1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507232 inlägg · 4105 ämnen

I've got a ticket to ride!

417019 · » Till forumet

Sv: I've got a ticket to ride!
yaqop:

Sponsra dem? Då får de allt ta och skärpa sig. Sedan 99 har det bara gått utför. Mer grafik men sämre spelkänsla. Värst var väl 2002 eller om det nu var 2003, där man skulle köpa hockeykort och boosters och skit för att få tillgång till finter och moves.
Kommentera

yaqop: Mitt senaste spel är NHL 97, sen blev spelen för avancerade för min dator. En riktig superdator jag använder, med andra ord.
Kommentera

Poffa:

Okej, personligen har jag alla sen -98, mest beroende på att jag inte hade en duglig dator före.

Men är även du ett freak av dom borde du sponsra EA lite en gång per år tycker jag.
Kommentera

yaqop:

Det senare, my man. Det senare... Att du syftade på ett spel förstod jag redan innan du skrev det. Jag menar, jag har ju alla NHL-lir från EA Sports sedan 1993...
Kommentera

Poffa:

Nu vet jag inte om du syftar på att du inte vet att det var ett spel jag menade, eller om du menar att ingen normal människa köper spel längre till PC.
Personligen uppskattar jag EA:s årliga NHL spel så pass mycket att jag köper det varje år.
Kommentera

yaqop:

Förbokat? Köpa? Jag fattar inget...
Kommentera

Paddan:

Har också tänkt den tanken, jag har redan förbokat årets lir av EA (som varje år). Frågan är om det inte kommer kännas lite underligt att lira i år.

Presskonferens imorgon! wohooo!
Kommentera

Paddan: Det tror jag inte.
Hursomhelst blir det en mycket mycket intressant match nästa måndag i Kempis.
Jag längtar redan!

Jag kommer att ha på mig en röd Timrå tröja o en röd timrå keps, vi ses! :0)
Kommentera

Åke the Myth: Jaha, det var ju typiskt. Hela Kiprusoffs övergång till TIK hängde ju på att du redan skulle ha haft NHL 2005.

Hmm, undrar om det är försent att höra av sig till Helmut Balderis och Erich Kühnhackl? De giganterna har säkert redan gjort klart med ny klubbadress
Kommentera

Paddan: Skit oxå, jag har bara 2oo4!
Kommentera

yaqop: Det kan ju bli så ironiskt att de enda NHL-matcher som spelas under denna säsong är de matcher som spelas med EA:s NHL 2005...
Kommentera

Poffa: Inte replican. Snälla!
Kommentera

knaskamilla:

Just därför, hur ska man stå ut en hel säsong(?) utan Colorado, man blir bedrövad av den tanken, tur att Modo har en hel låda med plåster på såren.
Kommentera

Deas:

Avs, är du galen? De spelar ju inte ens hockey...
Kommentera

Poffa: Ta avs-tröjan! =)
Kommentera

Paddan:

Första hemmamatchen så vet jag inte riktigt vad jag skall välja. Just nu så står det mellan #44, #7, Avalanche tredjetröja med #21 eller långsnöresreplican...

Jag säger som tränarna brukar säga: Det avgörs först matchdagen.
Kommentera

Rolig länk om lockouten =)

Se länktips
Kommentera

Magnus:

De måste hålla biljetter för bortasupporters, så det gör de nog. Men frågan är om du inte måste köpa dem via supporterklubben, på något vis? Äh, vad vet väl jag, egentligen...
Kommentera

Magnus:

Ytterst sällan biljetterna tar slut på bortastå, möjligtvis när Timrå kommer på besök.
Kommentera

knaskamilla: Varför skulle jag vilja ha 21 långa snören på ryggen?
Kommentera

Tänker givetvis komma på besök de två gånger Malmö är på plats. Vad tror ni, måste man köpa biljetter långt i förväg eller håller Modo alltid ett antal biljetter för bortasupporters?
Kommentera

oraklet:

Vad ska du köpa för två spelare? Vilket lag är det du tänkt att snuva på konfekten?

