1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507070 inlägg · 4104 ämnen

Djurgården - MoDo, tisdag 20 oktober 19:00

1705861 · » Till forumet

Sv: Djurgården - MoDo, tisdag 20 oktober 19:00
Huge: Låter ju som våran förlust exakt!
"Genomklappningen" bestod av ett par olyckliga minuter där allt gick Djurgårdens väg, med god hjälp av onödigt slarv från vår sida och en olycklig Reideborn.

;)
Kommentera

Sven Tuta: "Genomklappningen" bestod av ett par olyckliga minuter där allt gick Örebros väg, med god hjälp av onödigt slarv från vår sida och en olycklig Starkbaum. Årets stöld i Behrn Arena, som Bulan sa.... 👊😉
Kommentera

Robin Ztorken L: Usch. Den känslan som Ni måste ha som supporter, är inte rolig. Man går med en sorts ångest varje matchdag.
Jag hoppas för Er skull, som supportrar att det går bra för Modo. Men som Brynäsare Hoppas jag på kvalserien:)

Sköt om Er. (Det är trots allt inget som Ni kan påverka., mer än att stötta Ert lag)
Kommentera

McFire:

Jag förstår inte att det ska vara så svårt att inte reta upp sig på andra. Eller, egentligen gör jag det ändå. Retade mig ofta på andra lags supportrar tidigare. Nu känns det ingenting.

Lösningen är att inte diskutera med de som uppenbart är ute efter att retas och trigga - det som beskrivs som trolling. Jag tror att en sådan "min pappa är starkare än din-debatt" skrämmer bort eventuella nya, men även andra som hängt här ett tag ruttnar.

Sedan tror jag också att det är bra att be om ursäkt när man har gått för långt. Det är väldigt enkelt och mycket avväpnande (om man menar vad man säger). "Jag ber om ursäkt. Det var dumt sagt av mig", eller något i den stilen.
Kommentera

ivandrago: All kritik mot JFK:s texter eller för den delen någon form av kritik mot Modo Hockey tas som personlig kritik av JFK själv, det förutsätter jag att alla här har uppfattat vid det här laget. Eventuell kritik mot Modo som klubb eller spelare i laget får endast framföras av JFK själv eller eventuellt efter att han redan framfört samma typ av kritik.
Detta är vad som gäller och är varken nytt eller kontroversiellt, alla som varit med på forumet en längre tid vet att detta är reglerna som gäller här.
Kommentera

Sven Tuta: Jag hoppas Svarten syr ihop ett lag som överlever kvalserien.
Är nog det vi skall hoppas på...
Kommentera

Robin Ztorken L: Tabellmässigt ligger vi pyrt till. Men det finns kvalitet i laget, tänker på bl a på gårdagens tredje period. Vi har även haft andra stunder när spelet varit bra. Problemet är att de verkar ha bromsvätska i vattenflaskorna, vi kommer igång alldeles för sent i matcherna. Tror att det är endast mot HV vi spelat bra i 60 minuter. Det finns hopp, jag är inte orolig än, hoppas jag.
Kommentera

Sven Tuta: Japp och nu är vi, som vanligt, kvalserielag. Nu blir det att följa om vi kan klara oss från det.
Spelar faan ingen roll vad vi ställer på isen, å nog är vi där i botten.

Det vilar en förbannelse över oss. Man kan ana att innan uppehållet tar vi inte en pinne, när man ser motståndet...
Kommentera

Zappaholic: Blev torsk för oss med. Såg matchen live. Synd bara att Modo inte kan spela en match i 60 min. Dåligt försvarsspel, missade lägen i de två första. Men kan vi däremot spela som vi gjorde i tredje i en hel match, då går inget lag säker. Vad hände i tredje med Brynäs? Verkade vara en riktig genomklappning. Har inte sett Salmeas fadäs, bara läst om den. Hålller med om att det har spårat ur fullständigt.
Kommentera

Sven Tuta: Vi förlorade igår. Kanske inte lika roligt att trolla omkring härinne.

