Bad_Brett:Bara ett tandskydd?
Vill minnas vi blev av med en flagga, som ritualbrändes, vad hände med den historien? Fick man tag i nån skyldig, eller gjorde polisen som de gör i 99 fall av 98, nedlagt pga bristande bevis? Dvs lugnare ta en kopp kaffe m wienerbröd, än att hålla på å utreda o förhöra folk.
Är väl bara Wallander & Beck m personali Sverige som utreder nåt, möjligen Palme-gruppen ( o se vad de har åstadkommit!).
Lumber Jack: Hur såg det ut igår, har sett lite highlite´s från matchen men inte mer, 1-4 borta mot formstarka luleå är ju riktigt bra!
sockan hade enligt påsen på twitter varit riktigt bra, vem ersatte axelsson?
Bad_Brett: "Visst är statistik underbart?"
Jag förstår de som gillar statistik men för mig är det viktigast att se på matcher, dricka kaffe och att umgås med folk. Jag brukar slötitta på tabellen nån gång ibland.
Gustafsson:
Utan Axelsson: 1,33
Med Axelsson: 1,53
Detta kan ju delvis förklaras med att Axelsson var skadad i början av säsongen, innan Ritola kom in och då Tellqvist fortfarande var svajig. Efter att Ritola kom in, ser det annorlunda ut:
Utan Axelsson: 2,20
Med Axelsson: 1,68
Nu ska man inte dra för stora växlar av detta, eftersom Axelsson enbart har varit frånvarande i fem matcher sedan Ritola kom. Men nog är det lite intressant att MoDo har vunnit fyra av dessa (den enda förlusten kom borta mot Frölunda som vann med 2-1).
Visst är statistik underbart?
NuMo:
Fan va kul, det känns verkligen som Modo är på rätt väg efter alla år av misär. Även om vi skulle missa slutspel i år så är det ett stort fall framåt på alla punkter. Bra jobbat Macke/Foppa.
Bad_Brett:
Axelsson kan bli viktig i ett slutspel om det blir så. :)
NuMo:
Jag tror ärligt talat att MoDo gynnas av att Axelsson är borta i den här typen av matcher. Då behövs det som Madsen, Kalus och F-Kop, som jobbar hårt under hela matchen, snarare än humörspelare som slutar åka skridskor och drar på sig onödiga utvisningar när det egna spelet inte fungerar.
Bad_Brett: Tolle skiner verkligen i intervjuen. Det där målet var nog riktigt skönt för honom.
Intervjun, intervjuven, intervjuen? Vart är knas när man behöver henne?
Redigerad kommentar
NuMo:
Lite svajigt i första perioden, annars är det en otroligt bra genomförd bortamatch. Riktigt viktigt!
Bad_Brett:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa Tolle!!!!!!!!!!!!!!!!
yngwie:
Så fruktansvärt onödigt.
MoDo gillar att göra det spännande på slutet.
Redigerad kommentar
Bad_Brett:
Kunde vart värre, kunde vart Oscar Sundhs tandprotes!
NuMo:
Stor dramatik i Karlstad:
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/brynas/article14386417.ab
NuMo:
...Och där lyckades han hitta en på Ritola. Då har han väl bjussat igen för Sandström-incidenten.
Bad_Brett:
Herregud, min powernap gjorde att jag missa första perioden. Sen går jag på dass och det blir 2-0 till Modo. Godnatt.
NuMo:
Men vilken match Skröder gör! Där är en vi vill behålla nästa säsong.
Och Tolle har aldrig varit närmare än att göra mål än vad han nyss var.
Poffa:
Nåväl. Jag tycker att vi sätter bra press i anfallszon och är ganska täta i mittzon, men i egen zon är vi alldeles för passiva. Luleå får vara först på nästan alla puckar. Överlag tycker jag ändå att vi spelar mycket bättre än i de två senaste matcherna. Jag gillar verkligen Kalus.
J F K:
Det kan jag i och för sig tänka mig. Men likväl är det ju urbota idiotiskt att chansa med 11 sekunder kvar av perioden.
Wayne Gresky:
Är Pöck helt jävla hjärndöd eller?
henkelainen:
AIK ställer upp med tredjemålvakten ikväll.