Carl Lejonkräk: Verkar vara samma regler för slutspelet inklusive Play In.
SM-slutspel 2013/2014
I SM-slutspelet deltar lag 1-10 från SHL.
Lag 1-6 är klara för kvartsfinal.
Lag 7-10 spelar Play In om plats i kvartsfinalerna.
SM-slutspelet spelas enligt Play Off-metoden som innebär udda antalet matcher, där samtliga matcher ska
avgöras genom Sudden Death. Segrare blir den som vunnit flest antal matcher av dessa, se TB kap 5:8.
mattias - 74:Beklagar .
Men ni gjorde en bra säsong i övrigt med resterna från oss :)
Bad_Brett:Jag tror du slog huvudet i spiken där. (hoppas det inte gjorde ont)
Ritola verkar ha problem att spela enkelt. Om han kunde variera spelet mellan enkla pass och snurra är han toppspelare i SHL.
Nu när han borrar ner huvudet och snurrar är han ganska lättläst för motståndarna. De går ut två på honom då de vet att han kommer dribbla.
J F K:
Om det ändå hade varit så enkelt. Men Ritola söker ju nästan upp situationer där han har två motståndare i ryggen, så jag tror inte att det bara handlar om att han är bekväm av sig.
Jag spelar innebandy själv och känner igen det där beteendet. Vissa är hur tekniska som helst, men vägrar slå den enkla passningen. Det spelar ingen roll hur många gånger de blir av med bollen, det är som att de har någon spärr, att de upplever det som ett misslyckande att spela enkelt.
Redigerad kommentar
supertr?tt:
Ritola... Jag blir så vansinnig på honom. Snacka om att slösa bort sin talang. Finns det någon tanke bakom hans spel? Har han någon plan hur hans agerande ska leda till målchanser? Eller tycker han bara att det är kul att kladda med pucken i sarghörnen så att han kan sätta in sina offensiva tacklingar?
Underkänd insats ikväll. HV håller en nivå som vi ska klara av att spöa i en "avgörande" match.
Ser inte alls bra ut att vi inte klarar viktiga matcher då det bara är sådana kvar.
J F K:
Som det känns just nu tar jag hellre LHC än HV 71. Knappast en bra uppladdning att Ullmark släpper in fem puckar. Dessutom tror jag att HV 71 kan få en nytändning nu. De har ju inte haft någonting att spela för på ett bra tag.
J F K:
Usch! Vi hade några som trodde att de var världsmästare efter två bra matcher. Värdelöst.
Men det är som det är.
J F K: Nä, det är helt jäkla håglöst glättigt. man har inte spelat den här matchen som om det vore slutspel.
Ritolas matchtröja måste man sy speciella sömmar på så att inte tröjan hans blir utochin varje gång han tar pucken.
NuMo:
Ullmark gör en ganska dålig match. Jag har väldigt dåliga vibbar inför play-in. HV 71 har på något sätt allt att vinna.
supertr?tt:
Lulingarna är ju helt under isen. Wikegård skyller på Rönnqvist.....Nä, jag bara skoja.