1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

509024 inlägg · 4107 ämnen

Hur gör Foppa?

« · 1323511 · » Till forumet

Sv: Hur gör Foppa?
NuMo:Enligt vanligtvis initierad källa (som jag naturligtvis inte kan uppge) är Foppa ganska så aktuell att dyka upp i laguppställningen på annandagen.......

God Jul! önskar Gammgubben
Kommentera

NuMo: Ja, å 90% att han väljer AIK.
Kommentera

Nu tar vi det lugnt med att ta Foppa för given. Det är ju bara 10% chans att han faktiskt väljer Modo.
Kommentera

Hörde de här med Foppa för en månad sedan. Det hade tydligen kommit från Peters bror, men Foppa var väldigt noga med att de inte skulle komma ut nått om en ev. comeback.
Kommentera

McFire: Jag har också fått mycket lovande info om Foppa. Jag vill inte säga vad, men källan är bra. Det skulle förvåna mig om han inte spelar med MoDo denna säsong, dock har jag ingen info om datum.

Angående din felslagna profetia om Nemirovsky, så var det ju faktiskt så, att MoDo ansåg honom för klar. Jag tycker det tyder på att din källa är pålitlig.
Kommentera

spud: Jag håller med. Känslan då med även Näslund på isen var magisk. Nu anser dock jag att det sett bättre ut i försvarsspelet och framförallt målvaktsspelet, även om det inte är lysande på något sätt.. Som du säger, spännande att de vad Challe och Andreas får ut av det här laget nu, för tunn trupp kan vi inte skylla på igen om inte mässlingen bryter ut i fjällräven dvs.
Kommentera

McFire: Ligger mycket i det du säger. Blir inget spel nu i december men som jag förstår är det januari som gäller, när i januari vet jag ej.
Kommentera

spud:

Hihihihihihihihihihihihihi!!! Jag har gått omkring med ett leende på läpparna hela eftermiddagen. Detta är så spännande. Helt plötsligt finns det hopp!
Kommentera

McFire: Påminner om magkänslan förra året, och då misstog man den fina magkänlan med en sut uppstötning.
Men vi har förstärkt och ledningen har gjort ett bra jobb. Vi har utan tvekan kapacitet att komma långt.
Ska bli kul att se vad Challe kan göra med ett riktigt lag för första gången i hans karriär!
Kommentera

McFire: Ja, nu ska det bara börjas vinna matcher också.
Kommentera

En polare säger idag att det är 110% klart med Peter, han får infon från en kompis som tydligen aldrig haft fel med infon tidigare, förutom i fallet Nemirovsky, som han då sa var klar trots att han aldrig var det. Kanske får man ha överseende med den då även Modoledningen verkade tro det. Bara faktumet att han kände till Nemirovsky "dealen" innan ledningen gjorde det officiellt att de försökt värva honom men misslyckats tyder ju dock på hyffsad insyn.
Killen/tjejen vägrar dock berätta var han/hon får infon ifrån, ens för sin kompis. Vilket är förståeligt om det är, som det verkar, pålitlig information.

Det som ska vara sagt mellan Foppa och Modo är att han spelar den 2:a januari eller tidigare om han känner sig redo snabbare än väntat.

Bra magkänsla nu.
Kommentera

McFire:
Foppa spelar i 5 år till och lämnar sedan över till Sedinarna som även de spelar tills de är 42 år, Förresten, undrar hur Zuccarello ser ut när han är 42 år? Som Leif Pagrotsky?
nbcsportsmedia3.msnbc.com/j/msnbc/Components/Photos/060227/060227_peterForsberg_hmed_6p.ss_h.jpg
Kommentera

Men Leif Boork. Svårt att sätta diagnos på gubben, ingen vet nog vad han lider av. Kan dra något gammalt över sig, så ser han åtminstonde bättre ut. Tröttsam jävel.
Kommentera

Wayne Gresky: Ja är det något Foppa behöver mer av så är det självkritik...
Kommentera

Wayne Gresky:

Inget nytt under solen. Han sa ju i princip samma sak förra året i direktsändning.

