1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508420 inlägg · 4106 ämnen

Frotté Cup

« · 901282 · » Till forumet

Sv: Frotté Cup
Verkar vara en ganska grinig match i alla fall om man ser till den andra perioden. Men som sagt det är ju försäsong med.
Kommentera

zigge: Börjar se bra ut det här, fem mot tre spelet är gediget uruselt som vanligt.
Kommentera

Paddan: Inte ens 5 mot 3 räcker ....??
Kommentera

Poffa: Äggsaktli, hoppas att försvarsspelet brakar ihop fullständigt och att PP-spelet som vanligt inte ens är i närheten av att fungera.
Kommentera

Paddan: Heja HV. Vi har redan vunnit för mycket på försäsongen.
Kommentera

17.55 1 - 0 EQ HV71 10. THÖRNBERG, Martin
(31. MELIN, Björn
76. DAVIDSSON, Johan)
Kommentera

Salle: Ett utmärkt läge för juniorer och try-out spelare att få rikligt med speltid, med andra ord.
Kommentera

Paddan: Det blir tunnare och tunnare i truppen med lite skador och avstängningar.

11. ENSTRÖM, Thomas6. BJUHR, Elias 
 4th Line 

13. JONASÉN, Marcus20. STEEN, Oscar16. FORSBERG, Tobias 
 3rd Line41. HEDMAN, Victor35. HEDIN, Pierre 

14. TOLSA, Jari39. SVARTVADET, Per34. WARGH, Tommy 
 2nd Line5. JONSSON, Hans8. HEDMAN, Oscar 

10. SKRÖDER, Per-åge79. WARG, Fredrik29. MOLINDER, Andreas 
 1st Line7. HÅLLBERG, Per38. ANDERSSON, Adam 

Goalkeepers30. ZAJKOWSKI, Mikael 
  60. KRIZAN, Karol
Kommentera

hellge: Heja Oscar!

05.19 2 min HV71 20. LEDIN, Per ROUGH
05.19 2 min MODO 20. STEEN, Oscar ROUGH
Kommentera

Paddan:

Undra om det finns sån där IKEA-sats med bilder på hur man bygger med tillhörande nyckel att skruva med.
Kommentera

hellge: Dags att bygga en egen mediakub...

gizmodo.com/gadgets/big-game-hunt/uncrating-a-103+inch-panasonic-plasma-gallery-293395.php

Jag har funderat på vad jag ska ha på väggarna i min nya lägenhet. Nu vet jag. Det fattas bara 70.000 dollar.
Kommentera

Paddan:

Vi ska se vad vi kan gör...
Kommentera

hellge: Vi får väl hoppas att finalen i Frotté Cup förloras mot HV med en sisådär 12-0 eller så och att spelet helt gått i baklås. Jag kräver också att resten av träningsmatcherna, förutom genrepet mot Skellefteå, förloras ganska klart.
Kommentera

hellge:

hehe Leksand vinner inte lika mycket nu på försäsongen som tidigare, undrar varför ??
Kommentera

mattias - 74:

Lite oväntat att Leksand spöade upp Kölnarna, tack för det!
Kommentera

hellge:

Ganska väntad final!
Kommentera

Final HV71-MODO lördag kl. 17.00
Kommentera

TIKbiff:

Ja, det håller jag med om.
Kommentera

knaskamilla:
Ja räknas Nyköping som hemmaplan måste
väl även ramsele göra det?
Kommentera

Wayne Gresky:

Själv undrar jag över en sak jag fick höra igår. Ska på ett möte nästa vecka där Mia är inblandad, och då var vi tvungna att ha det tidigt på dagen för att MoDo skulle "ha någon sorts hemmamatch de skulle åka på". Jag tror att det var exakt så hon som ringde och meddelade det hela sa.
Kommentera

Wernblom blir tydligen automatiskt avstängd för gårdagens lilla incident.

Nyköping anses förresten tydligen ligga väldigt nära Övik:
"Magnus Wernblom är tillbaka i Modo och i går presenterade han sig för hemmapubliken"
Kommentera

hellge:

Ni är töntiga. Bryan Adams har gjort några dängor som både är catchy och respekterade imusikerkretsar. Jag har tackat gud flera gånger över att han har skapat Bryan Adams, A-ha och Europe. På så sätt är jag garanterad att få höra tre låtar som jag kan urskilja en melodi ur en utekväll i Stockholm.

