1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

503365 inlägg · 4098 ämnen

Kompentensutveckling 2009

1274802 · » Till forumet

Sv: Kompentensutveckling 2009
Och ett kompletterande telefonsamtal med en gammal kollega till henne lät mycket bra, en kvinna som fått sina jobb med hårt arbete och har mycket integritet. Årets värvning?

Redigerad kommentar

Kommentera

En annan informationskanal säger att hon varit kontorschef på Handelsbanken (kvalitet och fokus) och senare CFO på Sekab (Hmm...men bra att hon har haft vett att lämna). ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Vår nya kombinerade controller/ekonomichef heter Pia Rubing, är 41 år och tycks efter en googling vara styrelseledamot i TM Progress och HPI of Sweden. Kul med en ny kvinna i en ledande befattning och förhoppningsvis en kraft som sätter lite blåslampor i häckar på folk. Om det nu skulle behövas, förstås.

Sorry about 2009 i trådrubriken.

Redigerad kommentar

Kommentera

hellge: Det skulle Ro...Ko...J F K aldrig erkänna. Allting är Kents förtjänst!
Kommentera

”Han säger också att förutom alla otaliga intervjuer har gruppen fått kntakt många andra via skrivelser och mejl.

- Det ha varit väldigt genomarbetade skrivelser och vi har kunnat ha fokus på det konstruktiva, säger Byberg.”

Stod det bl.a i blaskan.
Kommentera

Jag tycker det är lite konstigt att ingen har kommenterat artikeln i ÖA i dag, den om ”sten-vändargruppen”.

De utsocknes har ju inte fått höra om den, kan jag gissa.

Där stod några intressanta rader, bl.a stod det att granskningsgruppen har intervjuat en rad olika människor, men det stod också om de brev och skrivelser som hade kommit in, initierade och genomarbetade, eller hur det nu stod.

Kanske är det någon som har lust att återge exakt vad som skrevs. Själv hittar jag inte blaskan.

Och kanske är det så att, brevskivande, rapportskrivand och manifestskrivande supportrar hade större betydelse för renoveringen av Modo än vad man hittills fått uppgifter om.

Själv är jag övertygad om att utan dess fantastiska supportrar är Sveriges viktigaste klubb blott ett hockeybockey-lag :)
Kommentera

modoiter.se, nu händer det saker.
Kommentera

Borde inte han bilhandlarns son som leder SEKAB vara ett ämne till ordförande, han lyckas ju få pengar till en produkt som folk inte ens använder, så hur ska han då inte lyckas när det gäller en så önskad produkt? :)
Kommentera

knaskamilla:

Nu blev jag väl allt för självutnämnd, men visst, får jag chansen kommer jag genast påpeka detta.
Kommentera

Heja, heja till alla som skaffar medlemskap så ni kan vara med och bestämma i Sveriges viktigaste klubb.

Hellge, när du pratar med valberedningen, kan du inte be dem fixa fram ett BRA presidium till årsmötet då? Förslagsvis ett som har koll på...säg...mötesteknik.
Kommentera

Salle: Du menar en vägtunnel?
Kommentera

shinzawai: Gammal MoDo-målis och senare bankman. Chef för SEB innan han hoppade av (gick in i vägen).
Kommentera

shinzawai: Peter Holmqvist, fd målvakt i MoDo (samtida med Tomas Byberg) som nuförtiden jobbar på Näringslivskontoret, om jag minns rätt.

Peter Blomkvist var tidigare rektor på Nolaskolan, bland annat.
Kommentera

hellge: Du har så rätt.
Kommentera

hellge: Hupp. Vem är Peter H? :*|
Kommentera

shinzawai:

Blandas det inte ihop nu. Peter Blomqvist och Peter Holmqvist, Holmqvist är med i valberedningen. Det är han jag menar att vi snart bör träffa...
Kommentera

Hybrisen i ledningen lär få tillskott på påskdagen, Hockeyhjärtan ska tydligen gå en vända till i SVT.

svtplay.se/v/1512234/hockeyhjartan
Kommentera

hellge: Peter B, fast vi fastställde hans fd titel som klubbdirre tror jag.
Kommentera

shinzawai:

"Han kanske vill in i hetluften igen? Visst var han ordförande under några år? Någon som vet varför han slutade?"

Vem då menar du?
Kommentera

Salle: Kostnaden för att bli medlem i Modo betalar man alla gånger i veckan
om det visar sig att det sker ändringar i styrelsen ..Jag är med
Kommentera

spud: Jag vet inte vad en ordförande har för arbetsuppgifter till skillnad från VD, klubbdirektör och alla andra intetsägande roller.

Ngn som vet?
Kommentera

Paddan: Jo det gjorde han väl. Sitter numer i valberedningen.

Kommentera

Är verkligen det viktigaste att en ny ordförande har ALLA kvaliteer?

I min värld räcker det att han kommer från en annan del av Övik än de som har makten nu, att han är beredd att agera bödel och hugga bort de döda grenarna, samt har en förmåga att förena denna mycket splittrade klubb till något som alla vitala människor kan ställa sig bakom. Detta kommer ta ett tag, och när det är utfört bör klubben kunnat skaka fram en ordförande villig att förvalta det fina arbete denna bödel utfört!

