1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507017 inlägg · 4104 ämnen

Frölunda - MODO Hockey 2010-12-09

« · 1318559 · » Till forumet

Frölunda - MODO Hockey 2010-12-09
Referee: Andersson, Thomas
Linesmen: Persson, Viktor
Lundgren, Ludvig
Kommentera

Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-12-09
Nikki Nine: Nämen vad trevligt. Den där Thomas Andersson har jag hört ska vara bra.
Kommentera

Paddan: Tycker att han skött sig någorlunda de senaste matcherna. Han kanske har dåligt samvete och vill gottgöra Modo för de poäng han stulit genom åren?
Kommentera

h o c k e y : Tycker vi har Tomas Andersson väldigt ofta i år.Nu dömer han ensam det betyder troligen bara det att det bli förlust idag.
Kommentera

Gusse: Sant. Vet inte varför jag skrev så…
Kommentera

Kvällens fullpottare:

22. FORSSTRÖM, Andreas 49. BYSTRÖM, Anton 35. OLOFSSON, Jesper  
  4th Line 40. AHRLING, Isak

10. SKRÖDER, Per-åge 24. SUNDSTRÖM, Niklas 44. DANIELSSON, Nicklas  
  3rd Line 5. JONSSON, Hans 18. HÅLLBERG, Per  

6. HÄGGSTRÖM, Magnus 39. SVARTVADET, Per 28. BLOMQVIST, Jacob  
  2nd Line 47. BONSAKSEN, Alexander 3. TIMANDER, Mattias  

17. MADSEN, Morten 87. ROSÉN, Robert 25. HEDMAN, Anton  
  1st Line 12. JOSEFSSON, Daniel 2. WESTIN, Jens  

Goalkeepers 32. TARKKI, Tuomas  
  30. DAHLBERG, Nicklas  

MODO Hockey

Kommentera

Gusse: Dömer Rådbjer fortfarande? Har inget minne av att jag sett honom i samband med någon match i år, fast jag kan ha fel? Har ingen riktig koll sen de tog bort namnen från ryggen. Men Andersson måste ju ha dömt nästan varannan match känns det som?
Kommentera

Senaste skvallret från LJ-forumet:

"Enligt uppgifter jag nyss fått höra kommer MoDo gör ett så kallat "trestegsfyrverkeri" fram till nyår. Det handlar således om tre etablerade storspelare som kommer presenteras inom en tidsram från jul fram tom. nyår. Den första som en julklapp den andra i mellandagarna och den tredje kring nyår. En av spelarna ska tydligen smälla väldigt högt om man uttrycker sig så.

Detta tyder ju på att det finns rejält med resurser att lägga på nya spelare och att man har ambitioner iaf. Kanske därför det är så tyst just nu för man har allt under kontroll? Man är iaf riktigt spänd på att få veta vilka dessa tre etablerade herrar är!? För mer än så här kunde inte min kontakt säga tyvärr, men det blir ju spännande vilket fall."

"Jag har läst det här forumet en hel del sedan en längre tid tillbaka och brukar i regel inte delta i de mestadels löjliga diskussioner som tenderar att uppstå på sådana här ställen, men nu när jag såg detta inlägg fick jag lov att dela med mig av det jag hört nu när jag faktiskt har något på fötterna. Min familj är från Ö-vik med omnejd, är därför indoktrinerad Modo-supporter och har följt föreningen på håll. Min släkt har i sin tur en del kontakter i näringslivet i stan, kan av uppenbara skäl inte säga vilka företag det handlar om, men jag har också hört att det planeras för samma slags "paketvärvning" som Täckaskott påstår, som några lokala företag ska stå bakom. Det ska tydligen bygga på en exponeringslösning exklusivt för de företagen som står för finansieringen och att det är en och samma agent som har hand om dessa spelare. Jag vill helst inte höja supportrarnas förväntningar i onödan, särskilt inte med tanke på att om kvällstidningarna får reda på detaljer kring det här riskerar det att förstöra hela marknadsföringseffekten, men går den här dealen i lås vore det den största transferbomben i elitserien på många år."

Kan ju bara inte vara sant. Eller? Foppa, Zucca och Pikkarainen t.ex. vore ju inte så dumt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Salle: Ska vi gissa på att Ahrling ersatt Hållberg efter ett par byten, efter att Hållberg gjort rent horribla misstag i egen zon och nästan på egen hand förorsakat tre baklängesmål.
Kommentera

Gustafsson: Åfan, inte visste jag att Kapusta, Wilde och Tuzzolino har samma agent.
Kommentera

Gustafsson: Har ju snackats om Zucca ett tag.Ovanligt tyst kring Foppa iallefall.
Pikkarainen..Nää ,men man hoppas ju
Kommentera

Gusse: Ingen som sett Joe Sakic testa klubbor någonstans i närheten av Övik?
Kommentera

Paddan: Skall vi gissa på att Modo får en tidig utvisning ikväll.Ett bortdömt mål,
och en ny skada?
Kommentera

Petey21: Rådbjer har väl fullt upp med att köra lastbil nuförtiden.
Kommentera

Gusse: Kan det här verkligen stämma? Nog måste MoDo väl ha haft Kuben fler gånger än två matcher denna säsong.

http://www.domarna.se/Domarna/Pages/SerieGame.aspx?id=Elitserien

Kommentera

Paddan: 6 gånger står det på min skärm.
Kommentera

Frisco: Kan det vara som så att Paddan bara bryr sig om att kolla i förlustkolumnen av gammal vana när det gäller Kuben?
Kommentera

Frisco: Haha, hmm... men när jag kollade stod det två matcher på informationen. Måste kollat fel lag.
Kommentera

Paddan: Som vanligt tappar vi när vi kliver på för mycket.
Kommentera

NuMo:

Bort med Tarkki, den där måste han ju ta! Ett tamt klent avslut av Andersson.

