1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507172 inlägg · 4104 ämnen

HV 71 - MODO Hockey 2011-09-29

1407593 · » Till forumet

Sv: HV 71 - MODO Hockey 2011-09-29

bj21: Han kanske hade uppkörning för moppekort?

Kommentera

Bad_Brett: Och när de då hittar en junior som faktiskt åker skridskor, jobbar och sliter då får han som tack stanna hemma när grabbarna åker på bortaturné. Intressanta signaler det måste sända!?
Kommentera

bj21:

Kalla fakta efter sex matcher:

Powerplay: 0% (12)
Boxplay: 78,26% (11)
Skotteffektivitet: 6,51% (12)
Tekningar: 42,86% (12)
Tacklingar. 88 (5)
Målvakter: 89,14% (10)

Det som är skrämmande är att jag inte har valt ut dessa siffror på något sätt, utan vi är sämst eller bland de sämsta på nästan allt (ja, utom tacklingar då). Tidigare säsonger har det ju oftast funnits någonting att glädja sig åt, som ett bra powerplay-spel, men nu fungerar uppenbarligen INGENTING.
Kommentera

NuMo: "Påhlsson gjorde det hemma i Kempis mot Leksand." Det minns Jag. Leksand åkte ut det året.
Kommentera

Hedman har varit bättre än Axelsson och Schremp. I samtliga matcher!

Skröder, vad gjorde han idag? Gled runt hela matchen och drar på sig en utvisning av ren irritation.. för vadå? Någon åkte väl bredvid honom då han tog några lugna skär för sig själv.

Backarna följer med upp i anfallet, bra bra.. Ända tills vi är fyra stycken bakom HVs mål då spelvändningen kommer! Väldigt lätt att försvara sig mot! Ska inte anfallaren eller centern ta ena backens plats uppe på blå?

A.Forsberg fick se sin statistik störtdyka idag, snällt av modoförsvaret att helt ge upp.

Samuelsson står i båset och låter allt ske, inte en tillstymmelse av ändring i taktiken (om det nu finns någon alls?)

Det drälls med pucken konstant, powerplayet blir istället som en jättestor dödtid för Modo där man har 2 minuter till ingenting. Smart taktik av HV att ta utvisningar och sedan stressa sönder Modos PP i bitar!

Ulf för faan, vi har två bra målvakter i Tellan och Forsberg. Gör som AIK och bygg laget kring dessa istället. Vi är inte tillräckligt bra. Bänka Axelsson och Schremp. Kanske K-Fop också, han gör ju ändå ingenting.. Upp med juniorerna och satsa defensivt. Vi klarar inte av att hålla spel i anfallszon.
Kommentera

Monno:

Forsberg var inte dålig på något sätt.
Kommentera

Bad_Brett: I ärlighetens namn, hur mkt kostar det att köpa ut ledin från hv? Nä men seriöst så mosade hvs 3dje kedja över oss totalt. Hade mer än gärna sett ledin i modo..

Nån målvakts kunnig som kan ge forsberg en utvärdering? Tycker han gjorde en ok insats trotts allt, men har väl bristande målvakts kunskap:-P
Kommentera

Bad_Brett: Tror du har mycket rätt i det du skriver. Samtidigt hoppades jag på en offensivare och roligare hockey med kreativa spelare typ Dick.
Kanske det varit bäst för Modo de närmaste säsongerna att bara värva Micke Pettersson typer som jobbar stenhårt i båda riktningarna. Det samt att slussa in juniorer som då får lära sig att hårt jobb är A, glänsa med en snygg dragning är B.

Men säsongen är inte över, ännu!
Kommentera

Henrik Samuelsson fortsätter visa klass. Coach Ulf än mer som fortsätter matcha honom som en stjärna i alla typer av situationer. Mycket är dåligt, men just den biten bör de väl kunna klubba på att det är och har hela tiden varit pinsamt. Han är för dålig, punkt slut.
Kommentera

Dirigo:

Det stora felet, som jag ser det, är att MoDo, med Näslund i spetsen, har varit alldeles för naiva. Det vill säga, man har har inte värvat de spelare som sliter som vargar i 55 omgångar, utan man har värvat spelare som egentligen passar mycket bättre som grädden på moset i ett topplagen. Slitvargarna i MoDo är alldeles för dåliga. Visst, K-Fop kan täcka skott och Hedman kan tacklas lite, men de är inte de där ettriga getingarna som köttar sönder motståndarna.
Kommentera

