Albert Hall:
Tja, det är väl bättre att man gör det som junior istället för att man som välbetald utländsk stjärna gör det. Man måste våga ge dem chansen, och misslyckas de så peppar man dem istället för att bänka dem. Där var Bäckis lysande och Harald är i nästan samma klass.
Albert Hall:
Det märks att du inte kan något om hockey. Viklund är ung och gör en del misstag, men han är otroligt duktig och håller ihop sitt spel väldigt bra i övrigt.
Frisco:
Gå och mjölka en ko, eller nåt. Jansson har slagit en bra passning, nån gång runt -94. Enström har inte gjort ens det. Uppspelet, eller uppåkningen innan 2-0 kunde Leverström också klarat.
Frisco:
På tal om kartong, Jessica gormade ju om sådana. Undra om vi kan fråga Zakke om han kan avvara två?
Paddan:
Inte en chans. Vore tjänstefel att inte låta Krizan avsluta inför juluppehållet. Karln är ju stekhet (inga dumma feberskämt nu, Paddan) och ska ha all tillgänglig istid.
Frisco:
Det där såg ju ut som ett lyckat inlägg. Svarten är blek. Man undrar om det är någon skada som bekymmrar honom. Något som de mörkar...
NuMo:
Lite synd att Viklund inte hinner med att dra omkull Hannula där. Hade varit en av de smartaste utvisningarna någonsin. Persson var hyfsad i två perioder, men sen väljer han att flytta nivån ungefär femtielva pinnhål och så blir det pajaseri av allting igen. Gästrins tvåa är väl egentligen inget att säga om, men då borde det varit ett flertal tvåor för hakning osv på HV under sista fem minuterna.
Underbart mål av Green. Undra om alla Green-hatare ska kalla det tur eller om de ska säga att Liv sålde sig tidigt?
Hawerchuk:
Jag tycker lite synd om Viklund som straffas. Nu ska han som 18-åring få ta hand om sig själv OCH den skit Enström lämnar efter sig.
Frisco:
Ingen Pardavy, med andra ord. Lite synd då han varit på rätt väg de senaste matcherna.
Förvirrat upptäcka att man står i korvkön? Är det som när man går på toa i Timrå ishall?
För övrigt tycker jag att utvisningen på Gästrin för att han petade lite på målvakten var knepig. Jag hade kunnat köpa den om han hade tagit ut ngn av de som attackerade Gästrin efter det också. Slashing? Hm.
Greens mål var snyggt.