1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506546 inlägg · 4103 ämnen

Frölunda-Modo 08-12-04 kl:19:00

1095801 · » Till forumet

Sv: Frölunda-Modo 08-12-04 kl:19:00
Nä, nu måste jag nog nanna. Allt sånt här hockeytyckande är ju jobbigt för tankeverksamheten.

se.youtube.com/watch?v=M68GeL8PafE&feature=related
Kommentera

NuMo: Hm, vilken backhatarklubb kan det då vara? Inte har väl Poffa gått och blivit nykterist?
Kommentera

Paddan: Är du galen. Rör inte vår breddidrott.
Kommentera

supertrött: Ja, vad ska ni med hoppbackar till i Sollefteå, egentligen? Bort med backarna nu!
Kommentera

Nu har man lugnat ner sig lite i alla fall. Men så som vi uppträder förtillfället hade vi inte ens klarat en playoff plats i allsvenskan. Nu får folk säga vad dom vill men kommer det inte in några nyförvärv till veckan kan våran sportchef omedelbart lämna över jobbet till någon annan som fattar vad jobbet innebär. Han är så jävla nöjd hela tiden och surrar att laget är så jävla bra. är väll bara att titta  på att tabellplaceringen för den ljuger då fan inte och vart är våra backar vi har 2 backar för tillfället som håller elitserie klass och det är Viktor och Timmy.

Kommentera

Lumber Jack: Äh, du är med i backhatarklubben vare sig du vill eller inte.
Kommentera

Det är väl knappast någon som inte tycker att en förändring måste ske.

Efter vad man läst och även vad man kan ana så finns inga kulor att värva till sig en förändring.
Bara på känsla tror jag ekonomin finns men man i ledningen ser slutet på vissa spelares eliseriestatus och när inga juniorer verkar hålla hög klass förbereder man sig förhoppningsvis för ett stålbad kommande år.
Då finns det bara en enkel förändring att göra och det är att sparka tränaren.
Jag antar att det redan funderas över detta, dock trist då jag av någon anledning gillar Rindell .
Men vem ska det då vara som kan styra upp detta ?
Spontant kommer Bäckman i tankarna men inte ens jag tror på det.
Nästa namn som dyker upp är Arvedsson som jag tror kan funka.

Det jag tror skulle vara bäst är en riktigt bra match mot Saik och gärna med turstudsar och domslut för Modo . Lite självförtroende, en norrman, och att jag håller mig från arenan borde räcka långt.
Kommentera

Paddan: Jag håller med. Smisk skall de ha.

(Jo, jag vet. Fel på mina perceptionssinen. Men det såg ut som så. Scheike i stället för Teigen.)
Kommentera

Lumber Jack: Äh, du din jäkla.... din jäkla... äh jag hittar inte orden. Det får bli en länk.
Kommentera

supertrött: Att analysera exakt vems fel det är känns lite onödigt, Vissa spelare har inte varit bra på hela säsongen eller om dom ens varit bra någon gång! Modo som kollektiv funkar inte, från målvakten fram till forwards är de miss i komunikationen, Individualister,felpassningar,korkade byten. Man går in i matcherna med bra inställning men allt som oftast får man ett mål i baken å redan då känns matchen förlorad å somliga ser ut att ge upp! Man behöver en spelare som tar tag i saker, fullföljer i alla situationer, går rakt och hårt på mål och ger 100 % trots att man ligger under med 6-0. Jag tror att vi kan skrämma igång modo som ett vinnande lag igen , men jag tror vi har för mycket dåliga spelare för att vinna ett sm-guld
Kommentera

supertrött: Det är ju det jag säger, vi har inget försvarsspel.
Kommentera

Modo har de bästa testvärden jag har sett , jag är inte orolig, vi är bäst, vi är Heart of Hockey, vill Modo vinna så vinner Modo, Pierre Hedin har spelat i Toronto, Per Hållberg kan bara han vill, Harri gillar att basta och Modo är bäst efter jul....
Kommentera

Lumber Jack: De stora felen är redan gjorda innan backarna yrar runt och försöker reparera skadan.
Det är hos forwards och samspelet mellan forwards och backarna som felet är.
Fråga Tummen om du inte tror på mig.
Kommentera

Poffa: Om de inte litade på Krizan borde dom börja spela som när Zacke står och krypa upp i hans knä. Men så är det inte, Krizan är allt som oftast övergiven av ett gäng irrande backar som hela tiden går bort sig. Karln riskerar nackspärr av allt korsdrag av notståndare han tvings stå i.
Kommentera

Poffa: Nu får du ge dig.
Flera inlägg senaste veckan som jag håller med om.

