1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508384 inlägg · 4106 ämnen

Föredettingar

« · 415330 · » Till forumet

Sv: Föredettingar
mangan: Låter ju finfint. Hoppas bara att al-Ahdrian inte fått löfte via e-post av Pebben och Alfie, utan att juristerna har full koll på läget :-)
Kommentera

Icing-Ove: Tror inte att Pebben eller Alfie lurar Frölunda och sticker till MoDo iallafall. :-) Den risken torde vara mikroskopiskt liten. Hur är det med Foppa förresten? Har han mailat från sjukhuset och meddelat om det blir spel nästa säsong?
Kommentera

mangan: Foppa undviker e-post då det lätt kan bli missuppfattningar, Hedin kan ju tro att han mår hur bra som helst :-)
Kommentera

Icing-Ove: "Kan tro"? Är han inte frisk, Hedin? :-)
Kommentera

mangan: Inte enligt Luleåfansen, fniss! Han lider fortfarande svårt av för mycket videotittande under slutspelet mot Luleå och erbjöd ju idag 0 kronor i lön till Näslund och de andra, det är ju inte riktigt friskt! :-)
Kommentera

JanT:

Jag förstår inte hur du kan tycka att det är så himla konstigt att de skulle spela gratis. De HAR ju pengar, liksom...
Kommentera

Icing-Ove: Tänk om de pengakåta NHL-spelarna tackar nej till Bengans bud och går till Mora mot löfte om nya disklådeblandare till sina sommarhus. :-)
Kommentera

Spud: Aldrig mer köpa en kvällstidning säger du? Själv säger man det också men likt förbannad sitter man på ett kafé rätt ofta med en caffe latté i ena handen och någon skettidning i andra - pinsamt ofta AB.
Kommentera

knaskamilla: Det är bara det att så här brukar det inte fungera i sportens värld. Efter att ha tittat på sportspegeln idag och sett bröderna brothers & Niklas sundström stå och prata om att spela gratis (dagarna efter de har avslutat stenhårda förhandlingar med Vancouver) så har min världsbild raserats. Om samtliga tänkbara MoDoiter kommer tillbaka till fadershuset denna säsong och spelar gratis är det bara att lyfta på hatten och be en stilla bön att de ej är spelklara till premiären i Gavlerinken. Riskerna MoDo löper med att ta hem så många spelare är enligt mig följande;
1. lockouten avbryts i förtid, halva laget försvinner i ett nafs.
2. juniorerna får mycket begränsad speltid, i stort sett ett bortkastat år för deras utveckling i ES.
3. Risk för baksmälla 05/06
Kommentera

JanT: >>>ej är spelklara till premiären i Gavlerinken.

Det är det vi alltid vetat men nu fått bevis för. Brynäsare vill varken se eller spela vacker hockey.

Godnatt x 2
Kommentera

JanT:

Jag har bara två punkter:

1. Du är en avundsjuk brynäsare.
2. Se 1.
Kommentera

JanT:

1. Håller med föregående talare.
2. Hockey är inte en social verksamhet.
Kommentera

JanT: Här finns länken till Sportspegelninslaget.
Kommentera

JanT:

Det är tydligt att i din världsbild fanns inte MoDo Hockey tidigare. Hade du haft den minsta koll hade du anat att något sådant skulle vara aktuellt. Är det verkligen så att klubbkänsla inte är något särskilt starkt för BIF-spelare? Eller har ni bara inga NHL-proffs som ni fostrat?

I övrigt hoppas jag också att de inte är spelklara till premiären i Gavlerinken, fast mest hoppas jag att Foppa inte är det.
Kommentera

JanT:

"... och be en stilla bön att de ej är spelklara till premiären i Gavlerinken."

Du kan nog vara lugn, MODO bränner inte chansen till gigantisk mediauppbåd i Kempis den 23:e. Man bänkar proffsen i premiären mot Brynäs och så den 23:e hemma mot Luleå så blir det massmedialt lyckoparty i Kempehallen.
Kommentera

knaskamilla: Visste du inte att Brynäs aldrig fostrat en spelare, man har bara, nästan, värvat färdiga spelare.
Kommentera

Aftonbladet strikes again, eller vad man vill kalla det. I en artikel så skriver man att nu kommer det bli lokout och så räknar man upp spelarna som redan är klara för diverse lag.