Sedan är det ju faktiskt så att Forsberg är en av få spelare som klarar av att göra en dussinlirare som Häggström till målspruta.
Kommentera

Några kloka ord från Leffe.
(OBS ironi! OBS ironi! OBS ironi! OBS ironi! OBS ironi! OBS ironi! OBS ironi!)
Kommentera

Det verkar stämma då de jag hörde för några veckor sedan.
Kommentera

Nikki Nine: Foppa är målinriktad och optimistisk, helt klart. Så här gott omdöme har jag aldrig sett honom ge sig själv.

"Utan att dra några högre växlar på den här matchen från Forsbergs sida, så såg han bitvis ganska tränad och förberedd ut.

– Nja, vet inte det. Men det är ju skillnad på det här motståndet jämfört med det i elitserien. Dessutom var vi lite tunna på backsidan idag. Jag har ju kört några pass med Modo och kunde väl ta mig framåt i alla fall."

Vi har snart Peter i laget, det är mitt tips.

allehanda.se/sport/ishockey/1.2596021-foppa-bjod-pa-hockeyfest
Kommentera

Poffa: Slovakerna har alltså blivit lovade att Foppa ska spela med laget denna säsong. Intressant.

"HockeyExpressen.se kunde också avslöja att Modo sagt till nyförvärven Lubos Bartecko och Ladislav Nagy att "Foppa" skulle spela för laget den här säsongen.
- Ja, vi fick höra att han skulle köra igen, sa Bartecko."
Kommentera

Vilken tur Foppa spelat en uppvisningsmatch. Annars hade Timråboken varit ödslig som en grav och Timråiternas ögon hade varit lika torra som deras helrör brukar vara strax innan systemet öppnar på måndagarna.
Kommentera

"Niklas Wikegård:
Foppa viker aldrig ner sig! Min gissning är att han samlar ihop 4 utv och 2 poäng i snitt på dom matcher han lirar i es! Kämpa!"
Kommentera

Frisco: LOL
Kommentera

Frisco: Like the good old days.
Kommentera

Salle: "Bara 57 sekunder in på andra perioden svarade sedan Foppa för ett assist. Han gick runt kassen, höll undan sin back och levererade pucken till Wernblom som tryckte in ett slagskott"
Kommentera

Viklund: Foppa spelar ikväll, mot KA. Ihop med Salle & Wernblom.
Kommentera

spud: Du är ganska rolig du :)
Kommentera

Viklund: Japp, Kristian Forsberg har fått ett skydd så han kommer spela mot AIK.
Kommentera

Nikki Nine: Är de klart att han spelar mot aik?
Kommentera

shinzawai:

Ja, det är jättekul när han spelar, det är inte där skon klämmer. I övrigt så klarar jag mig utan hans hoppande in och ut i laguppställningen och att allting i föreningen kommer att handla om en fot.
Kommentera

Bad_Brett: Wörd.
Kommentera

shinzawai:

Jag förstår inte detta. Med Forsberg i laget blir en match som MoDo förlorar med 5-0 underhållande att se. Förra säsongen var en av de roligare, trots det snöpliga slutet, tack vare Forsberg och Näslund.
Kommentera

Nikki Nine: När fansen gnäller och kallar sig likgiltiga över ett eventuellt intåg av #21 så vet man att det är illa ställt.

Jag är så klart mer ljummen än man var för ett par år sedan inför en comeback, men nog fan korkar jag skumpan om Peter kör några matcher med oss i år.
Kommentera

Åh, Foppa. Vad roligt! Hoppas han skriver på för Modo, det hade varit jätteskoj.

Tänk om man kunde känna så istället för att vara helt likgiltig.
Kommentera

Ska tydligen inte varit någon Forsberg på dagens träning.
Kommentera

Snipan:

Det är klart att den 31/1 i realiteten är deadline för Forsberg, men man vill såklart visa att man inte står och faller med honom.

