1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506673 inlägg · 4103 ämnen

Färjestads BK - MODO Hockey 2010-10-02

1284953 · » Till forumet

Sv: Färjestads BK - MODO Hockey 2010-10-02
Det går bra nu....
Kommentera

mikenomad: Du ska se, när förluststreaken byggt på sig ett par matcher till kommer nog mulen fram igen.
Kommentera

mikenomad:
Han fick med sig lite kräm från Sundsvall.. :-)
Kommentera

Bragd-Birger: Positivt annars att jag tycker det ser ut som att Challes hy är bättre än på några år. Eller om det bara är det utökade antalet rynkor som tar fokus från acnen...
Kommentera

NuMo: Ja, jo uddamålsförlust på bortaplan mot FBK, det är väl inte så mycket att säga om egentligen. Bra boxplay och powerplay, det ser bättre ut i det "statiska" försvarsspelet men slarvar lite för mycket i vissa lägen. Men det största problemet är väl ändå att vi skapar för lite chanser 5 mot 5. Ingen fart i uppspelen och ingen kedja tar riktigt tag i det.

Jag hoppas och tror att det kommer ändras i kedjorna inför nästa match också, förslagsvis testa Dimikratos med Susse och skröder som många redan har sagt.
Kommentera

Jag sa det innan säsongen och säger det igen, det saknas spetts bland forwards. Pengar finns och jag hoppas inte herr Andersson snålar nu utan plocka in 1 helst 2 forwards nu som vet vart målet är så lovar jag hela truppen kommer lyfta sig. Jag tycker vi spelar helt ok långa stunder men det saknas chanser och väl när vi får en chans så sätter inte någon dit dom. Skröder spelare skadad det kan ju alla se, så det behövs verkligen 2 killar som kan gå in och producera samt skaka fram lite konkurans bland spelarna.
Kommentera

Björn W: Byron har ju varit borta länge och borde ligga lite efter i träningen. Han kan växa under säsongen. Men du har helt rätt i att vi behöver mer kvalitet i truppen.
Kommentera

Nikki Nine: Det är väl de här Byron Ritchie-förhoppningarna som varit lite orealistiska, han har aldrig levererat i Elitserien på en nivå som säger att han skulle kunna vara en spelare som håller Dimitrakos under armarna. Han har ju faktiskt aldrig ens levererat något över huvud taget i Elitseriens ganska unika, sävliga, spelstil tidigare.

Antingen behöver vi ytterligare en center eller en forward av klass som gör oss oberoende av Dimis humör. Marcus Nilsson skulle ju kunna vara svaret på båda de önskemålen.

Frågan är dock om han är lika lappsjukebenägen som Bremberg.

Det är spelet på den sista femtedelen av planen som jag vill lipa lite över, i övrigt är allt bättre än ifjol och tillräckligt för att ha en god slutspelschans.

Redigerad kommentar

Kommentera

Nikki Nine: Kan hålla med dig där. Är inte dessa matcher vi skall gräma oss över. Utan att Ritchie, Niko och Madsen har -2, -3 samt -3.
Det skall vara en av våra toppformationer och ha + i sin statistik. Även om jag tycker Ritchie gör otroligt mycket bättre ifrån sig än Niko så skall dessa så kallade spetsar göra klart bättre ifrån sig än vad de gjort.

Just nu så går vi mot ännu en säsong där större delen av spetsvärvningarna floppar och då kommer det bli pannkaka. Det där måste man lösa på något sätt och jag tycker man bör prova Skröder, Sundström, Niko och Danielsson, Ritchie, Madsen.
Kommentera

NuMo: Vad sa han, mannen med glasögonen på svaj?
Kommentera

Mmmmm, det här är ju en match som vi mycket väl kan ta poäng i. Osmak att vi går kort ändå. Bra jobb från många håll, de som inte skötte sig blev också rättmätigt bänkade. Tråkigt att det är spelare som förväntas leda oss i olika delar av banan dock...
Det är ett problem som måste lösas, men resten av manskapet sköter sina uppgifter på ett sätt som jag applåderar i en match som FBK borta.
Kommentera

Bragd-Birger: Livet är underbart.
Kommentera

NuMo: Ni verkar lite...underlivsfixerade. F-hår och 'The Snippa of Hockey'.
Jojo.
Kommentera

Sen sa Färjestads tränare - Joe Averell - något klokt också.
Kommentera

Säger som Challe. F-håret på en gammal tik.
Kommentera

MODOJohan: Det är precis sådana mål Hedman ska göra stå framför mål och kämpa in returer.
Kommentera

Anton Hedman gör mål, 1 minut återstår....
Kommentera

Icing-Ove: När jag summerar säsongen tror jag inte att vi kommer gräma oss över en förlust borta mot Färjestad, så ur den synpunkten är jag inte så besviken.

