1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511781 inlägg · 4110 ämnen

Djurgården - MODO Hockey 2009-12-03

1212443 · » Till forumet

Sv: Djurgården - MODO Hockey 2009-12-03
Lumber Jack: Ett annat slut på den historien var ju när Tornberg kom tillbaka till kempis, och blev så kissnödig så fort han fick pucken att han inte slog ett korrekt pass under hela matchen. Vilket ledde till att Tornberg rankade öviks publiken som värst när han efter sin karriär fick agera expert i det nuförtiden helt avsomnade programmet hockeykväll.

Redigerad kommentar

Kommentera

Lumber Jack: Kommer ihåg händelsen mycket väl. Synd att du måste tona ner händelseförloppet för att det skall bli trovärdigt för de som inte kommer ihåg.
Kommentera

NuMo: Hedin har alltid varit en odåga. Jag minns när han spelade utan hjälm mot Malmö och hade den osmakliga idén att han skulle skalla Thorbergs klubba med bakskallen.

Hur slutade det då? Jo, Börje Johansson fick sparken som hockeydomare och blev utslängd i den kalla arbetslösheten. Dumma Pirre!

Kommentera

spud: Fruktansvärt mycke sanning i de du skriver och det är en luddig regel som lätt kan skapa debatter.
Jag är övertygad om att en dommare ger 100% ute på isen, det är ju hans jobb men ibland blir man förbannad på dom fast de inte tjänar någonting till.

Situationen igår borde rendera i en straff helt klart då han har öppet mål och igentligen bara behöver lägga in den men blir så kraftigt upphackad att han nästan helt missar pucken.

Nu borde naturligtvis modo förvaltat 4 mot 3 läget bättre , men en straff kunde vi nog ha blivit tilldömda anser jag.
Kommentera

Lumber Jack: Werna är kung.

Påminner mig om någon match i ett slutspel, antagligen mot Frölunda borta. Det var på den tiden då domarna sket i reglerna och när man inte gjorde det så var det totalt godtyckligt.

Modo pressade för kvitteringsmål, man hade plockat ut målvakten  och pressade på något oerhört. Pierre Hedin hamnade framför mål men blev nerbrottad och intryckt i målgården av motståndare, varvid ett skott plötsligt går in.

Domarna blev mer eller mindre tvingad att lyfta bort försvarsspelare som låg över pierre, bara för att tala om för honom att där man inte får vara inne i målgården. Målet dömdes bort.

Redigerad kommentar

Kommentera

Berka: Det är ju en hopplös regel som hur man än väljer att tolka den kommer skapa rubriker. Vet inte om NHL fortfarande tillämpar den som att allt döms bort om någon haft en tåspets i zonen. Den tolkningen är ju så stel och berövar sporten på mål som allt som oftast är roligt att uppleva. Vår tolkning ger ju domaren en möjlighet att påverka utgången genom sin bedömning, vilket han naturligtvis har ändå i och med alla situationer han ska bedöma, så varför inte låta han göra det även i detta fall.

Egentligen så är jag så trött på att hamna i diskussioner om domaren. Jag försöker verkligen ha som utgångspunkt att han alltid gör sitt bästa, och därmed är alla diskussioner onödigt. Debatter i tidningar och forum gör inte domarna bättre, utan det för nog bara diskussioner mellan domare om olika situationer och tillfällen ute på isen.
Däremot tycker jag att domarna har fått en fantastisk akturitet ute på isen när de haft 2 huvuddomare. Känns som att spelarna accepterar domsluten och inte uppviglar oss till diskussion om rätt/fel. Hade varit uppfriskande att se en match med en huvuddomare och 2 linjedomare med befogenhet att ta utvisningar själva.

På tal om diskutera domslut kanske någon kan berätta för mig om det fanns befogenhet att döma straffslag när Pikkadollen revs ner i SD igår? Han hade enligt mig ett klart fritt läge.
Kommentera

shinzawai: Jag har alltid förundrats över att Juvrgårdare ser extremt hatiska ut efter det att de egna laget har gjort mål. Själv blir jag barnsligt lycklig när MoDo scorar.
Kommentera

NuMo: Diskussionen tarvar denna inlaga.

http://www.youtube.com/watch?v=at6oe0UYBoI

Kommentera

spud: Det är ju tydligt avhandlat innan säsongen att en spelare i målgården som inte stör målvakten är således INTE offside och spelet skall fortgå!

