1150x200-modo-header2-kopiera.webp

HV71 - Modo Hockey 8/3 -2014

1614659 · » Till forumet

Sv: HV71 - Modo Hockey 8/3 -2014
KulaShaker: Härligt med riktig sudden....
Kommentera

Carl Lejonkräk: Verkar vara samma regler för slutspelet inklusive Play In.

SM-slutspel 2013/2014 

I SM-slutspelet deltar lag 1-10 från SHL. 

Lag 1-6 är klara för kvartsfinal. 

Lag 7-10 spelar Play In om plats i kvartsfinalerna. 

SM-slutspelet spelas enligt Play Off-metoden som innebär udda antalet matcher, där samtliga matcher ska 

avgöras genom Sudden Death. Segrare blir den som vunnit flest antal matcher av dessa, se TB kap 5:8. 

Kommentera

Vad gäller i play-in, spelas det 5min Sudden och straffar vid oavgjort eller är det "riktig" Sudden?
Kommentera

supertr?tt:

Inga dåliga rester heller ;)

Kommentera

mattias - 74:Beklagar .

Men ni gjorde en bra säsong i övrigt med resterna från oss :)

Kommentera

supertr?tt:

Han tippade även att vi skulle slå ut HV71 så grattis hv ;)
Kommentera

supertr?tt: jo, jag tror att Sveriges minst kompetenta hockeyskribent får dubbla fel. Modo och HV till kvarten alltså.
Kommentera

J F K: Ros i Aftonblaskan tippar LHC som vinnare. Vi är med andra ord klara för kvartsfinal då han inte haft ett rätt i hela sitt liv.
Kommentera

supertr?tt: Jo, hans förstaval är alltid att dribbla. När han tittar upp för att passa eller skjuta så känns det som plan B. Sundström var brilliant på snabba förstapass. Foppa kunde dribbla ibland, men då kunde han ändå leverera pucken precis när två gick på honom så någon blev fri. Det bästa vore väl att låta Ritola specialstudera gamla matcher med Susse, för någon Foppa blir han aldrig.
Kommentera

Bad_Brett:Jag tror du slog huvudet i spiken där. (hoppas det inte gjorde ont)

Ritola verkar ha problem att spela enkelt. Om han kunde variera spelet mellan enkla pass och snurra är han toppspelare i SHL.

Nu när han borrar ner huvudet och snurrar är han ganska lättläst för motståndarna. De går ut två på honom då de vet att han kommer dribbla.

Kommentera

J F K:

Om det ändå hade varit så enkelt. Men Ritola söker ju nästan upp situationer där han har två motståndare i ryggen, så jag tror inte att det bara handlar om att han är bekväm av sig.

Jag spelar innebandy själv och känner igen det där beteendet. Vissa är hur tekniska som helst, men vägrar slå den enkla passningen. Det spelar ingen roll hur många gånger de blir av med bollen, det är som att de har någon spärr, att de upplever det som ett misslyckande att spela enkelt.

Kommentera

Bad_Brett: Egentligen har han ju minst lika bra skills som Kabanov, men där den ena väljer den enkla vägen mot hörnen så har den andra fattar att man måste ta den obekväma in mot mål för att skapa något. Jag har snudd på givig upp Ritola, han måste fullständigt sakna självinsikt.
Kommentera

Linköping är jag inte det minsta rädd för! Nu kommer vi matchvärmda till slutspelet! Kommer bli ett spännande slutspel!

Redigerad kommentar

Kommentera

supertr?tt:

Ritola... Jag blir så vansinnig på honom. Snacka om att slösa bort sin talang. Finns det någon tanke bakom hans spel? Har han någon plan hur hans agerande ska leda till målchanser? Eller tycker han bara att det är kul att kladda med pucken i sarghörnen så att han kan sätta in sina offensiva tacklingar?

Kommentera

Underkänd insats ikväll. HV håller en nivå som vi ska klara av att spöa i en "avgörande" match.

Ser inte alls bra ut att vi inte klarar viktiga matcher då det bara är sådana kvar.

Kommentera

J F K:

Som det känns just nu tar jag hellre LHC än HV 71. Knappast en bra uppladdning att Ullmark släpper in fem puckar. Dessutom tror jag att HV 71 kan få en nytändning nu. De har ju inte haft någonting att spela för på ett bra tag.

Kommentera

J F K: 3 poäng hade ändå inte räckt för topp 6, och i ett minikval i bäst av 3 spelar det mindre roll vem man möter...
Nu har SHL bestämt att 2 platser ska lottas till slutspel och då möter jag hellre ett lag där man är underdog!
Kommentera

J F K:

Usch! Vi hade några som trodde att de var världsmästare efter två bra matcher. Värdelöst.