Paddan:

Köp en långsnöretröja med 21 på ryggen!
Kommentera

yaqop: Ni får säkert mängdrabatt ! :=)
Kommentera

oraklet:

2 000 000 är det sagt för hela bunten, om jag förstått det rätt.
Kommentera

Paddan: Vad kostar egentligen alla försäkringar som MoDo måste betala ? Är det typ 8 * 1 000 000 + 1 * 2 000 000 eller är det betydligt mindre eller mer ???
( från förvirrad fattig stackare som försöker få råd med 2 spelare ..)
Kommentera

Poffa: Hmm, så har man ju då hamnat i någon form av dilemma.
Vad passar bäst för en sån högtid som den första hemmamatchen i Kempehallen säsongen 2004-2005, #32 eller #44?
Kommentera

knaskamilla:

Så klantigt, jag glömde berätta att de var på Mama Mia och åt...:-)
Kommentera

Poffa:

Oj. Din far måste vara rik, om han har råd att resa bort över lunchen. Eller, de kanske inte hade åkt längre än till Bjästa?
Kommentera

Poffa: Fan vad de surrar på. Nä, den gode Foppa får ta och skriva på ett riktigt ettårskontrakt, precis som Timmander. Sen kan NHL dra igång nån gång kring jul så Lemieux får bli den äldste någonsin att vinna Art Ross Trophy.

Kul att allt från hockeysnack lagrats förresten! Satt precis och läste vad jag och kompisar skrev i NHL gästboken för nästan tre år sen. Och en väldans massa inlägg fick jag där också =)
Kommentera

Poffa:

Och när jag skrev "snackade med honom" syftade jag på Peter och inte Kent.
Kommentera

knaskamilla:

Så låter det inte alls i Gavlerinken. Enligt Kent kommer Peter inte ta beslut förrän under helgen. Men det är klart, han sa även att Peter var bortrest i dag. Farsan snackade med honom på lunch, då Peter, Henrik Gradin och en till satt där och käkade.
Kommentera

knaskamilla: Tror heller inte han finns på isen på Tisdag!

Men när hade Expressen rätt senast, Dackefejden 1542?
Kommentera

Deas:

Jag har också fantiserat. Jag har också biljett (såklart).

Såhär skriver Expressen idag:
"Nummer 21 - Peeeeeter Forsberg. Så låter det i Gavlerinken på tisdag när Brynäs tar emot Modo i elitseriepremiären. Hur stort som helst."

Hmpf.
Kommentera

Deas:

Grattis, du har just vunnit platsen bakom Lumber Jack. Jag är 190 cm lång och jag får banne mig luta mig åt sidan för att se runt hårsvallet.
Kommentera

Den bästa stämmning jag upplevt i Kempis är nog när vi slog Frölunda i match 5 i sudden (minns inte år) och framförallt då Alavaara gjorde comeback efter sin avstängning. Detta borde ju slå dessa minnen tio gånger om....

Paddan: Då det gäller syn från ståplats känner jag mig ganska lugn pga mina 193 centimeter :)
Kommentera

Martin S: Jahapp, vad är det man hör, ett solklart fall av diskriminering av rörelsehindrade...
;)
Kommentera

Deas: Jag hade tänkt vara där. Jag ser också framåt mot lineup och undrar om det kan slå Börje Salming och Canada Cup 1976. De i Kempis som inte ställer sig upp kan lika gärna stanna hemma resten av säsongen.
Kommentera

Deas: Tyvärr har jag inte sett mig nödd och tvungen att införskaffa mig en tågbiljett till en rundresa i Sverige, men sittplatsbunten är uthämtad, så det är väl snart bara att riva bort den första biljetten i bunten.

Tror förresten att om man ser dåligt på ståplats så kan nog bunten fungera som en fin utsiktsplattform.
Kommentera

I've got a ticket to ride!
Modo vs Luleå, 23 September. Ståplats, vuxen.

Det blir 10 timmar tåg upp och 10 timmar ner igen men det är det värt. Spelarpresentationen som nu kommer har jag med gåshud (bokstavligt talat, jag är helt ärlig) fantiserat om många, många ggr under flera år.

Vilka fler har biljett till denna underbara tillställning?
Kommentera

417019 · »