1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506673 inlägg · 4103 ämnen

HV 71 - MODO Hockey, Kinnarps Arena, 2008-02-28, kl 19:00

994012 · » Till forumet

Sv: HV 71 - MODO Hockey, Kinnarps Arena, 2008-02-28, kl 19:00
NuMo:

Tredje gången? Salle ensam lade väl ut den minst tre gånger.
Kommentera

Gidde:

Hoppsan, det där var ju inte meningen, solly!

;-)
Kommentera

Lumber Jack: Vad har vi för skribenter här egentligen. Tredje gången den länken läggs ut nu. Läser man inte i gästboken längre?
Kommentera

bisterfinnen: Jönköpings PPV-nisse är bra! Det har jag tyckt även tidigare denna säsong. Dock tyckte jag då han lät som en annan. Har de två bra killar kanske? Skicka en till Övik isåfall.

Annars surt med poängförlusten. I boxplay med två minuter kvar tacklar Viktor HV-spelaren med båda handskarna rakt i ansiktet. Smart.
Kommentera

Berka: HV måste ju spela 7 mot 3 (4 m KK) innan de kom ikapp!
Å hur kul som helst att Jens fick måla (hur många Jens fick ppv-kommentatorn med i intervjun?)
Förläng med Molla, NU!!!!
Kommentera

bisterfinnen: Så synd att de inte gick att bärga 3 pinnar igår! De va ju så nära!
Kommentera

Lumber Jack:

Ahaa.

Det tror jag inte.
Kommentera

bisterfinnen: Undra om kommer bli dubbelt så bra med 14 på skadelistan?
Kommentera

bisterfinnen:

Måste bara ge en eloge till Jönköpings PPV-nisse. Han var faktiskt rätt ok!
Kommentera

zigge:

Att vi tappade segern i slutet rör mig inte i ryggen. FY FAN vad bra vi var igår!
Kommentera

Salle: Sämre än zebran: PPV's kameramän/producent! Har de 2 kameror i KA? Var e repriserna? Bara målen som repriseras, o knappt dom. Däremor är kommentatorn rätt bra, nästan falsett vid 1-2 målet (jag ser reprisen nu, utan repriser sas). Visst hade zebra Persson 1:a på oddset (kanske X)?
Men men, BRA jobb av MoDo!!!!
Kommentera

Laban: Stämmer bra. Persson var usel matchen igenom. Tog en del märkliga utvisningar (Molinders t.ex.) och släppte några solklara (t.ex. trippingen på Forsberg).

Hedmans handske i ansiktet på Thörnberg var ful och riktigt onödig. Ett juniormisstag av Hedman, men det är kanske sånt man får acceptera från hans sida m t p hans ålder.

Tycker MODO gör en bra match ändå. En poäng är alltid nåt. Lite synd att vi tappa våran övertidsvinstsvit bara.....Men det kan vi ju tacka zebran för, då han missade slashingen från Hrdina.
Kommentera

Cyklob: Men det känns inte som att det är han som avgör matchen visst jag förstår spelarnas frustation över många klara saker han släpper på isen, men man måste behålla kylan med utvisningen Hedman drar på sig får ju inte ske bara.
Kommentera

Laban: Stor i vinsten. Det känns ju bra. Rent generellt så tyckte jag faktiskt att det var lite kännapåvarandraochmarkera innan slutspelskänsla på matchen.
Kommentera

Laban: Niklas Persson håller inte ens allsvensk nivå av dom matcher jag sett han dömma Sundsvall. Så för mig är det oförståligt hur man ens tänker när man kastar in en sådan domare i elitserien ?.
Kommentera

Efter kvällens bedrövliga domarinsats kan jag förstå
MODO-lägrets ilska.Sämre domare än Niklas Persson
får man leta efter...

Han hade noll koll på matchen och var inknsekvent i sitt
dömande.I första delen av matchen tog han tveksamma
utvisningar på bortalaget för att sen kompensera för hemmalaget
i slutet på matchen.

Persson missade ett par klara hakningar från Hvspelare
men Persson valde att fria.Och den största missen gjorde
han när Hrdina slog sönder klubban på en Modospelare
men lustigt nog tog han en MODO utvisning i den situationen.

Och i efterföljande anfall fick Hedman hjärnsläpp och crosscheckade
Thörnberg i ansiktet som ledde till 5-3 läge för Hv.Hv tog ut
målvakten och spelade 6-3 och kvitterade med en min kvar av matchen.

Blev fakstiskt lite impad av Modos instats.Modo gör det bra
och stoppade upp farten på Hvs anfall gång på gång.Det var
längesen jag såg Hv hade så stora problem i egen zon när
Modo forecheckade hårt på Hv backar.Med tanke på alla skador
i Modo gör man en riktktigt bra match och får med sig en poäng
hem till Ö-vik.Tycker att att ett oavgjort resultat var rättvist då Hv
var bäst första halvan av matchen medans Modo var det
bättre laget í mittenperioden.
Kommentera

Lumber Jack: Åååh, tack.
Kommentera

Riktigt starkt av grabbarna att få med sig poäng hem, dock tycker jag vi var värda mer poäng. Men en heroisk insatts helt klart.
Kommentera

Poffa: Gör som vanligt. Bestäm dig och vägra ändra dig, så somnar du nog.
Kommentera

Poffa: Ta några extra piller för säkerhets skull.
Kommentera

Poffa: Ikväll är du inte överens med nån tror jag. Förutom glinen i HV-klacken möjligtvis, de lär dock inte påstå att Persson dömde hemmabetonat heller. Men men, jag behöver inte tycka som du och du behöver inte tycka som mig, och det är väl tur det.