Det finns minst 2-3 sånna situationer i varje match där spelare på ett eller annat sätt befinner sig i målgården då domaren låter spelet fortgå, ett bra ex. är när en diffare tar korta vägen in framför mål och försöker trycka in pucken vid första stolpen, svedberg är dock med och stoppar med benskyddet, diffspelaren lägger sig då bakåt över svedberg i hopp om att denne ska tappa in pucken i mål, men då blåste inte domaren för offside fast spelaren ligger på målvakten i mål(dock lyckades svedberg blockera)

I min mening är de ett solklart mål, finns inget att diskutera!
Kommentera

spud:

Haha, ja. Det är ju fantastiskt att skriva hela den där artikeln och avsluta med den kommentaren.
Kommentera

NuMo: Att näslund står inne i målgården när det blir mål är väl rätt klart. Men han påverkar ju inget. Och Ridderwall jrs kommentar dödar ju hela artikeln.
Kommentera

shinzawai:

AB passar på och försöker göra en höna av en fjäder, som bevismaterial så visar de en bild av att Näslund är inne i målgården långt innan pucken hunnit dit. Ganska roligt ändå.

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/sverige/elitserien/djurgarden/article6233682.ab
Kommentera

Reflektioner från Hovet igår:

Domaren var kanske den sämsta jag har sett de senaste åren. Jag hade velat ha samma match och samma domare i ett fullsatt Kempis. Det hade varit spekakulärt.

Djurgårdsfansen är kanske de som hatar motståndare och motståndarfans mest under en genomsnittlig match. Patetiskt. De skulle behöva en kram och en varm kopp choklad hela bunten.

Hovet är en kass arena.

MODO spelade väldigt strukturlöst som vanligt och det var inte många anfall som var en produkt av ett eget spel. Dif checkade hårt som fan och mot oss är det ju rätt melodi.

Macke var långsam men överallt kändes som. Han tacklades, backcheckade och skapade framåt. Fan vad bra han är! Synd att han tvingades spela med Svarten och Molle.

Jens Westin ser mer och mer ut som en back att förlänga med när man väger in vad han förmodligen kostar.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag som hoppades att det, med inledningen och de sista orden, skulle gå fram att jag ironiserade rätt ordentligt.
Kommentera

spud: "Tror vi hade mer folk på skadelistan än Brynäs hade publik.
spud Kommentera 22 min sedan "

hahaha ;-)
Kommentera

Det är fantastiskt att HV71 släppt in lika många mål som MoDo...
Kommentera

spud: Kan vi inte få tillbaka lite bra spelare, fan vi kämpar ju ständigt i uppförsbacke med långa skador på våra nyckelspelare.
Kommentera

Berka: FBK vilade ju idag, det ser man ju.
Kommentera

Lumber Jack: Kan väl hoppas att fbk är lika möra dom på lördag ;)
Undra hur horava tänkte då han stoppade 2 av våra mest defensiva centrar tillsammans med näbben? Hoppas innerligt att han inser att detta va totalfel och låte macke få en bättre 3:e länk
Kommentera

spud: Förövrigt förväntar jag mig ett tack från Brynäshåll. Efter tisdagens match var grabbarna från Schtaan mörare än ett gäng kobebiffar.
Kommentera

AM: Hehe neru, nu äre finsmakar fest.

Tror vi hade mer folk på skadelistan än Brynäs hade publik.
Kommentera

Salle: Konsekvent? Är du full? Han tog ju för minsta lilla knuff och friade mindre överfall. Fasthållningar av klubbor missade han t ex helt. Jag tycker att domarinsatsen var ett skämt.
Kommentera

spud: haha du är iaf rolig :)
Kommentera

Bergius: Haha se upp så inte champangekorkarna från eran gb träffar dig. Inte många som firar såhär efter en sudden vinst.
Kommentera

renen: Enström va inne vid några tillfällen, men han va lika dålig som jag minns han så han kan vi lika gärna ge bort till löven eller timrå
Kommentera

Berka: Alla Timråiter är utvecklingsstörda. MoDo Hockey är det bästa laget som finns och alla domare är dömm i hövve.
Kommentera

Salle:Ja vi får hoppas att vi kan få till en 4:lina fort som den, för det håller inte att gå runt på 3 match efter match, det syns att vissa går på knäna i slutet i matcherna.

Å bevare oss för skador!

Kommentera

Salle: Ja det var sondell som bommade och tvingade pickisen att ta en interfeerence
Kommentera

Nikki Nine: Jo precis som jag känner.

Jag kan bara inte förstå varför horava coachar så taskigt ibland?! , Madsen,hägga i 4 mot 3 och näbben å molla tillsammans.

Sen är det obegripligt hur ett pp kan vara så ruskigt dåligt, kanske borde modo köpa 2 backar som vågar ta skott, timmy borde inte spela pp alls och dom andra kan ju inte skjuta.