Jackpot är när man får höra Alma Cogan eller Nancy Sinatra.

Nä, tacka vet jag jukeboxen på Treat. Där slänger man i en femma och lyssnar på Motorcycle Emptiness, War Pigs och Brown Sugar.
Kommentera

Wayne Gresky:

Synd bara att officiella "censurerar" Wernas skallning till en "fulare" butt-ending.
Kommentera

Wayne Gresky:

"Ska vi gissa att Wernblom skallade den också utvisade Bryan Adams? Bra att någon äntligen gör något åt Bryan Adams, efter allt ont han gjort så förtjänade han det. Mesrock!"

Hehe, ett svar i min smak
Kommentera

Wayne Gresky: Nu lär väl inte en puck på foten betyda att man blir borta från spel någon längre stund. Men i det stora hela så betydde det att modo saknade Wargh, Öberg, Sundström, Salolonsson och Timander. Det borde ha försämrat slagstyrkan en hel del så man skall väl inte klaga. Sen så finns alltid den fina förklaringen på hur man skall tolka försäsongsmatcher som någon postade vilket bör få det hela till att detta var ett bevis på kommande storhet.

Kommentera

Jag bryter lite mot reglerna och klistrar in matchrapporten från officiella:

Bra värdemätare mot Köln

Med endast 40 sekunder kvar av matchen gjorde Köln segermålet mot MODO vilket innebar förlust med 2-3 (0-0,2-1,0-2)

MODO-coachen Harald Lückner tog dock förlusten med ro:

- Det här var en bra värdemätare jämfört med förra matchen. Mycket bättre intensitet och åtminstone i de två första perioderna tyckte jag att vi spelade riktig bra. Vi hade mer ordning i positionerna i på det hela taget var det en bra match.

Den första perioden blev mållös men i den andra tog MODO ledningen två gånger om genom mål av Andreas Molinder och junioren Elias Bjuhr. Oscar Steen stod för en riktig läckerbit när han assisterade fram Bjuhr till 2-1 vilket var ställningen inför den tredje perioden.

Den tredje perioden blev betydligt haffsigare och bökigare. Bla fick Magnus Wernblom matchstraff för en "butt-ending". Köln kvitterade efter ca 7 minuters spel och när det bara återstod 40 sekunder av matchen kunde ex-FBK:aren Mats Trygg avgöra till Kölns fördel.

- Ja, det var lite snöpligt och trist framförallt för "Zacke" som gjorde en riktigt, riktigt bra match, säger Lückner. Vid de andra två målen lämnades han helt ensam efter Köln-kontringar.

- Trots att det blev lite rörigare i sista så hade vi också några fina chanser att avgöra men nu blev det som det blev. På det hela taget är jag nöjd med matcherna och upplägget här i Nyköping.

Lückner plussar för nämde Michal Zajkowski och Oscar Steen. De två juniorerna Elias Bjuhr och Thomas Enström imponerade också på MODO-coachen.

- Dom gnuggade på riktigt bra och det alltid härligt att se unga spelare ta för sig.

Andreas Salomonsson och Niklas Sundström kom inte till spel efter de skavanker de ådrog sig i matchen mot Leksand och de spelar inte mer i turneringen

I övrigt saknades tre spelare på isen; Tommy Wargh fick en puck på foten på träningen och kom inte till spel. Peter Öberg vilade och Mattias Timander är hemma i Örnsköldsvik.

MODO Hockey ? Köln 2-3 (0-0, 2-1, 0-2)
Period 2
1-0 22.25 Andreas Molinder (J Tolsa)
1-1 31.31 Ivan Ciernik (S Tallaire)
2-1 Elias Bjuhr (O Steen, H Jonsson)
Period 3
2-2 47.15 Sebastian Furchner (T Warriner)
2-3 59.20 Mats Trygg (M Müller, A Dmitriev)
Kommentera

Salle: Ska vi gissa att Wernblom skallade den också utvisade Bryan Adams? Bra att någon äntligen gör något åt Bryan Adams, efter allt ont han gjort så förtjänade han det. Mesrock!
Kommentera

Salle: Det var ju tyskarna som vann skotten. Härligt, nu är vi på rätt försäsongsspår igen.
Kommentera

MorganaLefaey: 27-17 i skott och 2-3.

