1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506334 inlägg · 4103 ämnen

Frölunda - MODO Hockey Scandivalium 2011-03-01, kl 19:00

1355590 · » Till forumet

Sv: Frölunda - MODO Hockey Scandivalium 2011-03-01, kl 19:00
Snipan: "Brynäs vann lotteriet. SSK fick nöja sig med en poäng.Skönt!"

Lotteriet?
Kommentera

Nästan lite komiskt att de var Pierre Hedin som tog en 2:a i offensiv zon i slutet av ssk match.
Kommentera

Mycket känslor inombords i afton.

Rädsla för kommande matcher.
Rädsla för en eventuell kvalserie.
Rädsla för kommande säsong oavsett vad som händer i nuläget.

Dessutom stor besvikelse över att vi aldrig kan vinna såna här måstematcher.

Sen är det faktiskt en viss lättnad då resultatet i de övriga matcherna inte gick helt emot oss.

Fast till största del känner jag stor frustration. 
Frustration över hur coachparet INTE verkar har förmågan att se att matchens taktik inte fungerar, kedjeformation inte funkar tillsammans, enstaka spelare inte fungerar förrän det är "för sent" mm. Och detta gäller tyvärr inte bara ikväll.

Ikväll så stångade vi oss envist blodiga emot en mur av motståndare i två perioder. Vi fick aldrig pucken tillräckligt djupt för att sätta press på deras backar (VF's svagaste punkt) och vi slarvade i mittzon gång efter gång. Detta gav VF chansen till flertalet kontringar och ofta lång press i vår försvarszon.
Till råga på detta var vi värdelösa på tekningar, hur många gånger fick KFop plockas bort tex.  Men gjordes det nåt i båset.. . Nix Pix!

Inför tredje, när vi alla så gott som gett upp, så ändrar vi, äntligen, lite och vips så funkar allt så j-a mycket bättre. Men även då så sker en del lustigheter ifrån ledarduon.
I PP slänger man in Rosén som inte gjort ett enda byte i matchen?
Man bänkade Danielsson, till förmån för en hårt arbetande Hägga, för att sedan låta Niklas spela igen?
Man bänkar Hasse som inte var sämst på nåt sätt till Josefssons fördel men låter Timmy som ofta var snett ute fortsätta?

Det kunde ju alla räknat ut med lillfingret att VF skulle vara krigsmålade och tända till tusen. Men MoDo såg oengagerade och mätta ut trots ett rätt prekärt läge.
Hur f-n kan man inte få proffs att inse såna grejor?
Att dom (både ledning och spelare) sedan plattitydar sig med uttalanden som "det är såna här matcher man vill spela" och "det är inga problem att få grabbarna att tända till" odyl gör en ju bara förbannad när man ser insatsen i det hela.

Nä det är många känslor i kroppen och tankarna snurrar mest runt så jag vet inte ens om dessa ord beskriver nuläget.
Just nu hjälper inte ens vetskapen om att det kunde vara värre... 

Redigerad kommentar

Kommentera

Johnny Bravo: De betyder tyvärr att vi inte går dit. Men ni slipper KS.
Kommentera

yngwie: Grattis. Faktiskt avundsjuk att ni går dit.
Fast slipper vi KS är jag mer än nöjd.
Kommentera

Nej, nu tror Boork att Modo går till slutspel. De vet ni ju vad de betyder.
Kommentera

Paddan: Hahaha. Bra där Kappelin (Y) Verkligen bra där!
Kommentera

Snipan: Och i Italien sitter Kristina Kappelin och tycker att elitserien i ishockey är en enda lång transportsträcka i väntan på slutspelet. Annat är det med fotbollsallsvenskan, där är varje match livsviktig!
Kommentera

Jag ser ett plausibelt scenario framför mig som skulle kunna vara väldigt intressant.

