1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506755 inlägg · 4104 ämnen

Frölunda - MODO Hockey 2009-10-29

1194859 · » Till forumet

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2009-10-29
renen: "Zacke ska bara vara tät och använda klubban att stoppa puckar som går efter isen mitt på han. Med en riktig målis vinner vi med 2-1 fast vi inte har något som helst spel."

Måste bara påpeka att Honken i frölundamålet var ganska givmild också. Skulle lagen ha bytt målvakt med varandra så hade det knappast gått bättre...Men trots all det bästa Modospelet jag sett på ett bra tag, finns visst hopp om ni kan lyckas passera Timrå och Rogle, kanske även SSK.
Kommentera

Paddan: Lisa hälsar
Kommentera

Portello: ja jag glömde busschauffören, du ser jag duger inte till att sparka rätt folk, bäst att jag får sparken
Kommentera

Ambroo: Linda Rosing. Fy fan!
Kommentera

Berka: Glöm inte busschauffören!
Kommentera

Berka: Är det inte bättre att försöka få pastorn att få på sig grejerna och ev. heala foten?
Kommentera

Vi kör med systemet Fem-Fyre-Tre-Åtte-Nie-Sex-Åtte-Ett
Kommentera

supertrött:

Sparka challe och hela lagledningen å styrelsen å restaurangpersonalen, skogs , styf, materialaren , vaktmästaren och varandra
Kommentera

Frisco: Svennis ska de vara så vi får lite publicitet.
Kommentera

supertrött: In med Lagerbäck.
Kommentera

Blir det inte poäng på lördag tror jag att jag ska ge upp.

Fast ssk verkar ju ha fått nått bryt så man ska kanske inte hoppas för mycket.

Nej. Det blir 3p mot ssk
Kommentera

NuMo: Jag tycker vi ska köra 3-5-2 , då tror jag det lossnar.
Kommentera

Poffa: Hur kan vi förlora, trots att Timrå var så värdelösa? Obegripligt.

Positivt. De senaste matcherna har vi inte blivit utspelade, vi har hängt med hjälpligt.

Tyvärr så har vi ingen fart i våra uppspel, vi har nog svårt att få ut pucken ur egen zon. Tre fyra passningar och allt ser bra ut, så helt plötsligt. Någon tappar pucken helt oprovocerat så får vi börja om från början igen, men den här gången med press på oss. Det händer gång på gång.

När vi väl etablerar spel i anfallszonen så är vi för luftiga. Spelarna har inget understöd och så fort en passning missas så är det raka spåret för motståndarna mot vårt mål med tre forwards hjälplöst jagande på fel sida.

Fan, in med lite tråkigt kassaskåpssäkert 1-3-1 igen. Ett spel där vi styr moståndarna och fångar in dem så det blir stopp någon gång.
Kommentera

Berka: Tror inte backarna är för dåliga. Visar forward sig inte kan man ju inte slå ett pass heller, sedan är de kanske livrädd för att släppa in mål med tanke på hur situationen är just nu.
Kommentera

Mano: Har lite svårt att hålla med, förutom det sista då, antalet felpass och bortslängda puckar måste vara enormt.

Sedan undrar man ju hur det är i båset, såg det även på plats när vi mötte timrå, alla sitter ner och tränarna bara står medan tikarna stod upp stora delar av matchen och verkade betydligt mer taggade. Tränare som klappade och peppade sina spelare, nu tog MODO iofs hem segern då men angagemanget i båset verkar ju minimalt.
Kommentera

-JK-: Varför blir backarna så stressade? Mycket utav spelet spel börjar där bak, men backarna spelar ständigt fast sig å panikdunkar puckar i sargen åt vilket håll som helst utan minsta tanke på var den tar vägen.

Snackar man inte med varandra ute på isen?
Är backarna helt enkelt för dåliga (tror inte jag)
Eller finns det inget tydligt mönster att följa vid olika situationer?

