1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

FBK - MoDo 060319 (kvart 5)

694506 · » Till forumet

Sv: FBK - MoDo 060319 (kvart 5)
Poffa: Aha du menade så :) Tur dom kan frånse allt som skrivs ibland och se till vad som verkligen hände.
Kommentera

mok:

Nej, jag menar att disciplinnämnden brukar följa medias påverkande artiklar men att de inte gjorde det denna gången.

Kommentera

Poffa: Skulle han haft mer avstägning menar du?
Kommentera

mikenomad: Ja, det sved verkligen. Speciellt när det kom från Ledin...
Kommentera

Ibland lyssnar de tydligen inte på media. Enström slipper vidare avstängning.
Kommentera

"de första matcherna försökte de. Men sen... Ja, deras känslor bara dog. De slutade helt allihopa. De spelade inte på. De var aldrig jobbiga. De smällde aldrig på.
- Det kändes som att de bara ville att det skulle ta slut.
Hur menar du?
- Modo var för mesiga. Kanske blir det så när vi är så tunga som vi är och Modo har många unga killar. Men det blev aldrig någon kamp."
(Per Ledin i dagens expressen...avd. sågningar som svider)
Kommentera

Stigsson: Pavlikovsky raka motsats borde väl vara Bartecko då.Trots att han vet att han spelar max två matcher till så kämpar han på.

Oj, vad jag önskar att han fortsätter i Luleå nästa säsong.
Han är en stor lirare.
Kommentera

Trist med torsken så tidigt...
Jag trodde på er som dark horse i slutspelet.
Mycket tack vare er eminente målvakt.
Jag såg sammandraget av sista matchen. Han är glimmrande men inte ens han klarade anstormningen.
Han såg ut som i landskampen i Eon Arena nyligen... Spelade bra men anstormningen blev för stor...

Hej hopp! Ny säsong....
April 2007 har vi Timrå MoDo i final.. Timrå vinner sista matchen med uddamålet uppe i ert nybyggda, pampiga hockeytempel.
Kommentera

Salle: Låååångt try-out kontrakt är inte rätt metod för Pavlikovsky. Jag avslöjade för er redan när han skrev på hur ni skulle göra. Bara skriva för en månad i taget för att hålla killen fokuserad på sin uppgift men ingen ville lyssna på mina råd då.
Kommentera

Metal Guru: Men då verkar han ju vara konsekvent i sitt agerande på nåt sätt i alla fal. Kanske ett låååångt try-outkontrakt vore nåt att...
ÄHHHH jag tror inte det va.
Kommentera

Salle:

Lückner var inte i Leksand 2003/05. Det var Rastislav. Han var inte välkommen tillbaka, och Leksingarna gjorde vågen då han hamnade i Mora.

I Mora var han en riktig tillgång så länge han spelade under try-out-kontrakt. När han fick ett riktigt kontrakt försvann all glöd, och han glimrade till enbart i korta stunder här och där. Som om han glömt bort att han fick lön ändå. 

Nu är jag lite elak, känner jag. 

Kommentera

Metal Guru: Tyvärr så verkar han ju automatisk hamna där Lückner håller hus. Kan man inte utfärda nån slags besöksförbud (restraining order på eng) så han inte får befinna sig närmare än nån mil eller så från Harald?
Kommentera

Salle: Jag väljer att citera "bisterfinnen" från forumet på officiella.

"The heart of Hockey....

Ingen åker ingen kämpar
Ingen käftar ingen slåss
Ingen skjuter ingen skymmer
Krizan räddar ingen rensar
Ingen tacklas ingen åker
The heart of Hockey
Välkommen åter "

Det sammanfattar rätt så bra vad jag känner nu så här direkt efter. Visst finns det några undantag. Men på det stora hela så....
Kommentera

Salle:
"Att sedan Pavlikovski redan hämtat ut sitt "boarding card" för flighten hem..." 

Ännu en klubb han inte är välkommen tillbaka i, den gode slovaken? 

Kommentera

tbse:

Glöm det. Sala silvergruva kan ni få behålla.

Kommentera

Salle:
Jag är också lite förvånad över hur matchserien har sett ut. Inte ledsen, men förvånad. Jämfört med matcherna i grundserien då.

Vad tror ni om ett byte. Hållberg mot Timander? ;)
Kommentera

Usch vad besviken man är. Inte så mycket på förlusten i sig utan HUR vi förlorar. Här säger dom att "nu är vi taggade" osv och vad får man se. Hönsgård och lojhet. Att sedan Pavlikovski redan hämtat ut sitt "boarding card" för flighten hem men ändå har Lückners förtroende ända in till 3:e perioden är åt h-e.

