J F K:
Det man kan konstatera är att det ser mycket bättre ut nu jämfört med andra matchen förra säsongen. Sedan har vi en del spelare som ska vara ordinarie och föhoppningsvis ledande spelare borta också.
J F K:
Ja satt och tänkte på detta i 5 mot 5. Leksand ser lågsamma ut i sin försvarszon och i uppspelen. Modo lyckas att stressa fram misstag och vinna puck flera gånger. Förutom PP och den 2 mot 1 har Leksand inte haft mycket, modo har jobbbat fram bättre chanser och åker mer skridskor.
Vill se ett PP nu och se vad Roche kan hitta på från blå. Tvekar inte att skjuta direkt iaf.
ULTIMAVICI:
I detta PP var det modo som skapade bäst chanser. Påhlsson dribblade sig till friläge och sedan ett 3 mot 1 läge i slutet av leksands PP.
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI:
Flipper mål, skott som inte går igenom (tror jag) och ställer Adam och sedan studsar till Ryno som får öppet mål och trycker dit den.
Blake:
Inte speciellt fysiskt spel. Modo spelar rätt rakt och med fart. Har haft något farligt läge. Ett friläge som Öhman missade. Leksand har haft en 2 mot 1 men där läste Reideborn läget och räddade enkelt.
Roche gör debut idag. Nu pp Leksand.
ULTIMAVICI:
Jo fast är ju även bara försäsongs match och även som du säger har Leksand spelat ett gäng matcher redan så ska väl inte kräva för mycket än, den här matchen kommer nog vara mycket testa sig fram med olika kedjor och pp och sånt.
Nog vill man helst se en vinst, men vinst eller förlust så ska man inte läsa för mycket i det.
J F K:
Jo förstår inte varför dom snålar på framerate och bitrate när dom tar betalt för streamen.
För det priset 79 kr så tycker jag man kan kräva minst 720p helst 1080p
men då kan väl inte dom som sitter på dial up modem än se matchen :)
Redigerad kommentar
Amitiel: Match mot Leksand ikväll. Även om utsändningen via Allehanda brukar vara av lite tveksam kvalité (ibland önskar man att tvn inte var så stor och bra för det hade nog sett bättre ut på en mindre pjös) lär man bänka sig.
Jag vet att försäsong är helt ointressant egentligen. Modos guld kom väl efter den sämsta försäsongen genom tiderna, medan Leksand åkte ur ett år man var bästa elitserielag på försäsongen... Samtidigt vill man så gärna att spelet ska börja sitta. Att spelarna ser rappa ut. Att försvarsspelet fortsätter utvecklas osv.
Oavsett var det nog jättebra att vi vann mot tidigare spöket Skellefteå:)
Kommentar: Målvakterna är definitivt Modos starkaste lagdel. Fortsätter Ullmark sin utveckling kan han rädda laget från att hamna på
någon av de två sista platserna i tabellen.
Modo tillsammans med dessa lag fick fyra plus (Djurgården, Leksand, Skellefteå, Växjö)
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/article19368426.ab?teaser=true
Någon som har AB plus?
Målvaktssidan i SHL måste ju vara starkare än på många många år?
Fortsätter Ullmark att lira som ikväll så behöver ni inte oroa er för kvalserien...
Hoppas Torp inte bröt foten där, och tack för en bra försäsongsmatch med få skador och inte så fult spel. Även domarna hade försäsongsmatch, och det märkte man... ;-)
ULTIMAVICI: Såhär kommer det bli imorgon
Önerud-Öhman-Kempe
Bergkvist-Bengtsson-Öberg
Possler-Ritola-Olofsson eller Hari
Skröder-Påhlsson-Olofsson eller Hari
Hedman-Torp
Persson-Norberg
Lehtivuori-Carlson
Med Byström och Lindgren som extraspelare
ULTIMAVICI: Jag tykcer att dina kedjor är någonting att bygga på. Mina kommentarer:
Nättinen är värvad som center och jag hoppas verkligen att han håller.
Öhnerud är precis som Påhlsson jättebra i en kedja som jobbar hårt, men med mindre puck. Dvs, inte i de två förstakedjorna.
Bengtsson är jag lite tveksam till. Jag trodde hårt på honom inför förra säsongen, men han gick tyvärr inte alls framåt i den utsträckning jag hoppas.
Kempe och Hari är väl två killar som kan hamna lite var som helst beroende på hur de presterar.
Ritola kan bli ruggigt mycket bättre om han bara skjuter som sagt. Han måste helt enkelt bli extremt mycket rakare.
Backarna känns givna på något sätt. Frågorna är lite hur man sätter ihop dem, men på förhand verkar tredje backpar kunna blir de som presterar bäst av Lehtivouri, DP och Albin Carlsson. Detta efter att Ahnelöv kommit tillbaka vill säga. Innan dess är det tyvärr tunnt.
Redigerad kommentar