1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508800 inlägg · 4107 ämnen

Hur gör Foppa?

« · 1197462 · » Till forumet

Sv: Hur gör Foppa?
Björn W:
Vilka skulle dom sex lagen vara då?
Kan Ottawa Senators vara ett av dom kanske?
Eller räknas de inte som historiska och med hockeykultur. Dom var ju ändock med när allt startade.
Förövrigt är det bara Montreal Canadiens av dom 4 lag som var med från början som fortfarande är med i NHL.
Kommentera

Off Saida: Jag kan mycket väl göra ett undantag för Ottawa. Jag tycker att Philadelphia, Minnesota, Pittsburgh m.fl. visar ett fint engagemang för sina hockeylag. Allt det kan jag skriva under på så länge man inte sammanfattar KHL med epitetet "Sibirien".

Dynamo Moskva, CSKA Moskva, Spartak Moskva, Tjeljabinsk, Minsk, St Petersburg är alla klubbar eller orter med en lång hockeytradition, dessutom är 2 av orterna världsstäder som i allt fler människors ögon kan vara mer intressanta att bo i än någon sömnig stad i mellanvästerns USA. Eller om vi nu ska generalisera - i öknen i Arizona.

Jag kan till och med sträcka mig så långt att ska Foppa ta en pengasäck hos någon oligark så tycker jag att det vore ohyggligt mycket coolare om han skulle våga utsätta sig för pressen i Toronto eller Montreal. Det är något han inte gjort och det skulle ge en ytterligare dimension till hans karriär.
Kommentera

En bit kvar till formen för Foppa, frågan är om han hinner hitta den innan han blir skadad igen. Han ramlade en himla massa gånger igår vilket oroar en del. Men visst finns "foppapassen" kvar i alla fall, härligt att se!
Kommentera

arnio: Visst vurpade han några gånger och man såg inte formen som foppa hade när han spelade med Modo tidigare. Men ett uppehåll på 1 månad med bara träning med juniorer lär göra hoppet till landslagsmatch ganska stort. Väntar med analysen till alla matcher är spelade, men helt klart så tillhörde han inte någon av de bättre spelarna. Det kan dock tilläggas att hans kedjepolare inte heller gjorde speciellt mycket vettigt.
Kommentera

"Om jag skulle vilja så hittar jag en klubb, säger Forsberg. "

Med det sagt så känns det som att det står mellan avsluta karriären eller spel i Modo,
Kommentera

MODOJohan: Foppas agent uttalar sig. Öppnar lite för spel i MoDo, men när ?
Kommentera

renen: Men hur länge ska karln vänta, de är väl bara att försöka och se om de funkar nu när foten verkar hålla.
Hela modo verkar ju stå stilla tills han har bestämt sig.
Kommentera

Berka: Några dagar till åtminstone...

[url=www.aftonbladet.se/sportbladet/hockeybladet/internationellt/nhl/article6102989.ab]– Vi pratade som hastigast i dag och vi kommer att prata med varandra igen om en dag eller två. [/url]

Kommentera

Salle: OK, jag är officiellt trött på Foppa. Jag jublar om han ansluter, men jag är lesslessless. BESTÄM DIG FÖR HELVETE!
Kommentera

Kan han så lär han åka över. En elitseriespelare vill inte spela i allsvenskan heller
Kommentera

-JK-: Hur kan man vara elitseriespelare i allsvenskan?
Kommentera

spud: Det sa jag inte att man kan vara, en spelare som spelar i elitserien (elitseriespelare) vill ju inte spela i allsvenskan. Förstår du liknelsen eller ska jag förklara mer.
Kommentera

-JK-: Om man är en kapabel elitseriespelare då hamnar man inte i AS.
Kommentera

spud: Man kan ju välja det själv, lex Carl Söderberg.
Kommentera

Poffa: Han är ingen elitseriespelare. Han har kapacitet till det, men han är det inte.
Kommentera

Nu skiter jag banne mig hur Foppa gör så länge han tar beslutet NU!
Missförstå mig inte för visst vill jag se #21 i MoDo men hans velande förstör för våran, och hans, alskade klubb.

Om han skulle tacka nej ikväll så VET laget att nu måste vi fixa detta "själv".
Även Freddan skulle få ett "lättare" jobb då det är helt olika spelare man behöver med än utan #21.

Så Peter måste få tummen ur sitt arsle och ge ett besked snarast.

Kommentera

spud: Kanske inte, men det är många som fått möjligheten att spela i NHL utan att vara nog bra för det och heter men Peter Forsberg lär man få möjligheten.
Kommentera

Salle: Jävligt bra sagt!!!!
Och sant.
Kommentera

Salle: Jag håller med, men jag tycker även vi supportrar ska tänka att susse snart är tillbaka, och då får vi en spelare som är bland de bästa i ligan. Får vi foppa och en sniper. Då har vi ett lag fullt kapabel till stordåd.
Kommentera

Salle:

Jag har sagt det förut. Allt annat än Modo är idioti.

Eftersom han inte kan ge besked så funderar han alltså på att chansa i NHL, återigen.

Foppa funderar alltså allvarligt att ta ett idiotiskt beslut.

Enligt min mening så är själva tvekan om han håller eller inte bara en bekräftelse på att han inte är mogen att spela i NHL ännu.

Tyvärr i detta moment 22 resonemang är att vi bara får Foppa om han inser att han antagligen inte är tillräckligt förberedd eller bra för att prestera nöjsamt än.
Kommentera

NuMo: Jag håller med om att ett NHL-beslut vore ett stort misstag.