Men jag är orolig över Dimitrakos-situationen. Är av åsikten att jag inte tror att det kommer att funka att peta en sådan kille utan man måste "gulla" lite med honom. Sätt honom med Skröder och Sundström för guds skull så han får lite vettiga kedjekamrater. Om han fortfarande är värdelös då, ja då kan vi börja diskutera.

Därmed inte sagt att han förtjänar det.

Redigerad kommentar

Kommentera

Icing-Ove: Köp en travtimme av Challe för 25000 papp och gynna föreningen =)
Kommentera

MorganaLefaey:
Jag börjar bli lite orolig, helt allvarligt. En sån här match är dock alltid svår, men några måste ju fan skärpa sig rejält i fortsättningen.
Kommentera

MODOJohan: Då kanske du bara är förstoppad. Ta två Samarin.
Kommentera

Poffa: Check, 100 % nyktert än så länge.
Kommentera

Icing-Ove: Nu skämtar du, men likväl om inte ritchie och dimi börjar skapa något så behövs typ 2forwards och någon back och så blir det aldrig
Kommentera

MODOJohan: Då föreslår jag att du tar det lugnt med spriten, för det är nog den som dövat dina "känslor".
Kommentera

Poffa: Jag ser matchen men har inte haft en enda kittlande magkänsla än så länge.
Kommentera

MODOJohan: Vi har haft friläge genom Ritchie, Danielsson har två skott från mitt i slottet och Hägga har också ett eller två skott från slottet. Ser du matchen?
Kommentera

Poffa: Hade varit underbart bortaspel om man legat i ledning. Inte ens om det varit oavgjort hade det varit ok då man inte kontrat fram några lägen. Känns som Modo haft 2 farligheter på hela matchen. Skall bli intressant att se om man kan skapa något nu då 2-0 verkligen kräver det
Kommentera

Nikki Nine:
Upp med Olden och lira honom i nån match, mer fart och kreativitet. Eller: Värva någon, jag får panik, Freddan!!!!! ;-)
Kommentera

Nikki Nine: har vi överhuvudtaget haft EN kvalificerad målchans idag?
Kommentera

Nikki Nine: Får vi se om vi kan skapa något rejält tryck nu då.
Kommentera

Där sabbade Tarkki poängchansen. Skit händer (eller kanske skithänder...).

Dimitrakos fetpetad.

Redigerad kommentar

Kommentera

MODOJohan: Men för fan Tarrki.
Kommentera

Tusan så irriterande det är med dom där två tjejerna som verkar ha en egen hejarklack alldeles intill ljudupptagningen.
Kommentera

Icing-Ove: Kan vi få ett par PP-lägen så ska det här nog banne mig kunna gå och vända. Kom igen nu.
Kommentera

Nu blir det voodoo-premiär! Rostig spik i Salakfigur...
Kommentera

MODOJohan: Nä, jag kan förstå att de lokala tikarna är ett stressmoment. Själv slipper jag alla former av psykningar då ingen bryr sig här nere.
Kommentera

Björn W: tala inte illa om oss Härnösandbor Vi har det inte så lätt med tanke på alla Timråfans som också bor i denna stad;)
Kommentera

Björn W: Du glömde att nämna att vi är två Modoiter, som bor i Härnösand. Det är en ovanlig syn sen kappvändartrenden då Timrå gick upp i ES.
Kommentera

MODOJohan: Hahaha...du kan inte mycket om hockey uppenbarligen.
Kommentera

qwertas: Berka och MoDoJohan bor i Härnösand. Per definition ska de därför vara gnäll-kärringar. Helt befogat. :-) Härlig match och härligt med poängchans i Karlstad med en period kvar. Att sedan kunna kolla in vad som skrivits här är ju också bara underhållning.
Kommentera

Dumpar vi hela tiden i brist på andra alternativ eller är det vårt grundspel?

Vi vinner puck hela tiden men får inte ut ett skit av det.
Kommentera

Men helvete vad ni gnäller. Vi har, bortsett från ett mål, neutraliserat Färjestad. Vi är tyvärr lite tama framför offensivt mål men vi har skapat en del chanser och det vore inte orättvist om vi kvitterade.

På er låter det som att allting är helt miserabelt, att vi ligger under med 10-0 och att det inte finns någon ljusning i det kompakta mörker ni anser vi är i. Gnällkärringar, tammefan!

Kommentera

Modoante: Att det är, ja. Timrå spelar samma hockey i år i mina ögon, även utan Challe.
Kommentera

Modoante: Som sagt, det syns.
Kommentera

73Sjöbba: Det är skillnad på det spelet Challe kör här i modo jämfört med det han körde i Timrå.
Kommentera

73Sjöbba: Haha, å andra sidan så hade vi haft ett 7-0 underläge i fjol....
Kommentera

MODOJohan: Challe har landat. Det syns =)
Kommentera

MODOJohan: Sitter och njuter av att de valde förlänga med Hållberg och Hasse.
Kommentera

Men vilken blek tillställning...
Kommentera

Tamt avslut från Ritchie.
Kommentera

1284953 · »