Juniorerna har varit bäst hittills.
Kommentera

Snyggt av Jesper O. Nu fick vi lite doft av vad han kan.
Kommentera

NuMo: Meh, blev ju riktigt uppspelt av våran positiva start, tyvärr dalade det betänkligt. Jao, jao, vi är med i matchen.
Kommentera

Gustafsson:

Vi ser trötta ut. Det är ofta väldigt varmt i Scandinavium, så det blir väldigt svårt att orka i 60 minuter.

Juniorkedjan är matchens behållnings så här långt, synd bara att tabellplaceringen är så dålig att tränarna knappast kommer våga ge dem speciellt mycket förtroende i slutet av matcherna.

En liten iaktagelse: Jag undrar vem snillet var som beslutade att man skulle trycka "J. Westin" på Jens tröja. Precis som någon bugg i ett gammalt hockeyspel. Humor på hög nivå.
Kommentera

Matchbilden känns igen. Modo börjar bra, skapar chanser och borde ha gjort två-tre mål. Istället mål i baken och uppförsbacke. Om vi bara hade haft några spelare med killer instinct.

Att juniorkedjan är bäst är både roligt och skrämmande.
Kommentera

Bad_Brett: Det är ju för att man ska kunna se skillnad på honom och hans bror, John Westin. :)
Kommentera

Bad_Brett: Det är ju för att de ska kunna skilja mellan #2 J. Westin och #2 Jo. Westin
Kommentera

Gustafsson:
lol
Kommentera

Nenne: Att det skall vara så svårt att göra mål.
Kommentera

NuMo: Jag tycker tyvärr att Ahrling är alldeles för dålig i egen zon för att ha något i elitserien att göra i dagsläget.
Kommentera

Det var den matchen det. Vi kanske borde börja med konståkning eller annan bedömningssport, för mål kan vi ju inte göra oavsett hur öppna lägen vi får.
Kommentera

Wayne Gresky: Men fy fan vad ledsamt det här är.
Kommentera

Wayne Gresky: Ja, nu stöp han utan anledning. Såg lite roligt ut faktiskt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Var är Josefsson?
Kommentera

Medräknat denna match har vi gjort två mål eller mindre i 15 av 28 matcher. Man kan ha vendettor mot vår målvakt om man vill, men det är pinsamt uppenbart var problemet ligger.
Kommentera

Nenne: Ont i foten.
Kommentera

Nikki Nine: Anfall är sämsta försvar.
Kommentera

Nikki Nine:
Har du mer information, är det sen förra matchen för visst stod han med idag?
Kommentera

Nenne: Han har spelat med en skadad fot några veckor, sprutorna tar inte längre. Om jag förstått rätt.
Kommentera

Nikki Nine:
Ok, tack..
Kommentera

Nikki Nine: Tycker helt seriöst att Skröder och Susse ska ta en time-out med hockeyspelandet och fundera över vad de vill göra med sina karriärer. De tillför ingenting just nu.
Kommentera

h o c k e y : Tycker helt seriöst att vi inte ska plocka bort spelare ur truppen utan lägga till.
Kommentera

h o c k e y :
Nu tycker jag att du överdriver, de har precis som kuben skärpt till sig..
Kommentera

Kuben är 5 plus idag, wtf?
Kommentera

Vad less man blir på hockey ibland asså.
Kommentera

Nenne:

MoDo är ett allsvenskt lag i dagsläget, det är ingenting att hymla med. Svågerpolitiken tycks till slut ha tagit ut sin rätt. Man valde att ge superkontrakt till gamle stortjänare vilket förstörde ekonomin, man satte sin sparkade andretränare som sportchef och man lyckades döda ishockeyintresset genom att bland annat stänga ner det officiella forumet (i ett desperat försök att censurera vissa obehagliga sanningar).

Klubben gör ett så amatörmässigt intryck på många plan. Idiotiska uttalanden i media, en souvenirbutik som ser ut som en loppmarknad och en enorm övertro på sin egen kompetens.

Jag lider så oerhört med spelarna som verkligen gör sitt yttersta i match efter match. Länge var inställningen på isen ett problem, men nu gör de verkligen allt de kan för att vinna och bjuda publiken på underhållning. Men det finns ingenting att göra i dagsläget. Även om man lyckas kämpa sig till poäng lite då och då, så går det inte att spela med ett backpar och två kedjor som håller Elitserieklass. I dagsläget har AIK ett starkare lag på pappret, det säger lite.
Kommentera

Bad_Brett:
Håller med till 100%, jag ber till voodoogudarna att man har en plan för fortsättningen. Gillar dock tränarna och kämpaglöden, räcker dock inte långt...
Kommentera

Bad_Brett:
Jaha, det är därför..
Kommentera

Malen kanel!
Kommentera

Nenne: Anton Byström är faktiskt pure class. Han måste få ett A-lagskontrakt.
Kommentera

Jävla Kvalserie fan asså
Kommentera

« · 1318559 · »