Den 8:e slutspelsplatsen skulle kunna tilldelas efter straffar på Hovet. Jag tror utgången kan vara avgörande för huruvida man fortsätter med straffar efter OT även 2011/2012.
Kommentera

Sawchuk: Den missade tekningen mot AIK på annandagen, när Lord Byron inte låste.

Men nu är det Luleå på torsdag, det kan gå. Det är värre med AIK nere i Hovet. Fast det är klart, det måste ju vända någon gång.

Kommentera

Det känns som alla förlorade poäng i straffavgöranden kommer och biter oss i häcken nu.
Kommentera

Snipan: jag skönt men hur modo ska kunna hålla ett Frölunda på G bakom sig är för mig en gåta.en ska kan vi ju vara säkra på det är att mot aik på lördag vinner vi inte.

Tror tyvärr det blir kvalserien vore på ett sätt rätt åt dom självgoda idioterna i ledningen som totalt saknar ödmjukhet.

Kan dom inte ta bort bannern på hemsidan om att boka biljetter till slutspel den är den är ett jävla hån tycker jag.
Kommentera

Bad_Brett: På torsdag har vi säkert också Kuben och Morgan Johansson som domare. Och Jarmo Myllys barnbarn står i mål för Luleå
Kommentera

Snipan: Tack Jakob Silfverberg som både kvitterade och avgjorde och hastigt och lustigt gick Södertälje från tre till en poäng, viktigt.
Kommentera

Brynäs vann lotteriet. SSK fick nöja sig med en poäng.Skönt!
Kommentera

Bad_Brett: Får se om modospelarna kan tända till när det blir kvalseriespel.
Kommentera

Berka:

Jag tror Nagy prioriterar NHL före Allsvenskan.
Kommentera

Icing-Ove: Slutspel eller ej, nu är det dags att modo behåller sina bra spelare till nästa säsong. lubos,ladislav,pickan och byron ska kontrakteras direkt
eriksson,timmy,hasse,svarten,hållberg,josefsson kan man nog ta sig en rejäl funderar på om man ska fortsätta spela, personligen är jag ytterst tveksam till någon av dom
Kommentera

Petey21:

Tyvärr är det ju inte första gången MoDo väntar tills de ligger under med 2-3 mål innan den börjar spela ishockey. Någonting är sjukt när de inte ens tycks lyckas tända till ordentligt i så här viktiga matcher.
Kommentera

Icing-Ove: Challe såg inte alltför nedslagen i intervjun efter matchen. Han har säkert något ess i rockärmen.
Kommentera

Petey21: Timrå tar inte 6 poäng. Så de gäller bara att Modo gör det nu.
Kommentera

Nikki Nine: Klart det finns en chans, annars kan man lika gärna lämna WO och spara lite pengar genom att inte ens åka ner till AIK-matchen. Visst är det ett svårt läge, men chansen finns ju fortfarande och man måste ju våga tro att det är möjligt, och spelar man som i sista perren så kan man helt klart ta 6 poäng till. Trist bara att man inte har det i egna händer längre...
Kommentera

Nikki Nine:
Jag tycker att det visar klubbens intelligens när man satt sig i denna situation. Det är dags för tomtarna i den här klubben att vakna. Satan vilka självgoda mongon som knallar runt i de där korridorerna. Ja just ja, på torsdag sänder Eurosport 2 dokumentären om MoDo (kl 20), Heart of Hockey, yeah, vi är bra!

Redigerad kommentar

Kommentera

Nikki Nine: Som jag precis satt och skrev så har jag sagt att sista omgången blir avgörande, tyvärr för modo´s del så är det ett jumbolag.

Jag tror att det återigen blir så att vi snavar på målsnöret och timrå tar sista sluspelsplatsen med 1 poäng.

