1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507070 inlägg · 4104 ämnen

HV 71 - MODO Hockey 2008-01-03

960685 · » Till forumet

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2008-01-03
Poffa skrev: "I slutspelet ifjol var det knappast orättvist med MODO-vinst. Ärligt talat, HV var ett mycket sämre motstånd än Timrå."

Jag vet inte om jag drabbats av någon plötslig Alzheimer, men handlar inte jämförelsen om två serier som avgjordes först i en sjunde och avgörande?

Per definition undrar man då om skillnaden mellan "mycket sämre motstånd" och riktigt bra motstånd.

Statistiskt sett verkar skillnaderna hårfina, men att det förmodligen är så att det är en mycket större bedrift att avgöra på hemmaplan än bortaplan...
Kommentera

Kakelmannen:
www.youtube.com/watch?v=BfjilvyQR2A&feature=related Kolla bara där så ser du varför ni förlorade.
Kommentera

Gidde: Åkerblom var ganska bra i HV också.
Kommentera

Wayne Gresky:

Annars tyckte jag den där Oscar Sundh var bra igår!
Men han stod inte nämnd i den där artikeln...
Kommentera

bisterfinnen: För att få till den där texten misstänker jag ett blandmissbruk. Någon form av speedball kanske?
Kommentera

Nordstrand...

Var får man tag på så fint rökheroin?
Kommentera

Har tippat att SAIK går som sista lag till slutspel. HV väljer att möta SAIK i kvarten, och jag tippar att de blir utslagna av norrlandslaget.

Skall de lyckas med det behöver de en hel M Renberg som kan dra Bergskedjan. Antos får då bli en av hjältarna, han är redan nu en stor liten artist.
Kommentera

Kakelmannen: tråkigt med backa hem och slå icing? hur många icing gjord Modo idag? det övriga kallas säkert och rutinerat spel, och det verkar ge resultat.

Modo har vunnit sina 3 matcher efter jul, HV därimot, förlorat 2 av 3 matcher. oavsett hur mkt spelövertag ni hade och hur snyggt ni spelade, så ska man vinna! vare sig det är med 10-0 eller 1-0. Vinner man så vinner man! spelar ingen roll hur snyggt och bra ni spelade, ni förlorade!
Kommentera

knaskamilla: det är väl i och för sig aldrig fel
Kommentera

Petey21:

Jag tror att Kakelmannen vill att vi ska be om ursäkt för att MoDo finns.
Kommentera

Kakelmannen: Om det är stilpoäng som ska avgöra vem som vinner är det inte hockey utan konståkning du ska kolla på. Det är fortfarande laget som gjort flest mål som vinner en hockeymatch, och man ska inte behöva be om ursäkt för att man vinner en match, även om motståndarna hade ett spelmässigt övertag...
Kommentera

Kakelmannen:

Tänk om du hade hållit på ett sådant gnällgäng till hockeylag. Då hade du inte behövt vara ledsen i våras. Om ni är så himla bra så vinner ni nog SM-guldet i år, även om ni förlorar i matcher där ni är överlägsna. Lycka till!
Kommentera

Kakelmannen: Men skärp dig. Sluta lipa och agera vuxet. I slutspelet ifjol var det knappast orättvist med MODO-vinst. Ärligt talat, HV var ett mycket sämre motstånd än Timrå.

Hur många icing slog MODO idag? Var det mer än fem? Det handlar om att spela efter det material man har och den förmåga man klarar av att hantera. Det lag som gör det bäst vinner, sett över flera matcher.

Har HV aldrig någonsin vunnit orättvist? Svarar du nej, så ljuger du. Svarar du ja så har du skjutit hela ditt gnällande i sank.
Kommentera

Jämnar inte alltid ut sig, gjorde inte det i fjol i slutspelet .. Ni har ju alltid spelat såhär tråkigt med backa hem och slå icing . Hv var totalt överlägsna som vanligt, han kan väl dricka mjölk själv om han nu vill det var så jag menade, ni skämemr ut er med att hålla på ett sånt gnällgäng till hockeylag...
Kommentera

Det är första gången Luckner erkänner att
sitt lag hade tur..KORS I TAKET!!

Det har han aldrig gjort tidigare inkl sin tid i Hv...
Kommentera

Kakelmannen: ÅÅåå vilken stjärna, du får gärna definiera "..gör mjölk till dig själv..." Göra mjölk?
Kommentera

Kakelmannen: Åh nej, det är så orättvist. Buhuu. Undra hur många gånger som diverse lags supporters sagt det? Jag anser att jämnar ut sig i längden.

Bit ihop och gå vidare utan att fjanta runt här inne och skämma ut dig. Nästa gång är det er tur att vinna orättvist.
Kommentera

Kakelmannen: Haha slutklämmen blev verkligen pricken över i;et, grädden på moset...

I övrigt kan man undra vart du vill komma? Tror du att modoiter ogillar snabb vacker hockey? Vi vill nog helst spela den sortens hockey också..

För att göra som dig att bedöma motståndarna så måste jag tacka för eran givmildhet.
Kommentera

Poffa: Jag blir arg när det får vara så sjukt orättvist, erat lag är ett skitlag som bara bacakr hem och spelar på motståndarens misstag... dumma lappjävle gör mjölk till dig själv ...
Kommentera

Kakelmannen: Nä men, inte ska väl en lite pompe som du bli så arg. Din mamma kan säkert ordna med mjölk och smörgåsar innan du går och lägger dig. Men bara om du ber snällt.
Kommentera

Modo har inte mycket att komma med när Hv får ordning på målskyttet... Modo är så tråkiga att se, så tråkig hockey man spelar, iofs bar det till guld i fjol men lär ej göra det igen. LAPPJÄVLAR!
Kommentera

westerlind: Jag vill ju inte förnedra dig, så jag tar bara upp det som de flesta känner till.

På tal om Zzzz, dags att kvarta. Eller åtminstone lägga sig i sängen och se sista perioden mellan HV och MODO igen. Den var ju så trevlig.
Kommentera

Poffa: Men Zzz...zZz..Z....z..., hur länge ska du tjata om det där?

Det där inträffade väl för ungefär en fem-sex år sen, vilken tur för Se & Hör att du inte kan skvallra om alla hjältedåd jag uträttat sen dess.
Kommentera

westerlind: Nej, men det var tack vare dem jag fick se dig sova i Friscos fåtölj, för att sedan yrvaket springa omkring och söka dragtrucken.
Kommentera

Poffa: Aha, var det så du träffade Frisco?
Kommentera

Krizan vann mot Ledin :P
Kommentera

westerlind: Pröva lättöl, vettja.
Kommentera

westerlind: Förutom "Ska du följa med hem och titta på Wildetröjan?" Nej, jag tror inte det.
Kommentera

Wayne Gresky: Jo, jag ska nog aldrig mer berömma honom. Han verkar inte klara beröm, det går tydligen åt skallen på honom... det såg man ju idag hur skallen plötsligt svällde upp och så poppade hjälmen av. Lämpligt nog åkte en HV-spelare förbi och gjorde något mindre klokt i samma veva så han kunde skyla undan denna pinsamma händelse. Men till nästa match har han säkert skaffat en töjbar hjälm.
Kommentera

Paddan: "beställt åtta öl men bara får sex"

Nu förstår jag inte, jag har försökt med både tio och tolv öl, men jag får aldrig sex. Har du något knep jag kan få veta?
Kommentera

Sedan så måste jag säga att jag tyckte att "Livräddaren" agerade ganska nervöst i HVs mål idag, så det kanske är honom vi får tacka för segern.
Kommentera

Paddan: Jag tycker det ser ut som den tidigare så stabile Tribuncovs speltid ser ut att börja ta ut sin rätt. Han ger numera bort en del puckar och ser väldigt lättrundad ut.
Kommentera

Salle & Poffa:
Firade ett oförglömligt nyår i Övik. Tipsad av mina älskade föräldrar spanade jag in teves härliga nyårsutbud: efter att först ha glatt mig åt Povel Ramels finurliga skämt avnjöt jag sedan en stenknall Jan Malmsjö som svamlade på Skansen. Sen stod vi gemensamt och njöt av alla raketer och bomber som regnade över Gullänget.

J-la sk-tprylar. När vi vaknade upp dan efter stod byn kvar.
Kommentera

westerlind: Det beror på, har man beställt åtta öl men bara får sex öl, då känns det som en stor förlust.
Kommentera

Lumber Jack & Paddan: Brynäs fall?

Tror vi tyvärr råkat ut för dialektala språksvårigheter, här i Sverige kallar vi 8-2 för en vinst.
Kommentera

Själv tycker jag att MoDoförsvaret var så generöst att HV borde ha avgjort matchen redan efter första perioden. Sedan så är det ju intressant också att höra att MoDo tydligen värvat en Timråspelare nu såhär innan matchstarten idag. För han "Oscar Sundh" som de pratade om titt som tätt måste väl vara ett nyförvärv.
Kommentera

Lasse Falk har nog slut på handkräm efter den här matchen.
Kommentera

Laban: Hvbjudningar är det någon cateringfirma, eller?
Kommentera

Laban: Tack Krizan, tack Hvbjudningar.
Kommentera

Fy fan denna förlust sved.

Anser att Hv gör en helt ok match men ack
så innefektiva...

Modo skall tacka Krizan och Hvbjudningar,
utan dem hade ni aldrig vunnit..
Kommentera

Lumber Jack: Rundvägen hade samma tanke.
Kommentera

Lumber Jack: Dragtrucken?
Kommentera

Salle:

Fast vadå. Jag gick ju inte tillbaka till 5:an förrän vi hade tremålsmarginal att spela på. Väl avvägt.
Kommentera

Paddan: Tänk dig då Brynäs fall.
Kommentera

Fast den här vinsten innebär ju samtidigt att vi kommer att förlora med sisådär 14-1 i Eon Arena.
Kommentera

Salle: Det är ganska skönt att vinna en match där man är tillbakapressat i 52 av 60 minuter.

Fast jag är samtidigt lite missnöjd med att Svarten inte blev intervjuad efter matchen, men C+ kanske tyckte att det fick räcka med pikar från spelare till kommentatorerna.
Kommentera

Det var nära ögat att vi tvingades kasta ut hunden och dess eskort. Eller åtminstone skicka dom till grannen. Men det redde ju upp sig.

J-t skön seger.
Kommentera

Wayne Gresky: Sundström var det som rättade till förhuden lite diskret.

Fan vilken sur seger. Förlåt Håve Blå.
Kommentera

Poffa:

Vem var det som drog ner byxorna i tv?
Ordet hockeyporr får en helt ny betydelse...
Kommentera

Wayne Gresky: Somebody call the cops, HV has just been robbed.
Kommentera

960685 · »