Jag vet inte, jag är ingen coach , men att det inte funkar de ser jag.

Vi måste leda (flippa ut pucken i mittzon) -ligan rätt överlägset iaf. ;)
Kommentera

Berka: Steen och Molinder gör ändå en av sina bättre matcher i år tycker jag, men de är inte tillräckligt bra, bara mindre kassa.
Kommentera

Poffa: Jag sa detsamma när det skedde, men man fick ingen repris på det.
Kommentera

Är det bara jag som anser att det var solklar offside då Frölunda gjorde 3-2? När de transporterar in pucken över blå ca 10 sekunder innan målet är det i mina ögon offside i nedre delen av bilden, ungefär där pucken förs in över blå.

I övrigt, en bra insats av Modo. Den bästa förlusten så här långt.

Kommentera

-JK-: Tycker vi gör en helt ok bortamatch ikväll, spelar tajt och med bra hjärta. Tyvärr har vi ingen längst bak som vinner matcher åt oss, då blir det precis sådär lagom rättvis förlust när vi egentligen mycket väl hade kunnat sno en seger och skrockat om listigt bortaspel.

Känns förjävligt.
Kommentera

Rättvist resultat ikväll tyvärr. Som vanligt inga uppspel, slänger ner till frölunda backar som vänder spelet, spelare som inte vågar ha pucken utan bara skjuter iväg och då rätt på motståndare.
Kommentera

Salle: Steen har kört fast, ordentligt fast dessuton, molinder är... ja jag vet faktiskt inte, forsberg han är nog bara för dålig, enström borde få utvecklas i sundsvall, häggström kanske likaså.
Kommentera

Gusse: Ja Skröder såg man väl bara 3ggr.
När han spelade fram till första målet,
när han inte klev upp på Kallio vid 2-1.
och när han åkte ut i 3:e.

I övrigt så såg det ut som emot Timrå förutom att det saknades den vilja och engegemang vi hade på hemmaplan.
Kommentera

Gusse:Zacke ska bara vara tät och använda klubban att stoppa puckar som går efter isen mitt på han. Med en riktig målis vinner vi med 2-1 fast vi inte har något som helst spel.

Alltså hur ska detta sluta?

Kommentera

Wayne Gresky: Otroligt hur osynlig Skröder är på isen.Han är där men ser inte ut att jobba speciellt hårt.Har man dåligt självförtroende så måste man jobba ännu hårdare för att bryta mönster.Han gör tvärtom och glider omkring och låter alla andra göra grovjobbet.Tycker att det är dags att ta bort honom från första femman.
In med Madsen där istället,då tror jag att Zucca får större utrymme åxå.
Kommentera

Idag kan man fan inte klaga så jävla mycket. Men det märks endå hur många spelare vi har som inte hör hemma i elitserien tyvärr. Nu är det bara för freddan att plocka in nya spelare. Ser gärna 1 ny målis och 3 forwards sedan får man gärna göra sig av med lite spelare med.

Vi är helt klart värd en poäng idag, men samtidigt inte pga vi inte gör mycket rätt i sista perioden och passningsspelet ska vi inte ens prata om.
Kommentera

Wayne Gresky:

Med den matchbild vi erbjuder Frölunda så känns det som att tre mål i baken är ganska rimligt oavsett vilken storlek målvakten har.
Kommentera

NuMo: En större målvakt hade kunnat stoppa alla tre. Ja vi har ett uselt lag. Ja vi har ett helt värdelöst passningsspel. Ja vi är katastrofalt dåligt på att ta oss ur egen zon. Likväl hade vi kunnat få med oss tre poäng idag om vi sett en helt fantastisk målvaktsinsats. Det är det som irriterar.
Kommentera

NuMo: Du numo de kan inteens få kallas passningspel... Backarna stressar så in i de grövsta och dunkar slagskott i sargen i ren panik, va fan pratar man inte med varandra på isen, snacka om att inte hjälpa varann.

