1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 520237 inlägg · 4122 ämnen

Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Salle:
En liten korrigering, jag har två tummar, om du har tre är jag den förste att beklaga.

Berka: Minst 3 poäng? Du lämnar alltså dörren öppen för att det kan bli mer?

Paddan: Jag har ju sagt minst 3p så vi får se.
Tror mycket beror på att spelet krampar så i egen zon, vi blir väldigt stressade och lätt fastcheckade i egen zon vilket tvingar oss till usla uppspel, typ timmys flippar som han gör 150ggr varje match, eller sargskarvar till motståndarbackar i mittzon.

Mot luleå hade vi knappt en handfull uppspel som är värt namnet på 60 min. resten är puckar som bara kastas ur zon i ren desperation, svårt att få till några ordentliga anfall då.

Frågan är varför det skiljer så oerhört från hemmaplan till bortaplan?

Berka: På bortaplan är MoDo rent uruselt just nu så jag befarar att det blir två förluster till innan nästa hemmamatch.

Bad_Brett: Jag tror oxå tyvärr att frölunda krigar till sig en vinst i morrn, trots att modo för dagen är ett bättre hockeylag.

Bad_Brett:

Har vi inte alla supportrar den känslan?
Som Brynäsare tycker jag mej känna likadant,men har inga statistiska belägg för det...

Berka:

Frölunda vinner i morgon. Lag bryter alltid sina negativa trender mot MoDo.

Per HApps: jaså vad trevligt. Själv håller jag på timrå

Per HApps: Alla 3?

Salle:
I morgon håller jag tummarna på Modo :)

Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23

Inför Frölunda - MODO Hockey

MODO Hockey var kvar i Luleå efter förlusten med 0-1 på torsdagen. Tidigt på fredagsmorgonen tränade laget innan man flög till Göteborg via Stockholm/Arlanda.
- Vi hade en bra morgonträning och jag kan säga direkt att jag var besviken efter förlusten, men inte förbannad, säger coachen Charles Berglund. Klart det finns hopp inför det som komma skall med spelare som har så bra inställning och krigar så bra, som nu var fallet.

MODO-coachen berömmer samtidigt Luleås defensiv.
- Vi hade möjligheter, men det var ytterst svårt komma in på mål. I sista perioden bevakade man bara ledningen och spelade sarg ut med framgång. Nu vann de med 1-0, sedan de gjort målet i slutet av första perioden på power play där jag inte tyckte att det skulle ha varit PP.

Bara ett insläppt mål är förstås högsta betyg för MODO också.
- Visst är det så. Överhuvudtaget släpper vi inte till mycket borta, men självklart måste vi göra mål. Men jag sade till grabbarna direkt efter matchen att fortsätter vi med den här inställningen och jobbar vi lika bra kommer också segrarna.

I sista perioden i Luleå fick assisterande kaptenen Morten Madsen vila och Mathias Trygg kom in.
- Inte för att Madsen var sämst, men jag ville ha till en del förändringar. Vi har trots allt tuff konkurrens om platsernas. Inte minst då på backsidan där vi har nio backar som fightas om sex platser.

Frölunda i Scandinavium på lördagskvällen.
- Vi kommer att möta ett desperat hemmalag, men jag tror på en bra chans bara vi jobbar på som senast och bättrar på offensiven.

MODO Hockey mot Frölunda i Scandinavium 23 oktober 16.00:
Målvakt: 32 Tuomas Tarkki (30 Nicklas Dahlberg).
Backar: 3 Mattias Timander, 55 Ole-Kristian Tollefsen - 18 Per Hållberg, 12 Daniel Josefsson - 8 Charlie Cook, 5 Hans Jonsson - 47 Alexander Bonsaksen, 2 Jens Westin.
Forwards: 10 Per-Åge Skröder, 24 Niklas Sundström, 44 Nicklas Danielsson - 17 Morten Madsen, 93 Byron Ritchie, 26 Kristian Forsberg - 25 Anton Hedman, 39 Per Svartvadet, 13 Niko Dimitrakos - 6 Magnus Häggström, 87 Robert Rosén, 28 Jacob Blomqvist - 47 Mathias trygg.

Noterbart är
A t t truppen för tillfället inte har några som helst skador.
A t t matchen Frölunda- MODO är en av huvudmatcherna i Canal+. Att Canal+ också gjort specialreportage kring Nicklas Danielsson och Per-Åge Skröder, som sänds innan matchen.
A t t MOD= senast i Göteborg vann med 3-2 och att man tidigare i höst besegrade göteborgarna med 6-0.
A t t 86-backarna Oscar Hedman och Tobias Viklund, svenska mästare med MODO 2007, spelar i Frölunda.

« · 1294607