hjärtexpert personal på tisdag iaf...
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303
73Sjöbba: Jag läste i Timråboken och det fick mig att tro det. Ursäkta om jag fattade fel.
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303

snabelhåkan:

Vad snackar du om?

Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303
Poffa: Är vi redan där, rörmockar'n?
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303
snabelhåkan: Lycka till i Allsvenskan.
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303

Bad_Brett: Säger inte emot dig helt. Men LHC är nog minst lika nerviga som Modo och spelar inte en lika snabb hockey som DIF. Det gör att vi har en stor chans att vinna.

Och som du säger, Växjö åker inte bara upp och hämtar tre poäng mot Luleå.

Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303

Berka:

Luleå vill ju såklart komma upp i 100 poäng.

Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303
Poffa: Luleå kan man inte lita på.. Dom har ju förlorat sista matchen mot skitlag hemma tidigare och skickat ut oss från slutspel.

Växjö gör 2 mål och tar 3 enkla så vi måste oxå vinna
Kommentera

Sv: Djurgården - MoDo 120303
Varför måste Modo spela på Lördagar??? Veckans dag, alkoholdagen, ska alltid påverkas av Modo på något sätt!
Kommentera

1473326 · »