Som qwertas skriver så spelar modo EXAKT likadant i alla pp, kanske HORAVA borde ställa sig upp och skrika halsmandlarna ur sig så att dom spelar jättenkelt, skjut från alla håll och kanter, lägg allt på mål för de kan fan inte bli sämre.

Skulle vi ha ett pp som låg på kanske 15-17% då skulle vi ligga i mitten av tabellen.

Otroligt att detta få fortgå match efter match, timmy ska ha pucken på egen förlängd sen glider han över egen zon och söker ett pass som oftast går 3 meter i sidled, sondell har ibland bra fart men verkar gilla att tappa pucken så motståndaren får friläge, hur fan kan vi ha så taskiga backar som inte ens kan komunisera med forwards och få till bra uppspel?

Jag är nöjd med poängen men vad hjälper de när hyndorna å de andra säckgängena tar oväntade poäng!
Kommentera

Nikki Nine: Ja nog känns det som om det kunnat finnas några fler poäng att hämta ikväll. För dels var Djurgården sämre än vad jag förväntat mig och sen saknade man rakheten vi haft i offensiven på slutet.

Fast jag tror att det var många trötta spelare idag. Som tur var kan vi snart ställa upp med en representabel 4:e lina som kan avlasta de kedjor som skall producera.

Sen måste jag fråga OM det var Sondell, med ännu en galenskap, som tvingade Pikka att ta en interference för att inte friställa Djurgårdaren? Sannolikheten är hög men jag såg/minns inte. Och OM det nu var han, igen, så borde man nog ställa över honom någon match och dessutom INTE matcha han i OT när man har 3-4 backar som dessutom är bätter än honom i offensiven?

Domarn... Det var nog den högsta/tuffaste bedömningsnivån jag har sett i ES på länge. Men han höll ju den konsekvent om mman skall säga nåt bra. :-)
Kommentera

Berka:

Jodå både Timrå och SAIK har båda bevisligen sämre pp.
Kommentera

Berka: Detta inlägg från modobloggen summerar allt man känner. Den där qwertas kan ibland alltså.
Kommentera

spud: De känns surt ändå. Vi tappar åter en ledning, vi har seriens överlägset sämsta PP, de kan omöjligt finnas något lag som har ett sämre pp. sen verkar ingen ens bry sig att avgöra i 4 mot 3 i 2 min, oerhört trist med tanke på tabelläget, och dessutom vinner och tar de nadra lagen poäng!

Vi tar oxå poäng men vi måste vinna 3 poängare
Kommentera

MorganaLefaey: HV-SSK 4-4
Kommentera

NuMo: Varför inte straff i SD? Han blev ju berövad ett öppet läge.
Kommentera

TIMRÅ tar 2 pinnar ikväll, dubbelsuck

Fan kan vi aldrig gå om de skitgänget.
Alla utvecklingstörda här i stan e så stor i käften pga. detta!
Kommentera

NuMo: Har sett ut som om laget sprungit ett marathon just innan de två senaste matcherna. Men man har ändå fått med sig 3 poäng. Spelar man så här på lördag så blir det dock inga poäng.

Sunkigt också att alla andra bottenlag verkar ta poäng förutom SSK. Man tappade i alla fall inte 3 mot alla dem som kunde vara fallet.
Kommentera

NuMo: TAMEFAN, Tränar dom inte PP?????????????????????

Så jävla lojt å värdelöst, timmy suger ,mza å står å tittar. Hur fan kan man uppträda på detta jävla sätt?? Spark i röven å en rejäl utskällning ska dom ha för detta uppträdande i PP.
Kommentera

NuMo: Irriterande att det finns så svaga domare i elitserien.
Kommentera

Fan vad irriterande att man bara skiter i det.

Hur kan man välja att strunta i att ta avslut när man har 4 mot 3 i två minuter nästan?

Redigerad kommentar

Kommentera

Haha, vad unket.

Men en poäng är mer än noll.
Kommentera

SNÄLLA MODO TA ETT SKOTT NÅN J_LA GÅNG.. spela runt hela tiden
Kommentera

Byt ut Timmy!
Kommentera

Björn W: Nått ditåt
Kommentera

Björn W: Straff?
Kommentera

Björn W: Hur fan kunde Picka missa nu då?

Jaja. Nu har vi chansen.
Kommentera

Berka: Släpper MoDo in mindre än 2 mål i förlängningen får man vara nöjd...
Kommentera

TYPISKT hundarna har kvitterat i karlstad
Kommentera

1212443 · »