Vilken parodi på domar disciplinnämnden lyckas verkställa. Nu senast Salmela som åkte på fyra matcher. Största skämtet är ändå Nygren, som slapp straff.
Kommentera

Gusse: inga troll från Brunäsboken det senaste dygnet, vad är det som händer?
Kommentera

ivandrago: Det där inlägget tog. Nu vågar ingen skiva längre..
Kommentera

J F K:
Var det inte du skrev för nån dag sedan att personliga påhopp etc etc riskerade och skrämma iväg folk från forumet? Kanske läge och föregå med gott exempel, ganska ofta bemöter du ifrågasättanden av dina åsikter med "hur kan du vara så korkad" "korkat" eller som nu senast "du har drömt ihop det", är det inte enklare att bara bemöta det hela med "jag anser" "jag tycker" "nej det skrev inte" eller som nu i ditt senaste inlägg där du faktiskt förklara hur du tänkte... om man nu vill ha en trevligare ton i forumet...
Kommentera

Monno: Jag är verkligen inte främmande för att ha Lapierre som ytterforward. Då kan han jaga livet ur motståndarna och hans svaghet i spelfördelande blir inte lika tydlig.
Jag är bara emot att sätta honom i en rent defensiv tredjekedja för det tycker jag att han är för bra för.
Kommentera

J F K: Hur många är med på en insamling till ett par nya kostymbyxor till Gradin. För han måste ha nött hål i fickorna i dom han har.
Kommentera

J F K: Nu är ju Wilson avstängd, men hade det inte varit en idé att köra Wilson med Skröder och Butler sen flytta ut Thomas igen å köra Thomas, Lapierre, Olofsson? Då får Lapierre och Olofsson stå får skjutande samtidigt som Thomas och även där Olofsson kan lägga fina pass.

Fast man skulle kunna nyttja Pettersson bättre också. Tycker han skjuter för dåligt. Men de mesta andra funkar ju ok.
Kommentera

J F K: Har nu sett två livematcher i år med Modo. Båda gångerna har man suttit o skäms över laget, utom idag i sista perioden. ska aldrig gå på mer livematcher.
Som ni nämnde vilket drag på deras hemmastå. De sjunger bara ännu mera vid motgång. Får nästan Premier League känsla när man lyssnar. Bjurö utsedd till bäste modoit om jag hörde rätt, han måste bara få chansen nästa match. Verkar vara mer het än Reideborn för stunden.
Kommentera

McFire: Fast är du ändå inne på det där med tredjekedjan så ledet väl en annan center för en tredjekedja seriens klart bästa lag. Joel Lundqvist är ingen konstruktiv center. Verkligen inte. Snarare är han en laglojal, hårt jobbande fysisk center. I NHL har han (om han hade platsat) spelat i tredje eller fjärdekedjan. I shl leder han lagets förstakedja.

Det är inte korrekt att dra likhetstecken mellan spel i NHL och shl. Jag tog susse som exempel på en spelare som i NHL är en defensiv vänsterforward, men i shl ät konstruktiv spelfördelande center. Inte på ett enda sätt lik Lapierre, mer än att han är en annan spelare i shl än han var i NHL. Lapierre är för bra för att offras i en tredjekedja i shl, tyvärr.
Kommentera

Nucky:Vi får hoppas att KHK taggar till och vinner :)
Kommentera

McFire: Mina tankar rakt av.
Kommentera

McFire: ska du svara på mina inlägg får du gärna läsa dem först. Jag menade bara att om man baserar sin bedömning på en spelare efter rollen de hade i NHL så blir det fel. Därför tog jag Sundström som exempel. Alla andra liknelser förstår jag inte hur du drömde ihop.
Kommentera

McFire: Nu tycker jag Lapierre gör det helt ok i offensiv zon. Men ja, han har helt fel roll. Han skjuter på allt, vilket inte alls är fel. Om det inte vore för att killarna han spelar med behöver en spelfördelare. Och det är han inte.
Och det verkligen inte Skröder och Butler heller. Så vi har en kedja bestående av 3st skyttar.
Medan vi har Pettersson och Possler tillsammans som gör allt rätt utom just skotten...
Satan va grym Possler är på skydda pucken när han har den. Förlorar nästan aldrig en sarg duell. Men sen blir det ju inte mer heller...
Kommentera

modomille: om HV vinner mot Karlskrona är vi nere på kvalplats.. Fyfan :(
Kommentera

Rytter: Nu måste vi vinna mot Växjö.Och helst vinna några på raken så det inte blir för stor marginal i tabellen.Läget börjar ändå att ljusna,Wilson tillbaka om 3 matcher,Welch kommer om 4 matcher och vi får hoppas att värvningen kommer snart.På dom här 3/4 matcherna så måste vi vinna åtminstone 2.
Kommentera

J F K: Du jämför alltså Lapierre med Niklas Sundström? Har du fler såna exempel, som Sundström? Varför inte jämföra med Samuel Påhlsson istället? Lapierre är en utpräglad och etablerad defensiv forward, alternativt spelförstörare. Jag har följt honom under flera år i NHL och han har konsekvent spelat mot motståndarnas bättre spelare, dödat BP och vunnit teknikar. Av allt att döma är det vad han bör göra här med, dvs vara ligans BÄSTA tredjecenter, matchas mot motståndarnas bästa spelare, vinna tekningar och vara en pain in the ass.
Du anser att han inte levererat för att hans kedjekamrater inte producerat? Skröder och Butler, vänd på det vetja, det kanske är tvärtom? Dessa målskyttar kanske inte producerar pga de spelar med en center som aldrig någonsin haft den roll han nu har utan har ägnat en hel karriär till att _förstöra_ spelet, inte bygga upp det?
Detta anser jag är ett betydligt nyktrare sätt att se på det hela.
Kommentera

dempa:

Det skönaste är väl att vi slipper dom här inne ikväll.
Kommentera

ivandrago:

Absolut, han var grym idag.

