1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506748 inlägg · 4104 ämnen

Grishockey 2020

« · 2044403 Till forumet

Sv: Grishockey 2020
Tarasov: Jag är en fotbollsnörd också och där finns inte det här med att man ska kvala sig upp förutom i Championship där det är lag 3-6 tror jag som kvalar och 1-2 går direkt upp. Det tycker jag är en rimlig lösning. Säg nu Löven (hade tyckt likadant om det var MODO så ni kan andas ;) vinner serien med 10poäng och krossar gamla rekordet, då förtjänar man att spela SHL nästa år. Löven har varit klar för allsvenska finalen i typ 3 månader (inte teoretiskt men i praktiken).

Såhär skulle jag vilja se det
Lag 1 - Direkt till SHL
Lag 2-5 spelar slutspel.
2an mot 5an i en bäst av 3
3an mot 4an i en bäst av 3
Vinnarna möts i en bäst av 5 eller 3 och vinnaren får möta plats 13 i SHL.
Plats 14 i SHL åker direkt ur.
Låst ämne

Axle San: Imorrn klockan 12 släpps det till alla.
Låst ämne

JoseGonzales:
Jag förstår hur ni tänker men slutspel är del av hockey på ett annat sätt än fotboll. Det ingår att man skall kunna hantera både seriespel och slutspel. Tycker det skulle kännas knepigt med direktuppflyttning faktiskt. Tycker också att det nuvarande formen av kval med 7 matchersserier är en bra lösning, enda invändningen jag har mot den är att det allsvenska laget borde ha 4 hemmamatcher ist för 3.
Låst ämne

hockey_21: Någon som vet vilken kanal som sänder Modo-Löven imorgon?
Shl spelar ju samtidigt..
Låst ämne

snowden:

Sportkanalen
Låst ämne

jonsson: lyssnade på Björn som sa att samtliga spelare är tillgängliga för spel imorgon inkl. Hagelin och Tommy Enström! 😃
Låst ämne

Foppatofflan: Vart sa han det? För några dagar sen sa han att Hagelins säsong var över.
Låst ämne

hockey_21: exakt...de verkar ha mörkat det. Finns på allehanda.se
Låst ämne

Foppatofflan: Freddy O förlänger!
Låst ämne

Foppatofflan: Från Grishockey till en bra nyhet !!!

Fredrik Olofsson klar för ett år till !!!!
Låst ämne

Axle San: De har endast öppnat upp försäljning till medlemmar eller folk med säsongskort än så länge.
Låst ämne

KB:

Det är helt rätt, någon fördel ska de som är medlemmar i klubben eller de som köpt säsongskort få.

Gillar verkligen att man har detta upplägg.
Låst ämne

hockey_21: Hagelin borta och förmodligen Enström, Hellkvist svarade svävande att alla är tillgängliga, ville inte diskutera skadeläget
Låst ämne

Heyerdal: att säga att samtliga är tillgängliga inkl. Hagelin är väl inte svävande?
Låst ämne

Heyerdal: Jo med tanke på att ingen av dom tränat typ ett skit så skulle det ju kännas märkligt om de vips var klara för spel nu :P
Låst ämne

Harry Luras: kan hålla med...kanske vill sätta griller i huvudet på Fagervall.
Låst ämne

Foppatofflan: Hagelin kan ju möjligtvis vara extraspelare😉😉😉
Låst ämne

Tarasov: Det kan jag hålla med om absolut, men att vinna serien över 52 omgångar måste ge åtminstone en plats att direkt möta dom sämsta i SHL. Inget annat är egentligen acceptabelt. Sedan kan övriga få spela om den sista platsen.
Låst ämne

Så här tränade grabbarna idag.

Karlkvist- JJ -Tambellini
Toby-Norris

From- Jellvert -Björka
Hedman-Belov

Rosdahl- Olofsson -Kangasniemi
Berglund-Nässen

Forsberg/Häggström/Sylwander
JP-Öhman

Hedberg syntes inte till.
Låst ämne

Domsjö: Hagelin och Enström kan ju ha kört ispass på egen hand som Foppa inför hans comebacker 😃
Låst ämne

Foppatofflan:

Ska bli intressant o se hur många biljetter som finns kvar för ”övriga” imorn.
Låst ämne

jonsson: Corona nu även i Västerbotten, vilket jävla antiklimax om arenorna skulle stängas för publik. Tänk er en femte match inför bara funktionärer 😡
Låst ämne

Golden boy : I Stockholm har dom haft Corona viruset ett tag och där spelas det hockey men klart folk är oroliga då det är ett dödlig virus som sprids via hejarop och skrik och nysningar mm ,,,,
Låst ämne

Golden boy : Lite Coronavirus är väl inget för en Modoit att rädas över..däremot bör ni va rädd för Cannataviruset.
Låst ämne

udden: Det hänger på en skör tråd och det är nog bara en tidsfråga innan stora evenemang körs utan publik eller ställs in.
Låst ämne

Axle San: Så fullsatt med hejande tomma stolar som i Skellefteå. Det ger ju frukt nu, ligger tvåa....
Låst ämne

« · 2044403