Men han måste bestämma sig på nåt sätt. För velandet tar energi från laget/föreningen i nuläget. Dom måste få veta under vilka förutsättningar dom skall spela/arbeta i framtiden.
Kommentera

Salle: Jag håller väl egentligen med, men samtidigt så kan ju faktiskt Modo ta egna beslut. Man kan ge honom deadline.
Kommentera

Salle: Sen helt ärligt grabbar, foppa kan inte vända denna negativa trend, man måste ha en bredd, skulle vi få en el. två bra forwards skadad så är vi tillbaka med spelare som inte levererar i es på ett bra sätt
Kommentera

NuMo: Ja, det vore nog bra även för #21.
Kommentera

NuMo: Kanske läge för Macke att göra sin styrelseliga plikt och ta ett snack med sin gamla vapendragare om detta.
För då slipper Freddan dessutom måla in sig i ett hörn med detta kontrovesiella beslut.

Eller att Svarten och "gubbarna" i laget ställer #21:an mot väggen.
Kommentera

Salle: Foppa har sagt att han lämnar definitivt besked denna vecka iaf.
Kommentera

Salle: Foppas fot håller inte, bara att inse och hitta andra lösningar på Modos dipp.
Kommentera

arnio: Det må så vara bara vi/laget får ett besked.
Kommentera

Doktor arnio: Bra, då vet vi.
Kommentera

arnio: Heter du Romanus?

Kommentera

Nikki Nine: Ja där ser man =)
possitivt
Kommentera

Nya äckliga rykten på officiella om KHL. Jag skjuter mig fan i näsan om det är sant.

www.mosgorteplo.com/en/a2808.html
Kommentera

shinzawai: Nya rykten på äckliga officiella menar du väl :-)
Kommentera

Salle: Äckliga rykten på äckliga officiella. Bangbangbang SÅLD!
Kommentera

shinzawai: "klarrt å bettart"
Kommentera

shinzawai:
Om det är sant så hamnar glorian på sned va?
Kommentera

TIKbiff: Ja, det gör den.
Kommentera

Spekulationer och åter spekulationer...

Om nu Freddan och Foppa ska prata så borde det innebära att han spelar, ett nej skickar man med ett SMS.

Kommentera

shinzawai: Men du, de känns väl jävligt märkligt om han skulle spela i KHL!?!

Visst den ligan är ju främst för avdankade nhl proffs och sånna som inte platsar där, men är foppa hel så borde han väl spela i nhl!

Han kanske inte får lika hög lön i nhl, men vad är några miljoner på en säsong för en mångmilijonär?!

Sen ringer de konstigt i mina öron iaf. om han skulle skriva på för en khl-klubb när hans moderklubb behöver han som mest.
De skulle väl vara att modo gör en lhc och hyr ut foppa för en fantasisumma som går till modo och på så sätt räddar en ansträngd ekonomi.

Men det är väl bara att avakta och se hur karn gör
Kommentera

Berka: Den Foppa som jag "känner" skulle aldrig spela i KHL. Det är i NHL som han  får möta dom bästa spelarna i de bästa lagen och spela om den största äran och största bucklan.

Jag tror att Foppa hellre slutade helt än att MoDo hyrde ut han som nån annan j-a cirkusakt. Då skulle han nog hellre donera dom pengarna direkt till klubben även om han är lite småsnål emellanåt.

Det ENDA som skulle kunna locka Foppa till KHL är om han kan bli mästare där med. Men tror även då att få kyssa Le Mat smäller minst 2-3gånger högre.

Kommentera

Salle: Personligen tror jag det blir modo för foppa. Han är missnöjd med sitt presterande och jag tror att han kommer köra dessa 35 matcher i modo och komma ordentligt in i matchtempo mm. , sen känner han sig hel i fot och annat så drar han till nhl nästa säsong och spelar där tills dom får sparka ut han från ligan ;)
Kommentera

"ÖRNSKÖLDSVIK Under eftermiddagen satt Peter Forsberg och Modos sportchef Fredrik Andersson i möte. Det resulterade inte i något besked om stjärnans framtid."

För i helvete... Tacka nej nu Modo. Det är en fars. Gå vidare. Skulle han bestämma sig någon gång innan nästa decennium att han vill spela för oss så får vi ta det som en bonus.
Kommentera

Nikki Nine: ja nu får de fan vara nog, karjäveln måste väl för satan kunna bestämma sig, veligare kärring får man väl leta efter.

Foppa väntar, foppa funderar,inget besked än,känna efter,måste få ta tid, osv osv. nä Gå vidare modo.

Ställ ett ultimatum, bestäm dig innan ikväll annars skiter vi i de!
Kommentera

Berka: Eftersom han inte sa nej till Modo igen så måste det betyda att han väljer mellan Modo och att sluta spela.Annars så är det taskigt av han att välja någon annan klubb.Och jag
tror inte han tänker vara taskig ..han vill nog inte göra Modofansen besvikna på
isen och vill vara helt säker på att han kan spela fullt ut innan han bestämmer sig.
Han är som dom flesta vet lite kräsen av sig ..
Kommentera

Gusse: Hur som helst så fattar jag inte varför han inte bara kan ge ett besked.
Kommentera

Berka: Jag fattar inte hur du kan skriva 250 likadana inlägg. ctrl c ctrl v?
Kommentera

Sv: Hur gör Foppa? Kommentera

Berka:
Bra att MoDo går vidare utan Forsberg. In med några nya hungriga lirare.
Kommentera

Icing-Ove: Bara hålla tummarna för att freddan och "värvargruppen" hittar några guldkorn ganska snart.
Kommentera

« · 1197462 · »