Sawchuk: man kan möjligen trösta sig med att 800k herrar hollow man schremp och Axelsson bara kan bli bättre.
Kommentera

Sawchuk:

Tyvärr så lönar det sig att spela "tråkhockey". Det ser vi i år igen. Så jag tycker inte vi ska be om ursäkt för någonting, ställ bussen framför mål och tråka till oss poängen. Det är poängen som räknas.
Kommentera

Sawchuk: Inga problem för mig. Vinner vi matcher får man spela hur jävla tråkigt som helst. Det är fortfarande poängen som räknas, i slutändan.
Kommentera

6poängsmatch på lördag.
Måste match på lördag.
Nagelbitar match på lördag.
Dock inte ett e4-derby.
MODO-FBK, blir en upplevelse.
Kommentera

Poffa:

Tycker alvarligt att vi ska spela 1-3-1. Så fort vi tappar pucken gör vi köttmur mellan röda och vår egen blå. Lägg bara ut på yta och kontra hela tiden, skit i och vara konstruktiv

Tänk Handboll!

Kul, nääe. Men då kanske vi är med målmässigt ända till slutet ibland.
Kommentera

Å ena sidan... det är bara säsongsinledning, det finns bra med tid att jobba på saker och ting.

Å andra sidan... det är förbannat mycket som ser förjävligt ut. Jag undrar jag vad Macke och Uffe tänker lösa det här.
Kommentera

Från officiella...

13:57  
Johan Ryno MODO Hockey
Checking to the head, 2 minuter

Kommentera

Bad_Brett: Ja, pucken går snabbare. Men åker man mer skridskor kommer man till ytor där man är passningsbar. Och om passningsläggaren åker mer skridskor blir han inte checkad så hårt, vilket ger honom en tiondel extra att slå passningen. Då kommer passningen bli bättre.

Kommentera

Sawchuk: Spelare som Schremp och Axelsson vet vi ju har tekniken och spelsinnet, men båda två försöker sig på att göra allt detta stillastående. Dessutom tar man onödiga utvisningar för att man inte tar de extra skären.

Det här är elitserien, där finns det tyvärr inget lag man kan vinna mot om man står mer eller mindre still.

Kommentera

Berka:

Du menar att det inte går att skapa en vinnarmentalitet i vår förening? För det spelar ingen roll vad vi värvar, och eftersom vi inte har någon vinnarmentalitet så kan vi inte vinna, och då kan vi inte skaffa oss vinnarmentalitet.
Kommentera

Poffa:

Om det ändå vore såväl. Idag klarade vi inte av att slå en tvåmeterspassning. Powerplay är det sämsta jag någonsin har sett, man lyckas knappt komma in i zon. När motståndarna är kontrar är det Skröder och Danielsson som står för hemjobbet.

De enda backarna som gör någonting konstruktivt, Pöck och Lehtivouri, åker solo gång på gång. Man kan klaga på skridskoåkningen, men det är nog allmänt känt att pucken går snabbare.

Axelsson, Schremp, Pöck, Lehtivouri åker alla runt och kladdar med pucken till förbannelse. Det är som när man lirade innebandy på gymnastiken på mellanstadiet och vissa vägrade passa eftersom de ville visa upp sig själva.
Kommentera

spud: Kanske Uffe ska göra comeback och visa hur man skyddar sin målvakt. Och jag är allvarlig.

Redigerad kommentar

Kommentera

Nikki Nine: rÄtt dum fråga va?
Kommentera

Poffa:

Spelar ingen roll hur mycket skridskor man åker om passen och spelsinnet är för dåligt.

Har sett veteranlag spöa skiten ur division 2 lag trots att Div2 lagen åkt en miljon mil mer skridskor.
Kommentera

Gbg: Den enda analys som jag tycker känns säker efter denna match är att Susse är vår ryggrad. Han behövs enormt mycket nu i inledningen av perioden.
Sen måste Schremp fundera över hur han ska kunna få ut sitt spel i dessa omständigheter.
Och robocop måste hitta nycklar vid våra uppspel, hur är det meningen att vi ska anfalla?
Kommentera

spud:

Känns drygt att ha närmare 800.000 i månaden uppbundet i Schremp och Axelsson.
Kommentera

Berka:

Hur skapar man vinnarmentalitet?
Kommentera

Nu har jag inte sett dagens match, men jag gissar på att det är lika illa som vanligt. Allting har sin grund i en enda sak. Skridskoåkningen.

