1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507063 inlägg · 4104 ämnen

HV 71 - MODO Hockey 2007-10-25

932469 · » Till forumet

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2007-10-25
NuMo: Älskar Krizans Kaxig het :P han är ju riktigt taggad och han tagga hela laget ,och spela riktigt Bra
Kommentera

Laban: "Kunde inte transan Krizan komma på en
bättre ursäkt?...."

Det där med transan, vet du antagligen mer om än vi då du tydligen är accepterad i de kretsarna.

Angående ursäkten: Jodå. Han ringde ju upp oss var och en igår och hade en mycket bättre ursäkt.
Kommentera

Laban:

Tycker det är skönt att Krizan är diplomatisk och inte säger sanningen alla gånger.

Vore ju inte så kul om han sa som det var, eller hur?

"Ledin är inte riktigt funtad i skallen, dessutom är han ju en tjockis.
Jag tyckte måget var råttat, så jag vevade på den dumskallen några gånger!"

Eller jo, det skulle faktiskt varit kul om han sagt precis så! :)
Transa förresten, vilka ställen brukar du besöka om du nu vet det?
Kommentera

Laban:

Vem då sa du?
Kommentera

knaskamilla:

Kunde inte transan Krizan komma på en
bättre ursäkt?....
Kommentera

Gidde:

Verkligen. Såg sen att det var han. Man kunde ju ha trott att han skulle ha koll.
Kommentera

knaskamilla:

Domaren förmodligen..

Men jag tror Torbjörn får plugga lite regler innan nästa artikel ;-)
Kommentera

shinzawai:

Laban kan ju söka jobb på Corren annars, där hade dom ju en annan hockeyanalytiker som var ungefär lika duktig!! ;-)
Kommentera

Gidde:

Man kan ju undra om den som skrev artikeln har hört att det är nya regler i år.
"Minst lika stor tur för X som för MODO att Johanssons puck inte gick in, med tanke på att domaren alltid ska blåsa av spelet när pucken tar i en målvaktsmask."

Och så undrar jag vem X är.
Kommentera

Laban:

"PS..MODO kan omöjligt överprestera en gång till
i slutspelet som ledde till SM -Guld .."

Nej. Det är korrekt. Det slutspel som redan varit går det inte att göra något mer åt i nuläget.
Kommentera

shinzawai:

Man kan ju undra om Laban ändrat uppfattning efter att ha läst lite artiklar idag?

Eller så är han bara så självgod att han fortfarande tror att han kan analysera en match...
Kommentera

Laban: Dina analyser från fjolåret var lika löjeväckande. Klappa dig själv på stjärten i er egen gb, för här gör du bara självmål.
Kommentera

Laban: Grattis till segern, förstår att det känns bra.

Själv känner jag bara "Hellre SM-guld i april än 3 poäng i oktober".
Kommentera

Wayne Gresky: Hjärncellsinsufficiens. Fint ord, det ska jag lägga på minnet. :)
Kommentera

Laban: Du har inte läst särskilt mycket sannolikhetslära va?
Kommentera

Laban: Du får gärna utveckla överprestera. Menar du att Modo spelade på ett sätt som egentligen inte var möjligt, men ändå var möjligt eftersom de spelade så?
Kommentera

Wayne Gresky:

My bad...såg fel

PS..MODO kan omöjligt överprestera
i år igen och vinna SM -guld
Kommentera

Laban: Hjärncellsinsufficiensen förefaller akut i Småland ikväll. Jag skrev "vinna i grundserien" jag skrev inte "vinna grundserien". Senast jag kollade så bestod serien av mer än två lag och en omgång.
Kommentera

Huge:

Mina analyser är väl i nivå med cyklopprydda Ö-viksbors..
Kommentera

Wayne Gresky:

Hur är det med hockey kunskaperna uppe
i Norrland?

Mig veteligen vann FBK grundserien förra året..

PS..MODO kan omöjligt överprestera en gång till
i slutspelet som ledde till SM -Guld ..
Kommentera

Laban: Dina standardanalyser går iaf inte av för hackor.
När HV vunnit har ni varit kassa, men ändå vunnit.
Och när ni förlorat så har motståndaren varit kass, bara det att ni varit ännu kassare.

Stor komik....
Kommentera

Laban: Ni kan få vinna i grundserien precis som ni gjorde förra säsongen så kickar vi ut er i slutspelet på samma sätt som vi gjorde förra säsongen...m'kay?
Kommentera

shinzawai:

Vem har sagt nått om opartisk?

Jag hejar på Hv och anser att HV vinner
rättvist mot MODO svårare är det inte..

Hv gör en kass match men lyckas vinna
ändå relativt enkelt mot TRÅK MODO.

Är du lack??Kan det ha med resultatet att göra?
Kommentera

Laban levererar ännu en "opartisk" matchanalys utan större hockeykunnande till en målgrupp av ointresserade. Heja Laban. Är du Ledins garderobkompis?
Kommentera

Salle: Kul att se Yetman, han var så kvick och teknisk som jag hade hoppats. Kul att han fick göra mål med.

Petro var väl inte lika framstående, men han har ju bara spelat ett par matcher i slovakiska ligan, och är väl dessutom inte värvad som en målspruta i första hand utan som en grovjobbande och fysisk forward. Och han vann ju åtminstone gruffet med Ledin, alltid något.
Kommentera

Paddan: Ska vi gissa på att kvällspressen slår på stora trumman nu och sriver att det är kris i MoDo eftersom ni ligger utanför slutspel.
Kommentera

En hyffsad match där Hv vinner välförtjänt.

