1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506546 inlägg · 4103 ämnen

Färjestad BK - MODO Hockey 2011-11-05

1423837 · » Till forumet

Sv: Färjestad BK - MODO Hockey 2011-11-05
bj21: Jag gråter, men vinner gärna ännu mera.
Kommentera

NuMo: Ska vi skratta eller gråta? Du vann 500spänn och jag 275 till ingen nytta!
Kommentera

spud: "Vi är för dåligt tränade. " Vad jag förstått så har MODO ett av seriens bästa testvärden.
Kommentera

Bad_Brett:

Modos bästa nyförvärv förutom Hannula är då Lehtivouri med lätthet.
Kommentera

spud: Finns det ens något vettigt skäl att använda stenhård utrustning? Kan inte tillverkarna börja göra ett yttre mjukare skikt på axelskydden och armbågsskydden, för att på så vis dämpa smällarna något? Tycker det vore en bra idé, det skulle ju knappast försämra skyddens skyddsförmåga om man säger så.
Kommentera

bj21:

Han har i och för läckt som ett såll i de senaste matcherna. Jag hade förväntat mig mer av honom, med tanke på hur bra han såg ut på försäsongen.
Kommentera

NuMo: "Sämst i Modo den här säsongen. Man kan ju diskutera rangordningen på olika sätt:" Rangordningen är nog inte så tokig. Men Anton Forsberg? Menar du verkligen det? Han var ju faktiskt matchvinnare i en av sina matcher och det är väl mer än vad man kan säga om 4/5 av truppen!
Kommentera

Sawchuk: all skit som HS har fått borde hans far ha fått, snacka om att göra sin son en björntjänst.
Kommentera

mrpm:

Jag skulle inte stanna i en stad där mina egna fans buar ut mig som sjuttonåring spelandes mina första matcher i Elitserien.

Skulle sticka så fort jag kunde och bara sträcka ett stort jävla finger till publiken.
Kommentera

spud:

Jo, har sagt det också. Finns ingen anledning varken med stenhårda axel eller armbågsskydd.
Kommentera

Lumber Jack: Har för mig att det var 9 matcher
Kommentera

Bad_Brett: Återigen anser jag att man bör se över spelarnas utrustning, poängen med stenhårda axelskydd bör ifrågasättas.
Kommentera

Lumber Jack: Jag har inte sett tacklingen men minst hundra matcher, kanske 200. Det kan även vara 2.
Kommentera

Per HApps: Det gav bara 8, det var när Alavaaras kramade Kuben det drog iväg med matcher.
Kommentera

Sawchuk: Varför skulle inte Henke vara kvar nästa säsong? Han skrev att Skröder har börjat hitta målet. Inte att han har gjort många mål.
Kommentera

Lumber Jack:

Fruktansvärt. Det där var en av fulaste tacklingarna jag har sett i Elitserien. Framförallt med tanke på att Karlsson trycker upp axelskyddet rätt i huvudet.

Här tycker jag att vi kan diskutera rekordlånga straff. 15-20 matcher säger jag.
Kommentera

Lumber Jack:
Med tanke på att Wernbloms avslagna klubba gav 20 matcher eller vad det blev borde väl detta ge minst 21 matcher.
Kommentera

spud: Det ser inte bra ut. En rejäl blodpöl lämnar han efter sig.
Kommentera

Sawchuk: Jag sa ju att jag hittat positiva saker, som kan göra en bättre helhet med tid.

Du är just nu inne i ett mörkt rum och viftar vilt utan att bry dig om om det är vän eller fiende du träffar.

Du kan väl t.ex. inte tycka att det inte är positivt att vi gör bra förstaperioeder, bara för att vi ändå förlorar matcherna?

Är ditt förslag i sådana fall att vi skall göra dåliga förstaperioder för att se om det har en positiv effekt på resten av matchen?
Kommentera

Sebastian Karlsson har ett långt landslagsuppehåll framför sig.

Khanberg lär nog vara borta ett tag också.

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo:

1. Juniorerna visar framfötterna ( Hari visar framfötterna, dom andra håller huvudet över vattenytan
)
2. Henrik Samuelsson är bara 17 år. ( HS är inte kvar i Modo nästa år )
3. Hannula är bra ( Hannula är inte kvar i Modo nästa match )
4. Susse är otroligt bra ( Här håller jag med )
5. Skröder börjar hitta målet ( 4 mål på 20 matcher )
6. Vi gör bra förstaperioder. ( Vi förlorar ändå matcherna )
Kommentera

Berka:

Jag skriver under på det.
Kommentera

kom Igen nu pojkar, att klanka ner på arnio och försöka hitta glädje i att timrå är sämre håller inte. Arnio må vara här mycket men hans inlägg är faktiskt mer "mogna" om jag uttrycker mig så, sen att timrå för tillfället är sämre i tabellen är väl tråkigt för dom men det är väl inget för oss här att ägna energin åt, vi bör väl först fokusera på vårat. Sen hur mycket jag än inte gillar timrå så vill jag verkligen inte önska dom ur es för hur jävla dåligt modo presterar så är det alltid prestige, ära, full fokus, minnen, och nästan fullsatt varje möte. Efter så många års rivalitet så är väl mötena timrå-modo dom största och hetaste derbyna norr om dalaälven!
Kommentera

Sawchuk: Jag förstår inte att du fortsätter att titta på matcher om du utgår ifrån att de enda vi kommer att vinna är de mot Timrå, vi får se om du får rätt.
Kommentera

Sawchuk: Jag måste säga att jag inte är särskilt förvånad jag heller som sagt laget är felkomponerat särskilt backsidan.Att vi ligger där vi ligger är inte särskilt förvånande.Det betyder däremot inte att jag inte är besviken och förbannad.För jag är grymt besviken och förbannad.

