1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508995 inlägg · 4107 ämnen

Hur gör Foppa?

« · 1332394 · » Till forumet

Sv: Hur gör Foppa?
shinzawai:

Jag tycker att det såg ännu bättre ut på klippet från Hockeykväll, som också postades igår; Forsberg ser ut att arbeta lika mycket med BÅDA fötterna, vilket är en gigantisk skillnad mot tidigare. Extra tydligt är det när han accelererar vid blålinjen och tar väldigt breda skär med båda fötterna.

Jag är faktiskt orolig för NHL. Vissa tycks tro att det är omöjligt för Forsberg att få något spännande kontrakt, men sätt och vis är han i ett drömläge om foten skulle fungera. Alla vet att han fortfarande skulle hålla på högsta nivå ifall foten håller, men på samma gång har han spelat så pass lite att lönetaken knappast kommer sätta stopp för en värvning av honom.

Frågan är väl om han vågar chansa. Foten har ju blivit successivt sämre vid varje comeback och i MoDo har han ju på något vis allting att vinna, eftersom MoDo knappast har någon chans i ett eventuellt slutspel utan honom.
Kommentera

Säkert redan varit uppe men..

zport.se/hockey/1.2638775-zport-tv-foppa-fixade-publikrekord

Fan vad rapp han ser ut där i början!
Kommentera

NuMo:

Jag läste det. Det är ju nästan så att han ber om att spekulationerna ska komma igång med ett sådant uttalande. Jag har svårt att tro att han skulle uttala sig på det sättet om han inte redan hade besämt sig.

På något konstigt vis tycker jag nästan att han verkar FÖR positiv. Jag har en liten obehaglig känsla av att han vill testa NHL igen, men å andra sidan så är väl frågan om inte en bra avslutning i MoDo skulle förbättras hans förhandlingssituation avsevärt. Får han ordning på foten så skulle han nog kunna spela på hög nivå tills han är en bit över 40.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett:

"– Flåset börjar man få igång. Jag tycker inte att det behöver ta mer än en eller två veckor, säger Peter Forsberg till HockeyExpressen.se efter träningen."
Kommentera

Bad_Brett:

Nu kör han ju såklart inte för fullt, men balansen ser verkligen mycket bättre ut än när han tränade i somras. Han vänder på en femtioöring i rätt snabb hastighet och han verkade ganska nöjd själv också. Tyvärr har ju foten alltid blivit sämre ju mer han har spelat, men att få in Forsberg som en joker i slutet av säsongen skulle jag verkligen inte tacka nej till!
Kommentera

Bad_Brett:

Foppa flyger ju fram på isen...

www.youtube.com/watch?v=k0-nXlLHx2E&feature=youtube_gdata_player
Kommentera

Icing-Ove:

"Ej tillgänglig". Vad tusan?
Kommentera

NuMo:
Foppavideo och dryga fotkommentarer...
Kommentera

"– Hur roligt som helst, säger.." gissa vem? Fel.
Kommentera

Hmmm...jag sökte på "acid" på Spotify och då hittade jag den här:

www.youtube.com/watch?v=oOJ50acgt6Y
Kommentera

NuMo: Att ens nämna Styf i samma mening som Foppa är ju att häda. Foppa är ju den store. Iaf när det gäller fötter och comebacker.

Visste du att om man googlar på Foppa och comeback så får man 90700 träffar. Känns ungefär som 1 per comeback. =)
Kommentera

NuMo:
TIK har i alla fall en levande hemsida...
Kommentera

Den här sidan är det närmaste jag kommer.

www.itar-tass.com/eng/
Kommentera

Frisco: Finns det någon som följer upp tikarnas träning ikväll då? Skulle vara intressant att se lite hur det går med Styfs fot. Gärna en direktstream.
Kommentera

"Zport.se finns på plats och återkommer under kvällen med bilder, text och webb-tv från kvällens träning"

Hahaha!
Kommentera

Gusse: Kanske mer än då dom har match..
Kommentera

Frisco: Ojojoj! Det ser ju riktigt bra ut.
Kommentera

Frisco: Så mycket folk har nog inte Östersunds hockeylag haft på träning förut..
Kommentera

Finns det ingen direktstream från dagens träning i Z-hallen?
Kommentera

Wayne Gresky: Härligt!

