1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506738 inlägg · 4104 ämnen

Hur gör Foppa?

« · 1348596 · » Till forumet

Sv: Hur gör Foppa?
Jag fick aldrig se Maurice Richard, jag fick aldrig se Gordie Howe eller Bobby Orr. Jag är inte ens gammal nog för att minnas Gretzky, men nog fan minns jag Forsberg när han var som bäst.
Kommentera

Poffa: Lite siffror (från SVT Text)

Fakta: Peter Forsberg                 
Född: 20 juli 1973 i Örnsköldsvik.
Klubbar: Modo -1994 samt 2004-
2005 och 2009-2010, Quebec 1994-1995,
Colorado 1995-2001, 2002-2004, 2008
samt 2011, Philadelphia 2005-2007,
Nashville 2007.

Meriter: 105 A-landskamper. VM-
guld 1992 och 1998, OS-guld 1994 och
2006. Stanley Cup-mästare med
Colorado 1996 och 2001. Vinnare av
NHL:s poängliga 2002-2003. Totalt 1
056 poäng (313 mål och 743 assist) på
859 matcher i NHL och Stanley Cup.

Utmärkelser: NHL:s mest
värdefulle spelare 2002-2003 (Hart
trophy), årets nykomling i NHL (1995)

Kommentera

Tack för allt! Du var helt enkelt bäst.

www.youtube.com/watch?v=xRtrQ1YrCzw

Kommentera

bisterfinnen: Det de egentligen ska meddela är att Colorado Avalanche gått med på att låna ut Matt Duchene, Shattenkirk och Marek Svatos till MoDo de närmaste tre åren. Övergången gäller för kommande säsong.
Kommentera

MarcusElving: #24 Ove Molin kan ha sin 24 om han vill.
Kommentera

Såklart jättetråkigt att det inte höll, men jag hoppas att han har kommit lite till ro nu i alla fall. Ett ärligt försök i världens bästa liga, han gjorde sitt bästa och det höll inte. Ingen kan anklaga honom för att inte ha gett allt.

Istället för att sitta och vara bitter och undrar vad som kunde ha hänt så tänker i alla fall jag vara glad över att få ha varit med under karriären av en av Sveriges bästa spelare genom tiderna, och ha fått äran av att se honom spela för mitt favoritlag vid upprepade tillfällen.
Kommentera

Paddan: Ja just ja, tyckte jag kände igen namnet från något.
Kommentera

Lumber Jack: Och vid riksdagens öppnande ställer alla sig upp och sjunger: Peter Forsberg går på vattnet.
Kommentera

yngwie: Är det inte en son till han som gjorde Potatishandlar´n?
Kommentera

Snipp snapp snut och så var sagan slut. Hoppas att han får leva lycklig i alla sina dagar.
Kommentera

MarcusElving: Vem är Ove Molin?
Kommentera

Lumber Jack: 21:an är Ove Molins hos oss. Men i landslagen tycker jag gott att de kan pensionera nummret.
Kommentera

Lumber Jack: Jag står vid din sida.
Kommentera

yngwie: Jag förväntar mig att hockeyförbundet och hockeyligan från och med i morgon pensionerar nummer 21 i alla lag i alla serier. För evigt. Sedan ska det in i grundlagen, jag börjar lobba under mitt riksdagsbesök på onsdag.
Kommentera

Usch vad tråkigt. Men efter förra matchen mot Nashville i intervjun lovade inte gott. Had de nästan på känn.
Kommentera

Gusse: Visst! Han hade kunnat sitta med sin trasiga fot i båset på en motionscykel och hoppat in i varje PP. Hade räckt långt! ;-)
Kommentera

bj21: Om han valt att spela i Modo så kanske han spelat säsongen ut?
Men det får vi aldrig veta!
Kommentera

Frisco: Tänk vad skönt för alla "vad var det jag sa". Det känns ju jäkligt snopet nu när han ändå gav NHL chansen. En mycket trist nyhet detta!
Kommentera

Foppa ger upp!?
Kommentera

arnio:

Han fyller 38 i sommar och har inte spelat på riktigt hög nivå sedan OS, då han var helt osynlig förutom i Slovakien-matchen. Det är en annan sak är att komma tillbaka efter en hel säsongs frånvaro när man är 28 år.

Överlag tycker jag att hans spel har sett ganska lovande ut. Han har varit tuff i duellerna och försökt vara kreativ, men det är ju svårt när laget är så pass dåligt.

Som sagt, om foten verkligen håller nu så känns det som att ett tufft SM-slutspel hade varit en bra uppvärmning inför en NHL-comeback. Men nu valde han att göra som han gjorde och då får vi hoppas att det går bra.

Mina vänner diskuterade en intressant möjlighet idag. Vad händer om Colorado fortsätter förlora, men att Forsberg kommer igång? Kommer man att byta bort honom vid trade deadline då?
Kommentera

bisterfinnen: Ja risken är uppenbar att ljumskarna säger ifrån innan Foppa hinner hitta formen. Visst hade han väl en del problem med ljumskarna i Modo också?
Kommentera

bisterfinnen: Man ska ha i åtanke att Colorado kanske är det sämsta alternativet på planeten för en comeback just nu. Snacka om att laget helt saknar självförtroende och driv i spelet.