Sen spelar vi efter filosofin " Bort med pucken.. FORT!!"
Kommentera

NuMo: Hur många försök behövde vi för att få ut pucken ur zon i genomsnitt ikväll, 14-15? Ändå försökte vi inte försökte spela konstruktivt..
Kommentera

Björn W: Nu är challe inte poppis bland jyckarna, han måste ha rätt ont i baken den mannen, alla vill sparka han ;)
Kommentera

Berka:

Jag har svårt att lasta Zacke för något av målen. I det tredje har han antagligen inte ens en aning om vart pucken är.

Den stora skillnaden mellan lagen är ju hur lätt Frölunda har att promenera in i centrum med fart, samt hur svårt Modo har att få ut pucken ur egen zon med pucken i kontroll.

Det är på tok för dålig kvalitet på passningsspelet.
Kommentera

NuMo: Många uppeldade poäng blir det, multiplicerat med 55.
Kommentera

Nikki Nine: Sen var det också svagt av Hedman att inte göra minst tre självmål.
Kommentera

Wayne Gresky: Modo ät värda minst en poäng ikväll, kanske 3. Frölunda visar prov på hur dåligt ett lag fyllt av sjärnor kan vara.

Modo förlorar på att man slarvar för mycket och att zacke har hål i klubban (?)

Horava måste ställas mot väggen nu, Enström SKA INTE spela i 2:a, nu är det som spud säger, han spelar t.o.m PP??? En bättre coachning och jag tror vi hade kunna vinna ikväll.
Kommentera

Wayne Gresky: Glömde kommentatorn som kommer från Göteborg. Så dåligt!
Kommentera

NuMo: Ja det finns ingen timing och känsla alls i laget. Sen så är det bara att inse att modo inte producerar många farliga lägen i en match. Man får vara nöjd med två mål frammåt och skall man fortsätta så här så krävs det nog att vi murar igen ordetligt bakåt.
Kommentera

Nikki Nine: Du glömde hobbiten vi har i mål.
Kommentera

Björn W: Som sagt. Studsar pucken en halv milimeter så missar vi den 99 gånger av 100.
Kommentera

Personer vars fel det var att vi förlorade:

- Samtliga tre domare
Dömde inte bort målen Frölunda gjorde.

- Frölunda
Hade ingen respekt för att Modo ville vinna.

- Sekretariatet
Tog inte tiden så att den gynnade Modo.

- Publiken
Hejade på Frölunda. Har de ingen skam i kroppen?

För att vara seriös så känns det rätt bra efter förlusten ändå, tycker vi i stora drag gör en bra bortamatch. Finns mycket att ta med sig in i helgen men också en del att jobba på. Men en "uddamålsförlust" borta mot Frölunda är inte jättedåligt.
Kommentera

Men vad trött jag blir på trumfanskapet.
Kommentera

Berka: Så vad skönt, ett bortdömt mål.

Tror ni en TIK skulle gnälla över det målet om det var dem som gjorde det?
Kommentera

Berka: Vi är för mycket luft.
Kommentera

Kom modo nu, våga satsa framåt, stäng av enström i 4 år och ta in tuokko där ist. och kör framåt. Chansa lite nu, i kasse till och de e jävligt bra
Kommentera

Olle: Domarn har varit bra i matchen. Det har varit en snäll match och han har inte försökt synas.
Kommentera

Björn W: de kan du få om modo kan lära sig att slå flipp-pass,
Kommentera

spud: Om han är anonym så har han säkert förtjänat det på något sätt. Zebrajävel :)
Kommentera

Berka: Ja, dessutom PP. Vafan är hans uppgift nu? Vad är hans vapen i detta pp?
Kommentera

Nu vill jag se något nytt. PP-mål.
Kommentera

spud: Enström sämst på plan, men spelar nästan vart annat byte ändå!
Kommentera

1194859 · »