1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506675 inlägg · 4103 ämnen

Färjestads BK - MODO Hockey 2010-10-02

« · 1283957 · » Till forumet

Färjestads BK - MODO Hockey 2010-10-02
Challe: Nu ska vi fokusera på trepoängare

För andra matchen i rad spelade MODO Hockey oavgjort efter full tid och motståndarna tog bonuspoängen efter straffavgörande.
- Jag ser inte förluster efter straffar som en förlust, men helt klart måste vi stenhårt fokusera på trepoängare nu, säger huvudcoachen Charles Berglund. Efter sex matcher ligger vi dock på slutspelsplats och har ökat publiken hemma jämfört med förra hösten. Så långt är det bra, men det ska bli bättre vad det lider.

Bara en av sex straffar gick i mål i länsderbyt MODO Hockey-Timrå. Repriser ger klara besked om att den första straffen, som till sist avgjorde, från Martin Röymark inte var mål. Pucken var bakom förlängda mållinjen, studsade i burgaveln och sedan in mot målvakten Tarkkis ben och in över mållinjen.
- Visst var det, säger också coach Berglund. Men det går inte att klandra domaren här. Han kan omöjligt det.

För andra matchen i rad förlorar MODO på en ytterst turlig straff från motståndarna.
- Men så kan det vara. Det gäller för oss att börja göra mål på straffar. Bara en i mål på nio försök är för dåligt. Nu blir det dags för Svartvadet nästa gång, han verkar ju vara hur säker som helst i frilägen i alla fall.

På fredagen var det bara några få spelare som var på is, däremot körde alla fys.
- Gäller att tömma kroppen och skallarna. Sedan kan det vara bra att hoppa över isen ibland när matcherna kommer tätt. Nu kör vi matchtränning i Fjällräven Center innan avresan till Karlstad lördag.

Dags alltså för ett nappatag med Färjestads BK, som förlorat två av sina tre senaste hemmamatcher, i torsdags med 0-4 mot Linköping.
- Just därför blir det förstås tufft värre, men vi är fyllda av tillförsikt efter en bra bortamatch mot Linköping i lördags och ett bra derby mot Timrå.
Noterbart om laget

Noterbart är
A t t backen Hans Jonsson åter i träning, men ännu inte matchklar.
A t t MODO åker charter till Karlstad på lördagen. Lämnar Örnsköldsvik vid halv tre och är åter vid midnatt.
A t t MODO förlorade båda matcherna i Karlstad förra säsongen, med 1-4 resp. 2-5.

-----------------

Målvakt: 32 Tuomas Tarkki (30 Nicklas Dahlberg).

Backpar:
12 Daniel Josefsson, 55 Ole-Kristian Tollefsen
18 Per Hållberg, 3 Mattias Timander
2 Jens Westin, 8 Charlie Cook.

Kedjor:
10 Per-Åge Skröder, 24 Niklas Sundström, 44 Nicklas Danielsson
17 Morten Madsen, 93 Byron Ritchie, 13 Niko Dimitrakos
25 Anton Hedman, 87 Robert Rosén, 26 Kristian Forsberg
6 Magnus Häggström, 39 Per Svartvadet, 28 Jacob Blomqvist.
Extraspelare: 47 Alexander Bonsaksen, 49 Mathias Trygg.
Kommentera

Sv: Färjestads BK - MODO Hockey 2010-10-02
Angående att inte ta straffläggningarna på allvar:

"- Jag ser inte förluster efter straffar som en förlust"
Challe Berglund
Kommentera

Nikki Nine: Hasse Jonssons magåkomma är en tragikomisk historia, egentligen. Hasse har fått order om att börja äta mer fet mat, då hans näringsintag tidigare bestått av väldigt mager mat. Kroppen har nu haft stora problem med omställningen och magen är totalt i kaos.

En bisak, hur många stavfel, glömda ord och taskiga meningsbyggnader kan man få in i ett pressutskick? Jag menar:

- "...matchtränning..."
- "Visst var det, säger också coach Berglund. Men det går inte att klandra domaren här. Han kan omöjligt det."

Kommentera

Poffa:

Det enda positiva var väl att Roger Rosén äntligen verkar flyttat i alla fall, men stavfelen är ju pinsamma....