Jag säger Hej Då till Pavlikovski, Pardavy och Tuzzolino och hoppas dom inte kommer tillbaka. Troligen tar vi väl ett adjö till Damgaard med ett Tack för trogen tjänst.

Resten lyckönskar jag en trevlig sommar och hoppas vissa skäms nån vecka eller två när dom flanerar på stans gator och fikar på dess cafeer.

Timander får bullbaka sig i form till Hockey VM för han var denna matchseries (och slutspelets?) dominant.

Kommentera

Frisco:

Då är det bäst vi vaccinerar honom först! Per HApps, alltså...tänk om han skulle få valpsjukan.
Kommentera

Mats Edström: Vi kan ju höra med Wowwow om inte Per HApps kan få övernatta där efter första etappen?
Kommentera

Det är med stor sorg och förtvivlan som jag nu mottagit budet att MoDo åkt ur slutspelet. Mina tankar finns hos spelare, ledare, fans och dess anhöriga.
Kommentera

Vilken strålande underhållning från MoDos sida, de där omändringarna i kedjorna fick ju verkligen avsevärd effekt. Vilket stabilt passningsspel vi kunde visa upp ikväll och vad taggade alla spelarna såg ut. Tja, det är klart, han den där Krizan han var ju värdelös och slängde ju in alla puckarna och kunde inte rädda ett enda skott på mål. Jäkla sopa!

Kommentera

knaskamilla:

Jag kan med största glädje och förtjusning ställa upp med följebil, allt för att se till att han inte fuskar!
Kommentera

Per HApps:

Har du börjat cykelträningen än?

Kommentera

Poffa:
Japp, så därför lämnar jag över "stafettpinnen" till dom som nu står på tur.
Kommentera

Jaha. Nästa roliga grej att se fram emot nu blir invigningen av arenan, då. (Jag menar såklart ankomsten av han som ska cykla.)
Kommentera

scim: Du säger ju att Färjestad är så mycket bättre än oss.jag menar att vi gör ett dåligt sluspel och ska kunna göra en ,mycket bättre matchserie även om färjestad är bra.
Kommentera

Per HApps:

Den har du hört till leda redan, va?

Kommentera

Modoante: Det har väl ingenting med saken att göra.
Kommentera

scim: jag vet det men tycker du inte att modo kan bättre eller tycker du att 7-0 och 6-3 förluster är som det ska vara
Kommentera

Modoante: Vi har blivit totalt utspelade av Färjestad i fyra matcher, det är klasskillnad lagen emellan.
Kommentera

Emma no15:

Blir det inte väldigt ensamt? 

Kommentera

Det är Timråvarning på modohockey.se nu. Reality check rekommenderas. Jag ger upp.
Kommentera

Frisco: nähä det menar du inte.
Kommentera

Poffa: Neeeej ! Vi ska till Kempis på tisdag.
Kommentera

Modoante: Det är två lag i en hockeymatch.
Kommentera

scim: Håller inte med bättre ja men inte betydligt bättre.Det är bara att inse vi var sämst när det gäller
Kommentera

Modoante: Eh, jo, betydligt bättre.

Kommentera

Poffa: Kan inte låta bli att känna att vi inte ska behäva förlora med 4-1 i matcher mot färjestad för så mycket bättre är dom inte
Kommentera

Emma no15:

Ja, sedan är säsongen slut.

Kommentera

Poffa:

Trist att de inte låter mig se någon sista match i Kempis. Vilka snobbar.
Kommentera

Poffa: Skärpning ! Det är en period kvar.
Kommentera

FreddanVF: 2-0 till färjestad nu är det kört.Nu är det bara att hoppas på Färjestad semifinalmotståndare inget skulle göra mig gladare än om färjestad får dyngspö i semin.
Kommentera

Tack för i år MODO. Underbar grundserie men i slutspelet räcker vi inte till. Vi förlorar mot ett bättre lag.
Kommentera

FreddanVF:

Hasee Jonssons 2:a utvisning var ingenting.
Kommentera

Vinnerborg är ju totalt värdelös i den här perioden. Han ska ge Färjestad matchen.
Kommentera

Poffa:

Rasti verkar ganska bra på att bänka sig själv.
Kommentera

Bänka polackerna NU!!
Kommentera

Poffa:

Åh, havreknas! De är ju jättegoda. Hmm...
Kommentera

knaskamilla:

Det blir butterkaka och havreknas (Ja, de heter så) till fika.

Kommentera

694506 · »