1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506983 inlägg · 4104 ämnen

Hur gör Foppa?

« · 1342858 · » Till forumet

Sv: Hur gör Foppa?
bisterfinnen: Jamen skriv på för MODO då! Hjälp oss till slutspel och ta tag i NHL nästa säsong.
Kommentera

Lumber Jack: Presskonferens snart?
Kommentera

Lumber Jack: Inget Modo för Peter, helt övertygad om att han aldrig hade åkt över om Modo varit aktuellt. Enda chansen till spel i Modo är om inget NHL-lag vill signa honom, vilket inte heller kommer att ske, skulle det mot förmodan vara så så får vi ändå veta det försent och Modo är då inte möjligt. Han spelar i NHL (Colorado) resten av säsongen, enda andra alternativet är att han lägger av, vilket jag dock inte tror.
Kommentera

Tick tack...

Kommentera

arnio:

Jo, man kan ju onekligen förstå om han tycker att det är roligare att spela i en liga där alla blir överlyckliga över hans blotta närvaro.
Kommentera

Foppa såg tydligen grym ut på träningen med Colorado. Intressant annars en omröstning på Colorado Posts hemsida där drygt 93% tycker att Foppa ska satsa på comeback. Inte samma attityd som i Sverige där han oftast hånas för att inte ge upp.
Synd för Elitserien om han comebackar i NHL tycker jag.

Bifogar några justa videos från träningen (kanske de redan linkats till dem här)
Kommentera

NuMo:
"Last game, I scored six points against Kramfors, playing with Werner and Salle. I'm ready."
Kommentera

Icing-Ove: Foppa på NHL On the fly, ESPN.

Kommer vi att se dig spela i NHL? "Det är därför jag är här."

Och det ser bra ut.

Redigerad kommentar

Kommentera

hellge:
Det finns de som älskar Foppa också: "At the Avs' practice. Matt Duchene clearly has a giant mancrush on Peter Forsberg and it is adorable. Following him around like a puppy." :-)
Kommentera

hellge: I mitt kära Luton Town skulle han säker platsa i ..Även med taskig fot..
Kommentera

hellge: Ja jag håller med. Jag unnar Peter all framgång i världen, men om hans prestationer ska ge mig någon glädje så ska de utföras i MoDo, annars är jag på gränsen till likgiltig.
Kommentera

NuMo:

Ja, han fintade alla igen.

Men är det inte så han alltid har gjort? Slagit passningen dit ingen anade

På presskonferensen säger han att han vill och kan bli bättre än han varit de senaste sju åren. Fan, han skulle ju spela för oss. Jag är lite besviken. Fast inte på själva Foppen utan på att han inte spelar för MODO.

Ja menar Colorado betyder ju ingenting för mig, han kunde lika gärna ha skrivit på för Wolfsburg Grizzlys, Udinese eller Luton Town. Fast hade man lyssnat bättre hade man förstått att det var NHL som gällde om foten funkade.

Och det var rätt fint att höra honom säga att älskade Denver och människorna där. Han har ju ett stort hjärta den där tjugoettan

Han sa ju också på pressisen att han inte får vara ifred en enda dag i Sverige. I Amerika är det en dag i veckan, i Sverige är det sju dagar i veckan. Just detta har också kommit upp som ett argument för att han ska välja att prova NHL igen.

Foppa är stor. Han är enormt omtyckt av alla, t o m av icke hockeyintresserade och säkert kommer nu Colorado åter igen bli ett favoritlag hos många.

Självklart hoppas jag att han får ordning på fotjäveln och kan lira, men mest av allt hoppas jag att han ändrar sig och lirar hos oss…
Kommentera

Ni följer väl Foppas träning live?
Kommentera

http://svtplay.se/v/2...orsberg?cb,a1364159,1,f,103693/pb,a1364158,1,f,103693/pl,v,,2303402/sb,k103682,1,f,103693

"Well, I talked to Deadmarsch and he's a long way from comin' back.."

Haha. Fan, jag har fortfarande inte kommit över antiklimaxet efter Hellges jävla ryktesspridning och det hopp det gav om en fräsch Foppa i MODO. Normalt sett är Foppa > MODO för mig, men just nu har jag inte nått det stadium där jag är gladare för Foppas comebackförsök än besvikelsen över att han inte kommer lira i MODO..

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett: Nagy dominerar ju sönder ES med Barret så det räcker väl, ni behöver inte foppa också.