Kommentera

Tips inför dagens match: 5-1 till Färjestad. Lär vara hur taggade om helst (!) efter att ha blivit nollade senast.
Kommentera

Nikki Nine: Hade faktiskt tänkt spela 5-1 på matchen, men tyckte oddset var för lågt. Bara 24 gånger pengarna, så jag avstod.
Kommentera

Paddan: Men hallå. Är 24 ggr pengarna ett dåligt odds?
Kommentera

Paddan: Mitt tips 4-5
Kommentera

Berka: Mitt tips 2-3. Färjestad har ju vunnit så mycket de senaste åren så de kan gott känna sig mätta en säsong eller två.

Värmer upp inför matchen med ett besök i lyan då Örnsköldsvik Hockey tar emot AIK Härnösand.
Kommentera

Petey21: Har själv värmt upp med Almtuna-Växjö, SKA-Spartak och snart HV-Timrå eller LHC-LHF. 4 matcher på en dag känns som lämpligt lördagsgöra. Man har i alla fall inte gjort speciellt många knop efter sprit igår.
Kommentera

MorganaLefaey: själv ha jag legat i garaget sen kl 10 och jävlats med bilens stabilisatorstag så jag har inte laddad nått alls, och jag kommer inte kunna se någon match ikväll då frugan å några andra kommit på att vi ska ha spelkväll hos en kompis..... Vilken kass lördag!
Kommentera

Berka: Man får säga ifrån också! Du har uppenbarligen inte gjort det tillräckligt tydligt hur prioriteringarna på matchdag bör se ut :)
Kommentera

Petey21: Det var alltså därför som Peter Gradin strök runt i korridorerna.
Kommentera

Frisco: Äh, jag satsade på några rader stryktips istället och lär kamma noll...
Kommentera

Berka: Webradio och örsnäcka is the shit.

Kommentera

Nu vaskas det om...

17. MADSEN, Morten 93. RITCHIE, Byron 26. FORSBERG, Kristian  
  4th Line 49. TRYGG, Mathias 47. BONSAKSEN, Alexander  

13. DIMITRAKOS, Niko 87. ROSÉN, Robert 25. HEDMAN, Anton  
  3rd Line 12. JOSEFSSON, Daniel 55. TOLLEFSEN, Ole kristian  

10. SKRÖDER, Per-åge 24. SUNDSTRÖM, Niklas 44. DANIELSSON, Nicklas  
  2nd Line 18. HÅLLBERG, Per 3. TIMANDER, Mattias  

6. HÄGGSTRÖM, Magnus 39. SVARTVADET, Per 28. BLOMQVIST, Jacob  
  1st Line 2. WESTIN, Jens 8. COOK, Charlie  

Goalkeepers 32. TARKKI, Tuomas  
  30. DAHLBERG, Nicklas  
Kommentera

Poffa: En liten omvaskning. Eller har jag missat nån mer?
Kommentera

Frisco:
Får hoppas att Dimi tar lite mer ansvar nu och leder kedjan.
Kommentera

Poffa: Är inte helt övertygad om att ändringarna kommer funka, men cred att dom vaskar om och inte väntar på att dom hittar spelet.
Kommentera

Nikki Nine: Nu har det inte gått speciellt långt av säsongen, men känslan är att värvningarna som skulle vara spets än så länge inte är speciellt lyckade. Ja är väl danielsson som sticker ut.
Kommentera

MorganaLefaey: Men var är Roger Rosén?
Kommentera

Paddan: Ja det undrar jag också. Kickad direkt tydligen
Kommentera

MorganaLefaey: Apropå visselorkan, vilka är domarna ikväll
Kommentera

Paddan:

Referees: Bergman, David
Sjöberg, Patrik
Linesmen: Adamsson, Ola
Takula, Leo
Kommentera

Borgen: Inte den förändring som jag hoppades på eller förväntade mig. Kedjan med Byron känns ju plötsligt väldigt uddlös samtidigt som jag inte riktigt tror på att Rosén och Hedman kommer kunna få igång Dimi, även om framförallt Robert verkar het.