Vad faan, är inte du ordförande i backhatarklubben ?
Kommentera

Wayne Gresky: Ulmer får godkänt tycker jag, salle likaså och susse är grym trots alla målmissarna. Tyvärr är det match igen snart så de finns ingen tid att gräva ner sig , utan man måste fortsätta gnugga på. Vist jag tror knappt vi tar oss till slutspel utan de kan handla om plats 8-12 för modos del. då får vi hoppas att man spelar hockey så vi kan hänga oss kvar till nästa säsong.
Kommentera

Wayne Gresky: Kan det vara så att backarna inte litar på Krizan i dagsläget? Det ser så ut, tycker jag. Krizan var idag ute bakom mål mängder med gånger. En av gångerna stod Krizan bakom mål, med två MODO-backar närmast sig och inga frölundaiter som checkade. Ändå skulle han slå passningen till en forward, istället för att lämna pucken åt backarna och återta sin position i målet.

Och det här har vi sett i flera matcher tidigare. Krizan vill vara så delaktig i spelet att det blir för mycket. Backarna vet inte riktigt vilket ben de ska stå på och hamnar därför snett. Och den här tveksamheten speglar av sig även i övriga situationer.

Kommentera

Wayne Gresky: Samtidigt så känns det som att det, istället för att vara fem spelare som kämpar mot ett och samma mål i varje femma är fem individualister som skiter i hur det går och hoppas att någon annan ska ta hand om pucken "för jag orkar inte ta två skridskoskär till för att hinna fram".

Skulle man kunna önska att de under juluppehållet drar iväg på ett tvåveckorsläger, utan kontakt med familj eller anhöriga, där de försöker att genom olika praktiska övningar och kanske till och med hjälp av motivationskonsulter och psykologer få denna spillra av ett lag att fungera som en enda enhet där alla jobbar tillsammans mot samma mål. Usch, nu började jag nästan låta lite mässande.
Vilken tur att man då kan trösta sig med en påse skumtomtar
Kommentera

Paddan: Ska vi nämna det positiva i dagens match. Jag vet inte om det hunnits med. Ulmer var rätt ok och tog en del offensiva initiativ. Sundström var bra även om han verkar ha tappat förmågan att göra mål i öppen bur.

Resten var rätt usla. Victor var minst lika virrig som ifjol. Om vi har backbrist, varför inte testa Snellman som back? Då får vi ju en vettig forward i Wargh iaf. Nu är ju killen bara i vägen för sina lagkamrater.
Kommentera

Lumber Jack: Vi har för dåliga backar, samt fowards som inte ids jobba hem.
Timrå borta 4-0 vinst då hade vi försvarsspel.
Kommentera

Lumber Jack: Iofs så fungerade väl inte försvarsspelet särskilt strålande under Lückners ledning, det jag tycker är mest beklämmande att se är hur MoDospelarna ser ut att ha gett upp redan på förhand innan de kliver in på isen.

Var sjutton finns den spelaren som jagar på spelarna i båset och får de att tända till lite extra, var finns den spelaren som orkar göra något annat än att bara glida på skridskorna i försvarszon, var finns den spelaren som vågar vara lite kreativ i anfallszon, var finns jävlaranamman i sargspel och tacklingar. Var finns det någon form av grundspel som man kan luta sig mot och inte bara glida runt som fem kalkoner utan lokalsinne. Var finns det sju genetiska kopior av Timander.
Kommentera

Gusse:

Perfekt, då kan de ju bara bli bättre sen!
Kommentera

Gusse: Efter helgen så är vi kanske nere på kvalplats
Kommentera

Berka: He he ..joo jag har hört det ,men säger Freddan samma sak till spelarna som han säger i interjuverna?Det känns tragiskt när man måste kolla på lagen bakom sig i tabellen och inte på lagen framför.Fortsätter det så här så finns det inga lag bakom snart
Kommentera

Gusse: Jag tror harri är nöjd med dagens prestation. freddan har sagt samma sak i varje intervjuv i de 5 senaste matcherna så allt verkar gå in hos spelarna
Kommentera

renen: Ingen anledning?