Olika situationer kräver olikt ledarskap, just nu behöver vi nån med ryggrad och känsla för rätt och fel.
Kommentera

Salle: Mjo, men trots snålblåsten just nu är det nog en dröm för varje Modoit att jobba med Modo, det är det för mig iaf. Mitt drömjobb skulle nog vara att jobba på Modos marknadsavdelning, helst om man fick leka libero på evenemangssidan också. Självklart med oändlig budget.
Kommentera

Salle: Hoppade inte Jörgen av styrelseuppdrag bara för något år sedan?
Kommentera

shinzawai: Kanske svårt att hålla ett "riktigt" jobb bredvid en ordf.post.

Bengts boss Jörgen Schulze kom upp under diskussionen.

Han skulle säkert hoppa på tåget men om han är rätt lokförare var mer tveksamt.

Kommentera

Salle: Jag skulle vilja se Bengt Sellin (inköpschef Malux) någonstans. Osäker hur han skulle "klara sig" på högre nivå, men trevligare och mer driven herre får man leta efter.
Kommentera

Poffa: Du har ju hört dom redan men jag kan ju berätta om att det, efter lite kontaktutnyttjande, finns nya namn som skulle passa för ordförandepositionen.

Nuvarande styrelsemedlemmen Göran Ericson (VD TM Progress). Var bla den som tog över och räddade FV ur den Häggstömska gropen.

Stefan Grundström (VD NKI Kyl) är enl utsago väldigt duktig/driftig, hockeyintersserad, förhållandevis ung  mm
Osäker på hur föreningsorienterad han är dock.

Även din "brevkamrat" vice ordf. Tomas Byberg borde kunna vara med som kanditat.

Kommentera

Wayne Gresky: Man lär upprätta en röstlängd.
Kommentera

Wayne Gresky: Vid så här stora frågor är det värt 300 spänn. Är det per säsong eller kalenderår man pröjsar?
Kommentera

zigge: Vid så här stora frågor så utgår jag ifrån att de faktiskt kollar.
Kommentera

shinzawai: Vanligtvis har endast (betalande) medlemmar rösträtt på ett årsmöte. Sällan de utför kontroll, men det har de (Årsmötesfunkt.) i princip möjlighet göra.
Kommentera

shinzawai: Jag är inte helt säker på vad du menar med din mening, men jag svarar så som jag tror du menar. ;-)

Nej, man måste inte vara medlem för att bara lyssna på årsmötet, de kollar aldrig sådant. Men om en röstning skulle uppstå så måste man visa medlemskort för att få rösträtt.

Kommentera

shinzawai: Va han verkligen ordförande? Var han inte klubbdirektör eller något sånt?
Kommentera

Poffa: Klockrent brev! Skitbra! Spännande se/höra reaktionen på det!
Kommentera

Paddan: Är du säker på att man måste vara betalande medlem (som i sig är helt värdelöst eftersom det verkar finnas en enda vettig anledning för att få gå på årsmötet?
Kommentera

Poffa: Det är klart man är medlem i MoDo Hockey så man får möjlighet att sitta på årsmöten och höra åldriga män unisont ropa "JA" nästan innan ordföranden hunnit läst upp punkten på dagordningen. Samt givetvis dricka kaffe och äta någon form av kaffebröd.
Kommentera

Poffa: Tänk att så många tankar som man har själv kan sammanfattas så klockrent i ett dokument. Bra jobbat, Per!
Kommentera

hellge: Han kanske vill in i hetluften igen? Visst var han ordförande under några år? Någon som vet varför han slutade?
Kommentera

Fan va underbart att ni agera och styr upp det här, jag ska bums fixa ett medlemskap och se till att polare gör det samma!

Som sagt behövs det hjälp med pengar så kan jag utan problem ställa upp,
Kommentera

Betalning för domänen är skit samma. Det rör sig om en hundring och det drabbar ingen fattig. Se istället till att ni har medlemskap i MODO Hockey.

Ett medlemsskap i MODO är ett krav för att man skall få rösta i samband med årsmötet. Tänk också noga igenom vilken eller vilka personer som är tänkbara för att bli frontfiguren som vi ska stå bakom.

Kommentera

hellge: It's a date!

Jag hostar givetvis också med glädje upp!
Kommentera

Poffa:

Jag ska läsa ditt brev när jag kommer hem...
Kommentera

MorganaLefaey: Man kanske tom kan få rotavdrag för det?
Kommentera

Vad ska jag göra? Ska jag pröjsa något så hojta till.

Sen ser jag gärna att vi bokar in Peter Holmqvist rätt snart. Om jag lovar att uppföra mig hövligt, ödmjukt men korrekt och bestämt så är jag mer än sugen på en sådan träff.

Peter som var den som tog motionerna om öppenhet på störst allvar. Han verkar vara på vår sida.
Kommentera

Poffa: Man kan inte annat än att hålla med om det mesta.

Men det vora kanske så att vi borde spotta ut oss lite saker som kan locka till sig lite marginalare.

Borde finnas en hel del saker vi kan få fram som kan öka stämningen och hockeykänslan.

En sak som vi tagit upp förut är en pub med synfält ner till rinken. Vore väl inte helt omöjligt att göra en balkong ovanför 401 där man kan njuta av en öl även några minuter in i perioden.

Kommentera

shinzawai: Det blir helt ografiskt. Får vi fundera på senare helt enkelt.
Kommentera

Poffa: Fuckin' A. PM:a kontouppgifter och hur mycket min del blir så får du lite reinbursement.

Hawer - hojta om du behöver hjälp med något grafiskt eller HTMLish.
Kommentera

shinzawai: Jag var ironisk.
Kommentera

Poffa: Good.
Kommentera

1274802 · »