Hmm! Zakke verkar inte ha växt i kostymen riktigt än.
Kommentera

MorganaLefaey: Jupp

59.202 - 3 EQKölner23. TRYGG, Mats 
 (91. MÜLLER, Moritz
 10. DMITRIEV, Alexej)
Kommentera

Salle: Och där förlorade vi med största sannorlikhet.
Ack ack.

Kommentera

MorganaLefaey: Och där kom Svartens andra utv i 3:e. Snart sätter han gwg.

Oj det var visst en dubbelutv...

56.302 minMODO39. SVARTVADET, PerSLASH
56.302 minKölner22. JULIEN, StéphaneSLASH
Kommentera

MorganaLefaey: Våran Werner (klapp, klapp, kapp)!!!

54.192 minKölner19. ADAMS, BryanROUGH
54.195 minMODO9. WERNBLOM, MagnusH-BUT
54.1920 minMODO9. WERNBLOM, MagnusMATCH
Kommentera

Tror det här med att spela tätt de sista sekundrarna innan en motspelare kommer ut från syndabåset inte  finns inpräglat ännu. 
Kommentera

Salle: Det jag var mest fundersam över är varför Werner var på banan i spel 4-5. Tror de bara fick för sig att nu skall vi träna 3 mot 5 så vi låter en som aldrig kommer spela boxplay göra något fult.
Kommentera

MorganaLefaey: 3:e perioden börjar bra med en utvisning för Svarten. En till så gör han en strut kort därpå.
41.212 minMODO39. SVARTVADET, PerHOLD

Att sen Werna ställer till det 14 sek senare var lite värre.

41.352 minMODO9. WERNBLOM, MagnusHOOK
Kommentera

MorganaLefaey: Elias känns som en av Modos starkare värvningar på länge.
Kommentera

Lumber Jack: Men fick inte rätt där heller. Såg bara 2-1 men ingen information så chansade på PP mål. Men roligt att Elias fick göra mål. Kanske dags för Jonasén nu.

Kommentera

MorganaLefaey: 36.53 2 - 1 EQ MODO 6. BJUHR, Elias
(20. STEEN, Oscar
5. JONSSON, Hans)
Kommentera

MorganaLefaey: Men det kanske blev ett pp mål nu istället.

Kommentera

Cyklob: Istället för mål så släpper man till ett några sekunder efter att det blivit 5 mot 5.
Kommentera

Lumber Jack:Dags att panga in ett mål i PP nu. 3st snabba powerplay utan mål. Tror vi låter Tolsa passa fram till Warg nu.
Kommentera

Lumber Jack: Ja vem vet ? :D. Powerplayspelet verkar vara lika dåligt som i fjol i alla fall, 3 raka utvisningar på Köln utan resultat. Nu är det bara försäsong men så sa man i fjol med och det fortsatte enda till slutspelet :).
Kommentera

Cyklob: Vem vet, kanske Ecke har skrämt upp den gode Molinder...
Kommentera

Lumber Jack: Får hoppas på att han fortsätter på den inslagna vägen, så han inte försvinner när serien börjar :). Tolsa nya Susse eller ? ass på ass.
Kommentera

Cyklob: Vilken målspruta.
Kommentera

22.25 1 - 0 EQ MODO 29. MOLINDER, Andreas
(14. TOLSA, Jari)
Kommentera

MorganaLefaey: Det är väl jättebra att de får en rejäl chans att spela till sig en plats och förhoppningsvis tillföra något till laget? Du ska nog se att det kommer in en till forward till vintern, va inte orolig. Om det nu är möjligt. ;)
Kommentera

Salle: Det kan ligga något i det du säger. Men har svårt att man tar bort Salle från den formationen. Men om det nu skulle bli så att Jonasén lyckas bevisa att han kan göra nytta och plats för svarten så skulle formationerna då kanske komma att bli.

Skröder Sundström T.Forsberg
Werner Svarten Jonasén
Salle Warg Tolsa
Öberg Steen Molinder

Vet inte men, jag kan inte komma ifrån tanken att vi har en etablerad forward för lite. Får känslan av att för mycket hänger på om Molinder, Jonasén, T.Forsberg tar några ganska rejäla steg.
Kommentera

MorganaLefaey: Med tanke på att Timmy inte lirar Frotté-matcherna så måste man ju matcha Victor lite hårdare, vilket iofs är bra, så då är det väl smart att han får gå med nån gammal räv.

Personligen tror jag att Werna är för långsam för Warg och Tolsas spel.
Kommentera

« · 901282 · »