1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508397 inlägg · 4106 ämnen

Djurgården - MODO 20081111

« · 1086524 Till forumet

Sv: Djurgården - MODO 20081111
AM: Men du, har du någonsin hört talas om frasen "Det var då omänskligt billigt!" ?
Kommentera

Paddan: Alldeles riktigt av Jarl. Kultur är inte något 50-60 000 personer av alla åldrar är beredda att pengar för att få uppleva, eller något 6-7 000 pers ett par gånger i veckan njuter (och lider) av. Kultur är något osäljbart för några få. Det är dit vi ska pytsa pengar. Varför inte lägga ned MoDo och köpa över Norrdans från Härnösand?
Kommentera

Lumber Jack: Eller varför inte betala ett par miljoner till hon den där kvinnan som pinkade på scen i Umeå
Kommentera

Lumber Jack: Fast sedan finns det ju riktig finkultur också.
www.oddee.com/_media/imgs/articles/a270_a15.jpg
Kommentera

Äh, det är dags för lite norskt

Hurra Torpedo - Total eclipse of the heart
www.youtube.com/watch?v=ysUjYAi0WcQ&feature=related

Black Debbath - Motorhedda Gabler
www.youtube.com/watch?v=DBrUiXN6TNM

Bare Egil - Rehab
www.youtube.com/watch?v=OBA1fZjB_t8&feature=related
Kommentera

Och så var det dags att koppla in advokathjälp:
www.youtube.com/watch?v=AYU6nfui7oQ&feature=related
Kommentera

Paddan: Vad har länkrutan gjort dig för ont?
Kommentera

T T: Jag fick aldrig vara med och spela ruta när jag var mindre :(
Det är mycket kuligare när länkarna öppnar upp i fönstret där man just sitter och kollar HS. ;)
Kommentera

Paddan: Nä, det är kuligare att vara kvar på HS när man har klickat bort länken.
Kommentera

Paddan: Framför allt vill man se var länken leder för att veta om man vill klicka.. Man kan sålla om man ser om den leder till nån google-sökning, till youtube osv.
Kommentera

Efter ha bevittnat spektaklet igår (två perioder, sen fick jag bättre för mig) var att jag tyckte då inte MoDo spelade så överjävligt dåligt som resultatet visade. Förhoppningsvis vare bara nåt glapp nånstans. Jag skyller även på spolaren som medvetet missade en sträng som förblev ospolad till andra period. Kanske dags för MoDo att lämna in en protest och begära omspel av matchen? (eller omspol)

Heder till alla ångermanlännigar som var på plats, en ganska redig skara. Heder också till klacken som gjorde sitt bästa. Kanske var promillenivån lite för låg för att få igång något riktigt gung. Kom ihåg fylleklackens devis: "Mera sprit, mera sprit! Å har ni slut, ja då köper vi ut! Mera, mera sprit!"

Men frågan återstår. Varför har Zacke bajsbruna skydd på sig?
Kommentera

Plexi: För att han såg sådana på Hockey Hall of Fame då han besökte polaren Alexander Steen i våras. Och han tyckte de var "skitsnygga".
Kommentera

Plexi:

Jag undrade också om Zackes benskydd, men sen kollade jag lite mer på dem och insåg att de faktiskt är snygga.
Kommentera

Plexi: Klassikerramsan "En colagrogg, men inte så mycket cola!" ej att förglömma. Var inte Pihl och Högardh inblandade i tillkomsten på något sätt?
Kommentera

Lumber Jack: För att tralla vidare på gamla klassiker (dock utan spritreferens):

M O D M O D O D O D.

Det är nog min favorit, alla kategorier.

Ka-Hlinka, Ka-Hlinka, ligger iofs varmt om hjärtat också...
Kommentera

Lumber Jack: Ja det stämmer. Pihl hällde upp groggarna och Högardh fick vareviga gång påminna om att det inte skulle vara så mycket cola.

Om Zackes benskydd. De kanske växer på en. För det såg ut som han stod målvakt i korpen.

-Gamla skydd är snygga, nya skydd som är målade som gamla är det inte.
-Män som klär ut sig till kvinnor ser roliga ut. Kvinnor som klär ut sig till män ser bara ut som flator
Kommentera

Paddan: Jag måste ha haft sanslös tur, eller så för jag tur med mig, för jag är hundraprocentig på MoDos matcher i hufvudstaden. Fast jag har iofs bara sett en match där, det var den historiska första segern i Globen våren 1994.

Fast den säsongen fanns det ju lirare som Peter Forsberg, Erik Holmberg, Martin Hostak och Marcus Ramén i truppen.
Kommentera

Petey21: Jag antar att du pratar semi 1 mot DIF? 30:e mars, 2-1. Den var jag också på. Magiskt avgörande av Foppa i sudden, jag satt i perfekt vinkel. Killen som gjorde MoDos ack så viktiga första mål i matchen ska avtackas på måndag.
Kommentera

Wayne Gresky: Appropå avtackningen, för att vara SAIK, för att vara en lång period utan hemma-hockey och för att vara Wernblom Night så är det förfärligt dåligt med sålda biljetter. WTF?
Kommentera

« · 1086524