Det har gått 30 omgångar och Harri har inte lyckats frambringa något som ens kan förväxlas med ett försvarsspel.
Kommentera

Gusse: Jepp, så det får nog bli en sen middag utan teve på lördag.
Kommentera

renen:

Vi har fortfarande inte full trupp efter skadeeländet. Några matcher behövs för att sätta positionsspelet igen.

Däremot så oroar det att det ser så håglöst ut på många håll.
Kommentera

Paddan: Och inte blir det lättare på Lördag.Då kommer Saik att blåsa oss av banan
Kommentera

Lumber Jack: Ja inte fan går Ecke, ser ingen anledning att sparka Harri, vem fan ska dom sätta dit?
Freddan? som har spelat med 5-6 st i dagens trupp.
Kommentera

Lumber Jack: Jag tror att Jerry, efter fem omgångar till, kommer att slå näven i skrivbordet och utbrista: Vad sjutton är det som händer. Här spelar vi underbar ishockey i hela november och en bra bit in i december och bara en enda gång har det varit över 7.000 åskådare på hemmaplan. Bortskämda jävlar. Sparka publiken!
Kommentera

Lumber Jack: Vad finns det för lediga träna som skulle kunna tillföra Modo nått.?
Fagerwall lövens gamla?
Boork
Arvedsson
Jan åke Andersson he he
Kommentera

Nu jävlar börjar det bli skarpt läge, det går inte bara att trycka på någon knapp eller byta tränare värva osv för att vända en sån här nedåtgående trend.
Det är nog dom gamle som får rycka tag i det här om det inte ska bli ett besok i Ejendals till våren burrrrrrr..
Kommentera

Lumber Jack: harri tror jag (om nu någon ska gå)
Kommentera

Gusse: Ingen aning om de hänt , men som de ser ut nu med ett snitt på 5-6 insläppta varje match blir de ca 130 baklängesmål till på kontot så de kan man nog lyckas med
Kommentera

Gusse: Den stora frågan är vem, Ecke eller Harri, som kommer att agera först? Vem har störst civilkurage?
Kommentera

Ussch. kan inte modo börja spela hockey igen, vinna matcher å bjuda på fin underhållning!
Kommentera

Berka: Blir Modo första lag att släppa in fler än 200 mål? Eller har det hänt?
Kommentera

Här kan vi se faktiska foton från backträningen i MoDo. Faktum är att Hedin och Westin fick 100 meters försprång.
Kommentera

MODOJohan: jaha jag trodde de va nått i stil med "just dina guldbruna ögon har jag förälskat mig i" Fest i restaurang viktory för höjdarna
Kommentera

Berka: "Pengar rullar in som dom ska, de går bra nu, rysk kaviar på mitt fat, de går bra nu, kompis de går bra nu...."

Ungefär så?
Kommentera

MODOJohan: våt å sugen haha, törstig iaf
Kommentera

Undrar hur modos ledning resonerar nu? Vi har grova problem i defensiven över hela banan.
Kommentera

MODOJohan: Hm, då kanske man skulle börja äta miljardärer.
Kommentera

Berka: Vadå, våt och sugen eller? ;)
Kommentera

MODOJohan: Du är vad du dricker e nått för dig å mig ;) ja och wikman oxå förstås
Kommentera

Berka: Möjligtvis, men inte i mitt fall! Jag har körvecka nu ju.... Jag måste ju släpa på 4 medpassagerare och släpa dom till jobbet i Sundsvall.. Men nästa vecka ska jag grogga varenda dag på vägen hem från jobbet.. eller nja, men kanske nästa fredag på vägen hem. Då får man sova ordentligt... ungefär som denna sömnhistoria Modo bjuder på. Bytte kanal efter 15 minuter gångna av andra perioden. Jag hittade något annat intressant nämligen, Du är vad du äter! Kanske Modo kan nyttja detta?
Kommentera

Berka: Äh, jag orkar inte. Det är så kraftödande att sopa bort snö från bilen och skotta min stora parkeringsruta.
Kommentera

Paddan: Oj då... nä ska vi åka spark? Jag är så less nu
Kommentera

Berka: 19-42 i målskillnad på de senaste tio matcherna, om jag räknat rätt. Fanblooooooodytastic
Kommentera

1095801 · »