MODO:s lista ser ut så här:

Peter Fosberg, f, Colorado.
Markus Näslund, f, Vancouver.
Henrik Sedin, f, Vancouver.
Daniel Sedin, f, Vancouver.
Mattias Timander, b, Philadelphia.
Mattias Weinhandl, f, Islanders.

Är det bara jag som trott att INGEN av dessa ännu är helt klara?
Kommentera

knaskamilla: Ameh. Nu är vi väl taskiga. Vi som bokat tickets i en eon och siktar på att åka upp till Gävle på tisdag har ju en lite annan syn på saken...
Kommentera

Mano:

Det förstår jag, men för MODO:s skull, borde det självklara vara att försöka mjölka detta så långt som möjligt, inte ge bort det till Brynäs.
Kommentera

Dubbelmoralens mästare, Håkan Loob & Co i FBK, slår till igen. Förut gick de ut och slog sig för bröstet och meddelade att de skulle banne mig inte ta in några NHL-spelare. Det vore ju förödande för svensk hockey, hur kunde övriga lag ens tänka på det och bla bla bla...

Nu gör man som vanligt, man kappvänder så det bara viner om det och meddelar att man kommer försöka knyta till sig en eller flera spelare, bl a Christian Berglund.

Undra hur länge det dröjer innan Looben påpekar att de blir tvingade till denna drastiska åtgärd då lag som MODO och Frölunda förstör för andra svenska hockeyklubbar genom att ta in en massa NHL-spelare.
Kommentera

Poffa:

Fosberg, vad är det för lirare? Låter mycket spännande! Vad gäller AB så tror jag att journalisterna där turas om att skriva ihop sådana där listor, för de ser sällan helt likadana ut.
Kommentera

knaskamilla:

Fråga Aftonbladet vem Fosberg är, jag klipper och klistrar bara.
Kommentera

Frisco: "Det är det vi alltid vetat men nu fått bevis för. Brynäsare vill varken se eller spela vacker hockey."

Och nu har vi andra också fått en annan sak bekräftad:

MoDo-iter är experter på att dra alla över en kam.... :-)
Kommentera

Swordster:

Det visste jag faktiskt inte. Det måste vara tråkigt att vara BIF-supporter isf. Tur att det finns sådana BIFare som westerlind som insett att MoDo är det rätta laget!

För att återknyta till ämnet så ser jag i pappersversionen av ÖA idag att Timander inte alls är klar för MoDo.
"Timander säger själv också att situationen är jobbig och att det är ett svårt beslut att ta.
- Jag tror att min agent har blivit gråhårig under den här perioden."
Kommentera

Huge:

Till skillnad från dig som ansåg att alla de som ville ha bort Hardy bara hakade på medias kritik mot Hardy utan att tänka efter.
Kommentera

Jaha, nu påstås det att Foppa inte bestämmer sig förrän på fredag. Då gissar jag att presskonferensen blir i Sthlm om två dagar.

"Om ett knapp dygn vet vi om det blir NHL-lockout eller inte.
Det kommer att ta ännu längre tid innan vi vet var Peter Forsberg spelar nästa säsong.
– Det blir nog inget besked innan fredag, kanske dröjer det ytterligare någon dag, säger ”Foppa”."
Kommentera

knaskamilla: Vad är det med karln? Det är väl bara att säga "Ja. Det blir Modo"

Riksmedia kommer säkert att stå och banka på Kempehallen, hans hem, snabbköpsaffären där han handlar så tillfälle lär väl inte saknas.
Kommentera

Dragan:

Joru, man undrar ju... Det kanske är som när man är i ett förhållande och träffat någon ny? Det bästa är ju liksom att göra slut med den man är ihop med innan man inleder nästa förhållande...

---

Det här är vackert:

"Spelar du med MoDo utan ersättning?
MarKus Näslund: - Den dealen accepterar jag, absolut.
Daniel Sedin: - Ja, det är jag villig att göra.
Henrik Sedin: - Absolut. Finns det inga pengar så finns det inte.
Niklas Sundström: - Ja. Det är fullt förståeligt om MoDo inte avlönar oss. Det ska bli kul att spela med MoDo eftersom det var ett tag sedan och dessutom verkar det som om vi får ett hyfsat gäng."