Hv gjorde en relativt dålig match och har bra
kontroll på matchen där MODO var uddlöst
i Kinnarps Arena.

Förutom någon farlig chans i första perioden
så lyckades aldrig MODO få något tryck på
Hv.Hv borde ha avgjort matchen när man
spelade 5-3 men istället ställde Liv till det lite
och bjöd in Modo målmässigt...
Kommentera

Cyklob: Ska givetvis vara blir borta ca 1 vecka :), anledning härnskakning.
Kommentera

MorganaLefaey: Skröder är tillbaka på lördag som jag fattade det, Salle blir borta max 1 vecka stod det.
Kommentera

Någon som har koll på hur länge skröder och salle skulle bli borta? Måste börja få lite kontinuitet.
Kommentera

Har ni lagt märke till att vi faktist inte ens är på slutspelsplats i och med förlusten ikväll? Riktigt illa. Dock bör segrarna börja komma snart om vi fortsätter spela som de senaste matcherna. Vi är helt klart värda en poäng åtminstonde som matchen idag såg ut tycker jag. Nu får vi hoppas att FBK inte hittat formen på lördag.
Kommentera

knaskamilla: Bör betyda att man får bege sig från sin plats ungefär fem minuter innan periodpaus för att överhuvudtaget komma in i sportbaren. Men så är det väl när man "inte ser några behov av att bygga ut sportbarerna"
Kommentera

Tycker gott och väl att vi kunde fått med oss en pinne hem. Lite synd att Yetman passade Susse i många av lägena, men det är nog som nån skrev nedan att han är ny i laget osv.

Annars tycker jag personligen att Yetman var otroligt duktig, om han fortsätter så här kommer vi ha stor nytta av han. Petrovicky ganska osynlig förutom när det hettade till lite, men dom måste ju få några matcher grabbarna så dom kommer in i laget och spelet.

Ser redan fram emot Lördag.

Kommentera

Paddan:

Grattis! Det blir nog fullsatt också. I alla fall nästan.
Kommentera

På lördag får man äntligen se en hemmamatch igen, och dessutom på min "gamla" plats i Swedbank. Härligt.
Kommentera

qwertas: Han var duktig den där 22an luckner ..eller förlåt Yetman ..tillsammans med skröder och susse kan dom bli livsfarliga ..får hoppas att inte Susse tar avsluten bara..
Kommentera

Wayne Gresky: swehockey är inte officiell statistik till Elitserien, det är hockeyligan.
Kommentera

qwertas: Inte på swehockey.se iaf, där har Steen målet.
Kommentera

Wayne Gresky: Konstigt att Warg fortfarande står som officiell målskytt vid MODOs första mål. Pucken var ju klart inne innan Warg stötte till den.
Kommentera

Salle: Personligen tycker jag som sagt var att både Hållberg och Hedman var sämre. De orsakade både 0-1 och 1-3. Hedins insats på 0-2 var inte optimal men i övrigt så tycker jag han skötte sig rätt ok.
Kommentera

Salle: Då är det dags då. Sparka (på) Hedin!
Kommentera

Wayne Gresky: Det känns som att Yetman passade Susse i sista läget bara för att han var ny i laget. Tror inte att han passat vid ett sådant läge när han spelade i Dragons.

Ser fram emot nästa match och nya Yetman mål. Tycker han var mycket bra idag. Tillsammans med Victor MODOs bästa.
Kommentera

shinzawai: Han lyckades ju dra tröjan över huvudet på Ledin trots att en linjeman var emellan.

Yetman såg pigg och målfarlig ut. Sköt ur alla möjliga lägen och olägen.
Petrovicky såg matchotränad ut men i slutet så var han lite mer fysisk. Fast det krävs bra mycket mer för godkänt.

Pierre Hedin sämst idag. Hans innebandyförsvar funkar inte och felpassen var många.
Kommentera

shinzawai: Det kändes som om Ronald vann tröjfajten mot Ledin.

Sundström har förresten inte tränat på att göra mål i sommar. Det kostade oss tre mål idag. Yetman har helt klart inte lärt sig att Sundström inte kan göra mål. Något annat sätt att förklara hans passningar till Susse finns inte.
Skjut själv Patrick! Då finns det iaf en teoretisk möjlighet att det kan bli mål...
Kommentera

Wayne Gresky: Och:

-

Jonasén. Håll klubbjäveln i isen så passningarna mot dig inte går till icing två gånger samma jävla byte. "Mackan" är verkligen värdelös just nu.

Petrovicky. Vann han en enda närkamp? Fick någon HV-spelare ont idag?
Kommentera

Wayne Gresky: Blev förvånad, tyckte mig se på C+ sändningen att matchen slutade 2-1, men tydligen slutade den 3-2. Eller så är det bara jag som blandar ihop alltihop och längtar efter höstlovet som börjar imorgon kl 14.
Kommentera

Bra match av MoDo men dålig skärpa i avslutningarna gjorde att det inte blev någon poäng.

+
Yetman - såg pigg ut, kaxigt mål
V Hedman - i mina ögon hans bästa match för säsongen

-
Svartvadet - otroligt usel i power play, som vanligt
Backparet O Hedman och Hållberg - släppte till flera frilägen.
Kommentera

Hållberg och Jonasén har haft modos lägen i andra perioden....HV har haft ett stolpskott
Kommentera

Bra match?
Kommentera

spud: Han har alltså så lång klubba att han kan skjuta pucken, som befinner sig på isen, från sin position i utvisningsbåset.
Kommentera

932469 · »