1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

509575 inlägg · 4107 ämnen

HV 71 - MODO Hockey 2009-09-28

1180334 · » Till forumet

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2009-09-28
Kung_ekman: lycka till att äga swedbank ;) haha
Kommentera

Jag kommer på torsdag....i sällskap med en annan brynäsare..vi ska äga Swedbank
Kommentera

Med några minuters tänkande är jag nöjd med vad modo presterar sista 2 perioderna. Dock är naturligtvis inte målskyttet inkluderat i detta. Men helheten, det känns som att detta laget kan något, har något på g.
Kommentera

Salle:
Kort förklarat beroende på en spelares ålder måste han spelat X antal NHL matcher eller varit X antal år inom olika NHL organisationer för att vara innefattad i waiver reglerna , vilket av detta som som uppfylls först så måste en spelare passera waivers för kunna skickas till farmarlaget eller lånas ut .. i fallet Wandell hade han inte uppfyllt dessa krav varav han kan skickas mellan olika klubbar beroende på vad organisitionen han tillhör känner för tills uppfyller nå av dessa villkor , Foppa har redan uppfyllt båda dessa villkor så därför måste han passera waiver om lånas ut till nån annan klubb innan anländer till orgnasitionen han skrivit på för men skriver han kontrakt och anländer direkt innan serien startat så ska inte han behöva passera waiver , vad som händer om signar nu med en organisation och ansluter efter 1:a okt har jag inte full koll på , en annan sak som gör att NHL lag ovilliga låna ut han är oavsett var han spelar om det med NHL laget skrivit på för eller utlånad till er kommer hela hans lön räknas mot lönetaket

vill du veta exakt antal matcher som gäller för olika åldrar eller hur många sösonger varit där borta som gäller så får du kika i CBA och söka på waiver
Kommentera

Wayne Gresky: Men OM han skulle signa imorrn så tillhör han ju redan en klubb?

Wandell hoppade ju emellan. Det borde ju Peter kunna göra också.
Jag förstår inte skillnaden annars.
Kommentera

Salle: Jo, men spelar han i Europa efter det datumet måste han gå igenom waivers, eller re-entry waivers eller hur det nu blir. Därför kan han inte bli utlånad.
Kommentera

Wayne Gresky: Men om han signar innan 3okt så skulle det ju inte vara några problem med waivers och han skulle kunna välja vart han ville spela?

Kommentera

Salle: Antar att han måste ta sig genom waivers, där Edmonton kommer att plocka honom bara för att jävlas. Så det är förunnat yngre spelare.
Kommentera

Angående det här med #21 och kontrakt.

Antag att Peter mha sina kontakter i NHL signar ett "alibikontrakt" med ex Colorado och att dom sedan lånar ut honom till MoDo på samma sätt som Wandell (TIK-Dallas) ifjol. Kan han göra så? Eller är det nåt förunnat yngre spelare?

Och hur kan han hoppa emellan OM det skulle bli aktuellt? Och om han senare skulle vilja spela med Philly eller nåt annat gäng så kan väl Colorado "trada" honom emot en draft eller nåt.
Eller kan NHL sätta sig emot en sådan skambudstrade?

Kommentera

Lumber Jack: Han verkar då inte speciellt påläst den där Mats vennerholm?!
Foppa har väl gjort 3 mål på de 3 senaste å sen skulle jag vilja påstå att det va ledin som fick med sig foppa till utvisningsbåset på slutet, inte tvärtom

blogg.aftonbladet.se/26380/2009/09/vad-hander-nu-foppa
Kommentera

Lumber Jack: Tillägg. Jag tror även detta gynnande av dyngspel kommer att bli en tung vikt i vågskålen till NHL:s fördel när Foppa ska väga samman + och - inför sitt beslut.
Kommentera

Lumber Jack: Molinder kan vi skänka till kb65, maken till dålig hockeyspelare får man leta efter.

Men susse kommer givetvis ta över den centerollen och molinder får nog husera i 4:e
Kommentera

Wayne Gresky: Japp.  :-)

Kommentera

Inte bästa svenskan men jag tror ni fpörstod ändå...

Det var länge sen en förlust kändes så bra faktiskt. Trodde inte vi skulle ha en suck emot HV i deras kula. Speciellt inte med 3 ord backar borta. Och med den starten dessutom. .