Jag vet att det är där Foppa vill spela och det gör bara utmaningen ännu större.

Men tänk om Foppa hade gjort sin comeback i ett lag som har medvind, då hade det sett annorlunda ut, tror jag.

Redigerad kommentar

Kommentera

Mano:

Han sög elefantballe och han vet det. Han misströstar. Ge upp eller bita ihop och köra ännu hårdare och riskera att åka på överansträngningsskador? Jag gissar på det senare.

Ljumskarna måste vara i trasor...
Kommentera

zigge: Man kan åtminstone kalla saker vid sitt rätta namn. Peter gjorde en blek insats i natt. Delvis lovande, men på det stora hela underkänd. Återstår att se vad det leder till.
Kommentera

bj21: Jaha, ska han lägga av nu, -2 o 4 pim? Ännu inte en poäng, värdelöst.
Kommentera

Bragd-Birger:

Det känns mycket olyckligt att Forsberg valde Colorado. Jag unnar honom verkligen all framgång, men det känns som ett uruselt val om han är ute efter att vinna mästerskap. I Elitserien hade han kunnat dominera tillräckligt mycket för att ge MoDo en teoretisk chans att skrälla, i Colorado skulle inte bli intressanta ens med Forsberg anno 2003.

På sätt och vis känns det som att "Challe" kanske hade en negativ inverkan trots allt. Peter har ju gång på gång pratat om hur han vill komma till en klubb som "visar förståelse om han skulle misslyckas". "Challe" har varit väldigt tydlig med att han inte vill ha något experimenterande i MoDo, utan att om Peter skall vara med så ska det vara till 100%. Och just den biten tror jag inte är någonting som han bara har sagt till media, utan någonting som han varit tydlig med från första början för att få spelarna att fokusera på rätt saker.

Nu är det möjligt att Peter hade valt NHL i alla fall. Men om det enbart hade handlat om att han kände sig otroligt bra i foten, så tror jag att han hade valt ett lag med bättre chanser. Nu verkar han mest vara intresserad av att kunna få spela utan att få höra hur tragisk han är.
Kommentera

Paddan: Och på Tv1000 kl 00 visas Tits-Ass,
Kommentera

Paddan: Kan man inte köpa matchen online då?
Kommentera

zigge:
Kommentera

zigge: Preds-Avs visas på Viasat Hockey kl 02.05. ESPN visar Habs-Leafs kl 01 och Nucks-Flames kl 04
Kommentera

bj21: Visas matchen NashvilleCol, isf var, vilken tid? på ESPN? Hittar ingen bra TV-guide för dem, nån som kan tipsa?
Kommentera

spud: Ja det var verkligen en match mellan två bottenlag, typ AIK-MODO! Hur kul som helst. ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

bj21: Ja att avs inte har ett bra lag var rätt tydligt. Tyckte CBJ dominerade från andra perioden och styrde händelserna. Kändes hela tiden som om de var de starkare av de 2.
Sen för en som inte sett NHL på väldigt länge så hoppas jag att gårdagens match inte var någon typisk NHL match i underhållningsvärde.
Kommentera

bj21: W.Rooney har precis som Foppa, en bra fot.
Kommentera

Vad säger nattens match egentligen om tillståndet i Colorado? Foppa dyker upp i NHL efter 3år, får spela 17-18minuter och är bäst i laget! Inget slutspel för det gänget i år.
Kommentera

NuMo: VA, försvann Timrå's främste ambassadörs lysande inlägg? Visar IQ-nivån där ibland Östrands dimmor.
Kommentera

yngwie: Fortsätter Colorado och Peter att spela så där så kommer Foppa inte att ha en chans i poängligan.
Kommentera

Ingen succe'-comeback, Samme fick triumfera.
Nä, Foppa, du valde fel lag denna gång.
Kommentera

De går fler tåg Peter, redan i morgon!
Kommentera

Bittesehr: Helt klart, han å Ante. Men had han haft de had vi nog inte sett han så många säsonger här på hemmaplan heller. :)
Kommentera

yngwie: Ja, helt klart! Är nog en av de spelare i Modo som haft störst talang men kanske inte fått ut allt på isen. Han hade ju i princip allt tycker jag - förutom den där viljan att bara köra på, även när det går tungt.
Kommentera

Bittesehr: Ja, men vilken underbar spelare han var i sina bästa stunder.
Kommentera

Och gamle räven Salle sitter i Viasats studio och bidrar med visdomsord!

Saknar hans hängskalle ibland... :)
Kommentera

spud: När ett lag har exeptionellt bra kantspelare, som Vancouver, då kan det bli roligt värre nere i hörnen.
Kommentera

Jävlar vad handbolls likt spelet i NHL är, backa hem med 5 spelare, stå i en mur. Anfall sen mot muren.
Kommentera

Bittesehr: Absolut, dom är rädd å åka på en å köpa korv. ;)
Kommentera

yngwie: Man kan i alla fall konstatera att motspelarna har respekt för honom. Blir väldigt avvaktande många gånger, ser lite lustigt ut. :)
Kommentera

Skridskoåkningen ser ju otroligt bra ut iaf. Han gör poäng i natt.
Kommentera

Bittesehr: Ne tänkte också på det. Men det känns lite som att han har fullt upp att hinna fram.
Kommentera

« · 1348596 · »