Bad_Brett: Jag är nöjd med att man tagit tag i spelet efter att hv gått ifrån målmässigt, att man har visat jävlaranamma och arbetat sig tillbaka och gjort match av det igen, så där är jag nöjd.
Att man inte är med i matchen i början och åker på massa skitmål är naturligtvis inte bra, och något som måste bli bättre, men ett steg framåt helt klart
Berka:
Vi har ju tappat allt vad grundspel heter. Finns ingen synbar taktik överhuvudtaget. Bara soloåkningar och chanspassningar. Såklart nödvändigt när man ligger under stort, men det är verkligen inte ett spel jag vill se i kommande matcher.
Monno:
Ja, det är du inte ensam om att undra... Men ganska typiskt MoDo på något vis.
J F K: OM den inte tagit på en klubba vilket den förmodligen gjorde så då är målet korrekt
J F K: Dommaren "tar ut regehr" 2 minuter utv.
Redigerad kommentar
Berka: Jag kan säga att jag har en riktigt bra projektor, väldigt stor projektorduk och matchen gick i HD. Jag är väldigt övertygad om att den inte tar på en klubba.
Rytter: Istället för att bara trycka gilla så får jag hålla med !
Vi spelar 3-3 mot Hv borta(tycker jag) , de gamla får upp farten med uppblandning med de yngre som bara kör.
2-3 matcher till är vi jäkligt svårslagna om målvakterna fortsätter med fint spel.
Patrik Källstr: Ja hur summerar man en sådan match?!
Vi kliver ut och tappar in några snabba puckar vilket gör att vi får överge allt vad sunt förnuft heter och 22 min in i matchen tvingas vi gå allt på ett kort vilket faktiskt ger utdelning då HV faktiskt är riktigt uselt.
Glädjande så funkade många av uppspelen bra och vi dumpar många smarta puckar och vi är 2 stolpskott från att få 4-4 tidigt i 3:e, skröder (som för övrigt verkar ha varit förkyld som det lät på rösten) fick helt plötsligt massa bra puckar att jobba på när possler kom in i kedjan. Dock missar vi fortfarande många utlägg ur zonen och får rätt knepiga vändningar på oss men i mittzonen var vi klart stabilare än tidigare. Ullmark hade ingen lätt uppgift och kan inte göra mycket på de 2 första, dock skulle jag önska lite tuffare tag av våra spelare framför eget mål, det ska göra ont att kliva in i målgården på lösa puckar.
Åter igen funkar defensiven riktigt bra och jag måste faktiskt säga att alla backar var riktigt bra idag överlag, dock har robban kommit ner på jorden igen efter en för bra försäsong men där är jag inte orolig än. De faktum att vi på bortais skapar lägen och kommer tillbaka ur ett näst intill hopplöst läge kan vi ta med oss, men fortfarande kan man önska lite mer spets i PP.
Ja sen får vi inte glömma ifrågasatta Skröders första balja, jag är den första att gratulera
Rytter: Ja defensiven var bra idag, anledningen är väl att vi hamnar i ett tidigt underläge och tyvingas upp i banan vilket leder till kontringar, sen har HV71 många riktigt skickliga spelare så att dom skulle skapa lägen är helt väntat även hur bra våran defensiv varit.
Jag skrev inte att den var perfekt, men den var godkänd
Redigerad kommentar
Rytter:
Jag tänkte kommentera, men lät bli, eftersom det känns meningslöst. Defensiven var inte dålig idag, den var obefintlig. Till slut skrotades den helt och ersattes med anfall-är-bästa-försvar-taktiken.
Är nöjd med att juniorerna fortsätter ta för sig, men rent spelmässigt finns det inte mycket att glädjas åt.
Redigerad kommentar
Rytter: Defensiven var något svagare idag redan i förstaperioden, men jag tycker också att HV har en del extra flyt. Studsarna till både 1-0 och 2-0 är ju väldigt turliga.
