1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13

2821080 · » Till forumet

Sv: Frölunda - MoDo hockey 2025-02-13
Vikingmodo : Är så gammal att det hette personal-kontor när man fick anställning förr.

HR blev nån form av Yadayada, liksom många andra tjänster. det var där och då man började glömma vad man är till för. Human Resources, brrr, fy fan
Kommentera

Costanza: Tycker du vore lämplig för många roller i MoDos organisation. . Speaker,musikansvarig, pressansvarig, Fast Primärt, Föreningens People Person. Länken mellan Ledning/Spelare och oss dödliga.

Sjukt att du inte redan fått den tjänsten
Kommentera

Costanza: Haha HR är fan det värsta jävla påfundet. Deras jobb är att anställa den som är bäst lämpad att slicka röv på chefen. (HR= facket fast för arbetsgivare)
Kommentera

puffe: Har tröttnat på Umeå. Det går 13 HR-kärringar på varje jobb här och de vill bara anställa någon annan än George. Vart ska jag flytta? Tror du att JanneG lånar ut sin soffa?
Kommentera

puffe: Med Zajken i mål hade vi tagit 5. Olle måste till Tyskland.
Kommentera

Gäsp: Därför ska du belönas, min Käre Vän. Fiktiv Zingo för att du,, liksom jag, tycker 2 poäng är bra början på denna ödesdigra vecka
Kommentera

M Horava: Ja, sittplatserna gör nog lite till, blir ju tajtare i typ Jönköping, men alltid kul med MoDo-stödet söderut. Och, alla kommentatorer tror alltid att merparten åkt från Övik......
Kommentera

puffe: Ja, det var rätt många MoDoiter på plats. Ganska tydligt att en som stod några rader ifrån hejarklacksledarna tyckte att de var lite för slappa. Han försökte elda på i sista och fick hyfsad respons men det kändes lite segt i klacken precis som för spelarna på isen..
Kommentera

2 p på dessa två oerhört svåra bortamatcher är över min för väntan iaf.
Kommentera

M Horava: Jag filmade MoDo-klacken en gång, ska visa den när jag blir stark igen, men imponerande hur många vi är, oavsett var vi spelar
Kommentera

Gavelo: Kul att se MoDo live! Man ser ju så mycket mer grejer när man är på plats. MoDos fyra kedjor har väldigt olika spelsätt, vilket inte framgår lika väl i tv-rutan men gör att MoDo är roliga att se. Winberg och Ladue rör sig bra och gör ju ett jäkla bra jobb ihop! MoDo var klart mycket bättre än förra gången man var i Scandinavium. Pissig start på matchen. Inte direkt rättvist att Frölunda hade 2-0 såpass snabbt. Fatta att laget skulle lyfta ännu mer med en annan center mellan Ranta och Jasek.
Nu kör vi över Leksand i nästa!
Kommentera

Chamez: Modo var klart bättre första 40, borde haft en 2-3 måls ledning.
Olle darrig bakåt och samspelet med backarna är oroligt.
3:e perioden är rätt slät från båda håll, Modo försökte men bensinen var mer eller mindre slut och Frölunda var för dåliga för att skapa något eget så hela 3:e kändes som en lång transportsträcka till slutsignalen.
Kommentera

Chamez:

Det finns verkligen viktigare saker än en MoDo-match.

Spelet var kanske lite energilöst den här gången, men vi visar igen att vi är med. Så det kan bli bättre härnäst.

6 poäng mot Leksand!
Kommentera

Chamez: Vi kommer tillbaka. Hälsa din fru från George!
Kommentera

NuMo: Såg inte matchen. Låg bredvid min cancersjuka fru och tittade på annat. Förstår jag rätt att Modo ändå hade massor av chanser? Såg bara målen nu i efterhand och de vann skotten ganska ordentligt? En förlust borta mot Frölunda är inget jag grämer mig för iaf. Nu är det bara att ladda om och ta 6p mot Leksand!
Kommentera

Röda dagar : Tycker vi är väldigt bra i 2 perioder, trots lite oflyt. Nu står Lassi resten och vi får spela hemma igen. 3 av 4 kommande är hemma, fyll på ladan, Gott Folk

2 poäng på bortamatcherna mot Växjö och Frölunda är inte kattskit.

sedan är det alltid kul med så många MoDoiter på plats
Kommentera

Smurfen: dessutom en horribel MoDoutvisning, vi var på gång vid 3-2 sen hittar domaren en utvisning där klubborna hakade i varann o 4-2.
Kommentera

NuMo: Nånstans blir det rättvist om vi skulle åka ur. Då har klubben förtjänat det. Så fungerar Georges stora skalle just nu ;-)
Kommentera

Costanza: På förhand ser nästa omgång riktigt trevlig ut😎
Kommentera

Röda dagar : Har inte sett matchen men såg nu highlights , herregud vilket flyt dom hade på 4-2 målet .

Den studsen finns ju inte , den studsade ju på målburen också innan han kunde lägga in den i tom bur .
Kommentera

Röda dagar : Detsamma. Man kan vara optimistisk trots förlust borta i Göteborg.
Kommentera

Costanza: Så ska det låta! Vi ska spela slutspel.
Bra spelschema kvar och vi har god form.
Kommentera

Monno: hade mycket högre förhoppningar om Ranta den här säsongen faktiskt
Kommentera

modomille: Ja det säger lite om hans kapacitet när det känns som han missar allt men ändå gör en del poäng. :-)

Defensivt tycker jag dock han fuskar med marginal mest av alla fortfarande.
Kommentera

Costanza:

Det är så små marginaler att jag inte ens vågar hoppas.
Kommentera

Monno: Han har ändå åtta poäng på dom tio senaste
Kommentera

NuMo: Nu vinner vi resten och skapar kaos i slutspelet!
Kommentera

NuMo: Avsluten var dåliga, och blir jobbigt när Olofsson och Ranta som har självförtroendet att ta skott i rena lägen (med alla rätt dom kan skjuta mål) istället missar mål så pucken åker ur zon nästan eller vi får slita som fan för att få tillbaka den så blir det jobbigt.

