1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

503365 inlägg · 4098 ämnen

FBK - MoDo 060317 (kvart 4)

« · 692385 Till forumet

FBK - MoDo 060317 (kvart 4)
Harald Lückner: "Nu har vi nollställt igen - vi är fullt medvetna om vad som väntar oss"

Inför kvartsfinalmatch nummer tre pratade Harald Lückner om att MODO Hockey skulle spela för sin stolthet och heder. Det gjorde man, det blev seger med 3-0 i Kempehallen och MODO Hockey är med i matchserien igen.
- Känslan är självklart bra mycket bättre efter den här segern. Den totala arbetsinsatsen från samtliga var bra. Vi kom upp på en betydligt bättre nivå än i de tidigare matcherna, säger Lückner och fortsätter:
- Men nu har vi nollställt igen. 3-0 segern njöt vi av under onsdagskvällen, därefter inleddes fokuseringen på kommande uppgift. Alla är på det klara med vad som gäller härnäst, säger coach Lückner.

Nu flyttar matchserien vidare till Karlstad igen. Det man vet är att det väntar match fredag och söndag - och självklart hoppas MODO Hockey göra matchserien ännu längre.
- Vår ambition och målsättning är att ta matchserien till Örnsköldsvik och Kempehallen på tisdag. Det innebär att vi måste vinna en match i Karlstad, och självklart siktar vi på att göra det direkt, säger Lückner och fortsätter:
- För att lyckas med det så måste vi fortsätta på den inslagna vägen från i onsdags, och även höja oss ytterligare något snäpp. Vi är fullt införstådda med vad som väntar oss i Karlstad, och vi har gjort det bästa för att förbereda oss på ett så bra sätt som möjligt.

Lückner hade hoppats på att få tillbaka Peter Öberg i truppen till matchen på fredag. Så blir det nu inte. Öberg har stängts av ytterligare en match efter sitt matchstraff i kvartsfinal nummer två. Det kommenterar Lückner på följande sätt:
- Det är fullständig parodi! Disciplinnämnden kör sitt eget race. Finns absolut ingen logik i deras straffbedömning. Jag vill poängtera att jag definitivt inte är någon förespråkare av våldsamt spel. Att Öberg får två matchers avstängning för den här tacklingen är fullständigt obegripligt.

Vad innebär det här för laguttagningen?
- Vi kommer att ha samma spelare i laguppställningen som senast. Därmed inte sagt att styrkorna formeras som senast.

Noterbart om laget
Noterbart: Matchen sänds i Säsongskortet/PPV.
Kommentera

Sv: FBK - MoDo 060317 (kvart 4)
Målvakt:
60 Karol Krizan
(30 Mikael Zajkowski)

Backar:
3 Mattias Timander
5 Hans Jonsson
6 Tobias Enström
7 Jesper Damgaard
8 Oscar Hedman
32 Tobias Viklund
34 Tommy Wargh

Forwards:
4 Mattias Hellström
11 Pasi Tuominen
13 Morten Green
15 Andreas Salomonsson
16 Rastislav Pavlikovsky
17 Anthony Tuzzolino
19 Mikael Pettersson
28 Miloslav Horava
33 Johan Nilsson
39 Per Svartvadet
40 Magnus Gästrin
89 Jan Pardavy
Kommentera

Frisco: Kan du förklara för mig vad boarding och charging är för något rent exakt.

Jag funderar på vilken nivå tcklingarna skall vara egentligen. Det måste ju vara något som väsentligt understiger det Öberg gjorde. Man godkänner ju endast tacklingar som är 47 timmar och 58 minuter "mjukare".
Kommentera

NuMo: Jag räknade visst fel. Man godkänner ju endast tacklingar som är 118 minuter "mjukare"..
Kommentera

NuMo: Boarding är väl när man kliver på. Du som flerbarnsfar borde väl veta det. Charging vet jag inte men char är ju röding. Inte indian utan en fisk.
Kommentera

Frisco:

Charging är väl när man tar alldeles för många skär vilket jag tror du vet också :)
Kommentera

mattias - 74: Ja, inom hockey ja.
Kommentera

Frisco: Charging, är det inte Zdenos farfar?
Kommentera

Kom igen nu Modo...Slå ut dom där äckliga lila fjantarna från Karlstad!
Kommentera

Frisco: Det är ju en himla tur att vi fick Lahti som domare ikväll. Där har vi ju en domare som det inte är lönt för spelarna att snacka med, och som inte alls påverkas av publiktryck.
Kommentera

Paddan: Äh, vi har ju redan vunnit.

"...i MODO:s fall har man inte under de senaste 15-20 åren fastnat i nå´t förvaltande ledarskap. Nyfiket satsande har präglat klubben."

Världsklass i Sveriges bästa förening.
Kommentera

Hawerchuk: Några timmar kvar att tentaplugga innan det är dags för avsnitt fyra av The creatures from the purpleyellow lagoon.

Dags för lite musik från Eagles of Death Metal, med några kända ansikten som gästspelar i videon.

Kommentera

Frisco: "Charging vet jag inte men char är ju röding. Inte indian utan en fisk."

