Åtta matcher kvar till uppehållet, sex av dessa mot direkta konkurrenter. Snacka om viktiga matcher!
borta mot AIK
borta mot LHC
hemma mot HV71
borta mot FHC
borta mot BIF
hemma mot VLH
hemma mot DIF
hemma mot AIK
Slakten på Hannes Hyvönen, ett fall för disciplinnämnden?
http://www.youtube.com/watch?v=V-aK_1MOvGA&feature=player_embeddedRedigerad kommentar
Wayne Gresky:
Å andra sidan skämtar dom friskt på Twitter med varandra, så jag vet inte ens om det där var sanning. Det kan lika gärna ha varit slalom omräknat till 4 mil ;-)
J F K: Angående Dicks insats igår så undrar jag om det här twitterinlägget kan avslöja en del, och då pratar jag inte om hummern:
Min erfarenhet av längdskidåkning säger nämligen att det väldigt lätt känns i ljumskarna dagarna efter om man inte är van.
spud: Håller med om Dicks spelstil aldrig kommer att hålla i NHL. Men sätter han bara fart på rören och slutar hänga med huvudet som är han absolut en av de mest sevärda spelarna i ES. Men som han spelade igår så kan han lika gärna sitta på bänken där han gör någon nytta. Han verkar emellanåt vara aningen drabbad av naiv hybris.
Det kan iofs. inte vara lätt att ha Inga-Gill huvud och samtidigt nästan ha magrutor. Det matchar liksom inte och det är huvudet som framträder för åskådaren.
Redigerad kommentar
NuMo: Dick Axelsson är nog hockeyns motsvarighet till Tomas Brolin. Följer man twitter så målas åtminstone för mig upp en bild av en person som inte kan stå emot la dolce vita.
Fattar han inte att ishockeyn idag bygger på explosivitet och snabbhet? Han spelar ju som Ulf Thors gjorde på 70-80 talet(enligt de videor jag sett), funkar kanske här ännu men i NHL är han ju chanslös.
I MODOS trupp finns det nog 10 spelare som har större chans att spela i NHL i framtiden. Nicke D torde vara en spelare som lär få chansen nästa säsong. Han blir väl för övrigt den 3e spelare som Susse hjälper till poängliga titeln om han får vara frisk. Vi förstår inte hur bra Susse är..
zigge:
Tror ni inte att tidningarna (Expressen i det här fallet) bra gärna underblåser fetmamobbingen av Axelsson. Att lägga in bilden av honom som startade allt i den här artikeln påminner lite om den elaka stora fula ungen som kärvänligt håller om axlarna på sitt offer, ler samtidigt som han viskar att "Du skall få stryk sen".
Paddan:Freudiansk felsägning? Du hade väl 5 min på dig att rätta,haha...
Dicken verkar ha humor iaf, liksom Tolle på twitter.
Såg även att Per Ledins far har mer humor ( o vett?) än sonen, köpte banderollen m texten "Råttet är mågat, tjockis!" Coolt!
Poffa:
Vadå igen?
Nej verkligen inte. finns ingen anledning för dig att sitta och försöker vara lustig. Jag bildar mig en uppfattning över situationer precis som vem som helst annars. får man göra det?
Redigerad kommentar
Poffa: På tal om idiotgrejer, eller snarare avsaknad av dem:
"I den individuella statistiken återfinns MODO:s Anton Hedman i topp. Hedman har tacklats 103 gånger så här långt vilket på 37 matcher ger ett snitt på strax under tre tacklingar per match. Noterbart är att Hedman inte blivit utvisad en enda gång för ett regelbrott i samband med en tackling."
Hedman ligger för övrigt på delad 80:e plats i elitseriens utvisningsliga, ett ras från fjolårets femteplats.
mattias - 74: Vilka idiotgrejor? Har du bildat en uppfattning utifrån vad kvällstidningarnas sk experter tycker nu igen?
Den första är en kollision, en helt olycklig sådan. Absolut ingenting. Den andra situation är mer oklar, men jag hävdar med bestämdhet att det utifrån TV-bilderna är jävligt svårt, för att inte säga omöjligt, att säga om Tolsa ser, eller inte ser, Tjärnqvist förrän det är för sent. Hans ryckning precis innan kollisionen kan lika gärna vara medvetet som en helt omedveten försvarsmekanism.
Lumber Jack:
Frågan är vad Tolsa får för sina 2 idiotgrejer igår på Ölvestad och Tjärnqvist?
Finns Hedmans övekörning av Fanny Lindström att se på nätet någonstans?
spud:
Vilket spelschema vi har egentligen. Inräknat dagens match så spelar vi fem av de sex närmsta matcherna borta.
Berka:
Ja, det är han. Men Ullmark kanske har en chans?
Gustafsson:byström måste ju vara given, hur är det med forsberg i kassen, blir han för gammal?
yngwie: det är erats och arnios bästa kompis, gullig trio de
Berka: " dom snackade ju inte en sek. om våran match öht."
Lugn bara.
Ni kommer att få ert lystmäte vad gäller bevakning så fort KS drar igång...