Allt har pissat oss i ansiktet senaste säsongerna medans hyndorna har haft grym medflyt och på håret snubblat sig in på slutspelsplats med minsta möjliga marginal, jag tror det blir så åter igen tyvärr.
Kommentera

Sawchuk: viktigt kvittering av brynäs nu kan södertälje inte gå om oss idag iaf
Kommentera

Nikki Nine:

Fast nu ligger ju AIK på slutspelsplats, då kanske vi har en chans trots allt.

Inte för att det kommer spela någon roll, eftersom Luleå kommer köra slut på MoDo redan på torsdag.
Kommentera

Jag utser härmed Nagy till ES bästa forward, när han spelar som han gjorde i 3:e rår ingen på han. Synd bara att vi inte lär få se han i ett slutspel.

Redigerad kommentar

Kommentera

Vi kanske tar Luleå men vi lär väl göra årets sämsta match mot AIK i sista omgången.
Kommentera

Berka:

Det finns inte en chans att vi vinner i Stockholm på lördag i vad som antagligen kommer att vara en direkt avgörande match. Inte en chans! Jag önskar att ni kunde sluta tro det.
Kommentera

Snipan:

Det där kan bli livsviktigt.
Kommentera

Modo gjorde en riktigt bra tredje period där importen Nagy visade överlägset mest Modohjärta. Han var rent fördjävligt bra!

Även Sundström slet bra, han tacklade till och med en kille!
Kommentera

Brynäs jagar kvittering mot SSK. Spelar 6-3!!

Edit: 2-2

Redigerad kommentar

Kommentera

Nikki Nine: Tog en timeOut ;)

Nu måste modo ladda om och ta 2st. 3 poängare och det är absolut inom ramarna.
Kommentera

Eftersom CSport ballat ur totalt, så har jag bara följt matchen via detta forum och allehanda.se. Emellertid, så verkar dte som om MoDo först började visa litet attityd i 3: perioden - hur är det isåfall möjligt? Helt obegripligt. Tänk om man åtminstone lyckats få med sig en poäng, vilken skillnad det hade gjort.
Kommentera

Ganska väntat... !!

Ännumera synd är att timrå som spelar som krattor åter lyckas kvittera i slutsekunderna och några andra resultat går emot
Kommentera

Berka: Kul att du är tillbaka.
Kommentera

Snipan:

Fan vad jag hatar hockey ikväll..........

Synd att Modo väntade till tredje perioden med att börja spela.
12-3 i skott för Modo i sista perioden.

Sätt Svarten och Timander på läktaren nästa match.

Man vill ju kräkas då man går från slutspel till kvalserien på två slöa perioder.

Redigerad kommentar

Kommentera

Berka:

Kvalplats nu. Härligt!
Kommentera

Sawchuk: Timander har varit sämsta back sen jul, t.o.m. hållberg ha varit bättre de lilla han har spelat och de säger JÄÄÄÄvligt mycke om timanders insattser.
Kommentera

Bad_Brett: Mycke möjligt de
Kommentera

Bad_Brett:

Timrå tog 2 poäng

Helvetet vad dålig Timander har varit ikväll.

Redigerad kommentar

Kommentera

Berka:

Då ligger MoDo troligtvis på kvalplats efter kvällens omgång.
Kommentera

Snipan: Det var sannerligen inte första gången dom kvitterar i slutsekunderna.
Kommentera

Anders Eriksson får hjärnsläpp!!!!!!!!!

VARFÖR SKJUTER HAN INTE?????

Redigerad kommentar

Kommentera

TIK kvitterar med 9 sekunder kvar av matchen!
Kommentera

Challe måste ge Nagy hur mycket istid som helst nu resten av matchen.

Nagy är heeet!

Helvetet vad Pikkarainen slarvar!

Redigerad kommentar

Frölunda börjar backa hem, bra tecken!

Redigerad kommentar

Kommentera

Vi får inte vänta för länge med trean dock, Modo lyckas aldrig med att ta ut målisen...
Kommentera

Sawchuk: Inte en enda frölunda utv.
Kommentera

1355590 · »