Det grymma faktum är att vi klarar inte kvalserien om vi hamnar där.hamnar vi där så åker vi ur.
Kommentera

Sawchuk: Jag gör en positiv lista i stället.

1. Juniorerna visar framfötterna
2. Henrik Samuelsson är bara 17 år.
3. Hannula är bra
4. Susse är otroligt bra
5. Skröder börjar hitta målet
6. Vi gör bra förstaperioder.
Kommentera

renen: jag har rätt att skriva här också och jag är ju inte direkt elak heller så jag förstår inte problemet.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sawchuk:

Det tragiska är ju att det för tillfället inte finns några spelare alls på marknaden som har kapaciteten att vända det här. Även om det skulle dyka upp är det väldigt jävla svårt att få någon att kliva ombord på ett sjunkande skepp.
Kommentera

Paddan: Precis min sätt att tänka, vi vilar oss i form!
Kommentera

Nenne:

Ja helt avhängda, AIK har två matcher mindre spelade, Djurgården en mindre. Minst sju poäng upp och det enda laget vi kan vinna över är Timrå som redan ligger under oss.
Kommentera

Sawchuk:

Jag önskar att Näslund och Forsberg kunde komma med någon kommentar om läget. Nu känns det som att de springer och gömmer sig, precis som "Freddan" och "Ecke" gjorde.
Kommentera

Bad_Brett:

Får vi bara in några nyförvärv efter uppehållet finns goda chanser att knipa en 10:e plats. Jag är tämligen säker på att Timrå kommer sluta sist.
Kommentera

Bad_Brett: Men det positiva är väl att det i år inte finns någon form som kan få en svacka efter landskampsuppehållet.
Kommentera

NuMo: Jo men, Modo är i alla fall minst dåliga i hela Västernorrland!
Kommentera

Bad_Brett:

Jag är absolut inte förvånad, bara jävligt förbannad.
Kommentera

arnio: Att du inte koncentrerar dig på Brynäs istället! Du är ju för fan mer härinne.
Kommentera

Sawchuk:

Det som fascinerar mig är att vissa tycks vara förvånade över att det går så dåligt. Jag tyckte att det var uppenbart redan i somras hur illa det skulle gå. Bortsett från några intressanta nuförvärv på juniorsidan (Krüger, Hari), kändes laget otroligt felkomponerat.
Kommentera

Sawchuk: Hur tänker du nu, helt avhängda??
Kommentera

Sant Nenne, dumt av oss att gnälla då Modo fortsätter att göra ännu en kanonsäsong.
Starkt att vara helt avhängda efter 20 omgångar. Om vi bara är extra superpositiva så löser det sig nog ska ni se.

Jävligt smart av Uffe och Macke, nu kan vi börja koncentrera oss på kvalserien i god tid.

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio: Men vem bryr sig när vi ändå hamnar i kvalserien igen.Det är så enormt ointressant hur det går får Timrå just nu.
Kommentera

NuMo: Det har du rätt i, verkar onödigt att gnälla på gnällandet..
Kommentera

Sawchuk: Bäst i VÄsternorrland låter kanske bättre
Kommentera

Sawchuk: Fundera vem du svarade och gör om.
Finns väl ingen som håller på Modo som har den tankegången du beskriver.
Kommentera

Sawchuk: Hari tar sin chans på allvar, vi ligger inte sist, om Tellan är skadad så är det bra med ett uppehåll, de tappade inte allt hela andra perioden som de gjort tidigare, kan säkert räkna upp fler ..
Kommentera

Nenne: Ja, det kan jag. Men vad skulle det vara bra för? Vare sig du eller jag är på den listan i alla fall.
Kommentera

NuMo:

Jaha?

Låt höra då?
Kommentera

arnio:

Vem fan bryr sig om Timrå. En del av er skulle vara nöjd att spela i div 3 bara Timrå var sämre...
Kommentera

Sawchuk: Jag bryr mig inte om vad du bryr dig minst om.

Jag ser positiva saker och jag tror fortfarande att vi kan plocka ihop det till en bättre helhet än nu.
Kommentera

NuMo: TImrå ligger efter Modo i alla fall
Kommentera

NuMo:

Hur fan kan du se något positivt?
Och kom inte med nåt Timrå skit. Kan inte bry mig mindre om dem.

Känns som Modo hamnat i en evig Waterboarding.
Kommentera

1423837 · »