J F K:
Skröder är seg nu men gör poäng och är stabil i spelet i egen zon. Han lever mycket på sin rutin och känsla för att vara på rätt ställe när chansen kommer. Skröder blir viktig i slutspelet
Susse har varvat hyfsade insatser med direkt dåliga men jag kan nästan lova att Susse kommer att vara Modos bästa spelare i slutspelet, kanske tillsammans med Starkbaum.
Minns hur han höjde sig och bar hela Modo genom kvalserien.
Redigerad kommentar
J F K:
Oj, här händer det saker. Skröder är tydligen värdelös nu igen. Jaja, vi får väl se det som någonting positivt att folk inte hittar någonting annat att klaga på.
Många här tycks stirra sig blinda på poäng. När Färjestad vann senast vann Prestberg deras interna poängliga med 36 poäng. I lag med bra bredd fördelas istid och poäng över de olika formationerna. När MoDo vann sitt guld 2007 plockades Sundström-kedjan stundtals bort helt, men det spelade ingen roll eftersom samtliga kedjor producerade poäng.
Själv är jag för en gångs skull rätt optimistisk. Jag tror att spelare som Sundström och Skröder kommer höja sig rejält när slutspelet börjar. Nu när resten av säsongen är en transportsträcka förstår jag om de inte är att supermotiverade.
Trots det ska jag kasta skit på en spelare, och det är väl som att svära i kyrkan. Men, jag känner verkligen att Cumiskeys inverkan är lite av ett nollsummespel. Det är otroligt underhållande att se på, men jag kan inte längre blunda för hur ofta det blir hönsgård som en direkt följd av hans spelstil. Jag tycker att försvarsspelet har sett stabiliare ut i de matcher han har saknats.
Berka: Om du tror att någon som Possler skulle leda interna poängligan om han fått Skröders plats så har vi helt olika uppfattning. Hade Possler gjort hälften så hade han gjort det fantastiskt bra sett till förutsättningarna.
Possler hade väl förmodligen gjort fler poäng än alla svenskar förutom Zäta i förra VM bara han fått spela med Thoresen också då antar jag?
Redigerad kommentar
J F K: Och Skröder samt Sundström är vårt bästa boxplaypar fortfarande. Påhlsson och Kempe är inte långt bakom, men jämfört med K Fopp och Madsen är det väldigt stor skillnad. Nu förtstår jag att man spelar de sistnämnda mycket då det gör mindre om man sliter ut dem än de som förväntas leda offensiven.
Sedan är det ett jäkla snack om första-, andra- eller tredjekedja. Att inte spela Skröder ihop med Sundström är vansinne. Kalla dem vilket nummer man vill. I dagsläget är det lite av adrakedjan då Påhlssons är på stark uppgång. (Ritola har dock haft två tunga matcher på raken).
spud: Han hade varit given i en förstafemma i varenda lag i serien. Bredvid Holloway och en center skulle han kunna ligga topp fem fortfarande, men nu har Susse inte varit lika effektiv framåt och de har inte riktigt hittat rätt tredjekille, även om Müller är helt ok.
Hans skridskoåkning är fortfarande vassare än Wernbloms när denne stod på sin topp:)
J F K: Det har att göra med att skröder spelar med bättre kedjekamrater och att han i grunden är en bättre hockeyspelare än joel.
Dock måste jag hålla med spud, skröder och sundström har inte sett sähär sega ut någonsin tidigare, iaf inte skröder och jag hoppas de båda tar avsked efter denna säsong så man slipper se dom göra en ennu blekare säsong 13/14.
susse skulle kanske kunna köre en säsong till då han är väldigt bra i PP, men skröder ... ja va fan man har väll gnällt på han förr å så rättvare e så har han kommit igång :D
Monno: Det är lustigt det där med Skröder. Han är slut, kass, lat, tjock, trög och en lång rad mindre trevliga saker. Likt förbaskat är han ett par poäng före den ständigt hyllade Joel Lundqvist och har plus i plus/minus där Joel har minus. Skröder leder den interna poängligan, även om man lätt kan få för sig att Kempe skulle göra det om man läser inlägg här.
Han är lite speciell den där norrbaggen.
spud: Skröder snittar 0,68 poäng/match denna säsong, vilket är samma som hans snitt 09-10. Om det är någon jag är orolig över så är det Sundström.. han ligger på 0,48 poäng/match nu och har sitt sämsta poängsnitt sedan han kom tillbaka från Elitserien.
Nästa år blir nog Susse utbytt och kanske Skröder hamnar i en andrakedja? Kanske Ritola-Påhlsson-Kempe blir vår första?
Redigerad kommentar
tror vi kan glömma nån hjälp från Brynäs i jakten på en fjärdeplats. Brynäs ärhyfsat utspelade.
Och när jag skrev det så gjorde Luleå 4-0.
Redigerad kommentar
Berka: Och om du bentacklar någon, då får ditt lag powerplay.
Gäller bara om A: Du är en junior eller om B: Bentacklingen träffar en tysk.
Redigerad kommentar
Berka:Man e ALLTID ansvarig för sin klubba, visst skulle Kousa åkt ut.
Men vem tror vi har perfekta domare? Man vänjer sig, nästan, vid den låga standarden.
Men KOM IGEN nu, MoDo, liite mer fart, tack!! Kempe har ju nästan... Släkten e ju alltid värst, dags för Samme P att måla?
Berka:
Den här regeln med att man inte får blockera pucken med handsken, är den helt borttagen?