Rytter:Svarten har ju i intervju sagt att det kostar ALLDELES för mkt pengar ta hit Noah i "förtid", så det tror jag tyvärr vi kan glömma. Nä bara hoppas nån blir "över" snart i NHL. Men snabbt, helst! "Nån" behövs, NU!
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI:
Han får bidra med att hålla pucken i anfallszonen alternativt i motståndarnas målbur.
Varför är det så självklart att man ska kunna värva något vettigt för pengarna som nu frigörs? Det känns inte som om han var dyr, då backsidan ansåg vara klar när Whitney värvades.
Plussar man ihop anledningen till detta beslut och hur det lät varför han kom till Modo, så tror jag inte att det är en hög lönepost om försvinner. Klart han tjänade pengar. Men några 200-300k/mån tror jag inte på.
Whitney chansade nog att spela för Modo, då han hemskt gärna ville lira med Noah. Och Modo hade inte mycket att erbjuda. Så det är nog inte jättemycket pengar man kan värva något nytt för. Nu vet jag inte vad det kostar att ta hit Noah men kanske att det kan täcka skattekostnaderna för Noahs kontrakt.
ULTIMAVICI:
Prio 1: Se ifall man fått tillräckligt med pengar över för att plocka in Welch nu!
Prio 2: Undersök marknaden och se vad vi kan tänkas få tag i.
Redigerad kommentar
J F K:
Precis. Det som är intressant är ifall detta frigör en del pengar eller ifall kontraktet var rent prestationsbasertat?
Kan detta öppna för att hämta in Welch redan nu och använda Whitney pengar för att täcka upp för den ökade kostnaden för Welch?
J F K:
Jaha där har vi förklaringen till varför han varit dålig de senaste matcherna.
Otroligt tråkigt att inte kroppen håller, för vi har nog inte en försvarare som kan hitta de passningar som han hittar.
AM och JFK:
Då kan vi kanske utesluta språket...
Smartin:
Det är väääldigt mycket snack om Alavaara och Gradin. Skulle deras tysthet, osäkerhet och brist på instruktioner till spelarna kunna bero på språket - en rädsla för att kommunicera på engelska? Vi har trots allt en organisation som snart har engelskan som huvudspråk.
Lyssnar man på de journalister som är i ungefär samma ålder hör man att de inte har pratat engelska på länge och att engelska inte direkt är den bästa. Alltså jag klandrar inte dem, utan bara konstaterar att engelska är bristfällig.
Jag skulle kunna tänka mig att att det är samma sak med våra assisterande tränare Gradin och Alavaara.
Nu har det bara gått 2 matcher men är redan orolig för försvaret. Dom har haft 10 försäsongsmatcher att köra in sig i nya systemet men försvaret ser inge bättre ut nu än vad det gjorde första försäsongsmatchen. Börjar få vibbar från säsongen 09/10 där vi hade en grym offensiv med bl.a. Zucca, Foppa och Näslund men gjorde Modo 6mål så släppte dom in 7. Sen hade dom väl även en målvakt den säsongen som kastade in puckarna.
Men jag ger dom 10 matcher, för får dom ordning på försvaret så kommer det att bli en rolig säsong.
sen kan man ju tycka att försvaret har varit Modos akilleshäl i flera säsonger med olika huvudtränare men med samma andretränare, jag tyckte redan innan denna säsong att man även skulle sparka Alavaara och Gradin.
Amitiel: Bulan hade också fördelen av att ha en stor del av stommen intakt. I alla fall på forwardssidan. Modo har byggt helt nytt av spelare som är helt ovana att spela i SHL, vilket givetvis kräver väldigt mycket mer tid.
Vi får väl helt enkelt se senare på säsongen hur det gått. För väntar vi in en ny back i alla fall.