Wayne Gresky:"Många modoiter här har matchen Rögle-MoDo i färkt minne, där Rögle gav upp fullständigt i ledning 4-1 tack vare att Vita Hästen samtidigt pulvriserade Björklöven vilket gjorde matchen betydelselös för Rögle.
Ja fy f-n! Träffade faktiskt en kille från Ängelholm för ca tio år sedan. Han berättade att han varit på matchen. När inte Rögle kunde nå Elitserien och MoDo sedan vände stod hela halen och applåderad det fortsatta Elitserielaget MoDo.
Viskarn:
Tåget går troligtvis på tisdag.......för Linköping.
Redigerad kommentar
Nybbe:
Koncentrera dig på sista matchen på tisdag nu, chansen är stor att det blir sista matchen i elitserien för Timrå på bra många år.
J F K:
Såklart dom kommer ha koll på hur det går i Jönköping, annat vore fruktansvärt korkat.
73Sjöbba:
Jag har sagt att jag hoppas att Timrå fixar KS, men jag undrar om jag inte ångrar mig ändå.
Poffa:
Ett intressant scenario:
Låt oss säga att HV 71 - Djurgården ligger lite före och går till förlängning. Där avgör Djurgården direkt och tar 2 poäng. Samtidigt är det oavgjort mellan MoDo och Linköping med en minute kvar matchen. Linköping kommer då att bli tvingade att plocka ut målvakten, eftersom två poäng inte kan räcka.
Så hypotetiskt kan MoDo skjuta det avgörande målet i öppen kasse.
Poffa:
Att Timråiter är här inne och brilljerar visa bara på vilken nivå deras iq ligger på.
Poffa:
Sist jag kollade på ishockey var idag, såvida inte Färjestad också spelar i Allsvenskan så är jag skeptisk.
Jag kommenterade att jag trodde på ingemansland för eran del, men du verkar vara sten säker på din sak angående Allsvenskan för oss.
Har du inside kontakter?
Är du synisk?
Eller allmänt less på ditt egna hockeylag?
Bad_Brett: Säger inte emot dig helt. Men LHC är nog minst lika nerviga som Modo och spelar inte en lika snabb hockey som DIF. Det gör att vi har en stor chans att vinna.
Och som du säger, Växjö åker inte bara upp och hämtar tre poäng mot Luleå.