Jag skulle nog prova att spela med:

Skröder - Sundström - Dimikratos

Madsen - Ritchie - Danielsson

Blomqvist - Rosén - Hedman

Häggström - Svartvadet - Forsberg

Redigerad kommentar

Kommentera

Gustafsson: Jo tror dimi med susse kunde varit något, men fel att sätta blomman i 3e istället för kfop tycker jag.
Kommentera

MorganaLefaey: Jo, Kristian är väl den, tillsammans med Häggström, som förbättrat sig mest sedan förra säsongen. Sedan så är väl också frågan hur man bäst formerar backparen, för just nu känns de ju verkligen inte optimerade.
Kommentera

MorganaLefaey: Kristian har varit riktigt bra och egentligen tycker jag nog att han har förtjänat att spela högre än i fjärde. Men jag tycker Rosén har visat fina intentioner i det offensiva spelet men saknat en kedjekamrat som riktigt bjudit upp på dans och Blomman har ju helt klart högre potential när det gäller målskyttet. Då ser jag hellre att man byter plats på Forsberg och Hedman.
Kommentera

Bra försvarsspel.
Kommentera

MorganaLefaey: Man har ju svårt att räkna in.

Nu är vi väl i rätt tråd.
Kommentera

NuMo: Kladd, kladd, kladd i egen zon.
Kommentera

NuMo: Modo börjar utan fart och tanke, och där kom 1:an, per hållberg har inlett virrigt, och är inte med i matchen
Kommentera

NuMo: Javisst.... Borde inte Cook bli forward?
Kommentera

MODOJohan: borde inte hållberg,westin,cook sluta och bli ersatta med bättre backar ;)
Kommentera

MODOJohan: Tollefsen open ice x2.... Härligt
Kommentera

NuMo: Jepp, men förväntar mig ett solomål av svarten nu. Måste få igång produktionen på ritchie och dimi. Skapar ju inget
Kommentera

MorganaLefaey: Det är fruktansvärt dålig fart på spelarna som inte har puck!!! Dags att alla börjar röra sig mera, stillastående och jävligt.

KOM IGEN NU MODO!!!!
Kommentera

Berka: Och Sundström åk skridskor för fan
Kommentera

MODOJohan: Han är inte ensam, vissa ser ju ut som om dom åker på en sandad byväg.

Tittade på timrås match, uj uj så mycke griller dom åker, speciellt dom som inte har puck, dom åker som tusan och skaffar sig lägen och hade oftast högre fart än motståndarna i situationerna som dom ofta vann, modi dumpar puck å byter... jävla spel
Kommentera

Berka: Låter på dig som att det är sämre än mot Skellefteå när vi faktiskt gör en rätt schysst bortaperiod. Ser du på matchen?
Kommentera

Komentar på matchen någon??

Min är: Modo spelar som ett fotbollslag i ledningen med 10 min kvar, släng iväg alla puckar, rensa, bara iväg med trissan, finns inget ordnat spel what so ever.

Enda ljuset är rosen, hedman, tolle
Kommentera

Nikki Nine: jag såg inte saik matchen =) men denna... suck!
Får se matchen en 20 min till sen ska kärringen dra med mig på spelkväll =/
Kommentera

Berka: Helt OK period, hade inte K.Forsberg tagit den puckade utvisningen så hade det mycket väl kunnat stå 1-1, Richie var förbi sin gubbe där.
Kommentera

Förresten, är Hållberg skadad eller bänkad? Bonsa spelar med Timmy

Redigerad kommentar

Kommentera

InVinoVeritas: Undrar om Hållberg blev skadad när han blev tacklad vid offensiv blå eller om han helt sonika har blivit petad.

...smurf.

Redigerad kommentar

Kommentera

InVinoVeritas: Är det bara jag eller är det lite bättre fart och energi på #13 idag?
Kommentera

InVinoVeritas: Mycket av spelet känns inte igenomtänkt, man dumpar puckar till spelare som inte har en chans att hinna upp puckar, man har sällan någon framför mål och backarna släpper offensiv blå så alla puckar i rundeln glider ut i mittzonen.

Dags att modo tar tag i detta nu!
Kommentera

Nikki Nine: Jag tror att han är petad, han har startat helt galet den här matchen. Dessutom har han varit mindre bra i andra matcher också.

Tycker det är helt rätt att Challe visar att det inte spelar någon roll vad man heter och hit
många matcher man har spelat.
Kommentera

Berka: Vad har hänt med dig Berka. Du gnäller ju värre än en pensionär som missat sista gratiskorven på ett PRO-möte.

Tycker man gör en riktigt bra bortamatch så här långt.
Kommentera

qwertas:Helt rätt, hållbergs "bäst före datum" har passerat för 2-3 år sedan ,De tråkiga är att det inte finns några ersättare!
Kommentera

« · 1283957 · »