Ranta för den delen. Man vet ju vilken uppsida han har men tycker han är förjäkla bedrövlig just nu. Offensivt så är det väl ok betyg än om han mest missar mål just nu.
Men defensiven är så dålig. Det slarvas något kopiöst.
I PP ser det ibland ut som han inte bryr sig alls utan lirar nån gubbhockey där man göra vill få till flipp passen över mottmståndarens klubba.
Ramta har lagt fler chans backhandflipp pass över hela zon i PP senaste matcherna än jag någonsin ens sett den typen av pass.
Han bara chansar ju...
Kommentera

Gavelo:

Ja, ett stopp från backarna en halvmeter innan i stället för att vi hamnar i knät på målvakten vore önskvärt.
Kommentera

NuMo: Vi saknar lite tyngd och gritt för att det skall vara riktigt bra.
Överlag är Modo bättre än Frölunda men Frölunda får psykologiska mål medans vi blir lite för runda i offensiven, förstå vad bra vi skulle bli om vi haft en Lasu typ som center i 4:e och en fysiskt stark center i 3:e.
Sen syns det att vi är i behov av en Robban Hägg bakåt för det är för snällt framför våran kasse.
Kommentera

Vinner vi bägge matcherna så är även Leksand nere i skiten, tjoho!
Kommentera

Monno:

Nu gäller det i dubbelmötet mot Leksand. Ingen lätt uppgift men nu har vi en vilar Lehtinen så förlorar vi så lär det väl inte bero på att vi inte har bästa målvakten, dessutom vilad inför det mötet.

Vi har ett bra basspel nuförtiden, om vi har energin, vilket vi inte visade den här matchen så har vi goda chanser att ta viktiga poäng.

tar vi inte de poängen så får vi de jobbigt.
Kommentera

NuMo: Ja man kan inte skylla allt på EK när vi gör 0mål framåt i 5mot5.
Nu kanske Lassi räddat någon och gett oss poäng. Eller hade han inte det. Vi får aldrig veta och gjort är gjort nu siktar vi mot Leksand.

Men vi gör en ok match men sån otroligt skillnad på hur vi får slita för att ta oss in på mål och vinna kramperna medans Frölunda rätt enkelt får in en gubbe med röven i ansiktet på EK och tid på sig att hantera eventuell retur.
Tyngden framför egen och offensiv kasse tycker jag nog är det största steget vi måste ta för att ta "nästa kliv".
Kommentera

NuMo: 2-2 i matcher ändå fast vi är i botten. 2p efter att ha mött Växjö och Frölunda borta, fullt godkänt!
Kommentera

NuMo: Frölunda är bra men jag tycker Modo är rätt bra också. En bra bortamatch men oskärpa i avsluten och inte riktigt påslagna första 10 i första perioden. Jaja nya tag på lördag.
Kommentera

Domsjö:

Avsluten var ganska usla. Svårt att säga om det är oskärpa eller att vi bara hade en sån kväll. Tycker inte vi hade så otroligt många bra chanser om sanningen skall fram och då minskar ju marginalerna. Energin var inte med oss den här kvällen. Frölunda är ju bra, det kan man inte bortse från. Vi är trots allt ett bottenlag.
Kommentera

Framnäs: Som vanligt förvränger man lite som man vill det ska va. :-)

När vi var topplag i HA var vi grymma med 6mot5.
Året vi gick upp spelade det ju ingen roll vad det stod efter 2 perioder för vi bara matade på tills vi vänt.
Kommentera

Domsjö: Fortfarande ovanför strecket så man får väl vara nöjd
Kommentera

KRB: Linköping vinner men turligen på övertid. Viktig match på lördag där jag hoppas vi kan vara bra i en fullsatt arena
Kommentera

KRB: k.ken LHC 2 poäng
Kommentera

ZingoHojt:

Japp, det är en hyfsad kväll!
Med vår förstemålvakten vinner vi lätt nästa match
Kommentera

NuMo: Vi har x antal skott en bra bit över ribban till att börja med.
Kommentera

KRB: Vi får ändå vara nöjda med att de andra bottenlagen torskade.
Kommentera

bollan123:

Ek gör en ok match enligt mig. Han står inte på öronen, dvs. han räddar inte till synes mål. men han gör några räddningar bl.a. frilägen och han är stabil i basspelet.

Nä, ikväll är det utespelarna som bjuder på målen. Så är det bara.

Deras målvakt var stabil, men vi var inte heta framför deras mål.
Kommentera

Domsjö:

Linköping knaprar in på oss i tabellen ikväll….
Kommentera

Thors 22: Karlin ställer Ebbe på Lördag…

Och han håller nollan!
Kommentera

Vikingmodo : Förlängning Lhc-Lif
Kommentera

Förlängning i Linköping, så vi är kvar i ingenmansland.
Kommentera

Gavelo: Haha det där har jag tänkt på också. Förlorad tekning, tröga rör och mål i öppen kasse
Kommentera

Thors 22: Hade inte trott vi skulle vinna resten av matcherna. Men kan vi fortsätta att spela på den här nivån så ger vi oss iaf chansen att vinna varje match.

Hade varit jobbigare om vi spelat uselt. Fortsätter vi spela så här och får ett bättre målvaktsspel så lämnar vi över kvalplatsen till två andra lag.

Nu krossar vi masarna på lördag
Kommentera

2821080 · »