Kul match som ger mersmak. Hoppas bara att #21 känner samma sak. Och att Susse är tillbaka och drar igång #10&#36 ordentligt.

Svedberg visar att han förtjänar platsen bredvid Malek. Westin och Bonsaksen visar också upp sina bättre sidor och Eddie Larsson gjorde inte alls bort sig.
Pikka och Mojzis visade klass.

Kommentera

spud: Det är ett hån mot hockeyn att domarna hela tiden ska gynna det destruktiva. Gruffet i slutet av tredje med de två dubbelutvisningarna är ett klockrent skolexempel på hur en domare INTE ska döma. Laine går in gröten med crosschecking i ryggen på Salle, allmänt gruff och Ledin ger sig givetvis på Foppa. En domare med ett uns av känsla för spelet hade bara plockat Laine, men han åker inte ens för crosscheckingen. Istället blir det mellanmjölksdömning med två dubbelutvisningar och destruktiviteten har segrat. Jag blir så trött.

Vi får hoppas att domarbas Andersson hade rec-knappen intryckt för att kunna visa sina adepter hur de inte ska göra.

Molinder kan inte stanna mellan Skröder och Zucca, det blir absolut ingenting kreativt skapat. Nada. In med Salle där, han är en grym center.

I övrigt en bra insats med tanke på förutsättningarna, men det ger som vi alla vet inga poäng.
Kommentera

Poffa: Fruktansvärt skulle jag säga!
Modo gör en ruskigt bra bortamatch och är klart värda poäng.
Kommentera

Salle: Jag antar att anledningen till att du skrev samma sak som jag var att du inte förstod?
Kommentera

Wayne Gresky: Ja nu blir det en oviss väntan på Peters besked.

Dock så förstår jag inte riktigt hur du tänker ang Haydar och Foppa.
Stannar Foppa så har vi råd att värva Haydar tror jag. Man ser ju redan vilket drag det blivit runt MoDo bara under dessa tre matcher. Skulle tro att det blir några hundra nya säsongskort timman efter en ev kontraktsskrivning. Och att de tomma reklamplatserna som fanns i SA i premiären blir får lite färg.

Dessutom tror jag inte att Foppa kräver såpass hög lön. Han har ju varit modest vi såna tillfällen emot sina NHL-klubbar menar jag.
Kommentera

Berka: Inte ett dugg.
Kommentera

Hur orättvist kändes denna match?!
Kommentera

Wayne Gresky: Haha, ja du har ju rätt. Jag tycker MoDo gör en riktig bra kämpainsats och jag gillar de nya backarna. Spelet känns fräscht, men jag saknar någon (förutom Foppa) som nyper dit puckarna. Hoppas Susse ändrar på det och lyfter offensiven.
Kommentera

Icing-Ove: Det ironiska är att vi antagligen skulle ha råd att värva Haydar om Foppa stannar. Värvar vi honom iaf så får det nog helt enkelt ses som en chansning ekonomiskt. Men en nödvändig chansning. Likväl, vi saknade tre ordinarie backar ikväll och spelar jämt mot favoriterna på bortaplan. Jag är inte för deprimerad över läget. Men oj vad gärna jag vill att Foppa stannar! Jag tycker att han ska avsluta sin karriär i Sverige med ett guld och inte i ett utvisningsbås utdömd av en värdelös domare.
Kommentera

Ok, tre svåra matcher för ett nykomponerat lag, men för helvete köp in en målskytt till andra- eller tredjekedjan. Alldeles för fjuttiga skott. Saknar nästan Yetman. Det blir väl endera Forsberg ELLER Haydar in i truppen....
Kommentera

shinzawaiJag gillar också Mojiz.
Kommentera

Icing-Ove: Mojzis är ju 3 ggr bättre än Pikko.
Kommentera

Ifjol hade jag som grej att inte skylla nåt på domarna. Hade tänkt köra det iår igen. MEN HELVETE vad svårt SJÖBERG gör det för mig. Ledin går in som den tuffing han är och crosscheckar bort spelare och så blir det bråk. domarn kör kvittning 24/7.
Kommentera

Poffa: Är domarna och Ledin syskon eller? Foppa har en jävla ryggsäck hela jävla bytet och sen när han ger en tung tackling tillbaka då åker han ut... SATAN
Kommentera

Har Pikkarainen spelat så här bra hela matchen?
Kommentera

Poffa: Första hade MoDo inte mycket mest pga en massa utvisningar. Målen är lite slumpartade och inget för Svedberg att göra på.

