1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507001 inlägg · 4104 ämnen

HV 71 - MODO Hockey 2010-10-26

« · 1296124 · » Till forumet

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2010-10-26
shinzawai: Svårt att få något spelövertag när perioden blev sönderblåst. Jag tycker vi har varit bättre än HV 5 mot 5, okej bp och pp. Ledin gör det jäkligt bra på båda målen.
Kommentera

Gustafsson:

Att Ledin är feg och jävligt irriterande är inget nytt, dock borde Danielsson vara kyligare i det läget.

En sekvens i andra som visar hur feg Ledin är när han först delar ut en misstänkt armbåge mot OKT då han ska tackla honom, OKT svarar tillbaka och Ledin tittar inte ens på honom utan åker därifrån. I slutet på samma byte är han sedan på Rosen efter avblåsning och delar ut några tjuvsmällar.

Ska vi förlora denna match så hoppas jag nästan att OKT tar en fight med Ledin.
Kommentera

Gustafsson: Dagens favorit är ju när Ledin i mittzonen ser att OKT är på väg för att tackla honom och minst en sekund innan sätter upp armbågen och bara väntar på det oundvikliga. Själva instruktionsboken för en feg spelare. Ingen utvisning. Man fattar ju om Tollefsen blir lite lätt irriterad.
Kommentera

Poffa: Är helt övertygad om att det inte kommer att hjälpa att bänka Dimitrakos. Tycker att han idag har varit mer inblandad i det offensiva spelet än tidigare, vilket kanske inte säger jättemycket, även fast han tagit några rätt skumma felbeslut.

Vill inte sitta och leka hobbypsykolog, men jag tror att Dimitrakos inte är någon man kan coacha som alla andra, utan en kille som behöver förtroende och uppskattning för att lyckas, och som man får ta det lite varsamt med ibland. Att då bänka honom för att han har gjort några misstag tror jag är fel, speciellt när det syns att han inte har särskilt bra självförtroende. Tycker som jag sa tidigare att han varit mer inblandad i det offensiva spelet idag, det vill säga han är inte helt osynlig som han har varit tidigare. Får han in en puck eller två kanske självförtroendet stiger och då kommer dom små felbesluten förhoppningsvis att raderas ut.

Låt honom spela med någon som är bra i anfallszon. Vi får ju ett gratisläge nu när Danielsson var hjärndöd, spela Dimitrakos där och låt Olden få speltid på Dimitrakos tidigare plats.

Fan, han kostar oss 300 000 i månaden. Vi behöver ha igång honom ur mer än en synvinkel.
Kommentera

Gustafsson: Spelövertag?? Inte i andra i alla fall. Vi kör mest bara revision på sargerna tycker jag. Vi har inte haft någon kvalité i anfallszon på många matcher nu. Hafs och slafs, fjuttskott på täckande spelare som går till kontring tycker jag.
Kommentera

Idag gör det verkligen så jävla ont att att titta. Ledin gör ju någon slags stormatch med tanke på hans begränsningar som både människa och ishockeyspelare. Jag hade själv utan att tveka misshandlat karln om jag var på isen, så jag ska troligen inte klaga på att de låter sig provoceras så som de gör. Samtidigt önskar man sig ju mer av de våra...
Sedan är det ju de små misstagen, i båda zonerna, som är på väg att fälla oss idag. Spelmässigt är vi återigen totalt i nivå med motståndet, men vad fan spelar det för roll?
Kommentera

shinzawai: Ledin är den största jäkla fegisen som någonsin har gått i ett par skor, men smart. Går på folk (Tollefsen och Danielsson) och sedan spelar han oskyldig när de undrar vad fan han håller på med, orutinerat av Nicky.

Hela matchen är så genomvidrig som det bara går, spelövertag, bränner öppet mål och två bp-mål i baken i tjugonde minuten. Visst, rubba in det bara.
Kommentera

Poffa: Torsk idag, förmodligen torsk på torsdag mot ett formtoppat FBK och ett genombrunt läge. Hade vi haft våra sedvanliga skador hade vi förmodligen legat och simmat på 12:e plats just nu.

Inte mycket att glädjas åt just nu...