Tjurig vinnarskalle, nästan lite som Finland i melodifestivalen.

Trägen vinner.
Kommentera

Wayne Gresky:

Jag hade planer på att sätta 100 kr på det där spelet om att Forsberg skulle spela fem matcher i Elitserien före 2012. Problemet är bara att jag inte kommer på hur man gör. Är det någon som har spelat på sådant?
Kommentera

Bragd-Birger:

Passarä. Äkta tik-päls i dessa. Riktiga råskinn. ;-)
Kommentera

Björn W: Wow. När t o m pälsjägarna tar sig ner från bergen vet man att det vankas fotcomeback. Respect!
Kommentera

Bragd-Birger: Njae, men 300-400 sålda biljetter ytterligare till på torsdag och säkert 5-10 "trappers" på det.

Redigerad kommentar

Kommentera

Wayne Gresky: SM-Guld!!1
Kommentera

Icing-Ove: Han var på matchen igår i alla fall.
Såg honom lämna arenan när jag var inne i och tittade på våra fantastiska souvenirer.
Kommentera

Jag vill se snyggare mål än så här, var är du Foppa?
Kommentera

Mats Olsson om Foppa: "Inget comebackförsök är tillräckligt fånigt när man heter Peter Forsberg."

Redigerad kommentar

Kommentera

Petey21:

Just det, du har rätt! Där har vi säkert förklaringen.
Kommentera

Bad_Brett: Var det inte i mitten av januari han skulle vara med i inspelningarna av något program under någon vecka eller två?
Kommentera

arnio: Haha, äsch, du måste tänka på att ditt inlägg kan tolkas på många olika sätt.
Kommentera

Paddan: "arnio: Men flytta honom från pappret då, det går ju inte att se vad som står skrivet där..."

????????? vadå?
Kommentera

arnio: Men flytta honom från pappret då, det går ju inte att se vad som står skrivet där...
Kommentera

Nikki Nine: snart står han på laguppställningen igen var så säkra.
Kommentera

Snygg rökridå av Näslund/Modo.
Kommentera

Wayne Gresky:

Näslund har emellertid en intressant kommentar i Allehanda:

"Peter kommer överhuvudtaget inte att träna de närmaste veckorna, och börjar han sedan träna på is blir det med juniorerna, säger Markus Näslund."

Det låter ju onekligen som att han håller på med någon form av rehabiliteringsträning eller något i den stilen och att det inte kändes tillräckligt bra för att spela - ännu. Rykten har ju skvallrat om att en comeback skulle vara aktuell i mitten av januari. Nog känns det som att det är någonting han väntar på.

Hade det varit total katastrof så hade de ju lika gärna kunnat gå ut och säga direkt att foten inte håller. Att han inte ska träna "de närmsta veckorna" låter onekligen aningen kryptiskt.
Kommentera

spud: Vi räknar inte med Peter I ÅR
Kommentera

lasange:

Jag förstår inte, sådana där lappar skriver jag precis hela tiden: På tåget, på toaletten, på natten när jag inte kan sova...
Kommentera

Lumber Jack: Äh, de har ju blixtvärvat Victor och skolat om honom som forward, fattar du väl!
Kommentera

Lumber Jack: Nagy som center?
Kommentera

lasange: Ett bra practical joke, synd att man missat att Hedman är avstängd.
Kommentera

NuMo: Är det 10% chans att du har rätt eller att Foppa spelar ?
Kommentera

milton: Härligt att höra. Jag tror att din källa kan ha rätt, det brukar han/hon/hon/han/den/det ju ha.

Själv säger jag att det är 10% chans. Vi får väl se om jag har rätt.
Kommentera

« · 1332394 · »