Samtidigt tror jag att man börjar inse att det där med att "gå in i radioskugga" kanske inte var så himla bra. Det är kanske bättre att tidningarna skriver Forsberg än att de inte skriver alls.
Kommentera

McFire: Instämmer. Om man inte är väldigt säker på ett svar snart, så är detta uttalande urbota dumt.

Det är också tråkigt att man inte är synkade inom MoDo. FA har precis kommenterat att 31/1 är deadline för Foppa. Jag tycker att det var en bra kommentar av FA.
Kommentera

Trollsås går ut i media och sätter press på Forsberg.

"Modo räknar med ”något typ av besked” till veckan.
– Ja, någon gång i de trakterna låter rimligt. Vi kan inte vänta hur lång tid som helst."

Först och främst så undrar man ju varför Trollsås uttalar sig överhuvudtaget, har vi inte minst två stycken andra nu som har betalt för det jobbet?
För det andra så förstår jag inte varför man gör det. Transferfönstret stänger 31 januari. Ingen sportchef med sunt förnuft tackar nej till Peter Forsberg, om det så är 23:55 den 31 januari.

I övrigt så känns det ju lovande. Kanske står han där, som den chef han är, redo att köra över AIK på annandagen.

Nagy - Ritchie - P.Forsberg
Skröder - Sundström - Bartecko
Madsen - Rosén - Danielsson
Byström - Svartvadet - K.Forsberg
Kommentera

Berka: Haha ja, vad vill du, stek på en friterad gamnacke och somna om. :D
Kommentera

McFire: Håkan skoglund
Kommentera

Jag tror personligen att det åtminstonde är 50/50 vad gäller Foppa. Han nöter knappast träning på elitnivå för att spela en jippo match men farbröder vid jul. Känns foten bara hyffsad så tror jag att vi kan räkna med honom, frågan är dock när. Han skulle ju vara med i något tv-jippo i Januari. Spännande.
Kommentera

Salle:
Det är klart vi måste få drömma när vi ligger 11:a. Förresten, Foppa har inget SM-guld som TIKarna sa en gång i tiden....
Kommentera

Björn W: Haha nej tyvärr, men jag kan passa på att fråga henne nästa gång vi pratas vid.
Kommentera

Icing-Ove: Foppa såg oförskämt rapp ut och måste nog tränat lite mer än vad man fått höra om.
Skall man börja drömma eller vill han bara hänga med Werna och Salle i jippo-matchen.
Kommentera

Bad_Brett:

Med en trasig fot:

www.youtube.com/watch?v=pkoQQZV-H6Y
Kommentera

Bad_Brett: Han är alltid pulshöjande (och biljettsäljande), men jag vill inte göra Foppa till något annat än en krydda. Andra personer måste dra lasset och det måste också vara förutsättningarna för lagbygget i stort.
Kommentera

MODOJohan: Ställde du möjligen i en bisats en fråga om hur många ungerska ord han/hon brukar uttala på ett ungerskt vis, eller är du rädd om Sveriges diplomatiska förbindelser? ;-)
Kommentera

Björn W:

Forsbergs fot ser riktigt bra ut på de där klippen, en oerhört skillnad jämfört med i somras.

Det verkar på något märkligt sätt som att hans fot håller i ett visst antal matcher innan den pajar. Sedan måste han vila den ett halvår, sedan kan han lira ytterligare några matcher. Frågan är om han foten skulle hålla för 2-3 omgångar plus slutspel. För i sådana fall kan man ju säga såhär:

Om inte MoDo lyckas ta sig till slutspel utan Forsberg, så har man ingenting i ett slutspel att göra. Å andra sidan, om man gör en dundersäsong och kniper en slutspelsplats, så skulle Foppa kunna bli en farlig joker...

Hur det en går så måste jag ändå säga att andra halvan av den här säsongen känns betydligt mer spännande än den första!
Kommentera

Wayne Gresky: Behövs inte, men det vore ju trevligt.

"It´s absolutely like it´s written, N-A-G-Y" Fick jag till svar alldeles nyss.
Kommentera

Björn W: Martin får intervjua Nagy och fråga honom hur han uttalar sitt namn.
Kommentera

« · 1323511 · »