Men det är som det är.

Kommentera

Gusse: Deras försvarsspel är sämst i serien långa stunder. Offensivt är de ibland lysande, men spelare som Kolarik och många andra är klart vassare framåt än bakåt.
Kommentera

Monno: Linköping har en betydligt högre högsta nivå än Modo. Och deras försvarsspel blir inte lika dåligt. Om hsr bättre power play. Tycker vi bara har bättre målvakter.
Kommentera

J F K: Alla backar har var bedrövliga idag. Är Regehr viktigare än man tror? Trots hans missar ibland?
Kommentera

supertr?tt: Symbol för matchen. Torp gör en svår dragning som siste man. Mentalt var man inte redo.
Kommentera

J F K:Ritola hade jag lyft upp i båda öronen efter den här matchen. Han behöver rejäl vägledning för att bli så bra han egentligen borde vara.
Kommentera

Monno: Han är nog värst av alla dåliga, men att bara peka ut en känns fel. Det finns inte en enda spelare som ens varit ok.
Kommentera

Gusse: Vad är så farligt med LHC? Går du efter inför tippningar?
Kommentera

J F K: Ritola gör sitt bästa för att döda alla anfall...
Kommentera

ULTIMAVICI: Nu går nog Linköping och HV till slutspelet ändå. Modo vinner aldrig mot Lhc
Kommentera

J F K: Nä, det är helt jäkla håglöst glättigt. man har inte spelat den här matchen som om det vore slutspel.

Ritolas matchtröja måste man sy speciella sömmar på så att inte tröjan hans blir utochin  varje gång han tar pucken.

Kommentera

J F K: Skäms hela djävla laget. Från Ullmark och fram till Nylander och Kabanov. Varför blir det återigen så att man är som absolut sämst när det behövs som bäst?
Kommentera

J F K: Bara att ladda för Linköping borta på Måndag!
Kommentera

J F K: Snygg filmning av Fiala leder fram till målet. Dock kan man bara känna att det är rätt åt Modo som är så djävla dåliga idag.
Kommentera

zigge: Mjo, du har nog rätt.

Vad fan sysslar man med? Skitsvåra pass, inget tempo och ett lojt intryck.
Kommentera

J F K:Psalmela? E inte han borta, länge?
Kommentera

Gusse: Japp. HV är inget bra lag, men man har så många bra spelare att man ändå inte vill möta dem. William Karlsson kan vara bäst i serien på sin centerposition. Rajala, Salmela, Christensen osv. Ursh.
Kommentera

Bad_Brett: Men HV spel ser inte så bra ut heller som tur är.
Kommentera

Bad_Brett:

K-Fopp är ju rena rama geniet.

Kommentera

NuMo: Blir HV igen på måndag då gissar jag på. Med det här försvarspelet så åker vi ut direkt.
Kommentera

NuMo:

Ullmark gör en ganska dålig match. Jag har väldigt dåliga vibbar inför play-in. HV 71 har på något sätt allt att vinna.

Kommentera

J F K: Jag tycker Modo beter sig som riktiga flugviktare i den här matchen.
Kommentera

En sån dag alltså?
Kommentera

Monno: Det där med utvisning för att man slår av en annans hockeyklubba är en konstig regel.
Kommentera

Bad_Brett: Cumiskey gör sitt bästa för att få spela play-in...
Kommentera

J F K: Har skrikit time out hela andra perioden. Modo är fan inte ens med. Man är tagna av stundens allvar eller något, för så här dåliga var det länge sedan jag såg dem.
Kommentera

NuMo:

Det stavas Cumiskey.

Kommentera

supertr?tt:  Vafn är det föer jävla försvarsspel?
Kommentera

supertr?tt: Gör vi 20 mål till går vi om Luleå !
Kommentera

J F K: Jajamän!  Har vi fler före detta Hv-spelare :)

Kommentera

supertr?tt: Precis, HV-spelaren kryper ihop som för att tackla medan Torp bara försöker åka. Klumpigt av Torp som verkar tveksam i situationen.

Albin köpte korv där i början, så det känns inte tryggt om även Torp får kliva av med en lårkaka. En lårkaka han lätt kunnat undvika om han vore uppmärksam.
Kommentera

supertr?tt:

Lulingarna är ju helt under isen.  Wikegård skyller på Rönnqvist.....Nä, jag bara skoja.

Kommentera

J F K: Håller med. Hade inte HV-killen ändrat riktning för att tackla Torp hade nog Torp åkt ut
Kommentera

1614659 · »