Bragd-Birger: Modo har ju gått emot hockeyligan. Vad babblar du om? Vi andra har lämnat den diskussionen för flera månader sedan, men om du fortsätter tro att det är vad allt handlar om förtstår jag att du är förvirrad.
Frågan gäller om hockeyligan får fatta det beslut man gjorde eller inte. KKV anser inte det. Marknadsdomstolen undviker fullständigt frågan och skriver i sitt utlåtande att man sedan 2006 har stoppat korttidskontrakt och att det är ok att göra det.
Bragd-Birger:
I Modos fall spelar släktskap ingen roll. Vi har fått dispens ifrån jäv pga. släktskap eftersom alla här är släkt med varandra.
Att du inte redan vet det.
Alkoholism är dock ingen utsäkt än vad jag vet.
Bragd-Birger: Du om någon idiotförklarar dig själv. Sätt dig in i vad marknadsdomstolen kom fram till INNAN DU SNACKAR. Det är långt ifrån säkert att det annulerar KKVs beslut nämligen.
J F K:
Spelares agent ska väl inte bestämma åt Modo om Modo ska spela med Steen eller inte?
J F K:
Varför uttalar sig Kalle Bodén? Han ska inte ha något att säga till om saken.
Dirigo: Jag tror att HS-TIKarna är på väg och styra upp ekonomiavdelningen på kansliet. Men den visheten de visat upp idag, har Red Eagles en ljus framtid.
Redigerad kommentar
Det roliga i situationen är väl trots allt att Hockeyligan inte riktigt har koll på vad som gäller än, men soffsupportrar (oavsett lagtillhörighet) har stenkoll på juridiken. Ni får dra vilken slutsats ni vill av det...
NuMo: Kan du förklara för mig vad alla skrivbordshockeysupportrar egentligen menar? Själv vill jag se hockey på isen. Men det kanske jag är ensam om numera?
El Maco: Jag tror att konkurrensverket får rätt att HL inte kan stoppa NHL-spelare i ES, just för att de är NHL-spelare.
Men vi får väl vänta och se.
Det är inte fusk att ta tre poäng...