Jag hittade både att "Char" var röding och "Bäckröding" Så jag vet inte om jag kan ge dig rätt för den översättningen;-)
Kommentera

Nu bär det snart iväg, turbulens i LLA? (Tysk språkövning)

Kommentera

Paddan: Jag har laddat upp inför matchen genom att lyssna på Lifgardet.
Kommentera

För säkerhets skull så tror jag att vi förlorar stort och är urkassa ikväll.
Kommentera

knaskamilla: Brukar ju vara mer regel än undantag att vi förlorar enkelt i nästa match efter att ha gjort en strålande match på hemmaplan. Det blir nog minst tvåsiffrigt för FBK.
Kommentera

Frisco: Apropå uppladdning och fagra killar, här är Finlands bidrag till kvalet till Eurovisionsschlagerfestivalen.

Verkar dock ta en jäkla tid att just ladda upp.

Kommentera

Mot Temp...  Nä, just ja. Mot Rundvägen var det ju.

Kommentera

Salle: Gör ett nytt försök med Lordi, denna gång med musikvideon.
Kommentera

Mäkligt, enligt Sportbladet skulle Harald göra omflyttningar i kedjorna, fast jag tycker att kedjorna ser ut precis som de gjorde inför matchen i Kempis.

Det är klart, en omflyttning kanske blir att Tussilago får sitta på bänken hela matchen vilket inte skulle vara någon nackdel... snarare tvärtom.

Kommentera

Paddan: Det var väl märkligt att jag inte kan stava till märkligt. Nåväl, snart färd mot projektorn och soffan.
Kommentera

Paddan:

Hella, Nilsson och pizzabagar'n lär väl spela en del. Avlastningskedja, helt enkelt.

Kommentera

Kom igen nu Modo! Jag ska heja framför teven ;)
Kommentera

Paddan: "vilket inte skulle vara någon nackdel... snarare tvärtom."

Halsmandlarna?
Kommentera

Frisco: 4-1 till Färjestad ridå nu är det kört:(
Kommentera

Modoante: Johansson är ouppmärksam när han åker på en heljuste tackling från Enström som får matchstraff för något som inte ens ska ge en tvåa.
Kommentera

scim:

Håller med. Lahti blir skärrad och ger han matchstraff.

Kommentera

JUSTITIEMORD i svensk hockey! En riktig Scott Stevens tackling. Men typiskt för Sverige är att det ska dömas hej vilt och straffas fram och tillbaka...

Tacklingen är klockren. GE OSS RIKTIGA domare för f-n..., Mesar.
Kommentera

Poffa: Johannson får lära sig att titta upp i fortsättningen, istället för att försöka skydda sig med huvudet.
Kommentera

F¨år man inte tacklas i hockey längre?
Kommentera

Poffa: undra hur lång tid det tar inna drawelidowski kommer in hit och grinar om hur fult modo spelar.
Kommentera

Ja Enström kan ju inte rå för att Johansson parerar tacklingen med huvudet ! Tacklingen var ju hur regelrätt som helst !
Kommentera

NorrlandsGuld: Ja , och vad ska Tobbe göra ? "Johansson , jag kommer och tacklar dig nu jag ! Är du beredd ?".

HEJA TOBBE !
Kommentera

Emma no15:
Äh, helt underbart!!!. Skit i matchstraffet, kanske vi proppade bort andrecentern, mer sånt. Jag vill att de kör bärsärkarhockey nu och plockar bort lite motståndare inför nästa match. Kötta!!! ;-)
Kommentera

Icing-Ove: Jag håll mä du ja ! : )
Kommentera

Icing-Ove: Fast tyvärr blev det mest avslaget i tredje, oerhört frustrerande att se på.
Kommentera

scim:
Det är vad jag ogillar mest av de sista årens Modo, de verkar fan inte vilja gambla och bryta mönstret. Fan, det går ju att kötta in 2 puckar sen är det nerv. In med mer vinnarskallar i klubben!!
Kommentera

Icing-Ove:
Två förluster för Modo ikväll..Fredagskvällen är räddad..
Nu smakar virren extra bra :))
Skål
Kommentera

Per HApps:

Den virren tog jag efter omgång 48. Då var Timrås A-lag borta från slutspel.

Kommentera

Poffa: Säsongens höjdpunkt var nog när vi spelade bort timrå från slutspel i timrå dessutom det kommer jag att njuta av länge.
Kommentera

Poffa:
Men den segern var ju inte mycket värd när ni åker i kvarten.
Kommentera

Per HApps:
Haha, är Jantunen och övriga i laget med och delar på flarran ;.)
Kommentera

Per HApps: Vi spelar iaf slutspel till skillnad från vissa andra lag från länet
Kommentera

Modoante:
Äh, låt honom bevisa sitt mindervärdeskomplex....
Kommentera

Modoante:
Ok, ni får två fler hemmamatcher än oss i år, grattis.
Kommentera

Per HApps: bättre det än en tidig semester.Kom tillbaka när ni har nio raka slutspel ni också.
Kommentera

Per HApps:
S/T Hockey......
Kommentera

scim: Tycker det var en helt korrekt tackling som Tobias sätter in på Mattias Johansson, fast den verkar onekligen ha tagit olyckligt. Tro hur många matcher till Tobias kommer att få då? Gissar på 12. För enligt Ankan så var det ju extra allvarligt med tanke på att Johansson jubilerade ikväll.
Kommentera

Modoante:
Ok, men vi har lika många SM-guld trots att Modo har nio raka slutspel, och fjolårets stjärnkavalkad i färskt minne.
Kommentera

Per HApps: Sist jag kollade hade vi 1 sm-guld och ni inga kan inte tänka mig att det har ändrats sen sist jag kollade.
Kommentera

« · 692385