Redigerad kommentar

Kommentera

MorganaLefaey & Poffa: Kan bara hålla med om Dimitrakos, en fjärdedel av serien har snart passerat, vi har mött alla typer av motstånd som vi kommer att möta i serien och han får det ändå inte att stämma. Finns det möjligheter att hitta någon som vill överta hans kontrakt så är det välkommet.
Kommentera

Nikki Nine:

Läge att prova Dimitrakos med Susse och Skröder nu tycker jag, sedan kan Olden gå in med Svarten och Hedman tills Danielsson är tillbaka.
Kommentera

Nikki Nine: Totalt hjärndött agerande av Danielsson.
Kommentera

spud: Yeay. Va fan pysslar de med
Kommentera

MEN SLUTA LÅTA LEDIN HÅLLA PÅ ERA JÄVLA IDIOTER
Kommentera

Sover de i båset? Modo i BP, vi får ut pucken och två forwards jagar men vänder sedan och ska byta. Ingen hoppar in, vi blir efter och HV gör 2-0.

VAKNA!!!

Kommentera

NuMo: Tidsmässigt taktiska mål att släppa-
Kommentera

MorganaLefaey: Så uppenbart att vi inte kommer göra mål idag heller.
Kommentera

NuMo: Säger bara fy fan.
Kommentera

spud: Barnförlamningen kvarstår.
Kommentera

Bänka Dimitrakos. NU!
Kommentera

spud: Snällt av domaren att ta en sådan utvisning vid det läget.
Kommentera

Gustafsson: DEt ser allmänt baksmällt ut idag.
Kommentera

spud: Man tigger ju om att få spö.
Kommentera

spud: Urkorkat av Svartvadet, vad fan gjorde han vid tacklingen?
Kommentera

Bad_Brett: Trista tekningar idag.
Kommentera

Gustafsson:

Ledin lyfte upp Tollefsens klubba 2 meter så att han trillade omkull. Sedan kastade de in pucken framför mål. Helt otroligt att det inte blev inteference där.
Kommentera

Poffa: Har för mig att det i någon intervju stod något om att de sagt till han att han måste börja producera. Med de där avsluten så blir han nog inte kvar i klubben länge till.

Som du säger kan det inte bli sämre med Sondre där.
Kommentera

Poffa: märkligt vad det går troll i hans målskytte, han bränner ju lägen som tamefan kristian forsberg sätter.

Vore ju såå viktigt om han får det att lossna!
Kommentera

Nikki Nine: Det är dags att bänka Dimitrakos. Tre chanser på 20 sekunder, varav ett halvt friläge, och karln får inte ens till riktiga avslut. Bänka och ge Sondre chansen, för kvällen.
Kommentera

Bad_Brett: Någon HV-spelare låg väl visserligen på isen innan också? Satan vad tungt, bra period!
Kommentera

Nikki Nine:

Får man haka upp en klubba utan att pucken är i närheten så mycket som Ledin gjorde?
Kommentera

Berka: Jaha tungt att det blev förlust i dag också får hoppas att vi kan vinna på torsdag.
Kommentera

Det är för övrigt dags för Dimitrakos att få spela med Ritchie igen. Helt värdelös kedja den där med Hedman och Svartvadet.
Kommentera

MorganaLefaey: Ser att hv gjort första målet, ja då vinner vi med andra ord inte ikväll!

Synd.. nya tag på torsdag
Kommentera

MorganaLefaey: Men fan vad äckligt, jävla likt Luleå! Hade ju underlättat om Tollefssen inte hade legat ner när äckel-Ledin petar in målet.
Kommentera

Poffa: Tänkte på det jag också. Liksom lite tungt när de får stå 2-0 framför mål helt plötsligt.
Kommentera

Poffa: Ja hur trillade OKT där egentligen?
Kommentera

Wayne Gresky: Hmm, misstänkt interference innan pucken går i mål.
Kommentera

NuMo: Det var den matchen det.
Kommentera

PISS!
Kommentera

Paddan: Grappar, ge mig en liten rapport, jag kan inte se matchen ikväll.
Kommentera

Paddan: Jag blir bara mer och mer förtjust i Ritchie. En riktig klasspelare.
Kommentera

Poffa: Nu skulle det smaka med lite kaffe?
Kommentera

Poffa: Susse och Skröder ser heta ut ikväll.
Kommentera

Ny tävling: Vad sa Challe samtidigt som han utförde en form av krigsdans med handklapp?

Kommentera

MorganaLefaey: Har vi dumpat puck en enda gång? Får fast pucken mycket enklare.
Kommentera

NuMo: Var på väg att säga att när vi domare som verkar se något så kirrar vi det på egen hand med fimliga utvisningar. :)
Kommentera

NuMo: Satans otur.
Kommentera

MorganaLefaey: Vi har grinjäkla otur.
Kommentera

NuMo: Börjat bra i alla fall
Kommentera

MorganaLefaey: Själv såg och lyssnade jag på den här i stället: