1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506901 inlägg · 4104 ämnen

HV 71 - MODO Hockey 2010-10-26

1296728 · » Till forumet

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2010-10-26
Enaranger: ja men nu har ni ju värvat en tysk toppmålvakt som inte kommer släppa in en enda puck, en frälsare!

;)
Kommentera

Alla Modoanhängare kan vara lugna.
Allra senast den 2 november gör ni mål igen.
För då kommer er favoritmotståndare på besök.

För alla som undrar när större målburar ska börja testas, så kan jag
avslöja att ett lag, i hemlighet, redan testat det under säsongen.
Brynäs har fraktat med sig en 20 cm bredare målbur till varje bortamatch.
Kommentera

Bad_Brett:

Foppa är alldeles för upptagen med att dricka paraplydrinkar på stureplan och parta med Nicoles smarta vänkrets. Blir nog korpen nästa gång foppa knyter skridskorna.
Kommentera

Berka:

Som jag ser det så har vi en spelare i hela laget som har potentialen att ta tag i en match på egen hand och det är Byron Ritchie. Men K-Fop och Madsen är alldeles för dåliga kedjekamrater till en sådan spelare.

Jag önskar verkligen att Forsberg kan komma tillbaka. Jag tror att han, Byron och Dimitrakos skulle ösa in mål tillsammans.
Kommentera

Berka: Dagens målvakter är så duktiga, så man måste passa mycket hårdare nuförtiden för att kunna passa pucken imål.
Kommentera

Gusse: Vi har forwards som kan göra mål, frågan är varför det låser sig på bortais?? PÅ hemmaplan då kan vi minsan passa varandra, spela kyligt och både skapa chanser och göra mål, på borta is är det nån kramphockey med noll fart, usla pass, chase and dump spel utan chase.... sjukt märkligt!
Kommentera

Sawchuk:
Skröders kommentar var ju också givande: "ja, men innan det gjorde vi 17 mål på 3 matcher". Kanske ligger nåt i det Boork sa i sändning, att det ofta smyger sig in en nöjdhet hos Modospelare efter några vinster.
Kommentera

Sawchuk: Precis.Det går ut på att göra mål.Vi har gjort noll mål på tre matcher.Det är så dåligt som det kan bli.Vi är mer behov av forwards som kan göra mål även i en borta match än vad vi är av backar.Vi släpper inte in så många mål.
Kommentera

Bra insikt av de som ändå tycker bortaspelet är bra.

Reality check!

Vi har inte gjort ett enda mål på tre matcher...

Redigerad kommentar

Kommentera

Paddan: Hittade detta klipp från Modo presskonferens efter förlusten mot hv
Kommentera

Gusse: Om jag inte minns fel var det väl också så att man till den matchen mot Leksand hade dragit ihop till en sån där företagarresa från MoDo Hockeys sida.
Kommentera

Gusse: Jo visst var det två bussar från övik om jag minns rätt och vi kom fram till matchen sent också.
Kommentera

NuMo: wegman! Här ska youtubas.
Kommentera

Modoante: Jo jag var där åxå.Har för mig att det var rätt så många bussar från övik den dagen.
Kommentera

Berka: Okej.
Kommentera

Hälge: ja vi gör inga mål i vilket fall så som bäst får vi 0-0

ska vi föreslå en WO från båda håll och spara på ?! ;)
Kommentera

Paddan:

Jag tycker ändå MoDo spelar ganska bra idag igen. Det känns som att det är självförtroendet som sviktar. Dimitrakos försöker ju faktiskt, men ingenting fungerar för honom. Han ser väldigt frustrerad ut, men inte på det nonchalanta sättet utan det verkar snarare handla om en besvikelse över sin egen insats.

Challe får säga vad han vill om att Forsbergs "vara eller icke vara" stör laget, men i det här fallet skulle han ha varit livsviktig; En stjärna med enorm vinnarskalle som kan höja sin omgivning. Jag tror det är precis vad MoDo skulle behöva, även om han bara spelar hälften av matcherna.
Kommentera

Paddan: jag drack så mycke whiskey/kaffe så jag var halft berusad redan vid pisspausen i huddik ;)
Kommentera

Modoante: Hehe, den såg jag också. Vilken "rolig" hemresa det blev.
Kommentera

Berka: Om MoDo håller sig i utvisningsbåset då, så gör Timrå inga mål. Ett säkert tips...
Kommentera

Modoante: då var man där.....
Kommentera

Paddan: Den största bortaförlusten som jag har sett på plats är när vi förlorade mot Leksand med 8-2 är rädd för att det kan bli nåt liknande på lördag.
Kommentera

Modoante: Vore nästan skönare om Modo hade spelat förjävligt rakt igenom så man slapp sitta här och tvinga fram det positiva. Jag tycker helt ärligt att Modo gör en ganska så bra match. Jag tycker att vi är bättre i första perioden men sedan så blir onödiga utvisningar och psykologiskt jäkligt jobbiga mål vårt fall. 33 skott på mål samt helt okej box play. Det dåliga är väl power play under andra halvan av matchen samt att vi fortfarande är för klena och mesiga framför mål.

Vi har en rejäl otur just nu.

Redigerad kommentar

Kommentera

Paddan: brynäs frälsare hahaha

Ja nä tur som fan att jag sket i bortaresan mot ssk, jag övervägde mellan de och lagfest, som satans tur valde jag lagfesten.

Blir kul att möta timrå borta om 4 omg.. 17-0?! så har dom pissat ner oss fullständigt!
Kommentera

Modoante: Nepp, absolut inte. Inte med det bortafacit som MoDo har denna säsong, dessutom ska väl det där Stockholmsspöket in och rassla med kedjorna där någonstans också.
Kommentera

Paddan: Frågan är väl om vi får en så mycket trevligare afton i Södertälje på lördag än vad brynäs fick ikväll.
Kommentera

Berka: Kunde vara värre... man kunde ha importerat en tysk målvaktsMessias för att sedan se laget vika ihop sig och självdö (det sista kanske ändå var en parallell till MoDo idag, har inte sett matchen så jag har ingen aning)
Kommentera

Modoante: Det är jättekonstigt, men jag tycker laget ser tröttkört ut,
Kommentera

Modoante: Fint som snus. Nu kan jag koncentrera mig på lite finkultur.

www.youtube.com/watch?v=-vOP6WTqRn0&feature=related
Kommentera

Gusse:

Tycker ändå inte att bortaspelet ser så jävla dåligt ut. Vi har spelat bra på bortaplan utan att få med oss poäng. Är väl egentligen SAIK borta som är det stora bottennappet tycker jag. I denna matchen är vi ju med ganska länge iaf i spel 5 mot 5, första halvan av matchen är bra, det som fäller oss är alla onödiga utvisningar.
Kommentera

Gusse: Man skäms ju 4-0 nu till hv.Snart dags att ta fram tvångströjorna den där medicinen som gör en så glad.
Kommentera

Gusse: 4 vinster, 11 oavgjorda, 13 förluster. För att jämföra hade vi förra året 4 vinster, 8 oavgjorda och 15 förluster.
Kommentera

HV gav matchens lirare till Nicklas Dahlberg. Sedan ändrade de sig till Tarkki.
Kommentera

Berka: Hur många bortamatcher vann Timrå förra säsongen?Vad är det i Challes coaching som gör en sån stor skillnad på hemma och borta spelet?Eller är det bara självförtroeendet som är så dåligt
Kommentera

Modoante:

Det kanske inte är så hemskt roligt att vara MoDoit just nu.
Men ha i åtanke att det kunde vara värre.

Man kunde vara Timråit...
Kommentera

NuMo: Det här är ju för fan pinsamt tre matcher och inte en ett mål är ju för fan skandal.
Kommentera

Poffa: Kan tänka mig att ta Pihlman utan att skicka Dimi om pengarna finns... Pihlman-Ritchie-Dimitrakos som andrakedja vore ju inte fel. Så kanske vi kan få en vettig tredjekedja med Madsen, Svartvadet och Forsberg.
Kommentera

Modo är ett sönderbrutet vrak. PP är tragikomiskt att bevittna.
Kommentera

Nä, Freddan. Vad säger du? Är det inte dags att öppna börsen och hitta en back och en forward? Koistinen och Pihlman vore ett trevligt tillskott. Skicka Cook och Dimitrakos som ersättning.
Kommentera

Björn WFan så nära det var där med Dimi skott skulle styras in.
Kommentera

El Maco: Vi ska nog ge honom en Timrå-replicatröja att dyka upp i också - helt oemotståndligt på ett visst kontor i skuggan av Gothia Towers. :)
Kommentera

Poffa: Satan vad han blåser domaren.
Kommentera

Nikki Nine: Du får som du vill, Dimitrakos spelar med Skröder och Susse.
Kommentera

Nikki Nine: Min tanke är nog att bänka Dimitrakos för att sedan skicka honom till valfri klubb i utlandet. Istället värvar vi Pihlman och hittar därmed vår "Kuusela".
Kommentera

Gustafsson:

Håller med dig i stort. Tycker inte det sett så jävla dåligt ut i 5 mot 5, det är det många utvisningarna vi tagit som gör att vi kommer förlora denna match.
Kommentera

Rytter: Nä, vi behöver Tollefsen mot Färjestad. Låt Hedman få slåss om någon.
Kommentera

El Maco:

Haha grymt bra plan, den kör vi på.
Kommentera

Nikki Nine: Det är väl väldigt väldigt få spelare (människor) som svarar bra på en bänkning. Det är nog snarare övriga som skärper sig.
Kommentera

Björn W: Frölunda brukar inte vara svåra. Knyt ett band runt armen på Dimitrakos med lappen "Hej, jag heter Niko. Jag ska spela med er" och sätt honom på Göteborgsplanet. Ring sen random kanslist hos indianerna och säg på förställd göteborgska att han ska ut till Landvetter och plocka upp (ännu) en ny spelare. Dimitriakos kommer att skjutsas till Scandinavium, få hämta ut tröja, byxor och damasker och sen liksom bara glida in i hela systemet smärtfritt. Kenta och Lillis har väl bara att säga hej till ännu en ny gubbe och låter honom vara med utan frågor. Nubben kanske märker att han har en för mycket när han kontrollinventerar spelarförrådet efter jul men vid det laget är det väl bara att rycka på axlarna och köra på.
Kommentera

Mano: Jag blir mer irriterad på att våra spelare inte lärt sig att man ska ignorera idioten och bara tackla honom hårt men schysst.
Kommentera

1296728 · »