1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507019 inlägg · 4104 ämnen

FBK - MoDo 060313 (kvart 2)

690683 · » Till forumet

Sv: FBK - MoDo 060313 (kvart 2)
Dawidovski: Som det inte skulle vara nog. Jag känner en som bor i Mjölby som håller på Hammarby. Är det inte otroligt så säg.

Boktips: KAK bilatlas.
Kommentera

Nikki: Du bor i karlstad och håller på modo, och jag bor utanför Härnösand och håller på Färjestad, rätt så kul faktiskt om man tänker efter:-)

Förresten, har jag missat nåt? är det förbjudet för Dawidovski att skriva här?
Kommentera

Se till att reta upp dom där kaffebönorna nu så ni kan mala ner dom och gå vidare. Hur svårt kan det vara, dom är ju gnälligast i serien?
Kommentera

Dawidovski:

Har jag missat nåt, har inte Färjestad en egen gästbok? Isåfall, sluta förstör våran. TROLL.
Kommentera

FreddanVF:

Ja han var verkligen usel som hockeyspelare...
Kommentera

mattias - 74: Den långa jättebebisen med 33 på ryggen?
Kommentera

Det vore roligt om man inför en säsong kunde känna en liten chans till guld. Att man iaf kunde spekulera i det :) Så var det ofta i slutet av 90talet och början på nya milleniet men de senaste åren har varit trögare. Med fjolåret som undantag.

Hmm, nu insåg jag att det kanske inte varit så illa ändå :)

Men en liten chans borde alltid finnas! Jag vill inte då nästa säsong drar igång vara 100% säker på att MoDo inte kan ta guld.
Kommentera

Dawidovski:

Jag tycker inte bemström är överdrivet ful, men visst han har skit för sig det säger jag ingenting om, Stefan begkvist däremot är dn spelare jag avskydde när han var i Leksand.
Kommentera

Salle:

Enligt swehockey så fick han 5 minuter CHE-B och 20 minuter MATCH. Vilket betyder att han inte spelar i morgon, om det stämmer.

Kommentera

Dawidovski: *Jag tycker att Nordda är både rakryggad och en tuff hockeyspelare *

Tror du Peter Forsberg, Kalle Koskinen, Niklas Gällstedt, Johan Fransson, Sami Salo, Peter Ekelund, några av dom som råkat ut för Nordström, håller med dig ? Förutom att han är avstängningd mer än dom flesta spelarna så är han förmodligen även en av elitseriens största filmare.
Kommentera

Poffa: Blev Öberg avstängd iallafall?

Denna aftonbladetartikel säger så här i sista meningen:
"Men spelar gör inte Modos Peter Öberg som drog på sig ett matchstraff."

Apropå artikeln så  undrar jag lite på hur många av målen som gått in "högt". Har inte det flesta varit totala överspelningar eller är det bara som det känns.

Kommentera

mattias - 74: Nordström måste vara fruktansvärt bra på att dölja att spela fult eftersom han inte ens finns med på listan över dom flest utvisade varken i serien eller i slutspelet.
Kommentera

Dawidovski:

du gör vad du vill... jag gillar inte fbk och det får du acceptera.. skall dock tilläggas att det är mest fbk som förening och vissa enskilda spelare. dock inte alla...

nu vet du
Kommentera

Dawidovski:

Jag håller på alla lag som slår färjestad
Kommentera

mattias - 74: Jag tycker att Nordda är både rakryggad och en tuff hockeyspelare för motståndarna att möta, det ska smälla när nordda kommer farande, dessutom är nordda en poängmaskin som ingår i en just nu, oerhört giftig formation!

Varför fortsätter du att yla om nordda? trots att det var han som fick en hopptackling igår?
Är det för att ditt favoritlag nr 3 är på väg att tappa kvarten? eller hur var det nu, ditt favvolag nr 2 är väl FRÖ va? och leksand nr 1?
Kommentera

Dawidovski:

Du tycker att Nordström är en rakryggad och snäll hockeyspelare du eller ??
Kommentera

NuMo: Vilken tur att man har tenta på lördag så det finns något att göra på fredag från ungefär sen eftermiddag och framåt.
Kommentera

Paddan: Jag trodde att det var Muhammed i bannern.