Tempot är för lågt. Åker man mer skridskor så ger man sig själv mer ytor, vilket leder till mer tid med pucken, vilket leder till bättre passningar till spelare med fart. Åker man mer skridskor skapar man mer 2 mot 1 och 3 mot 2 och riskerar att få mindre sådana lägen mot sig.

Kommentera

Bad_Brett:

Hedman 7:38, Samuelsson 15:21. Logiskt.
Kommentera

Bad_Brett: spelar ingen roll vad vi värvar, det finns ingen vinnarmentalitet i laget eller klubben!

Jag brukar vara stolt över att heja på Modo men idag skämms jag över de!
Så patetisk insatts av många och alla dessa satans idiotutvisningar, å stackars Anton i målet
Kommentera

spud: Om man bara kunde se att Modo blev i alla fall lite bättre för varje match men nej.
Kommentera

spud:

Tror det är svårt att inte panika efter denna matchen. Många behöver nog lugna ner sig lite innan man kan ge en helt nykter analys. Även fast jag håller med i mycket som skrivs.
Kommentera

Bad_Brett:Så jävla dåligt att dom inte skäms jävla skitlag samma jävla skit säsong efter säsong.
Kommentera

Bad_Brett: Ska man verkligen panika sig efter 7 matcher när man har bytt ut halva laget och ny coach?
Jag tycker nog att lite lugn och försöka hitta rätt i formationerna är vad som behövs.
Kommentera

Bad_Brett: Lill-Samuelsson matchens lirare ! Nu hånar smålänningrna oss också :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett: Det första som måste åtgärdas är det helt idiotiska duttandet och sidledspassandet vid egen blålinje. Det har aldrig och kommer aldrig att bli ett framgångsrecept i den här sporten.
Kommentera

Bad_Brett:

Henrik Samuelsson blev matchens lirare??????
Kommentera

Sawchuk:

Nu är smekmånaden över. Folk har hyllat Näslund i allt han har gjort. Jag hoppas verkligen inte att han springer och gömmer sig nu, utan nu vill jag ha svar på hur det arbetar för att förbättra läget.
Kommentera

NuMo:

Timander och snygg Hasse ska vara glada som slipper det här.

Nu jävlar får ni vifta med era trollspön Macke och Peter!
Kommentera

NuMo:

Jag accepterar inte att Skröder gör en sådan där sak, speciellt inte i detta läge. Schremp skall sättas på bänken i nästa match.

Och hur de kan behandla vår 18-åring i mål på detta sätt, är riktigt osmakligt.
Kommentera

Sawchuk:

Stackars Forsberg...
Kommentera

Sawchuk: Ja tyvärr !
Kommentera

Berka: Åhh! Challe hade inte gjort det bättre med de här förutsättningarna. Tyvärr så har vi hängskallar i laget, vilket inte känns så bra om vi skall kunna ta några moralsegrar i år.
Jag tror fortfarande att laget kan bli bra tillslut.
Kommentera

Sawchuk: Enda coachningen som bör vara nu är Hedman mot Ledin
Kommentera

NuMo: Modo har 2 damlag!!
Kommentera

Icing-Ove:

Jag skäms över att ödsla min tid på att se dessa IDIOTER spela.

Det är helt oacceptabelt mot supportrar och sponsorer hur de uppträder. Jag förväntar att de kommer med en offentlig ursäkt i morgon. Det finns ingenting att skylla på.
Kommentera

Berka:

Hyfsad klasskillnad i avsluten. Madsen är skridskopassens mästare.
Kommentera

Tre mot tre. Det tjänar vi på!
Kommentera

NuMo: Ska man ifråga sätta Uffe som coach?
Jag vet inte men hyr bra han än är så har han inte fått ut något av laget och 23 pp utan mål!
Kommentera

Sawchuk:
Vem bryr sig om seg-Skröder vilar 4 matcher, upp med Janos Hari då...
Kommentera

1407593 · »