I andra har man hållt sig borta från utv.båset och därigenom lyckats flytta upp positioner och under större delen av perioden haft press på HV. Dessutom har Svedberg kommit in i matchen och ser bra ut. Även Eddie ser klart OK ut.

Kommentera

MorganaLefaey: Häggström uppehåller ju ensam två HV-killar vid Foppas mål. Det jobbet är inte alls att förakta, för hade han inte stått där hade Peter aldrig fått utrymme att lyfta in pucken.
Kommentera

Foppa är ännu en gång farlig bakom kassen.
Kommentera

Pikkarainen är ju kungen!
Kommentera

spud: Vad händer med Modo när foppa drar? Han har varit delaktig i 80% av målen så här långt. Även spelarna måste inse att det är otroligt uddlöst utan den killen.

Green och Salle suger lika mycket som i första matchen och där måste nog Horava ändra på något. Molinder hoppas jag blir utanför laget så fort Sundström kommer tillbaka.

Smartaste draget just nu är nog att sätta de två sämsta spelarna med Foppa då han verkar göra allt själv typ.

Jaja 2-1 och foppa har börjat skruva upp farten. Med lite tur kan killen ordna poäng igen åt Modo.
Kommentera

HAHA! Hinner precis hem från Boliden, slår på TV:n och ser Foppa reducera. Cool!

Har försökt följa matchen så gott det går via radiosporten, men man får ju ingen bra bild av det hela. Kan någon vänlig själ berätta hur matchen varit, vilka som varit bra osv?

Kommentera

spud: Peter Forsberg, han är inte klok. Sådär gör enbart dem bästa.
Kommentera

Nu får fan Green ta och stämma i bäcken med Ledin, förklara lite enkel jävla folkhyfs för norrbottningen.

SMÄLL in en nu!
Kommentera

1 Så jävla korkat av foppa att ens riskera den situationen.

2 Märkligt att inte domaren ser Ledin förstärker.
Kommentera

spud: Vad i helvete!?!?! Jag hörde inte att mat och sov klockan ringde. SÅ varför i helvete la sig MODOspelarna och vilade?
Kommentera

spud: Hasse "jag tittar på puck" Jonsson
Kommentera

Svedberg i mål? Mot de förväntande mästarna..
Kommentera

Salle:

Kan vara så att Eddie spelar med nr 22 och de har Mattsson inlagda på det tröjnumret.
Kommentera

Nikki: Misstänkte det därav frågetecknen.
Kommentera

Eddie ÄR Mattsson. Swehockey är slöa bara. =P
Kommentera

Et tu Brute: Tack för tipset! Jukka lät jävligt kul när han skulle säga "a rule's a rule" men det blev något i stil med "Rool-a-Rool", haha.
Kommentera

Han Eddie är inte med och Mattson spelar back???
Kommentera

13. TUOKKO, Marco 26. FORSBERG, Kristian 11. ENSTRÖM, Thomas  
  4th Line  

10. SKRÖDER, Per-åge 29. MOLINDER, Andreas 36. ZUCCARELLO-AASEN, Mats  
  3rd Line 5. JONSSON, Hans 22. MATTSSON, Joakim  

21. FORSBERG, Peter 39. SVARTVADET, Per 6. HÄGGSTRÖM, Magnus  
  2nd Line 4. MOJZIS, Tomas 2. WESTIN, Jens  

27. GREEN, Josh 20. STEEN, Oscar 15. SALOMONSSON, Andreas  
  1st Line 47. BONSAKSEN, Alexander 48. PIKKARAINEN, Hannu  

Goalkeepers 45. MALEK, Roman  
  1. SVEDBERG, Niklas  
Kommentera

[url=hv71.hockeyligan.se/?contentid=3681517569]Stefan och Jukka samt inför med Foppa[/url]

Kommentera

Hörde att herr horava varit missnöjd med formationen aasen,k.forsberg,skröder och bytt ut forsberg mot molinder!

Molinder var bedrövlig senast så hur gör horava ikväll?!
Kommentera

1180334 · »