Men kan hålla med att han väljer lite konstiga altv just nu, har två NHL guld, noll ES guld, lirar med modo när ingen förutom typ han gör något bra, iår kan han faktiskt få minst semi, men väljer colorado, hmm.
Kommentera

Viskarn:

På något vis känns det ändå konstigt att han väljer Colorado nu. Efter två år då allt har gått pipan, har han chansen att spela slutspel med ett MoDo som faktiskt har en chans att vinna... Och då väljer han att spela med ett NHL-lag som troligtvis kommer att åka ut direkt?

Sedan känns det såklart tråkigt om MoDo är reservplanen om foten inte fungerar. Det vore roligt att se honom dominera fullständigt i Elitserien.

Men, men... Hoppas verkligen att det går bra för honom nu. Det har han förtjänat.
Kommentera

Icing-Ove: Angående Foppas första träning iförd Colorado-dress. Känns inte sådär jättetroligt att det blir MoDo.

"Vilket lag han vill spela med vid en comeback råder det heller ingen tvekan om.

- Jag måste säga att jag älskar den här staden och människorna här. Det var jättekul att komma tillbaka och jag hoppas att jag kan spela och bidra med något till laget."
Kommentera

Foppa åker skridskor och skjuter pucken i krysset i Pepsi Center :-)
Kommentera

arnio: den talar ju för denna gång.
Kommentera

Gusse: Lite För och Mot att Foppa spelar med Modo"

Mot talar ju också foten, den talar sitt eget språk.
Kommentera

Gusse: Ää detta betyder att han kommer lira i NHL om han lirar. Funkar det i Colorado så lirar han där.
Kommentera

Lite För och Mot att Foppa spelar med Modo.Ursäkta mina stavfel och annat

FÖR

1. Han skall träna med dom i tio dagar ,alltså till 31 Januari.Sista dagen för transferfönster i Elitserien!
Om han bestämt sig för NHL kunde han lika gärna tränat i två-tre veckor.

2. Han får inte träna med Modo så länge han inte skrivit på för dom,nu kanske han vill träna hårt på högre nivå för att snabbare komma in i matchtempo.Och det går snabbare med Colorado än Modos juniorer.Och han vill verkligen testa foten i hårdare miljö och se om den håller.

3.Han har inte sagt till media själv att Modo är uteslutet?.Det är andra som säger att NHL är första valet,Jag vill höra det från Peter först.

MOT

1. Ja men hallå ,NHL världens bästa liga ,vem vill inte spela där..

2. Modo har börjat spela bra och Foppa tycker inte att Modo behöver hans hjälp längre och kan klara sig utan Foppa.

3. Han spelar för att det är så jävla roligt.Om Colorado har chans på guld eller inte spelar inte han någon roll.Precis som att han drömde om att spela för Modo igen kanske han drömmer om att spela för Colorado innan han slutar.
Kommentera

Bad_Brett: Våra bottenkonkurenter tycker nog att Foppa valde rätt lag ..
Kommentera

hs0n:

Sista träningstillfället med Colorado inträffar den 31:a januari.
Kommentera

hs0n Hoppas (Och det tror jag ) att det varit raka besked till Modo hela tiden.

Modos "hårda" krav på att man måste vara registrerad för att träna med A-laget kanske inte var så hårt om det varit NHL som gällt hela tiden.

Redigerad kommentar

Kommentera

Enligt AB ska han träna med dom i 10 dagar, och om min huvudräkning stämmer så innebär det tills 1a feb, vilket borde utesluta Modospel?
Kommentera

Johnny Bravo: Jaja, men vi kan ju spela om det i alla fall.

www.youtube.com/watch?v=R1f96pQ5v3w&feature=related
Kommentera

hellge: Ähh varför då? Ni äger ju allt imorgon. Det har konstaterats från er HELA dagen hos oss.

Grattis till herraväldet!
Kommentera

Nu skriver rasbiologen Ambroo också, nu loggar jag ut...
Kommentera

supertrött:

Såg denna klassiker länkad på AVS' forum; Forsberg vänder underläge 0-5 till 7-5 nästan på egen hand med 3 mål och 3 assist. Denna har postats här förut, men jag kan inte låta bli att undra hur bra Crosby hade varit om han hade fått samma uppvaktning.

www.youtube.com/watch?v=0AVI3OPrNxw&feature=player_embedded#!
Kommentera

hellge: Vad bra .
Kan vi klubba den i sann demokratisk anda innan nån jävel hinner ändra den ?
Kommentera