Kul att se att vi har spelare som kommer underifrån och gör det riktigt bra, lovar gott inför framtiden.
Kommentera

var inne i brynäsboken och läste lite..

frågan är vad som är värst, torska på sättet vi gjorde idag eller som för dom - tappa 3-1 till torsk 4-6 i sista.. hade varit klart mer förbannad om jag varit i deras sits idag.
Kommentera

Rytter:
Hoppas Ottosson kan bygga vidare på sin match idag...
Kommentera

Gusse: Suck, fick för mig att det bara var 3 matchers avstängning. Aja lär få se Bjurö från start nästa i alla fall.
Kommentera

modomille: Jag tycker verklien inte att vi saknar spets. Vi saknar ett försvarsspel som man är trygga i. Modo skapade massor i sista perioden och det är långt ifrån samma hopplösa känsla som ifjol.

Dock har vi det sämsta försvarsspelet i mannaminne.
Kommentera

dempa:

Alltså vi gör egentligen en bra bortamatch, det är endast de första minuterna i andra som gör att vi sätter oss i ett svårt läge. Under 55 minuter matchar vi djurgården och är kanske till och med det bättre laget i första och sista.

Detta känns inte alls samma lag som torskade med 7-2 och 7-0 mot LHC och Frölunda, vi ser stabilare ut i egenzon jämfört med det. Vårt problem är att vi inte lyckas utnyttja våra lägen och ta kommandot när vi väl har momentum.

Intressant byte med Skröder/Olofsson i sista, det fick fart på våra kedjor.

Men fan vad vi sakar våra centrar Wilson/Byron, ser ganska uddlöst framåt utan dom.

Har sagt det tidigare och säger det igen, det gäller att inte hamna för långt efter tills Welch kommer (samt ersättare till Haataja och Whitney). Detta lag kommer klättra, tror vi kan utmana om plats 6-8 ifall allt faller på plats, annars blir det plats 8-10 och play in.
Kommentera

tjern: nej tyvärr, vi saknar spets nu värva Pelletier.
Kommentera

Monno:
Löses enkelt... Du kolla hela nästa match:)
Kommentera

tjern: Missar två till
Kommentera

jämtland: Är Wilson tillbaka nästa match?
Kommentera

ivandrago: Jag missade alltså 25min av matchen. Av de 35 jag såg dominerade vi spelet.
Problemet är att på dom 10% vi inte har puckem så har Djurgården i princip lika många målchanser.
Vårat spel utan puck är fortfarande katastrof.
Nu är jag ingen expert, en vårt försvar ser inte alls ut att funka som ett kollektiv. Utan bygger helt på hur var och en löser situationen. Det bygger extremt mkt på inviduell skicklighet. En skicklighet få av våra backar besitter. Eller överlag våra spelare defensivt.
Kommentera

dempa: Det värsta är att jag blir inte ens upprörd. ...Man har nån inbyggd känsla av att de går åt helvete även fast matchen svänger över i Modos favör.
Kommentera

henkeiskogen: vet inte om man ska skratta eller gråta. de kämpar ikapp och har dessutom grundströms friläge och en två mot etta, men såklart fick man hoppas i onödan ännu en gång..
Kommentera

henkeiskogen:
Blev iaf underhållning...
Kommentera

Ben Perrault: Säkert mål i tom bur
Kommentera

Steken84: inte en till hedersam uddamålsförlust nu
Kommentera

Steken84: men jäklar! Kämpa
Kommentera

Robin Ztorken L: Fast djurgården är i gungning...
Kommentera

Robin Ztorken L:
Modo gör två kassar, Dif publiken skriker kämpa Djurgården !
I Ö-vik blir man tyst..
Kommentera

Gusse: Vi kommer inte ta en enda pinne före uppehållet. Det kan jag lova
Kommentera

J F K: Happy Lappy
Kommentera

modomille:
Sparka alla tror jag inte vi vinner så mkt på.....
Kommentera

tjern: Vilket uselt lagbygge....
Kommentera

1705861 · »