Krizan och Modo bara fejkar det här för att ha kvar honom till nästa säsong.
Kommentera

knaskamilla: Äh, då har jag ju fixat en alldeles egen ståplats mitt bland alla sittplatsare. Jäklar vad populär jag ska bli... tror att alla vill träffa mig då...
Kommentera

NuMo: Tro om eventuella NHL-scouter fortfarande är intresserade av Krizan efter hans mindre lyckade slutspel eller om det är lika lätt att göra de intresserade av honom nu som det är att sälja teckningar på Muhammed till muslimer.
Kommentera

Paddan:

En sak som skulle kunna bli lite pinsam är om MoDo råkar gå och vinna nere i Karlstad sen så att det blir en till hemmamatch. Då kommer du att få gå genom vändkorset med en stol i handen.
Kommentera

knaskamilla: Tja, jag har en jäkla massa böcker som jag inte har plats för i mina två bokhyllor så det ordnar sig nog. Annars kanske jag skulle kunna skruva fast den på något sätt i anslutning till köksfönstret så att även jag kan få en liten "uteplats".
Kommentera

Dawidovski: Ingen här är väl orolig över den där frökensmällen. En fin tackling där "Norrda" reagerade som han skulle. Helt utan felaktigt inlärda instinkter.
Kommentera

Paddan:

Det blir kul när du ska försöka få stolen sittbar hemma sen. Vad har du planerat att palla upp den med?
Kommentera

Dawidovski: Och vem är orolig ?
Kommentera

Icing-Ove: P.öberg kommer bli märkt, om inte i nästa match, så matchen efter.
Kommentera

mattias - 74: Blev ju bara lite blodvite, nordda satt ju och garvade åt det hela efteråt i omklädningsrummet, han är fit for fight tills nästa match, så ni behöver inte vara oroliga.
Kommentera

Paddan: Jag vet inget om någon stol. Jag har hört att de finns i pillerform dock.
Kommentera

NuMo: Hmm, så med framfusighet menar du att det alltså är OK för mig att plocka med mig stolen hem på onsdag, ifall vi mot alla odds inte vinner.
Kommentera

Paddan: Där ser du vad lite framfusighet kan skapa.
Kommentera

Salle: Hmm, ser ut ungefär som vad jag såg innan jag nästan blev nersprungen av NuMo i lördags ;)
Kommentera

Salle: Ahh! Ljuset på väggen!
Kommentera

Paddan: Om du tar ett stort steg framåt så förstår du.

[bild]www.anotherthink.com/my_graphics/tunnel.jpg[/bild]

Kommentera

Salle: En svart ko i tjära? Nä, nu förstår jag ingenting.
Kommentera

Frisco: Jag gör här ett försök att åskådliggöra MoDos match emot FBK för er som inte såg den...

[bild]www2.wit.ie/users/art/Art2-2005/Brenda%20Burke/BLACK.gif[/bild]

Kommentera

Lumber Jack: Håller med helt och fullt.
Kommentera

Poffa: Peter Öberg bäst på plan. Men han skulle ha tagit i ordentligt och med klubban i ansiktshöjd med en nedåtgående rörelse. För att skydda sig själv rent instinktivt, alltså.
Kommentera

Poffa: Wow, det låter ju som gedigna insatser. Du ser, det är det där med att hitta formtopparna vid rätt tid och att inte svikta när det verkligen gäller.

Heja MoDo!

Kommentera

Paddan:

Bänka polackerna och pizzabagaren. Eller ännu hellre, låt de åka till Arlanda medans de andra åker charter hem.

Kommentera

Modoante:
Nordström ska märkas, det hör till spelet, "ge och ta" heter det va?.
Kan de inte ens lyckas med det, ja då......
Kommentera

Dawidovski:

Tycker bara det är rätt åt honom, han har samlat ihop till det.. med råge
Kommentera

mattias - 74: Men andra ord Nordström är ett svin.
Kommentera

Det verkar ju synd att vi kommer att tvingas undvara Pavlikovsky och Pardavy i semifinalerna, nu när de verkar stå för storstilade insatser och verkligen hittat formtoppen.

Kommentera

mattias - 74: ja, vi lever i en orättvis och sjuk värld.
Kommentera

Skönt att jag slängde iväg 240 kronor på detta.
Kommentera

Modoante:

INte bara i fjol.. senaste 6 - 7 säsongerna skulle jag vilja säga, minns när han slog sönder ryggkotorna på niklas gällstedt i l karlstad och inte ens fick 2 min. bytet efteråt hämnades nån leksing på honom och fick naturligvis matchstraff
Kommentera

scim: Skotten i tredje blev 12-5. 36-16 totalt. 80,6 i räddningsprocent för MoDo....

Kommentera

mattias - 74: Nordström har samlat ihop till det med tanke på vad han gjorde ifjol
Kommentera

scim: Det är ju skönt att höra att spelarna uppträder äckligt disciplinerat och Krizan sköter sig prickfritt medan jag sitter och förbereder morgondagens redovisning. Det här vinner vi enkelt...
Kommentera

mattias - 74: "Kanske är en hämnd för foppaattacken i fjol??"

Man ger och man får ...
Kommentera

690683 · »