Wayne Gresky: Här ser vi ingenting kan jag se. Men vi kanske kan lyssna?

www.youtube.com/watch?v=M_wSpKNHJ6Q
Kommentera

supertrött:

jag tror jag röstar på din variant...
Kommentera

NuMo: Det känns som vi går på likström i natt, det växlar lite emellanåt AC/DC. Men i alla fall. Jag har en kompis som har en tik, hon heter Wilma, hon löper nu, det är bäst för feten att se upp för hundarna, eller dårarna så att dom är stängda.
Kommentera

Gustafsson:

Kanske är inte sista ordet sagt i det här...
Kommentera

hellge: Det kanske hade varit närmare spel med Modo om han fått träna med A-laget men har han haft NHL som mål och känner att det kan gå är det nog ett lätt val att gå till NHL.

Men han kan även vara där för att visa upp sig för nästa säsong. Några bra träningar,10-15 matcher i elitserien + ev. slutspel och en hel sommar med träning inför en lång NHL-säsong med start till hösten. Tror detta skulle locka vilken klubb som helst i NHL.
Kommentera

hellge: Ja detta var ju minst sagt intressant. Att Foppa skulle få så bra ordning på foten så att han skulle testa på NHL igen hade jag aldrig ens kunnat tänka mig, vore ju helt fantastiskt om han faktiskt skulle lyckas i NHL. Samtidigt så är det ju såklart jäkligt surt ifall han inte väljer Modo om nu foten verkligen känns så bra.
Kommentera

supertrött: Jag är hockeyegoist och vill att han ska ta oss till slutspel, inte bli mördad i NHL..
Kommentera

Johnny Rådepp: Det har jag svårt att se.
Kommentera

Johnny Rådepp: Det enda som är så illa som en tik, är väl att vara lik.
Kommentera

hellge: Samtidigt hade det ju kunnat bli ett riktigt energitapp om han tränat med MoDo och sedan ändå valt NHL. Jag tycker nog att MoDo gjort rätt i det här fallet såvida inte Peter lovat att spela med laget ifall han fått vara med och träna.
Kommentera

Wayne Gresky: Härlig bakgrundsmusik man möts av härinne. Lite banjolir har väl ingen dött av, eller? Keep up the good work! Och, Det kanske inte är så hemskt roligt att vara TIK just nu. Men ha i åtanke att det kunde vara värre.
Kommentera

Bad_Brett:

Nej jag tror inte heller på att han skulle vara i onåd med MODO. Däremot verkar det stämma att han inte får träna om han inte skriver på.

Hade han tränat med MODO hade det möjligen legat närmare till hands att rita på för oss.
Kommentera

hellge:

Jag tror ändå att Näslund som GM för en bra dialog med honom. Om Peter går till NHL beror det säkerligen på att han vill spela med de bästa, inte att han har hamnat i onåd med MoDo.

Samtidigt så känns Colorado som ett lite konstigt lag att välja. De har ingen större chans på bucklan och frågan är om ens en Forsberg i sin livs form skulle kunna få dem att skrälla i ett eventuellt slutspel. Vill han vinna någonting så känns det som att MoDo har en bättre chans. Och jag tror inte att han tränar med Colorado, för att sedan välja en annan NHL-klubb.

Men det finns mycket som talar för NHL. Han har pratat en hel del om hur mycket bättre det fungerar på liten rink och han har varit tydlig med att han gärna vill komma tillbaka till toppen.

För min egen del får det gärna stå 10 artiklar dagligen om hans fot, så länge MoDo krånglar sig till slutspel. Att få se en Forsberg med sin galna blick i ett slutspel skulle sätta eld på hela hockeysverige. Det är nästan ironiskt; Efter 1994 har Peter representerat MoDo under fyra säsonger, utan att ha spelat en enda hel slutspelsmatch. Jag tycker att det är dags nu.

Det som oroar mig mest är nästan att Colorado går ut med detta på sin hemsida. När Forsberg gick ifjol dominerade han Elitserien trots att foten inte var på topp. Varför är han beredd att skapa denna typ av rubriker om det inte handlar om att han satsar på NHL?

Nej, tyvärr känns det som att det Colorado likförbaskat. Och jag hade det lite på känn, för han verkade nästan för munter i intervjuerna.
Kommentera

shinzawai: Är foten bra är han faktiskt för bra för att leka med oss.
Kommentera

Nikki Nine: Oj. Vad svartsjuk jag blev. Varför vill han hellre ligga med Colorado än oss? :(
Kommentera

« · 1342858 · »