På lördag är jag övertygad om att vi nitar FBK, sen ligger manegen krattad för en andraplats. Vem fan trodde det i december?
Kommentera

shinzawai: Oj. Ja, den kändes ju verkligen. Jag och kvällstidningarna är inte överens. Snacka om att det är första gången.

Hur ska jag nu kunna sova i natt?
Kommentera

shinzawai: och : "Modo-spelarna var vansinniga på Niklas Persson som inte hade samma nivå på urtvisningarna för båda lagen. HV var klart favoriserade.
- Pinsamt, pinsamt, suckades det i Modo-lägret."
Kommentera

Poffa: Känn på den här ditt lillgamla troll:

www.hockeyexpressen.se/Nyheter/1.1066514/sa-vande-hv71-mot-modo

"HV-målen kom i powerplay. Domaren Niklas Persson, Onsala, fick tyvärr spela huvudrollen då hans bedömning inte var lika för båda lagen. Han var hemmavänlig."
Kommentera

shinzawai: Ja, det vet ju du och jag. Men en med tvångstankar måste genomföra det han förutsatt sig, till en viss grad i alla fall.
Kommentera

shinzawai: Jag dom säger ju det... Även om man inte såg så mycket av det idag.
Kommentera

NuMo: Fast egentligen hade han väl passerat kompensationsmålet för länge sen med tanke på att det var den vaddå, sjunde Modoutvisningen bara i tredje? Näää, jag hade gärna tagit en vattenflaska från Freddan där i slutet.
Kommentera

Salle: Jag som trodde att vi hade näst-bästa PP-statsen i ES?
Kommentera

shinzawai: Nu är du lite väl rabiat och inskränkt. Om domaren är i kompenserafasen, hur skall han då kunna bryta den tvångstanken så lätt som du kräver?
Kommentera

shinzawai: Vi mål i PP....

Din rackare där. :-)
Kommentera

Salle: "Sen måste jag tillägga. FYTTIRACKARN sickna skott det är som Krizan släpper förbi sig. Tänk om MoDo kunde hitta nån som kunde skjuta så"

Man märker en ganska stor skillnad när HV har spelet på samma sida som modo bygger sitt PP. Deras back kan skjuta direkt om han vill. Modo´s måste ta emot den och rätta till den för att sen skjuta.
Kommentera

spud: Det tråkiga med den sena kvitteringen är väl att med vinst i dag så skulle jag nog vilja säga att andraplatsen hade varit klar. Har svårt att se att man skulle ha tappat 7 poäng på 4 matcher.

Dålig domare eller inte så kan man inte säga annat än att modo gör en ruskigt bra match. Jag hade inte trott att man skulle komma hem med poäng från det här mötet.
Kommentera

Salle: Det handlar i detta fall inte enbart om att HV får PP. Alla tre utvisningssituationer som blir mål föregås av lägen där MODO borde fått PP istället. Så istället för baklängesmål hade vi lika gärna kunna GJORT mål. Det blir väldigt avgörande liksom.
Kommentera

Poffa: Domare Persson blir bättre och bättre. Det är roligt med den utvecklingen.
MoDospelarna måste sluta TA dumma utvisningar.
Kommentera

shinzawai: Jag håller med om att Persson inte gör nån bra prestation. Missade mycket, otroligt svajig bedömningsnivå mm

Men vi kan inte skylla förlusten på honom.
Även om han borde uppsöka en optiker då han ju missade Hrdinas slashing där på slutet.

Jag tycker det var en bra match av MoDo 1 pinne borta emot HV är väl bonus. Extra plus till Steen (SIGNA NU!!!), Tolsa och Molinder som verkligen klivit fram nu när dom får mer istid.

Sen måste jag tillägga. FYTTIRACKARN sickna skott det är som Krizan släpper förbi sig. Tänk om MoDo kunde hitta nån som kunde skjuta så.
Kommentera

shinzawai: Jag skyller istället förlusten på idiotiska saker som när Victor tappar huvudet och ger igen, samt på Skröders totalt meningslösa slashing i förlängningen.

För övrigt ser jag inte kvällen som ett nederlag, jag ser det som en framgång. Vi tar poäng av HV på bortaplan, trots många borta och endast tre kedjor.
Kommentera

shinzawai: JAAA, exakt. speciellt på deras första mål så stog han ju och skrek framför krizan :S
Kommentera

shinzawai: Just ja. Mitt hatobjekt nr 1, jaga-kjol-trots-fru-och-barn-Ledin var mer intresserad av att skrika hånande kommentarer mot Krizan än att jubla efter målen. Jag hatar verkligen sånt.
Kommentera

Poffa: Han var värdelös, släppte alldeles för mycket men blundade helt när HV-spelarna härjade fritt, speciellt i tredje. Om du påstår att inget lag gynnades och att han var lika usel åt båda håll tappar jag all respekt för ditt hockeykunnande iaf.

Jag skyller helt klart den här förlusten på domaren, sen får du låstas vara stor i nederlagets stund om du vill, det säger mer om dig än mig.

Otroligt stark insats av Modo ändå, hoppas det gick bra för Wernblom.
Kommentera

spud: Ni kan ju alltid skylla det på Niklas Persson.
Kommentera

shinzawai: Jag har inte påstått att han var bra.
Kommentera

Poffa: DEt skulle vara spännande att veta vilka som orsakade paletina-israel konflikten.
Kommentera

Poffa: Äh nu får du fan lägga av, gnället är djävligt befogat och skit ska skit ha. Sluta lek moralkoordinator nu och inse att den där jävla sopan inte håller ES-klass.
Kommentera

994012 · »