Känns som att Weinhandl och Hedin får leta sig någon annanstans om de vill spela, eftersom de vill ha betalt. Fast det där med Hedin förstår jag fortfarande inte. Borde han inte enligt logiken hamna i Finland?
Kommentera

Poffa: Exakt. Du har en poäng där....
Fast jag tycker ju att det är värre att dra hela Sveriges befolkning över en kam.
Jag menar, vi är ju alla Brynäsare innerst inne... :-)
Kommentera

knaskamilla: Har Hedin och Weinhandl deklarerat att de vill ha betalt också? Man slutar aldrig förvånas över krav som vissa ställer:-)

Fast å andra sidan har väl inte de direkt fyllt sina kassakistor ännu. Tvåvägsavtal med mera. Var kan de vara aktuella då? Hedin hade man ju inte tackat nej till i Gbg tror jag.

Haha. Hur hade det sett ut? Tänk er samtal mellan Pappa och son. Porslin skulle flyga, ishallar skulle jämnas med marken. "Vad säger du pojkj-vel. Ska du spela i Frölunda??????????"
Kommentera

Dragan 2k:

Eller: "men, min son, spela i MoDo och låtsas som att du inte får lön så fixar jag lite pengar åt dig ändå"...

Jaha, här kommer deras svar också:
"Mattias Weinhandl: - Min agent pratar med MoDo och jag hoppas på en viss ersättning.
Pierre Hedin: - Vi är i olika kategorier. De som gjort några NHL-säsonger och har bra kontrakt kan ligga och vänta och se vad som händer.
- Nu får jag vänta och se om det blir konflikt, därefter får jag fundera. Men blir det spel i Sverige är MoDo alternativet."
Kommentera

Stackars Weinis, tjänade bara 6,5 miljoner denna säsong. Jag kan ta kontakt med Myrorna och se om de kan sponsra med varma filtar och nödproviant till killen. Kan någon i Övik bara ordna med logi så kan vi nog räkna in honom. Har inte spelarfacket nån typ av A-kassa som kan bli aktuell.
Kommentera

Icing-Ove: Om jag läste rätt i en artilkel för några veckor sedan så får alla lockoutade, vilket ord, spelare samma ersättning från spelarfacket oavsett lön. Så helt utan blir han nog inte, och jag har för mig att den var $500 000 om det blir lock out hela säsongen...
Kommentera

Icing-Ove:

Jag tror att Weinis kanske eventuellt kan få bo ganska centralt i Övik. Möjligtvis i sin lägenhet.
Kommentera

knaskamilla:

När jag läste det där i morse så såg jag framför mig hur Hedin och Weinhandl hamnade någonstans i Europa, medans den resternade bunten spela i MODO. Ante Eriksson, Timmy och Foppa skriver ettårskontrakt med MODO och allting blir så vackert, så vackert...

Förresten hade Kent sagt följande (på frågan om Timander) i måndags, då han talade för Rotary här i stan(Inget citat då jag inte hörde det själv utan fick det berättat för mig):

Timander har eventuellt en deal med Philadelphia på gång. Han skriver tvåårskontrakt med dem, men blir det lockout så spelar han hela säsongen med MODO, oavsett om säsongen kommer igång kring jul eller ej.

Detta skulle i så fall antyda att det som Paddan skrev om tidigare i höst, var inget annat än ren och skär sanning. Bra kväket, min gode Padda.
Kommentera

Dragan 2k: "Porslin skulle flyga"...hmm, så du menar att nu när det är dags för säsongsstart så har han bestämt sig för att resa bort ett tag?