Försvarsspelet efter 3-1 är ju med skygglapparna på, men jag köper det i och med att vi var tvungna att chansa. Hade vi lagt oss på försvar och hoppats att HV skulle göra misstag hade vi spelat av 40 minuter bara, utan chans att vända.
Sedan tror jag att det självförtroendemässigt är oerhört bra för laget. Man känner att man kan spela väldigt bra offensivt. Givetvis begriper man att man inte kan spela så huvudlöst offensivt, men ändå måste känslan efter de två senaste matcherna vara att "fan, vi kan ju!".
Monno:
Samtidigt kan man inte dra för stora växlar av den här matchen. Om man ändå ligger under med 4-1 tycker jag att det är helt rätt om coachen säger något i stil med:
"Nu har vi allt att vinna. Gå ut och våga testa nya grejer, det spelar ingen roll om vi förlorar med 4-1 eller 7-1."
Jag såg mycket spelglädje i de två sista perioderna, trots resultatet och det känns trots allt ganska positivt.
Rytter: Och det är helt okay.
Visst fanns det tillfällen där det vart struligt i defensiven, speciellt i början men sen tycker jag man rycker upp sig och står för en godkänd match. Man flyttar pucken snabbt och kan spela sig ur zonen många gånger och de snabba puckarna gör ju att forwards kan komma med bra fart och hur många gånger kunde vi bara transportera in pucken i anfallzonen och skapa lägen.
Berka:
Det du beskriver såg man bara i tredje perioden då HV höll på att skita ner sig av rädsla för en kvittering. Syndes att det var ett lag som också haft det tufft när vi var på väg ikapp.
Ta t.ex det stabila BP som vi visat upp, av det såg man inte så mycket idag, så nej jag är absolut inte nöjd med defensiven.
Offensivt är det mer att glädja sig åt, tar de rutinerade ett litet steg till samtidigt som Ritola kommer tillbaka kommer vi kunna hota betydligt mer offensivt.
Sedan är det skönt att efter Challe åren ha coacher (först uffe och nu forsberg) som kan intervjuas utan att man skäms. Så skönt svar av Forsberg när han blev pressad av Wikegård angående Timashow på point i PP. Förklarade att han ville ge honom chansen och att han tar på sig det som hände i BP som ledare.
Challe hade väl sågat det stackars grabben sönder och samman.
Rytter: 2:a perioden var Modo oxå bra framåt och mycket tack vare en bra defensiv, sen åker vi på några bp som blir riktigt struliga, men att vi inte släpper in ett mål på i stort sett hela 2, och 3:e trots en heltokig chansoffensiv ser jag som riktigt bra. Jo jag regerade oxå på intervjun han gör, han känns övertygande och lugn. challe haha ja han hade nog blivit spydig å förbannad ;-)
Dima gör en bra match som debutant och öhnerud är riktigt riktigt bra idag , men bäst måste nog hedberg vara, han jobbade galet hårt idag
Berka: Det är som vanligt då. Har vi tur kanske vi får se ett samspelt lag direkt från början någon gång 2019. :)
Monno: Jag har hela tiden tyckt att laget är bra med tanke på att vi bygger försiktigt för att spara pengar, sen har vi juniorer som leder laget och det finns ju några till på gång. Jag tror vi är bättre men jag har tippat oss som 9:a så det är väl ungefär där nånstans jag tror vi kan komma att ligga.
Jag skrev för en tid sedan att jag tror att modo kommer vara ett topplag om en 2-3 år, då våra talanger fått växa in i kostymen på allvar, ja om dom inte drar över pölen då vill säga. =)
144 poäng, lätt ;-)
Dags för en ny måldomar-time out. Det spända tonläget i samtligas röster känns avslöjande.
http://www.tv4.se/sport/klipp/domaren-om-sparkm%C3%A5let-den-tar-p%C3%A5-klubban-2456849
Här vore det verkligen på sin plats att domarbas Andersson klev fram och förklarade måldomslutet.