1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508540 inlägg · 4107 ämnen

Frölunda - MODO

« · 193005 Till forumet

Sv: Frölunda - MODO
mike66:

Nolbyknölens topp är ett utmärkt ställe - naturskönt och en bedårande utsikt. Tänk vad härligt att sitta där med glada vänner och kriga om den prestigefyllda titeln. Möjligen får vi vänta till sommaren med arrangemanget, eller vad tror du?

Hmm, din fuling: Du planerar förstås att ställa upp med den fruktade TIK-klacken bakom dig - om de hittar sin flagga.
Kommentera

westerlind:
Självklart så samlas vi allihopa HS:are till sommaren. Jag ska förresten upp på Löta nu för att deltaga i Löta-liret. Det blir iaf ingen bordshockey där ikväll. Vädret är alldeles för underbart för att slösa bort en helkväll inomhus. Vad vore en fredag om man inte kunde glajda omkring på en hederlig månskenare.

Fredagsfrågan:

Vad kostar en sprillans Jofa-hjälm (690) med ett helt vanligt plastvisir som tillbehör?

1. 550 kr
X. 670 kr
2. 999 kr

Angående TIK-klacken, undrar om dom har kollat over the head?
Kommentera

mike66:

Rätt svar är en tvåa. Vad vinner jag?
Kommentera

poffa: Starkt jobbat. Du vinner självklart förstapriset. En gå-resa till SM-finalen mellan Timrå- Brynäs. Avgång Ö-vik och slutdestination Timrå Ishall. Du får själv bestämma när du vill börja din gå-resa. Självklart lånar jag ut min nya Jofa-hjälm också.
Kommentera

westerlind: #21 Molin är chanslös som spelare på ett bordshockeyspel pga det är väldigt svårt att slasha på ett Stigaspel.
Kommentera

mike66:

Och jag som hade hoppats att jag skulle vinna ett "slippa gå till Timrå vid en eventuell final"-kort. Och så vinner jag en gå-resa till. Jaja, jag får väl ta med mig en vän då. Någon som anmäler sig som frivillig?
Kommentera

mike66 och Poffa: Vad kostade en Dubbelnissehjälm ny (ja jag har ingen aning) ?
Kommentera

Frisco:

Ingen aning. Det enda jag vet är att jag har en SPAPS-hjälm liggande hemma i garaget.
Kommentera

poffa: I garaget? Undrar hur mycket saker folk egentligen har hemma i sina garagen till dålig nytta? Men snygga och coola är de.
Kommentera

Frisco: Jag hade själv en såndäringa potta på huvvet i onsdags när vi hade veteranseriepremiär mot Heffners/Ortvikens IF. Olycksfaktor i veteranmatch = Hög.

Tyvärr så fick jag ett klubb-blad i ögat därav min nya och säkrare investering utav en hederlig och svindyr Jofa-hjälm med tillhörande visir som nästan var lika svindyrt. (Blåtiran är fin och lyser ännu vackrare så här några dagar senare) Är det undra på att man alltid är fattig. Två hockeyspelande söner och en far som fösöker lira hockey på gamla dar.

Fluktade också lite lätt på ett par CCM 1152:or, snart blir A-Li galen;)
Kommentera

mike66: Tur att du inte skaffade nån Nike-hjälm ala Lemieux och Rådbjer. Då hade jag aldrig blivit stödmedlem=)
Kommentera

poffa:

Naturligtvis följer jag gärna med dig på din gå-resa till Timrå!
Kommentera

Frisco: Jag gick bara efter utseendet och då var Jofan det vackraste jag har sett i hockeyhjälmsväg. Nike-hjälmarna reades visst ut, nästan till skänks, 399 kr. Ingen som vill ha såna pajashjälmar.

Kan också berätta att Jofa-hjälmarna säljs komplett med galler. Jag försökte verkligen göra business med denne sporthandlare. Men tji fick jag. Så nu har jag ett galler liggandes över om det är någon som behöver ett. Själv så hatar jag galler, för det första: man ser knappt pucken på isen och för det andra så har man ett smeknamn till dom som fjollar sig och spelar med galler. "Gallerbarn." Visir är dock accepterat även i veteransammanhang.

Hittade även en hockeyspak för ca: 2500 kr, snacka om att bli frestad. Det som dock avgjorde att jag inte inhandlade denna spak var att sporthandlaren inte kunde garantera att den skulle hålla livet ut. Hade jag verkligen råd om jag nu skulle ha slagit till?

Är det verkligen så konstigt att våra föräldrar väljer andra sporter än ishockey till sina barn? Det är dyrt att utöva ishåkky skulle jag vilja påstå. T.o.m moderatbandyn har blivit billigare att utöva.
Kommentera

mike66: Blanda inte in bangolfen som dyr sport bara=) Nej nu bär det snart av mot Church Street Saloon.
Kommentera

Frisco:

Church Street Saloon? Det låter trevligt, jag kommer direkt - kan du boka ett bord som rymmer ett hockeyspel?
Kommentera

westerlind: Går tyvärr inte att boka bord på detta perfekta ställe.

Otroligt behagligt med frostade glas och att man får slänga allt skräp på golvet.
Kommentera

Taddy: Jag tror Westerlind vet hur rutinerna på Saloonen är. Jag skickar med en bild på Westerlinds tallrik på hans senaste Saloonbesök. För känsliga månnsikor rekommenderas blundning.
Kommentera

Frisco:

Känsliga månnsikor? N dann jänta breve hadd då farli bråttom na - hon ha tege allt. Hur komma dä sej? Hon täle ju vä dom annre mest hele tia.
Kommentera

westerlind: Man ska inte tala med entrecôte i munnen.
Kommentera

« · 193005