Poffa: Du vet väl att det inte hjälper att du skickar hela kameran till Ånge, de kommer ändå inte att framkalla dina digitalbilder snabbare...
Kommentera

knaskamilla:
Det är bättre att han hyr ut den och får in lite pengar. Nä, jag förstår honom, men han borde väl också förstå att klubben gick 7 mille back och kan inte av princip betala det minst meriterade proffset bara för att han inte har lika mycket intjänat. Hans årslön är ju fan som Wernbloms totala intjänade pengar i MODO, och Werner fick ta fiskegrejerna och dra.
Kommentera

Icing-Ove:

Tja... Jag försökte höja min lön när jag var anställd av ett fattigt distrikt, trots att jag visste att de hade dåligt med pengar. Tycker inte att det är så konstigt att Weinis försöker få betalt, men det lär ju vara hans egna förlust i längden... (Och fansens. Stackars Sara/Ziki är väl alldeles till sig, nu när hon ser möjligheten att Weinis snart kan spela i en ishall nära henne.)
Kommentera

På Aftonbladets hemsida så kan man chatta med ES-tränarna. Just nu så är det Kenta Johansson, tränare i TIK, som man kan chatta med.

På en fråga om Weinhandl är aktuell för Timrå så svarar Kenta:

"Nej, det är han inte."
Kommentera

Poffa: Gamla nyheter, Nubben dementerade igårdagens Dagblad...

Fans upplänkad någonstans hittar inte den nu!
Kommentera

Swordster:

Okej, det hade jag missat.
Kommentera

Frisco: Om jag får välja mellan att BIF möter MoDo med bröderna brothers, St. Peter, Näslund mfl i laget eller om motståndet utgörs av Green, Gästrin och firma Öberg&Öberg är valet lätt. Jag är realist, ej estet.
Kommentera

knaskamilla: Det där med att ha koll är en definitionsfråga. Själv har jag utgått från Hedins uttalande om "max 2-3 spelare vid lockout" samt devisen "cash is king". Kan bara konstatera att jag var helt snett ute! Vad det gäller MoDo´s vidare öden & äventyr kan jag tänka mig 3 olika scenarier;

1. SM-Guld; Efter 3 snöpliga silvermedaljer blir det äntligen guld.

2. Real Madrid effekten; Alla vill slå MoDo, spelarna motsvarar ej förväntningarna

3. Totalfiasko; Efter 10 omgångar försvinner proffsen, kvar finns ett sargat lagbygge med ett gäng ratade spelare.

Den som lever får se.
Kommentera

JanT:
[1. SM-Guld; Efter 3 snöpliga silvermedaljer blir det äntligen guld.]
Vi har redan ett guld. Vi var till och med först i stan med det.

[2. Real Madrid effekten; Alla vill slå MoDo, spelarna motsvarar ej förväntningarna]
Man vill väl alltid slå alla lag. Vilka förväntningar förresten? Kan man ha stora förväntningar på spelare som spelar utan lön?

[3. Totalfiasko; Efter 10 omgångar försvinner proffsen, kvar finns ett sargat lagbygge med ett gäng ratade spelare.]
Sargat lagbygge. Njae. Ser bara hur resultaten på försäsongen sett ut. Det ser bra ut helt enkelt.
Kommentera

Frisco: Ja vi får ju stryk av Leksand :P
Kommentera

"Jag minns lockoutsäsongen 1994/95.
Då var Peter Forsberg klar för Quebec, men blev kvar i Sverige på grund av lockouten.
Senare anslöt också Markus Näslund till Modo."

Detta skriver Wennerholm. Har jag missat något eller exakt hur många matcher spelade Mr Näslund för MODO under förra konflikten? Jo ni gissade rätt, han spelade ungefär 0! matcher men inte enligt ab.
Kommentera

Martin S:

Jag minns lockouten, hehe

Han verkar minnas väldigt bra
Kommentera

Martin S: Enligt Eurohockey gjorde Markus Näslund sju matcher för Cleveland Lumberjacks i IHL, den säsongen. Noll och intet i elitserien, som sagt.
Wennerholm kör antingen med skygglappar eller tunnelseende, välj själv..
Kommentera

Deas: Stor skillnad på oavgjort och förlust tycker jag.
Kommentera

Martin S:

Fast han hann väl ansluta, var det inte så? Sen tog lockouten slut typ dagen efter, så han hann aldrig spela match. Eller? Jag var så ung då, så jag kan ha fel...
Kommentera

« · 415330 · »